indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hallo, weet iemand hoelang het op het moment duurt om een 30-dagen visum te verkrijgen via de ambassade in den haag?

ik ben benieuwd naar de tijd van de normale procedure, alsook naar die van de spoedprocedures. begin dit jaar heb ik er wel formulieren over zien ophangen bij de ambassade, maar ik ben de bedragen vergeten.

alvast terima kasih banyak!
klarina

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

ps; van de spoedprcedures zou ik dus de prijs en het aantal dagen willen weten. was in bovenstaand bericht niet geheel duidelijk.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Beste Klarina,

Er is over het visum reeds zeer veel geschreven in dit forum.

Heb je al gezocht op het woord visa (search)?

Suc6,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Klarina,

Ooit heeft deze exemplarische ambassade beloofd dat visumaanvragen binnen 5 werkdagen afgeleverd zouden worden. Jammer genoeg is deze goede intentie nooit bewaarheid geworden. Reken op minimaal 10-14 werkdagen.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Nog even, ik krijg via allerlei berichten van Nederlanders die naar Indonesie willen te horen, dat ze het via visumbureaus hebben geregeld. Dan zijn we meteen aanbeland bij het grote K.. woord. Uiteindelijk heeft de ambassade in Den Haag begrepen dat er veel geld te verdienen is bij visumverlening (zoals al jaren in Singapore en andere plaatsen gebeurd).

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hoi albert,
ik heb net via search proberen mijn vragen op te lossen, maar ik werd er niet veel wijzer van eigenlijk. bij mijn weten heb ik ook nog nooit ergens iets gelezen over de kosten en de snelheid van het 'spoedvisum'. dus als er nog iemand is die naar de ambassade gaat, of er juist geweest is; ik zou toch nog blij zijn met een antwoord.

klarina

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Klarina,

The search functie op dit forum werkt absoluut niet, heb ik nu uitgevonden. Ik heb even voor je gezocht op google. Op de website van www.mixed-couples.nl vond ik het volgende;
verwerkingstijd normaal 14 dagen, spoed 1 werkdag + € 80, spoed 3 werkdagen + € 40, spoed 1 week + € 20
Kijk ook eens naar www.visumdienst.nl

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

he diederick, hardstikke bedankt voor de moeite.
stel dat ik in 1 dag een visum zou willen verkrijgen, dan betaal ik voor een 30 dagen visum dus even 120 euro. tjee.
ik zal zo ook eens op de site van de visumdienst kijken.

groeten klarina

Robert 
User
User icon of Robert 
spacer line

Klarina,

Wij hebben net Visa geregeld en dat duurde 11 werkdagen rechtstreeks bij de ambassade.

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Op de website van www.mixed-couples.nl vond ik het volgende;
verwerkingstijd normaal 14 dagen, spoed 1 werkdag + € 80, spoed 3 werkdagen + € 40, spoed 1 week + € 20

Als je die bedragen leest heeft de Indonesische Ambassade goed zijn huiswerk gedaan, de overheid van Nederland geeft natuurlijk een perfect voorbeeld.
Dit is een goede reden om te denken aan een tussenstop in Singapore of Bangkok en de aanvraag via een kantoor in Bali te laten lopen, zeker met de visums voor langere tijd is dat een optie.
Veel vluchten naar Bali gaan via deze twee steden dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Een visumconsulent in Singapore regelt het standaard al in een werkdag, heb ik zelf mogen ervaren.
Om het zelf te regelen hoeft ook geen probleem te zijn lezen we op dit forum vaker.
Website ambassade in Singapore is te vinden op: http://www.kbri.org.sg/
Dit is toch ook een zaak voor de reisbureau's in Nederland om daar serieus aandacht aan te gaan besteden., maar die zullen geen haast hebben omdat de tickets naar Indonesie toch wel verkocht worden.
Tuti & Jan

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

allemaal bedankt voor jullie reacties. ik heb besloten niet zeer binnenkort al naar indonesie te gaan, maar voor t komende jaar is het handig dat ik dit alvast weet natuurlijk. (wie weet ga ik het ook wel via singapore doen.)
groeten klarina

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Klarina,
Houd er wel rekening mee dat de visumregels net zo snel kunnen veranderen als het weer!!
Tuti & Jan

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Aan Jeroen:
is het mogelijk alle visum-toestanden bij elkaar te zetten?
ik ben steeds dingen aan het beantwoorden en kom hetzelfde dan 3 topic's verder weer tegen

Wayang Golek: Petruk

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Tuti,Over welke visumconsulent in singapore spreek je hier, DAT is erg interessant.DLM

Wayang Golek: Petruk

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 28-12-2004 14:45 divodurum wrote:
Aan Jeroen:
is het mogelijk alle visum-toestanden bij elkaar te zetten?
ik ben steeds dingen aan het beantwoorden en kom hetzelfde dan 3 topics verder weer tegen

Alles staat bij elkaar: http://indonesia.nl/ Maar dat is in het Engels, en kan nog wel eens voor problemen zorgen geloof ik. Als ik tijd heb zal ik er zeker naar kijken.

Yerun

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,765,161 topic views - 240,493 posts - 13,734 topics - 34,011 members - last post @ 25-11-2020 16:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,439,243 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com