indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sandra1975
User
spacer line

wij hebben een stuk grond van 40000 duizend vierkante meter in bali (negara) en we spelen al een hele tijd met het idee om er iets aan te planten,maar het probleem is dat we helemaal niet thuis zijn in deze materie.nu was mijn vraag of er mensen zijn op het forum die ons eventueel wat raad zouden kunnen geven hoe we dat het beste zouden aanpakken.de bedoeling van heel het gebeuren moet zijn dat we er zelf van kunnen leven maar ook dat we plaatselijke mensen aan werk kunnen helpen.
we hopen op een paar goede ideečn.
alvast bedankt.

daft_punk
User
spacer line

Wat is de situatie? goede water toevoer?(rijst) Hoog/Laag gelegen land?

spacer line  

Wiet verbouwen. Da's het enige dat voldoende oplevert om als Westerling van je grond-opbrengst te kunnen leven. Rijst, fruit en/of groente??? Vergeet het maar. Zelfs voor locals is dat al sappelen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Wat vergeten is lijkt me dat je kan vragen wat er "vroeger" op verbouwd is, hoelang dit geleden is, en dan een grondmonster laat nemen om te kijken waar de grond geschikt voor is. Een misoogst kan een kostbare aangelegenheid zijn. Ook op Bali. Op "virgin ground" heb je veel mogelijkheden.

It's only kinky the first time.

sandra1975
User
spacer line

wiet verbouwen zal we geen optie zijn denk ik?
er is nog nooit iets aangeplant en een staal van de bodem zouden we zeker laten
testen.ik dacht dat pepers wel iets zou kunnen zijn om te planten, maar zoals ik hier kan lezen is de slaagkans heel klein om daar van te kunnen leven

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Pepers zijn niet geschikt op alle grondsoorten. Beter eerst na te vragen wat goed gedijt in die omgeving.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmm als ik kijk naar wat een bule in Bali wil?
Rode kool, spruitjes, ijsbergsla en witlof dan ga je zeker scoren, gooi er nog een Hemaworstplantage tegen aan, dan heb je het helemaal gemaakt Emoticon: Confused ooh dat gaat niet Emoticon: Shiny
Witlof en spruitjes ook niet Emoticon: Blush
Nou weet je wat?
Rijst rijst en nog eens rijst, dat gaat prima lukken.
Gooi er een plaatselijke boer tegen aan, maak een afspraak omtrent de opbrengst en gaaaaaan.
Ooooh en denk niet zoals ik dacht, konijn is hier echt spotgoedkoop, en die dingen n``ken als de konijnen, wat gras en gaaaaaaan.
Begin er maar niet aan ze vreten het niet, tenzij Poppy het heeft klaargemaakt en ze weten niet wat voor vlees ze vreten, dan wordt het een ander verhaal.
Maar dan toch blijven er velen over die niet willen, geef hun maar een hond whoahahahaha.
Het is moeilijk een Indonesiër van zijn traditionele maaltijd af te brengen, duuuuuus rijst.

paulana
User
spacer line

Wat mist de Nederlander op Bali zoute haring die zelfs op de koninginnedag-receptie niet meer werd aangeboden omdat het te duur zou zijn, daar stond ik met m'n vrieskast.
en ben er niet meer heengegaan ondanks de dure uitnodigingskaart) bitterballen en voor de rest Indonesisch, heerlijk maar op een Nederlandse receptie...wel Oranjebitter bah wat is dat s....g

op die grote lap grond een kolam en dan harinkies fokken of kweken hoe dat ook mag heten, en daar hoeft Pop niet aan te werken dat gaat vanzelf (een nachtmerrie ,als ik op TV iemand een haring zie happen) Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Alle gekheid op een stokje met pepers ga je het niet redden, ander exotisch fruit is er genoeg te koop, misschien is thee een optie daar is hier geen echte plantage van alleen een paar groene blaadjes zag ik vandaag nog bij Seririt. Zet er Palmbomen op en je kan Tuak en Arak laten maken, dat laatste is alleen nog te koop voor horrorprijzen in vergelijk met een jaar of 2 geleden.Zuivere arak geen rotzooi erin.. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

spacer line  

Is het misschien een idee er een kudde koetjes te laten rondrennen? Als ik die Balinezen zo hoor kan dat best lucratief zijn. 40.000 m2 is een flinke lap, niet?

spacer line  

Een lusthof ?

Ben bereid als G.M te spelen.

bisa dicek of makemyday .

sandra1975
User
spacer line

koeien is geen optie dan zouden we te veel aanpassingen moeten doen.
aan thee hadden we ook gedacht maar de marktprijs dekt soms de kosten niet.
er zal toch wel iets zijn dat de moeite waard is om om het daar te kunnen planten

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je zou kunnen denken aan dag verse groente, spinazie bijvoorbeeld. Maar zelfs dan, zonder de bodemsamenstelling te weten? Is elke teelt een wilde gok. Dat is voor teelt overal ter wereld van toepassing. En dat is iets nog voor je denkt een opbrengst te hebben ook nog of het seizoen of deel van het jaar je gunstig gestemd is voor enig rendement.

bambang
User
spacer line

Hebt u al geinformeerd bij het ministerie van Landbouw in RI?
Het wereldwijde probleem is dat de tussenhandelaren de meeste winst behalen. De (RI) landbouwer zwoegt en zwoegt en zwoegt met veel transpiratie. Veel transpiratie levert niks op.
De multinationals hebben miljoenen hectare grond (bijv. palmolie). De palmboer of werknemer in een palmplantage leeft een armoedig bestaan. De multinationals hebben een afzetmarkt. Die afzetmarkt is de westerse landen. De multinational maakt tientallen miljoenen dollars winst.
De boer zwoegt alleen maar. Hij heeft geen afzetmarkt waar hij veel winst kan maken om goed van te leven.

spacer line  

On 31-01-2011 15:03 Malam wrote:
Nou weet je wat?
Rijst rijst en nog eens rijst, dat gaat prima lukken.
Gooi er een plaatselijke boer tegen aan, maak een afspraak omtrent de opbrengst en gaaaaaan.

Zelfs met rijst verbouwen lukt het plannetje “om er van te kunnen leven” m.i. niet.

Rijstopbrengst op Bali is 5 ton per hectare, met 2 oogsten per jaar. De rijst wordt verkocht aan de groothandel / cooperatie voor een prijs van ca. Rp. 3 tot 4000,- per kg ( = kwaliteits afhankelijk).

Ze hebben 4 hectare, kunnen op jaarbasis dus iets van 20 ton rijst verkopen a Rp. 3 – 4.000,- per kg, oftewel Rp 60 tot 80.000.000,- en die opbrengst moet dan nog 50/50% verdeeld worden tussen de land-eigenaar en de boerenfamilie die het land bewerkt. Ik neem tenminste aan dat ze niet zelf op / in de sawah gaan rondlopen ??

Nou, om met iets van Rp. 30 tot 40.000.000,- per jaar of Rp. 2,5 – 3,4 miljoen per maand “te kunnen leven” lijkt mij voor een Westerling behoorlijk lastig.

spacer line  

On 31-01-2011 18:11 Surya Atmadja wrote:
Een lusthof ?

Ben bereid als G.M te spelen.

En ik als kwaliteitscontroleur Emoticon: Smile

spacer line  

On 01-02-2011 05:07 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Nou, om met iets van Rp. 30 tot 40.000.000,- per jaar of Rp. 2,5 – 3,4 miljoen per maand “te kunnen leven” lijkt mij voor een Westerling behoorlijk lastig.

Inclusief of exclusief belasting , Kitas , vergunningen , en andere kosten ?

bisa dicek of makemyday .

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

en als je dan bij ons in de streek ziet dat ze afgelopen jaar maar 1 redelijk goede oogst gehad hebben dan word het al halveren van de opbrengst
dan nog de nodige kilo's die verdwijnen eraf hier en daar wat smeergeld omdat je een bule bent, tja kitas etc kosten eraf en wat dan rest is met lege handen naar huis
je kunt met 40000m2 meter grond wel zeggen dat je grootgrond eigenaar bent maar dat is ook alles
als je nu de grond omgezet kan krijgen als bouwgrond dan kun je er meer mee
veel sucses

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

sandra1975
User
spacer line

als ik jullie reacties lees dan zinkt de moed me in de schoenen maar ik kan het idee ook niet zomaar loslaten dat er wel iets zal zijn dat slaagkansen heeft.of misschien ben ik toch te naief ??

paulana
User
spacer line

Sandra, een vraagje met welke geachte hebben jullie die grote lap grond gekocht?

Om te bouwen- verbouwen - Negara is nu niet direct een toeristengebied ,hoewel wat niet is kan nog komen, het moet daar heel mooi zijn ,ligt het aan zee, binnenland
heb je toegang tot een straat-weg zijn er leidingen: electriciteit-water-telefoon-sanitair.
Wil je zelf naar Bali, wil je doorverkopen zal moeilijk zijn,,
En op wie zijn naam staat het, want een buitenlander kan geen eigendom kopen,
wel met een Indonesische partner, maar dan staat het eigendom op naam van die partner en is dus hij/zij eigenaar/eigenares!!

Om Swastiastu

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Sandra kun je wat meer aangeven waar je stuk grond ligt in Negara
ik kan wel eens voor je gaan kijken wat je er mee kunt en of erop kunt verbouwen
dit wil ik geheel kosteloos voor je doen, misschien dat er toch rendement uit te halen valt
gegevens kun je naar me mailen eventueel infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali-style.nl
Frank

jessie
User
spacer line

beste sandra .wij bezitten zelf niet ver van negara af.2 uurtjes rijden banyuwangi een koffie plantage , wat op dit moment heel erg in trek is , in mijn omgeving is '' sing on' bibit stekje
je gaat ze planten per 2 meter af stand, de stekjes kosten per stuk 2.500. geen geld'
oke,naar 4 a 5 jaar is het oogste,de bomen worden gemiddeld 15 meter lang het hout
word gebruikt voor schoenen en triplex en papier,in indonesia staan zo'n gemiddeld 40
fabriken ,die hout graag willen op kopen.en als je geduld hebt,is het al mogelijk na 3 jaar te gaan oogsten , de op brengst per boom is gemiddeld?????? 2.500.000 of soms wel
3000.000 per boom ligt aan de kwaliteit.tel maar vast uit je winst .zelf hebben wij 2 en half hectare vol staan .70% goeije kwaliteit. ,volgend jaar hebben wij een oogst .er zijn all kopers geweest uit west jawa en uit jakarta .er is veel vraag na .daar maak ik me geen zorgen over. ik wens jullie veel succes ,
beste sandra . geeef de moet niet op,veel mensen . hebben dan wel geen ervaring in land bouw in indonesia.veerl omong kosong sandra.ga gewoon op je eigen gevoel af,
en trek je niet te veel aan wat mensen zeggen of dan wel schrijven, '''bule shit'

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Nou jessie overdrijven is ook een kunst
Sandra heeft 40.000 m2 dus er zouden volgens jou berekening 10.000 bomen op kunnen die dan per boom omgerekend in euro pst 210,- euro op zouden brengen
dus al met al een totale opbrengst van 10.000 x 210 euro = 2,1 miljoen euro
daar gaat dan een inverstering van 2100,- aan bomen af
oftewel een inkomen van zo'n ruim 500.000,- euri op jaar basis
en wat ben je verder vergeten als kosten op te noemen?????

zou jouw uitspraak werkelijkheid zijn dan waren er minder rijstvelden en meer koffievelden

Ik dacht dat de efteling in kaatsheuvel was

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Emoticon: Laugh out loud inderdaad, de efteling, als dat geld te maken was stond heel Bali vol met koffie.
Daar heb je geen bule voor nodig omdat uit te vinden. Geld maken hebben ze nog veel beter inde gaten als bule.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Ja en daar komt nog bij ook
heb je ooit wel eens een koffie boom gezien van 15meter hoog in een groei van 4 jaar
zo'n hoge bomen zouden dan 8 meter uit elkaar moeten staan om te kunnen groeien in plaats van 2 meter dat zou al uit komen op 156 bomen in plaats van 10.000 dus reken uit je verlies

Dus Jessie ik nodig je hierbij uit om mee naar het sprookjespark te gaan gezellig in de fata morgana Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,089 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com