indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NomeNescio
User
spacer line

Al jarenlang kom ik 8 a 9 maal per jaar naar Jakarta. Ik was altijd gewend om de taxi te pakken en mij "af te laten zetten" bij mijn hotel in Jakarta. Meestal Hyatt of Aryaduta. Maar er is onderweg altijd wel iets waardoor je gigantisch vertraagd raakt en de meter tikt maar door. In oktober 2010 reisde ik met een Indonesische heer, die mij aanbood mij in te wijden in de wonderlijke wereld van de Damri bus...... In Nederland reis ik nooit met bde bus, maar goed, je bent in het buitenland, wie doet je wat. De buwssen zijn schoon (!) en het vervoer is comfortabel en haast probleemloos. Zo'n bus douwt wel door. De keer dat ik voor de eerste keer met deze busdienst reisde was het juist avondspits in Jakarta. Het leek erop of de chauffeur geen noemenswaardige hinder ondervond van de files en binnen 3 kwartier stond ik op station Gambir, pakte daar een taxi en was na drie kwartier in mijn hotel.....Busreis luchthaven - station Gambir kost naar ik meen Rp. 20,000.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, als het vast staat, staat het vast. Als een taxi er niet door kan, zo'n grote bus wel? Denk het niet. Maar wat die bus doet is vrij snel van de tolweg afgaan, die naar Gambir bij/voor Slipi geloof ik, terwijl een taxi welicht op de tolweg blijft tenzij je adviseert dat niet te doen.

De prijs voor een groot aantal bestemmingen in Jakarta is 20.000, omgeving Jakarta is 30.000 enkele reis. Niet alle bussen zijn echter even nieuw en schoon, maar voor dat geld mag je naar mijn mening ook niet heel veel klagen. En inderdaad, in Nederland stapte ik nooit op de bus, hier in Indonesie werkt het prima, als je een beetje begrijpt hoe het werkt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-01-2011 06:19 NomeNescio wrote:
(!) het vervoer is comfortabel en haast probleemloos. Zo'n bus douwt wel door. .

Zo'n bus douwt wel door .

Dat is hem juist , zo'n bakbeest van een bus duwt andere weggebruikers bijna letterlijk opzij .
Als je geen koffers hebt , en alleen reist dan kan zo'n ritje de juiste keuze zijn .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sidia, ook koffers gaan gewoon mee hoor, de knecht helpt je graag een handje en zet de koffers of in het rek in de bus of legt deze in de bagage-ruimte. Kost geen cent extra, al krijgt ie van mij bij het uitladen netjes een zakcentje.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik reisde samen met een vriend , `Sumatra reis 2009 ' van af Gambir.
We logeerden toen bij Arya Dutha ,zijn met de taxi gegaan voor 20.000 rup , 3 minuten rit en hadden alleen 1 trekkertje - cabin koffer plus fototas.Totaal kost het 60.000 rup en een snelle rit met Damri naar Cengkareng.

Als ik met femilie op reis bent dan is het of opgehaald of met de taxi , i.v.m de 3 koffers en de 3 cabinkoffers.
Die Damri bussen zijn echt een uitkomst , ha ha ha , een ervaringdeskundige die pas 1x dat gedaan had .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Met de familie mag je wel wat luxer reizen om de stress te verminderen toch? Dat doe ik ook als ik pa en ma weer eens ophaal, maar als ik alleen of met een reisgenoot reis, dan pak ik gewoon de bus als het even kan. Dan geef ik wel wat meer uit aan lekker eten.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik ben helemaal niet bekent in jakarta maar in 2004 ging ik naar jakarta logeren.Ik pakte de damri bus van cenkareng naar blok M en de bus reed op de busbaan.In een mum van tijd was ik in Blok M.

Shalom

spacer line  

Vorig jaar voor het eerst na 12 jaar vanaf terminal 3 gebruik gemaakt van de DAMRI en ook voor Rp 20.000, snel schoon en goedkoop alleen op blok M opdringerige taxi chauffeurs die je naar het logeeradres willen rijden. Het was in de avond maar de rest prima bella !

Alaaf

spacer line  

Gebruik het liefst de DAMRI rijdt tot Gambyr station daar begint dan idd de ellende van de taxichauffeurs.
Maar het lukt me om voor 20.000 naar mijn hotel te komen met de becack ong 10 min.
Terug betaal ik meestal 10 hooguit 15 Emoticon: Yes!
Taxi als ik mazzel heb kostte 120 tot 150 zonder de tol natuurlijk Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bij aankomst op Gambir kun je twee dingen doen. Tawarren met de chauffeurs, gewoon een Blue Bird nemen die op de meter rijdt of buiten de poort van het station een Blue Bird aanhouden.
Met Blue Bird, ook gewoon op de meter naar de luchthaven vanaf Gambir/Jalan Jaksa moet voor Rp 110.000 tot Rp 120.000 wel kunnen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2011 03:18 Anne Mieke wrote:
Bij aankomst op Gambir kun je twee dingen doen. Tawarren met de chauffeurs, gewoon een Blue Bird nemen die op de meter rijdt of buiten de poort van het station een Blue Bird aanhouden.
Met Blue Bird, ook gewoon op de meter naar de luchthaven vanaf Gambir/Jalan Jaksa moet voor Rp 110.000 tot Rp 120.000 wel kunnen.
De Blue Birds zijn vorig jaar verdreven vanaf het terrein van het station. Ze staan allemaal bij de zijpoort nu. Dat weten de meeste klanten ook, dus die lopen met liefde die 200 meter, tot grote ergernis van de taxi-chauffeurs die de plekken van de Blue Birds hebben ingenomen. Vette pech voor hen dus.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-01-2011 03:29 Yerun wrote:

[quote removed]
De Blue Birds zijn vorig jaar verdreven vanaf het terrein van het station. Ze staan allemaal bij de zijpoort nu. Dat weten de meeste klanten ook, dus die lopen met liefde die 200 meter, tot grote ergernis van de taxi-chauffeurs die de plekken van de Blue Birds hebben ingenomen. Vette pech voor hen dus.
Erg he, als je niet kan hebben dat je collega's gewoon beter en betrouwbaar zijn dan je eigen taxibedrijf. Die jaloezie is overal in Indonesie te vinden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2011 03:34 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Erg he, als je niet kan hebben dat je collega's gewoon beter en betrouwbaar zijn dan je eigen taxibedrijf. Die jaloezie is overal in Indonesie te vinden.
Jeps, doodnormale zaak. Valt nog meer dat ze geen Blue Birds in de fik hebben gestoken. Bandenprikken is ook normaal trouwens. Maar ach, dat hoort er eenmaal bij als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt. Daarvoor hoef je echt geen buitenlander te zijn hier.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,279 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com