indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo!!

Ik ben van plan om eind september/begin oktober naar Java en Bali te gaan en het liefst reis ik per trein.
Via bepaalde sites kom ik wel op de site van de spoorwegen terecht alleen is deze site in het Indonesisch...
Heeft een van jullie ervaring met het reizen per trein? Zijn er misschien tickets beschikbaar die je voor bijvoorbeeld 3 weken onbeperkt kunt gebruiken etc?

Hoop dat jullie mij hierover kunnen adviseren!

Groetjes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Teinreizen zijn gemakkelijk te ondernemen (beperkt tot de eilanden Java en Sumatra). Neem wel de airconditioned executive treinen, die zijn redelijk comfortabel (ga ze uiteraard niet vergelijken met treinen uit Europa). Treinreizen kosten tijd. Neem geen economy vanwege veiligheid, ergernis, warmte, hygiene en traagheid.
Er zijn geen tickets die onbeperkt bruikbaar zijn. Gewoon ter plekke een enkeltje kopen. Als je in het weekend reist, wel beter vooraf een kaartje kopen want dan zijn de treinen vaak vol (vrijdagavond en zondagavond).

spacer line  

In Java genoeg treinen maar Sumatra?
De enigste trein die ik heb zien rijden was een cementtrein in Padang op het industiegebied verder ben ik er geen treinen tegengekomen maar wel rails
Door de verschuivingen in de moesson verzakken de sporen en rijden er boven Padang geen treinen, misschien in het zuiden?
Je kan ver komen naar Bali met de trein maar het laatste stukje moet je met de bus en boot zover ik weet.
Ik zou vanaf Probolingo na een bezoek aan Bromo de bus naar Bali nemen. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Sumatera zijn wel degelijk treinen. In het noorden het traject Medan-Pematang Siantar/Rantauprapat en in het zuiden van Palembang naar Bandar Lampung/Tanjung Karang met nog enkele zijtakken. Verder is er bij Padang ook een spoorlijn die volgens mij op dit moment weer beperkt in gebruik is (op zondag?).
Om van west naar oost of omgekeerd te reizen op Java is de trein heel goed bruikbaar echter op Sumatera kom je er letterlijk en figuurlijk niet zover mee. Palembang is nog altijd ver in het zuiden en een lange weg naar Padang en verder naar het noorden. Je zult dus het overgrote deel met bus of travel moeten reizen (of vliegtuig natuurlijk). Het stuk in het noorden sluit ook nergens aan behalve het allerlaatste, relatief kleine stukje van Pematang Siantar naar Medan (4 uur).
De site van de Indonesische Spoorwegen is ook (gedeeltelijk) in Engels te lezen.

Het nadeel van de trein is dat deze er op sommige trajecten veel langer over doet dan vervoer over de weg, voordeel is dat je in een rustig tempo rijdt en niet bent overgeleverd aan kamikazepiloten die je overal in Indonesie aantreft. Je hebt vaak ook wat meer ruimte dan bv in een bus.
Zoals YB zegt, liever niet in ekonomi reizen, bisnis is een goed alternatief.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-01-2011 02:54 Anne Mieke wrote:
Verder is er bij Padang ook een spoorlijn die volgens mij op dit moment weer beperkt in gebruik is (op zondag?).

Als het goed is heb je dagelijks een treinverbinding tussen Padang en Pariaman .
In 2009 kost zo'n treinrit 2000 rupiah , een reis van bijna 2 uren. Een soort boemeltrein , niet zo erg schoon , maar leuk om een keertje mee te maken.
In de zomer rijdt de toeristentrein. . ik dacht tot Sawahlunto.
Vergeet niet de mooie treinrit (zegt men) langs de Harau vallei .

http://anakminang.blogspot.com(...)jang-sawahlunto.html

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Als ik er ben in mrt zal ik eens kijken want de spoorlijn waar ze op zaten te picknikken was van Padang naar Bukkitingi denk ik.
Verder nergens een treinstation tegengekomen.
Maar ja Sumatra is groot.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,357 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,714,406 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com