indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pdenoo
User
spacer line

Ik wil graag naar mijn meisje in Indonesie, ik heb geen idee wat me te wachten staat wat betreft alle regeltjes etc.
in grote lijne weet ik natuurlijk wel het een en ander, maar er blijven altijd praktische details die nergens of bijna nergens te vinden zijn. Als iemand mij wat kan vertellen, GRAAG.[url]pdenooRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.live.nl[/url]

spacer line  

Beste,

Het is inderdaad zó dat vreemdelingen - niet alleen Nederlanders - zich hier beklagen dat ze nauwelijks aan inlichtingen geraken; en alles met scha en schande moeten ondervinden.

Ook ik kende een Indonesisch sinds 2005, en besloot haar te vervoegen in 2009, wat ik ook deed. Ik kwam aan met een Visa Kunjungan ( SOS/BUD ) wat me mits bepaalde procedures recht gaf op 180 dagen.

Ondertussen waren we gehuwd, moest ik éénmaal eruit en bekwam toen ik terugkwam een beperkte verblijfsvergunning geldig voor één jaar; dat ding heet Izin Tinggal Terbatas of ITAS of ook KITAS ( Kartu Izin Tinngal Terbatas ).

Nu heb ik juist mijn verblijfsvergunning verlengd voor één jaar ( het kon ook voor zes maand of twee jaar ).

Gerekend vanaf de datum van de uitgifte van mijn ITAS, heb ik vijf jaar en dan moet ik er weer uit.

Dus, alles hangt er vanaf of u met uw meisje al dan niet wilt trouwen. Emoticon: Yummie!

Er zijn in totaal negen mogelijkheden voor een lang verblijf hier, maar er zijn er maar drie ernstig op te nemen. Bijvoorbeeld dat u hier een ITAS zou kunnen bekomen als een Imam uit Nederland, lijkt me wat vergezocht.

Buiten een huwelijk met een plaatselijk schoonheid, blijven er nog twee ernstige mogelijkheden : werk vinden of studeren.

Maar, eigenlijk liggen die twee mogelijkheden niet zo voor de hand !

Tenslotte er is ook de mogelijkheid om een ITAP los te weken ( een " permanente "verblijfsvergunning ), maar er zijn voorwaarden van ouderdom, inkomen en ziekteverzekering.

Ik ga dit hier nu niet uitleggen, omdat deze uitleg heel mijn bijdrage te lang gaat maken en ik daarvoor al op mijn kop heb gekregen. Emoticon: Stupid

Meer ? walterpoupaertRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com GRATIS ! Emoticon: Yes!

087859966478

Willow
User
spacer line

Zoals ik het begrijp is het beste om je Nederlandse identiteit te behouden als je je wilt gaan vestigen in Indonesie opdat de mogenlijkheden groter zijn.
Maar wat moet er nog betaald worden in Nederland als je bv voor 2 jaar weg gaat..even terug komt n weer voor een paar jaar gaat?
Want in mijn geval kan ik bij mijn vrouw die in indo woont op haar verzekering....

spacer line  

Men kan onder zekere voorwaarden en bovendien na 5 of 10 jaar de Indonesische nationaliteit verwerven; in de procedure is voorzien dat u afziet van uw oorspronkelijke nationalitiet; uw ambassade dient dit te bevestigen. Voor Indonesia kan een dubbele nationaliteit niet.

In het geval dat een Nederlander de Indonesische nationaliteit verwerft, verliest hij dus zijn Nederlandse. ( en fraude wordt hierbij met zulke boeten bestraft, dat ik om ze te betalen een heel lang leven zou moeten werken )

Wat er gebeurt met de rechten van een Nederlander die zijn " Nederlandsheid " verliest, tast ik in het duister.

Er weze ook opgemerkt dat om met de Indonesche nationaliteit de wereld te bereizen er wel wat problemen zijn voor het bekomen van de nodige visa.

Ik vraag me af of de ex-Nederlander nog terug in Nederland wordt toegelaten. Emoticon: Stupid

087859966478

spacer line  

On 03-02-2011 09:29 walterpoupaert wrote:

1.Wat er gebeurt met de rechten van een Nederlander die zijn " Nederlandsheid " verliest, tast ik in het duister.

2.Er weze ook opgemerkt dat om met de Indonesche nationaliteit de wereld te bereizen er wel wat problemen zijn voor het bekomen van de nodige visa.

Het staat duidelijk beschreven en men kan het bij de I.N.D voor verdere info vragen.
Hangt ook af hoe men zijn of haar paspoort/nationaliteit verloren had.

2. Wereld bereizen ?
Amerika ( USA ?) , Iedere Indonesier met voldoende papieren( dus ook geld Emoticon: Wink ) kan naar Amriki gaan als toerist , als student , als potentiele resident ( Green Card) .
In Europa kan hij met gemak naar 27 E.U landen, mits aan de eisen voldaan kan worden. Maar dat is logisch.
Daarnaast heeft Indonesia bilaterale overeenkomsten op basis van reipru , pro of wederekerigheid.
In Zuid Oost Azie, China , India , Midden Oosten kan een Indonesische staastburgers ook "vrij"reizen zolang hij zijn ticket , verblijfkosten kan betalen, en uiteraard zolang hij/zij geen gevaar vormen voor de gastland.

Afirica, Zuid Amewrika , Noord en Zuid Pool zal de doorsnee Indonesia niet als een vakantie land zien , te warm/stoffig of te koud .

bisa dicek of makemyday .

simpati
User
spacer line

Want in mijn geval kan ik bij mijn vrouw die in indo woont op haar verzekering....
Ben je al meteen afhankelijk van haar, mits je jonger bent dan 55 jaar kan je de voor sommige visa verplichte verzekering prima zelf afsluiten bij bijvoorbeeld Allianz.
Wil je een uitgebreider pakket kom je uit bij https://www.oomverzekeringen.nl/
Bij oomverzekeringen zie binnen vijf minuten wat je aan premie kwijt bent.
Succes,
Jan
Malang

Willow
User
spacer line

Op 03-02-2011 09:47 schreef simpati:
Ben je al meteen afhankelijk van haar, mits je jonger bent dan 55 jaar kan je de voor sommige visa verplichte verzekering prima zelf afsluiten bij bijvoorbeeld Allianz.
Wil je een uitgebreider pakket kom je uit bij https://www.oomverzekeringen.nl/
Bij oomverzekeringen zie binnen vijf minuten wat je aan premie kwijt bent.
Succes,
Jan
Malang

Volgens haar kost ons dat niks extra.
Ze kan in totaal 3 personen in haar verzekering opnemen,dus waarom nog een verzekering in Nederland erbij?
Maar ik moet er wel bij zeggen..ik moet het eerst zien lol
Sorry of topic

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Heb begrepen je woont in tussen in Indonesie?

De tijd gaat snel.

Willow
User
spacer line

On 03-05-2012 20:26 harlys wrote:
Heb begrepen je woont in tussen in Indonesie?

Yep..Als de vraag voor mij is bedoeld lol.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,341 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com