indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

peter53
User
spacer line

Hallo
Wij gaan voor 36 dg naar Bali.
Vlgs de ind ambass kan je in het vliegtuig(Garuda) voor 30 dg een visum kopen en voor de andere 6 dg bij een immigratiedienst op.We hoeven hier dan niet meer voor naar Den Haag.
Maar ze kunnen me niet zeggen waar een immigratiedienst is in Denpasar.
Wie weet waar ik moet zijn?
Bedankt alvast
Peter

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hallo Peter53
Voor de 60 dagen zou ik persooblijk een visum voor 60 dagen bij de ambassade aanvragen, bij de immigratiedienst kost je 600.000 roepis ik heb dat j.l. december gedaaan, was daar 6 maanden 4 keer laten verlengen a 600.000 = Euro 240.-- bij de ambassade 40 euro als ik mij niet vergis, Bij de immigratiedienst een hoop papieren invullen ben je paspoort ongeveer 10 tot 14 dagen kwijt en het paspoort moet uiterlijk 10 dagen voordat je 30 daagse visum verloopt daar worden afgeleverd.
De immigratiedienst is vlakbij het vliegveld links is de cargo recht de immigratiedienst hoe er wel rekening mee dat je bijna 3 tot 4 uur aar bezig bent, succes

spacer line  

Beste Peter,

Op gevaar van op mijn donder te krijgen van te precies te zijn, te vervelend en te langdradig. Emoticon: Stupid
Maar zeer betrouwenswaardig :

Er bestaan twee mogelijkheden voor een kort verblijf in Indonesia ( tot zes maanden )

Ten eerste : het Visa on Arrival ( VOA )

Vele nationaliteiten – geschikt bevonden door Indonesia , waaronder de Nederlandse – kunnen dit visum bekomen bij aankomst op de luchthaven.
Garuda, de officiële luchtvaartmaatschappij van Indonesia, biedt dit visum aan tijdens de vluchten naar Indonesia.
De normale prijs is USD 25, maar waarschijnlijk zal het u in het vliegtuig Eur 20 kosten – waarschijnlijk !

Het voordeel is dat men aangekomen, niet eerst dient aan te schuiven aan de betaalbalie, maar rechtstreeks naar de balie kan gaan van Kantor Imigasi.

Nu heeft u recht op dertig dagen verblijf. ( géén maand, welke soms 31 dagen inhoudt, of zelfs 28 of 29 )

Uw verblijf zal 36 dagen omhelzen., ja toch ?
Vandaar het volgende :
Een VOA kan éénmaal en slechts éénmaal worden verlengd voor weer een periode van dertig dagen in gelijk welk Kantor Imigrasi. Minstens één week ( maar neem een veiligheidsmarge van meer ) voor de vervaldag van het visum dient u zich naar het Kantor Imigrasi te begeven.

Kostprijs : IDR 250.000 of ongeveer ( nu ) Eur 20.

Nodig : Origineel paspoort + fotokopie
en Origineel + fotokopie van uw aankomstkaart ( verstrek door Garudu in het vliegtuig en later afgestempeld door Kantor Imigrasi bij aankomst )
en in te vullen formulier 23 en 27 ( formulieren ter plaatse ter beschikking )
en, af te geven een waarborgstellings-brief van uw sponsor ( voorbeeld ter plaatse ter beschikking )
en, fotokopie van de identiteitskaart van uw sponsor
tenslotte : een brief uitgaande van uw sponsor waarin zij/hij een verblijf voor u in Indonesia vraagt. Emoticon: Yawn
Normaal gesproken, ja normaal gesproken ! mag u drie werkdagen later uw paspoort terug afhalen waarin uw VOA voor dertig dagen verlengd is. Verdere verlenging later is niet mogelijk.

Het weze opgemerkt dat een “ overstay “ bij het verlaten van Indonesia u USD 25 per overstay-dag kost, vergezeld van een rode stempel in uw paspoort. Emoticon: Stupid

Besluit : u dient dus tijdens uw verblijf redelijk vlug een sponsor te vinden. Een sponsor is iemand die verantwoordelijkheid neemt voor al uw financiële tekortkomingen die u mogelijk tijdens uw verblijf in Indonesia zou veroorzaken. Zij/hij dient van de Indonesische nationaliteit te zijn of een vreemdeling met een verblijfsvergunning.

Ten tweede : het visa Kunjungan : synoniem voor bezoeksvisum, visa SOS/BUD, visa Sosial-Budaya. ( sociaal-cultureel )

Dit visum dient aangevraagd te worden in een Indonische ambassade.

Kostprijs : Eur 45

Weer dient er een sponsor-brief ingediend te worden. En wat betreft deze sponsor : zie hoger. Emoticon: Yawn

Met dit visum gaat u bij aankomst rechtstreeks naar de balie van Kantor Imigrasi.
Nu hebt nu u een verblijfsvergunning voor zestig dagen ( 60 ! ). Na twee maanden moet u terug naar het Kantor van de woonplaats ( ! ) van uw sponsor, vergezeld van haar/hem. De verblijfsvergunning kan telkens voor dertig dagen verlengd worden tot een maximum van 180 dagen na uw aankomst; dan is een verlening niet meer mogelijk.
Over de juist procedure zal ik het niet hebben, omdat deze voor u met uw dertig + zes dagen verblijf deze niet van doen is.

Het probleem is, en blijft, dat u dan in Nederland een sponsor moet zoeken welke zich in Indonesia bevindt. Emoticon: Frustrated

Nog vragen ? Gratis van dienst : walterpoupaertRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com Emoticon: Yes!

Kantor Imigrasi Denpasar : Jalan Di Panjaitan

tel : + 62 361 227 828

087859966478

Larosaurus
User
spacer line

Walter,

Je lijkt er zo ongeveer wel alles van te weten. Ik kom met mijn gezin 25 juli aan om 15:00. We vertrekken 25 augustus om 01:00 's nachts. Precies uitgeteld praten we over 30 dagen en 1 uur. Echter we zijn hoogstwaarschijnlijk op 25 augustus voor 0:00 uur door de douane en dan praten we weer over 30 dagen. Dit lijkt me een risico dat te nemen is, met als grootste risico wat eurootjes aftikken voor familie 5 personen of moet ik iets gaan ondernemen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hierover is in een andere topic een tijd terug al eea geschreven.

Dit zijn geen 30 dagen en 1 uur maar 31 dagen en 1 uur. T.w. 25 tm 31 juli zijn al 7 dagen daarbij opgeteld 24 dagen van augustus maakt 31, plus dat ene uur nog. Het kan dus zowel als 31 als als 32 dagen worden aangerekend. je moet nl. bij de immigratie ook de instapkaart laten zien.
Die ene dag zul je sowieso moeten betalen (dit was 2,5 jaar geleden Rp 200.000 per dag per persoon). Van een rode stempel weet ik niks van. Ik heb hem in elk geval niet in mijn paspoort.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Beste Indosaurus,

Bedankt !

Gedeeltelijke dagen worden steeds als hele aangerekend ! Dus, als u de 25 augustus ná 12:00 de Imigrasi voorbijgaat, bent u 32 dagen hier.

Omdat u natuurlijk veel vroeger op de luchthaven aanwezig moet zijn, passeert u Imigrasi vóór middernacht. Maar dan hebt u toch 31 dagen hier doorgebracht.
In theorie betaalt u dan 5 X IDR 250.000 = IDR 1.250.000 of ongeveer Eur 105. Vijf rode stempels zult u niet krijgen, gezien de korte overstay.

In praktijk zou u de zaak kunnen regelen, zoals er hier wel meer zaken kunnen geregeld worden; maar dat is niet zeker. Alleen het gedacht dat u in moeilijkheden zou kunnen geraken bij uw vertrek, kan gedeeltelijk het plezier van uw verblijf vergallen.

Welke zijn nu de oplossingen ?

U kunt misschien uw vertrek met 24 uur vervroegen; dat hangt af van uw reservatie.

U kunt in plaats van een Visa on Arrival, een Visa Kunjungan aanvragen in de Indonesische ambassde in Den Haag. Per persoon gaat u dat Eur 20 meer kosten dan een VOA of Eur 100 in totaal, maar dan bent u goed voor zestig dagen en bent u gerust.

U kunt in Kantor Imigrasi van de plaats waar u verblijft een verlenging aanvragen van uw VOA. Kostprijs : ook weer ongeveer Eur 105, maar per persoon moet u zeker Eur 10 bijrekenen voor allerlei kosten, zoals fotokopies en noem maar op.

U kunt op voorhand naar Kantor Imigrasi gaan van de plaats waar u verblijft en uw geval uitleggen; wat er zal gezegd worden hangt af van het desbetreffende Kantor en van de bediende.

Mijn raad is dus : als u uw vertrek niet kunt vervroegen, ga naar de Indonesische ambassade en regel daar alles op voorhand. Ik vermoed dat u in Nederland daar ruimschoots de tijd voor heeft, terwijl, wanneer tijdens uw korte vakantie hier “vanalles” moet gaan regelen, wat uit den boze is.

Selamt datang di Indonesia ! Emoticon: Yes!

Henny en Walter

087859966478

Larosaurus
User
spacer line

Sorry, we vertrekken de 25 e en komen dus de 26e aan, met andere woorden werkelijk 30 dagen en 1 uur. Dat zou in theorie 105 euro kunnen betekenen. Wat ik wil voorkomen is een hoop gedoe, maar zullen ze werkelijk over dat uur dat ik hoogstwaarschijnlijk achter de douane doorbreng moeilijk doen?

En het klopt dat er al een topic van mij over was, maar sluit graag hierbij even aan omdat ik het idee heb dat Walter de zaak op zijn duimpje weet.

spacer line  

Beste Larosaurus,

Simpati heeft volstrekt gelijk ! ( zie uw vorig topic )

Omdat elke niet gehele dag als één telt en dus dus de 26 juli uw eerste dag is.

Dan volgen er er 29 dagen dat u mag verblijven, dus tot 24 augustus middernacht.

Dus op tijd ( natuurlijk zoals altijd ) naar de luchthaven en zorgen dat u voor 24:00 voorbij de bali van Kantor Imigrasi bent. No problem ! Emoticon: Yes!

Tussen de balie Kantor Imigrasi en uw inscheping is er alleen security chec(s) en controle door de luchtvaartmaatschppij en die zijn niet bevoegd in materie immigratie.

087859966478

spacer line  

Nog een nota :

Vergeet niet dat bij vertrek naar het buitenland een airport tax wordt geheven van
IDR 150.000 per persoon, althans in Soekarno-Hatta en Denpasar.

Op dit ogenblik wordt er veel gesproken over de afschaffing van de genaamde " Fiskal ", maar deze heeft nooit in voege geweest voor touristen.

087859966478

peter53
User
spacer line

Bedankt voor de tips.
Ik heb maar een dagje vrij genomen en als nog naar Den Haag gereden om een visa aan te vragen.
Daar aan gekomen (2de donderdag van de maand) zit daar een of ander vrouwenclub die oa. eten en lekkernijen verkopen.
Ik was dus niet alleen maar 2x € 45(visa) armer maar ook nog voor de lekkernijen die ik daar heb gekocht.
In ieder geval was het heerlijk.
Nu aftellen naar de vakantie !
Peter en Grace

spacer line  

Een VOA kan éénmaal en slechts éénmaal worden verlengd voor weer een periode van dertig dagen in gelijk welk Kantor Imigrasi .

Is het wel zo? Ik bedoel kan een VOA echt verlengd worden? Want ik heb altijd gehoord dat dat onmogelijk is. Veel mensen gaan Indonesie even uit bijvoorbeeld naar Singapore om weer Indonesie binnen te komen om een visum van 30 dagen te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

bambang
User
spacer line

Het VoA is WEL verlengbaar:

forum.indahnesia.com/topic/103(...)a_voor_indonesia.php
Op het VoA visum staat geschreven: max 30 days, not extendable.

SanderBali
User
spacer line

even een paar dagen naar Bangkok of Singapore is ook leuk en bij terugkomst heb je weer 30 dagen...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-03-2011 05:43 barimuchtar wrote:
Een VOA kan éénmaal en slechts éénmaal worden verlengd voor weer een periode van dertig dagen in gelijk welk Kantor Imigrasi .

Is het wel zo? Ik bedoel kan een VOA echt verlengd worden? Want ik heb altijd gehoord dat dat onmogelijk is. Veel mensen gaan Indonesie even uit bijvoorbeeld naar Singapore om weer Indonesie binnen te komen om een visum van 30 dagen te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
De ervaringen lijken divers (staat in een ander topic) en er lijkt een willekeur te zijn en is daarmee eigenlijk zo goed als onbruikbaar. 30 dagen is niet zo lang en als je dan ook nog eens 1 of 2 weken kwijt bent dit uit te zoeken en vast zit op de plaats waar een immigratiekantoor is is dit sowieso voor de reiziger niet om te doen maar alleen bruikbaar voor mensen die zo'n beetje de hele vakantie op een plek zitten. Als het dan niet lukt moet je alsnog het land uit. Ik begrijp deze constructie ook helemaal niet omdat je op een ambassade een visum voor 60 dagen kunt krijgen (dat laatste zou voor mij ook de voorkeur hebben als ik toch van plan ben om langer te blijven)
In mijn ogen alleen moeilijkmakerij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
User
spacer line

Op 02-02-2011 21:01 schreef walterpoupaert:
Beste Peter,

Op gevaar van op mijn donder te krijgen van te precies te zijn, te vervelend en te langdradig. Emoticon: Stupid
Maar zeer betrouwenswaardig :

Er bestaan twee mogelijkheden voor een kort verblijf in Indonesia ( tot zes maanden )

Ten eerste : het Visa on Arrival ( VOA )

Vele nationaliteiten – geschikt bevonden door Indonesia , waaronder de Nederlandse – kunnen dit visum bekomen bij aankomst op de luchthaven.
Garuda, de officiële luchtvaartmaatschappij van Indonesia, biedt dit visum aan tijdens de vluchten naar Indonesia.
De normale prijs is USD 25, maar waarschijnlijk zal het u in het vliegtuig Eur 20 kosten – waarschijnlijk !

Het voordeel is dat men aangekomen, niet eerst dient aan te schuiven aan de betaalbalie, maar rechtstreeks naar de balie kan gaan van Kantor Imigasi.

Nu heeft u recht op dertig dagen verblijf. ( géén maand, welke soms 31 dagen inhoudt, of zelfs 28 of 29 )

Uw verblijf zal 36 dagen omhelzen., ja toch ?
Vandaar het volgende :
Een VOA kan éénmaal en slechts éénmaal worden verlengd voor weer een periode van dertig dagen in gelijk welk Kantor Imigrasi. Minstens één week ( maar neem een veiligheidsmarge van meer ) voor de vervaldag van het visum dient u zich naar het Kantor Imigrasi te begeven.

Kostprijs : IDR 250.000 of ongeveer ( nu ) Eur 20.

Nodig : Origineel paspoort + fotokopie
en Origineel + fotokopie van uw aankomstkaart ( verstrek door Garudu in het vliegtuig en later afgestempeld door Kantor Imigrasi bij aankomst )
en in te vullen formulier 23 en 27 ( formulieren ter plaatse ter beschikking )
en, af te geven een waarborgstellings-brief van uw sponsor ( voorbeeld ter plaatse ter beschikking )
en, fotokopie van de identiteitskaart van uw sponsor
tenslotte : een brief uitgaande van uw sponsor waarin zij/hij een verblijf voor u in Indonesia vraagt. Emoticon: Yawn
Normaal gesproken, ja normaal gesproken ! mag u drie werkdagen later uw paspoort terug afhalen waarin uw VOA voor dertig dagen verlengd is. Verdere verlenging later is niet mogelijk.

Het weze opgemerkt dat een “ overstay “ bij het verlaten van Indonesia u USD 25 per overstay-dag kost, vergezeld van een rode stempel in uw paspoort. Emoticon: Stupid

Besluit : u dient dus tijdens uw verblijf redelijk vlug een sponsor te vinden. Een sponsor is iemand die verantwoordelijkheid neemt voor al uw financiële tekortkomingen die u mogelijk tijdens uw verblijf in Indonesia zou veroorzaken. Zij/hij dient van de Indonesische nationaliteit te zijn of een vreemdeling met een verblijfsvergunning.

Ten tweede : het visa Kunjungan : synoniem voor bezoeksvisum, visa SOS/BUD, visa Sosial-Budaya. ( sociaal-cultureel )

Dit visum dient aangevraagd te worden in een Indonische ambassade.

Kostprijs : Eur 45

Weer dient er een sponsor-brief ingediend te worden. En wat betreft deze sponsor : zie hoger. Emoticon: Yawn

Met dit visum gaat u bij aankomst rechtstreeks naar de balie van Kantor Imigrasi.
Nu hebt nu u een verblijfsvergunning voor zestig dagen ( 60 ! ). Na twee maanden moet u terug naar het Kantor van de woonplaats ( ! ) van uw sponsor, vergezeld van haar/hem. De verblijfsvergunning kan telkens voor dertig dagen verlengd worden tot een maximum van 180 dagen na uw aankomst; dan is een verlening niet meer mogelijk.
Over de juist procedure zal ik het niet hebben, omdat deze voor u met uw dertig + zes dagen verblijf deze niet van doen is.

Het probleem is, en blijft, dat u dan in Nederland een sponsor moet zoeken welke zich in Indonesia bevindt. Emoticon: Frustrated

Nog vragen ? Gratis van dienst : walterpoupaertRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com Emoticon: Yes!

Kantor Imigrasi Denpasar : Jalan Di Panjaitan

tel : + 62 361 227 828

Een rood stempel in het paspoort is volgens imigrasi Singaraja een teken dat je veel en veel te lang overstay bent en een grote kans op deportatie naar land van herkomst.
En daarna ben je niet meer welkom in RI ook niet als je het bedrag hebt voldaan.

Om Swastiastu

spacer line  

Kortom samengevat ik ga naar Indonesië vul het adres van mijn as vrouw in op het visaformulier en dan moeten we naar de politie ons melden.
Daarna kan ik of naar KUL vliegen of mijn visum verlengen.

Als ik me niet meld bij de politie dan zal ik waarschijnlijk weinig kans maken?

Ik zie het wel....ligt toch wel een beetje aan het werk voor de stichting maar zou ook graag even in een paar andere weeshuizen willen gaan kijken.
Maar melden is wel noodzakelijk?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beter even melden Willem, het verlengen van je visa heeft daar niets mee te maken met het melden bij de Polres, de Imigrasi en Polres staan los van elkaar.
Het melden bij de Polres is een wassen neus, heb het 15 jaar niet gedaan, tot het moment dat ze er achter komen, dan loopt je sponsor de kans op 10 miljoen boete of 1 jaar gevangenis straf, zo vaart zal het niet lopen, maar de heren van de Polres maken er wel gebruik van en trachten dan hun povere salaris op te krikken uit jouw zak.

SanderBali
User
spacer line

Beter gewoon een willekeurig hoteladres invullen, geen slapende honden wakker maken!

paulana
User
spacer line

Willem gewoon even melden , net wat Malam schrijft fluitje van een cent, als je het niet doet kan je de pineut zijn en je voornemens vergeten want als ..gaat dat tijd kosten.
Melden is gewoon gratis.

Groetjes

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-03-2011 18:14 SanderBali wrote:
Beter gewoon een willekeurig hoteladres invullen, geen slapende honden wakker maken!

Dat is dus niet zo verstandig Sander, als je namelijk in een hotel zit dan meldt het hotel je aan bij de Polres, doen ze dat niet zijn ze strafbaar, het aanmelden is namelijk de verantwoordelijkheid van de sponsor.
Vaak is het zo dat de Polres na het aanmelden de STM in orde maakt en het persoonlijk komt brengen, het zou zo wie zo al vreemd zijn als het hotel zelf de aanmelding niet doet en helemaal als de Polres de STM bij het hotel gaat afleveren en men kent daar de persoon niet.
Zoals Paulana al zei, het is gratis en een fluitje van een cent, beter niet spelen met die dingen, je zou moeilijkheden op je hals kunnen halen die beslist niet nodig zijn.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam

Zo maar een vraag je noemt hier Polres.
Hebben jullie geen polsek in de buurt?

Shalom

spacer line  

Hoeveelt tijd heb ik om me te melden en weet iemand hoe ik weet waar polris is in Padang?
Natuurlijk beter melden want treed ook naar buiten daar..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-03-2011 12:11 Bokito wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam

Zo maar een vraag je noemt hier Polres.
Hebben jullie geen polsek in de buurt?

Jazeker, maar ik moet me hier melden bij de Polres

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-03-2011 13:15 willemgeheim wrote:
Hoeveelt tijd heb ik om me te melden en weet iemand hoe ik weet waar polris is in Padang?
Natuurlijk beter melden want treed ook naar buiten daar..

24 uur na aankomst Willem en ach ik denk dat ter plaatse iedereen wel weet waar de Polres is.

spacer line  

Het melden is niet gratis maar wel bijna gratis even de lekkere snack's en beker water niet meegerekend.
Het koste 10.000 rph Emoticon: Party!
De snacks die we kregen waren zeker meer waard en zulke fijne mensen ik ga kijken of ik geld kan lospeuteren maar moet mijn flyer in het indonesisch maken gaat vandaag gebeuren...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,550 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,487,612 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com