indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

chirpy
User
spacer line

Bali gaat aan haar eigen succes ten onder, zo berichtte het nieuws van zaterdag. Was het eiland stil en verlaten na de bomaanslag, nu puilen de hotels uit en kan men haast niet voldoen aan de vraag. Water tekort en vervuiling. Donderen de Balinezen al eeuwen hun eigen afval in welke beek dan ook, het afval dat de toeristenindustrie produceert, leidt tot een infarct, Dat krijg je ook als hordes Amerikaanse gescheiden vrouwen op zoek zijn naar het verlossende woord van de een of andere zelfbenoemde waarzegger. Wat dat boek al niet kan losmaken. Ik word altijd een beetje akelig wanneer ik zwevende westerlingen zie die zo graag in een paar dagen een willen worden met de geest van het eiland.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Wat ik niet snap wat er met water te kort bedoelt wordt.Is het pdam water of bron water?Op het complex bij ons hebben we een put van 70 meter dat is onder zee niveau dus komt nooit droog te staan.Van de pdam kan ik het geloven dat de fabriek het op een gegeven moment niet meer aan kan en uitbreiding zit er ook niet in want al het geld is verdwenen in de kantongs van de desbetreffende bazen.Trouwens weet iemand waar die water fabriek in bali staat?

Shalom

paulana
User
spacer line

Geen idee, maar hier in het dorp kunnen ze het water aan en afsluiten en dat afsluiten is nu zeker 3 x per week een paar uur. Leve de grote tank, en de generator.
Ook met stroomuitval wordt het water geleidelijk minder dat is logisch

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Het zal wel net zo zijn als in 2009. Toen waren we op Bali, de Molukken en Madura en daar ging de stroom regelmatig uit. De overheid regelde dat. Wellicht is het nu met het water. Emoticon:

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

Ik zal me nu inhouden Bintang al is dat verd. moeilijk Emoticon: Shut up!

We zijn hier een aantal jaren en er is niets aan het veranderen al staat en stond de Bali-Post er vol mee, Pastika is alleen aan het beloven, goh waar ken ik dat van Emoticon: Confused

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bokito; zolang je niet meer grondwater oppompt dan er bij komt is het geen enkel probleem, maar zeewater is geen grondwater en komt niet zo heel eenvoudig op 70 meter diepte terecht. Als jij een kuub water op pompt in een week voor je dagelijkse bezigheden, en een hele wijk doet hetzelfde, dan is het wachten op problemen natuurlijk.

En reken maar dat een bron onder zeeniveau droog kan vallen. En als ie niet droog valt, dan verzilt ie in ieder geval, met alle problemen van dien.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Nou Yerun het complex bestaat uit 10 huizen en een kampong en de pomp staat per dag zeker 2 uur te pompen om de tooren vol te krijgen en dat al 8 jaar lang en de put geeft nog steeds water.In de omgeving vinden ze ons water lekker van smaak die van hun heeft een grondsmaak.Dus we mogen niet klagen.

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,719 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com