indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhamdulillah.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-01-2011 13:51 tu-bagus wrote:
Oh oh oh, Yogya weet het allemaal weer. Met geld is alles te koop ja en soms ontkom je er niet aan, wil je niet in de bureaucratie verstrikt raken. Als ze genoeg bieden ga jij zelfs met je benen wijd.
Niet ik jongeman, maar ik weet wel waar Abraham de mosterd vandaan haalt. Ga nou niet ingewikkeld doen als ik het makkelijk kan. Ik zelf heb heel weinig met corruptie te maken (mijn allereerste les van mijn Indonesische vrienden: hoe dit zoveel mogelijk te ontlopen) maar weet wel wanneer de bel cq. kassa rinkelt. Ga je straight doen - zoals om Sid - dan ben je er over jaren nog niet. Dit is geen NL, maar een gewoon 3e wereld-land met allerlei zaken die net zo goed in Latijns-Amerika plaats vinden als in Afrika. Maak nou geen Indahnesia van Indonesia. Je hoeft het ook niet lelijker te maken maar wel realistisch blijven in fantasia.

karelkama
User
spacer line

Hi aku 18,ben 16-06-2010 met een Indonesche getrouwd hier in NL daar ik het zelfde zou meemaken als jij.ze had een visum voor 3 mnd en alle benodigde papieren ,toen naar de gemeente gegaan alles uitgelegd en een week voordat haar visun afliep zijn we hier in nL getrouwd.Doch zij moest terug naar Indo daar naar ambassade een cursus gevolgd NL +inburgering hier bij IND had ik het e.a gregeld en betaald en nu is ze weer hier met een verblijfs en werkvegunning voor een jaar in Oktober dit jaar wordt het velengd tot 5 jr dus een happy end de rest kan je wel raden Groetjen Semar

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou, zie hoe makkelijk het gaat. Wat doet men toch moeilijk als het ook makkelijk kan. Lukt het in Indonesia niet te huwen (of teveel gezeik), dan naar NL of naar Singapore of welk ander land dan ook waar niet wordt gezeurd over die domme religies. Ik ken er die ook naar Las Vegas zijn gegaan.....ook een mogelijkheid. Vindingrijkheid??!!!
Het probleem is dat velen gehoor willen geven aan het van de Indonesische zijde "vereiste" show-huwelijk waarmee de schoonfamilie haar status kan tonen aan de ( kampung -)gemeenschap.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-01-2011 14:19 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ga je straight doen - zoals om Sid - dan ben je er over jaren nog niet.

Je hoeft het ook niet lelijker te maken maar wel realistisch blijven in fantasia.

Van huis uit ben ik kind van ambtenaren families , al generaties lang.
Dus weet ook waar de Abraham zijn mosterd haalde.

Heb altijf geleerd om straight te doen en aan de wetten vas te thouden.
En zeker als je geen of voldoende backing hebt ( geld of vitamin K &.R).

Tegenwoordig kan men (ook buitenlanders) hun zaken regelen volgens de bestaande regels..
Als de papieren niet in orde zijn bestaat de kans dat het meer tijd of geld zal kosten.
In het verleden kan men zelf ondervinden dat het vaak meer tijd en geld kost ondanks dat de papieren in orde zijn , dat is te wijten aan birokratie en evt. corruptie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-01-2011 09:52 simpati wrote:
Ik zou wel eens willen weten bij wie ze in zijn onderbroek hebben gekeken of hij besneden is.
De eerste de beste die dat mij verteld mag even aangeven waar ik dat kan terug vinden in de Koran, ik heb de Koran voor 3/4 doorgenomen en ben nergens tegen gekomen dat je verplicht om jou lichaam te laten verminken!
Jan
Malang

Whahaoahahaha, Jan toch.
Daar snij je iets aan. {niet het zeentje natuurlijk)
Ik ga maar niet of topic hihihihihi

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-01-2011 15:19 karelkama wrote:
Hi aku 18,ben 16-06-2010 met een Indonesche getrouwd hier in NL daar ik het zelfde zou meemaken als jij.ze had een visum voor 3 mnd en alle benodigde papieren ,toen naar de gemeente gegaan alles uitgelegd en een week voordat haar visun afliep zijn we hier in nL getrouwd.

On 25-01-2011 15:27 Yogya-Bali wrote:
Nou, zie hoe makkelijk het gaat. Wat doet men toch moeilijk als het ook makkelijk kan. Lukt het in Indonesia niet te huwen (of teveel gezeik), dan naar NL of naar Singapore of welk ander land dan ook waar niet wordt gezeurd over die domme religies
Nou, of het gemakkelijk(er) gaat is nog maar de vraag. In NL dan geen gedoe met geloof maar er is nog wel een procedure en toestemming van de IND nodig die in elk geval tijd kost.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2011 03:31 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

[quote removed]
Nou, of het gemakkelijk(er) gaat is nog maar de vraag. In NL dan geen gedoe met geloof maar er is nog wel een procedure en toestemming van de IND nodig die in elk geval tijd kost.
Liever een half jaar wachten op die documenten, dan een half jaar Bijbelschool.. of Koranschool wat dat betreft. Maar da's persoonlijk.. haha..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-01-2011 03:34 Yerun wrote:

[quote removed]
Liever een half jaar wachten op die documenten, dan een half jaar Bijbelschool.. of Koranschool wat dat betreft. Maar da's persoonlijk.. haha..
Ja, tuurlijk maar daarom liever een compleet verhaal vertellen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Ik ben onlangs als katholiek zijnde getrouwd in Medan. ( alleen voor de kerk dan)
Met wel als voordeel dat mijn vrouw ook katholiek is, dus geen gedonder met een ander geloven aannemen.
Wij hadden in Medan een Nederlandse pastoor gevonden die ons graag wilde trouwen.
Niets geen geloof of bijbel cursussen hoeven te doen.
Wel documenten verklaringen dat wij beide ( kerkelijk) ongehuwd waren ( en ik moest hiervoor inderdaad diverse documenten via het bisdom in Nederland organiseren)
We hadden een willekeurige kerk uitgezocht.
Een beetje handjeklap met de dienstdoende pastoor van die kerk en walla….. getrouwd voor de kerk en inderdaad enkele bankbiljetten doen (Gods) wonderen.

Daarbij een leuke bijkomstigheid, dat de dienstdoende pastoor van die kerk samen met onze Nederlandse pastoor de dienst wilde doen..
maw wij zijn getrouwd door 2 katholieke pastoors, bleek achteraf iets bijzonders te zijn in Indonesië.

Moet er wel bij zeggen dat wij daarvoor al voor de burgerlijke stand in Nederland getrouwd waren.

pierre
User
spacer line

Op 26-01-2011 03:31 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

[quote verwijderd]

Inderdaad Anne Mieke om in Nederland voor de wet te kunnen/mogen trouwen heb je inderdaad toestemming van het IND en de vreemdelingen politie nodig,
De zogenaamde M 46 procedure (bewijs van geen schijnhuwelijk)
Maar dat staat buiten het trouwen in Indonesië.

Maar als je voor de wet trouwt in Indonesië en je wilt daarna je huwelijk inschrijven in Nederland.
Dan dien je alsnog die M 46 procedure te doorlopen.
( wat trouwens m.i niet verplicht is om je huwelijk in Nederland in te schrijven) maar dan ben je volgens de Nederlands wet dus niet getrouwd.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Sorry Aku18 maar helaas kan ik je vragen niet beantwoorden.
Er zitten te veel tegenstrijdigheden in je berichten, je verhalen
komen steeds ongeloofwaardiger over.
(zie Help mijn vriendin wil trouwen 28-07-2010, toen was je vriendin moslima
en werd gek van haar familie)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

paulana
User
spacer line

Tsjaa ,dat is mij ook opgevallen Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

spacer line  

Beste,
aku18

Het is inderdaad zó dat in Indonesië om geldig te huwen beiden dezelfde godsdienst moeten belijden; dan pas kan het huwelijk in de Catatan Sipil officiëel geregistreerd worden en erkend worden door de Indonesische Staat. Om een visum te bekomen voor Nederland voor uw bruid is het koningestuk het certificaat nodig van het Rijksregister ( Catatan Sipil ).

Voor een huwelijk met een Islamietische komt het certificaat van Departmen Agama ( Ministerie van Godsdienst ).

Voor mijn eerste huwelijk ( met een protestantse ) diende ik herdoopt te worden en op consultatie te komen. Toen ik verklaarde dat ik al ooit eens als katholiek gehuwd was geweest, was de dominee niet zo gelukkig. Maar ik roerde volvoende mijn mond. Één maand elke zaterdag de mis bij te wonen; voor de rest no problem. Dit was in Jakarta Gereja Tiberias. ( Géén rupiah betaalde ik om de procedure te versnellen ! )

Nu wat betreft Yogya ken ik maar één kerk welke katholiek is en die doet de procedure in drie maand; maar er is natuurlijk de mogelijkheid om zich mondig op te stellen en de procedure te verkorten.

De dominee heet Vino Batam : vino.batamRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com 081399169053

Indien u nog moeilijkheden zou ondervinden, contacteer me op walterpoupaertRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Amin.

087859966478

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-01-2011 10:23 pierre wrote: Ik ben onlangs als katholiek zijnde getrouwd in Medan. ( alleen voor de kerk dan)
Er bestaat hier geen "voor de kerk trouwen" zonder konsekwenties. Dat is een 100% wettig huwelijk. Ook voor NL. Zie even mijn posting op "Betrouwbare makelaar in Bali?"

Wat ik vaak op het forum lees, is dat mensen eerst een geloofshuwelijk hier in RI uitvoeren en vervolgens nog eens in NL voor de Burgerlijke Stand. Fout, fout.
Het huwelijk volgens geloof is in RI reeds rechtsgeldig met voor non-moslims de verplichting dit te laten registeren bij CaPil. Als men te weten komt dat er ook nog eens een huwelijk in NL is gesloten daarna, dan kan men zowel in NL als in RI in problemen raken want men kan en mag niet 2x met dezelfde persoon huwen (tenzij men eerst scheidt en later weer hertrouwt, hehehe).
Vervelende is vaak het onbegrip van Nederlanders voor de Indonesische wet en regels aangaande een huwelijk. Men gaat uit van de Nederlandse situatie waar een geloofshuwelijk geen rechtsgeldigheid heeft en dat men dus 2x huwt: 1x voor de "kerk", 1x voor de BS. In RI trouwt men maar 1x, met vervolgens uitsluitend registratie bij de CaPil , maar geen huwelijk meer.

Vorige week nog volgende kwestie vernomen: Nederlander heeft de grootste rotzooi omdat hij een "in de kerk" gesloten huwelijk nooit heeft laten bevestigen bij de BS (CaPil). Nu zit hij met de gebakken peren want zowel voor RI als voor NL is hij in de fout gegaan. Het kerkelijk huwelijk had (wettelijk verplicht) moeten worden "bekrachtigd" bij de BS. RI geeft hem geen toestemming weer opnieuw te trouwen (gescheiden inmiddels en wil weer huwen) en de NL ambassade geeft hem ook geen vergunning om opnieuw te huwen omdat de scheidingspapieren niet legaal zijn (d.w.z. niet bekrachtigd door een gerechtelijke instantie dan wel burgerlijke stand).

pierre
User
spacer line

Op 01-02-2011 12:22 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Er bestaat hier geen "voor de kerk trouwen" zonder konsekwenties. Dat is een 100% wettig huwelijk. Ook voor NL. Zie even mijn posting op "Betrouwbare makelaar in Bali?"

[quote verwijderd]

Vorige week nog volgende kwestie vernomen: Nederlander heeft de grootste rotzooi omdat hij een "in de kerk" gesloten huwelijk nooit heeft laten bevestigen bij de BS (CaPil). Nu zit hij met de gebakken peren want zowel voor RI als voor NL is hij in de fout gegaan. Het kerkelijk huwelijk had (wettelijk verplicht) moeten worden "bekrachtigd" bij de BS. RI geeft hem geen toestemming weer opnieuw te trouwen (gescheiden inmiddels en wil weer huwen) en de NL ambassade geeft hem ook geen vergunning om opnieuw te huwen omdat de scheidingspapieren niet legaal zijn (d.w.z. niet bekrachtigd door een gerechtelijke instantie dan wel burgerlijke stand).

Hallo Yogya.

Nu snap ik het even niet meer, wellicht kun je ons nog wat meer van je wetenschap verstrekken
Dus dit betekend dat wij ook de fout ingegaan zijn?
Laat ik even wat concreter zijn.
In September 2010 zijn Elly en ik getrouwd voor de burgerlijke stand alhier in mijn woonplaats, hiervoor hadden we nodig aan documenten van Elly , vertaalde en gelegaliseerde geboorteakte, ongehuwdheid verklaring, kopie paspoort.
Van mij alleen uittreksel GBA ( waarin verklaart mijn woon situatie en gezinsleden)
Na de verplichte M46 route, konden wij in ondertrouw en 2 weken later trouwen voor de burgerlijke stand.

Daarna heb ik allerlei formulieren ingevuld en documenten verzameld voor de katholieke kerk.
Zoals echtscheiding papieren, doop documenten.
Ik diende goedkeuring te krijgen van het Nederlandse Bisdom om te mogen trouwen voor de katholieke kerk.
Met al deze documenten en formulieren togen we naar de pastoor van Elly te Medan om aldaar haar (kerkelijke) formulieren in te vullen en mijn documenten te controleren. ( dus ook onze Nederlandse burgerlijke huwelijks akte)
Haar pastoor heeft alles in orde bevonden en gaf toestemming om in de katholieke kerk te Medan te kunnen en mogen trouwen.

Na dit alles en met de nieuwe documenten van Elly hebben wij contact opgenomen met de catan sipil te Medan betreffende ons voorgenomen huwelijk in de katholiek kerk.

Met overlegging van onze Nederlandse huwelijks akte en al de beschikbare documenten. De vraag waar wij nog aan moesten voldoen.
Het catan sipil vermeldde ons dat alles in orde was en dat wij verder niets hoefde te doen. En dat wij gewoon in de katholieke kerk konden trouwen.
Desondanks vroegen wij nog voor de duidelijkheid dienen wij alsnog ons kerkelijke huwelijk te registreren in de gemeentelijke registers van Medan?
Waarop het antwoord: Niet nodig, doordat jullie Nederlands burgerlijke huwelijk al is geregistreerd in Nederland)
Welnu hier konden we het mee doen.
Gerust gesteld zijn we daarna voor de katholieke kerk getrouwd en is ons kerkelijk huwelijk geregistreerd in de kerkelijke registers.

Dus beste Yogya –bali.
Gezien jou uitgebreide kennis van vele zaken zouden wij nu gaarne willen vernemen wie er nu fouten heeft gemaakt. of waar het fout is gegaan en wat nu te doen?
Wij hebben te goede trouw gehandeld ( tenminste dat dachten we dus)
Nu zijn we een beetje verward geraakt door dit alles.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heel, heel veel onbegrijpelijke geschreven van u over documenten , die u hebt mogen ontvangen van de kerkelijke macht dat uw eerste kerkelijke huwelijk is ontbonden en daardoor u weer een huwelijk aan kon gaan in een katholieke kerk is voor mij een raadsel.
Hoe kan u daar aan komen, het moet een document zijn via pauselijk besluit.
Is dat niet het geval, dan heeft die Priester of Bisschop fraude gepleegd.
Hoe kan dat, dat dan velen niet meer kunnen trouwen voor de kerk omdat een scheiding geen einde brengt aan het kerkelijk recht dat eenmaal getrouwd altijd met de zelfde persoon getrouwd, kan alleen afgegeven worden, wanneer de partner is overleden.
Nu de vraag is uw partner over leden.
Voor de duidelijkheid K wil mij nog uitschrijven van die kerk, zal K eerdaags doen.
Want trouwen doe ik opnieuw als het geld oplevert,(zie mijn posting Immigreren naar Indonesië ), dat zou kunnen door dat mijn vriendin een hogere AOW zou krijgen, dan is het gewoon voor de burgerlijke stand even een boekje ophalen…... Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2011 10:36 pierre wrote: Nu snap ik het even niet meer, wellicht kun je ons nog wat meer van je wetenschap verstrekken
Dus dit betekend dat wij ook de fout ingegaan zijn?
.....Zoals echtscheiding papieren, doop documenten.
.....Met al deze documenten en formulieren togen we naar de pastoor van Elly te Medan om aldaar haar (kerkelijke) formulieren in te vullen en mijn documenten te controleren. ( dus ook onze Nederlandse burgerlijke huwelijks akte)
Haar pastoor heeft alles in orde bevonden en gaf toestemming om in de katholieke kerk te Medan te kunnen en mogen trouwen.
Ja fout. U geeft het zelf al aan:
Een beetje handjeklap met de dienstdoende pastoor van die kerk en walla….. getrouwd voor de kerk en inderdaad enkele bankbiljetten doen (Gods) wonderen.
Als u al bent gehuwd in NL dan mag feitelijk geen enkele Indonesische autoriteit u wederom huwen in RI. Dat is tegen de bilaterale en multilaterale afspraken in. NL heeft de huwelijken uit RI te respecteren (hebben ze ook pas na 2006 gedaan met moslimhuwelijken via de KUA) en RI heeft de wijze van huwen cq. huwelijken uit het buitenland te respecteren. Dus geen dubbel huwen. Hier is duidelijk de katholieke kerk in zware overtreding gegaan. Waarschijnlijk hebben ze het als een pro-forma huwelijk voor het geloof gezien (en natuurlijk zieltjeswinnerij) en niet verder nagedacht dan hun "heer" en hun portemonnee.
Daarnaast, als u bent gescheiden mag u volgens de RK niet meer opnieuw huwen. Op dat punt geldt dat zelfs voor de wet omdat de wet uitgaat van kerkelijke huwelijken. Is een kerkelijk huwelijk volgens een bepaald geloof niet toegestaan, dan is het ook wettelijk niet toegestaan. Uw huwelijk uit NL is daarentegen wel geldig. Dat heeft te maken met de internationale afspraak elkaars wetgeving op het gebied van huwelijk te aanvaarden.

pierre
User
spacer line

Op 07-02-2011 11:33 schreef zieleffe:
Heel, heel veel onbegrijpelijke geschreven van u over documenten , die u hebt mogen ontvangen van de kerkelijke macht dat uw eerste kerkelijke huwelijk is ontbonden en daardoor u weer een huwelijk aan kon gaan in een katholieke kerk is voor mij een raadsel.
Hoe kan u daar aan komen, het moet een document zijn via pauselijk besluit.
Is dat niet het geval, dan heeft die Priester of Bisschop fraude gepleegd.
Hoe kan dat, dat dan velen niet meer kunnen trouwen voor de kerk omdat een scheiding geen einde brengt aan het kerkelijk recht dat eenmaal getrouwd altijd met de zelfde persoon getrouwd, kan alleen afgegeven worden, wanneer de partner is overleden.
Nu de vraag is uw partner over leden.
Voor de duidelijkheid K wil mij nog uitschrijven van die kerk, zal K eerdaags doen.
Want trouwen doe ik opnieuw als het geld oplevert,(zie mijn posting Immigreren naar Indonesië ), dat zou kunnen door dat mijn vriendin een hogere AOW zou krijgen, dan is het gewoon voor de burgerlijke stand even een boekje ophalen…... Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Puh!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Om Zieleffe.
Mijn verontschuldigingen dat ik geen volledige uitleg hebt gegeven
Elly is reeds voor 9 jaar weduwe en ik ben nooit eerder in de kerk getrouwd geweest.
Mijn eerste huwelijk was alleen voor de burgerlijke stand.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Pierre dan is toch alles opgelost, geen overtredingen, alles legaal en ze leefden nog lang en gelukkig Emoticon: Yes!

pierre
User
spacer line

Op 07-02-2011 12:18 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Ja fout. U geeft het zelf al aan:
[quote verwijderd]
Als u al bent gehuwd in NL dan mag feitelijk geen enkele Indonesische autoriteit u wederom huwen in RI. Dat is tegen de bilaterale en multilaterale afspraken in. NL heeft de huwelijken uit RI te respecteren (hebben ze ook pas na 2006 gedaan met moslimhuwelijken via de KUA) en RI heeft de wijze van huwen cq. huwelijken uit het buitenland te respecteren. Dus geen dubbel huwen. Hier is duidelijk de katholieke kerk in zware overtreding gegaan. Waarschijnlijk hebben ze het als een pro-forma huwelijk voor het geloof gezien (en natuurlijk zieltjeswinnerij) en niet verder nagedacht dan hun "heer" en hun portemonnee.
Daarnaast, als u bent gescheiden mag u volgens de RK niet meer opnieuw huwen. Op dat punt geldt dat zelfs voor de wet omdat de wet uitgaat van kerkelijke huwelijken. Is een kerkelijk huwelijk volgens een bepaald geloof niet toegestaan, dan is het ook wettelijk niet toegestaan. Uw huwelijk uit NL is daarentegen wel geldig. Dat heeft te maken met de internationale afspraak elkaars wetgeving op het gebied van huwelijk te aanvaarden.

Thanks Yogya.

En ik dacht nog wel dat wij ons best hadden gedaan om alles netjes te regelen.
Wat mijn scheiding betreft en het mogen trouwen voor de kerk hierop heb ik al gereageerd op Om Zieleffe posting.

Het mag dus duidelijk zijn dat de katholieke kerk in overtreding is gegaan.
Ondanks alle opgemaakte documenten en ingevulde formulieren.
Maar is dan ook het CS niet in de fout gegaan?
Ook het CS wist van onze plannen en ze hebben al onze documenten gezien.

Tja, maar goed, hoe dit nu op een nette manier verder af te handelen?
Alsnog contact opnemen met het CS over deze kwestie??

Wij maken ons nu toch wel wat zorgen betreffende deze kwestie.

pierre
User
spacer line

Op 07-02-2011 14:11 schreef Malam:
Nou Pierre dan is toch alles opgelost, geen overtredingen, alles legaal en ze leefden nog lang en gelukkig Emoticon: Yes!

Hi Malam.
Jahoor, dat lang en gelukkig samen leven, dat gaat zekerdewelles lukken..

Maar toch een pietsie klein donderwolkje hangt er eventjes in de lucht.
Gezien de kwesties CS, BS en kerk te Medan, middels dubbel huwelijk..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-02-2011 14:20 pierre wrote: Wij maken ons nu toch wel wat zorgen betreffende deze kwestie.
Is ook weer niet nodig. Er is altijd een uitweg hier te creeeren.
Maar woon je nu in RI of in NL? Als je in RI woonachtig bent, dan dien je je huwelijk aan te geven bij de CS. In dit geval zou ik uitsluitend het huwelijk dat in NL is afgesloten aanmelden. RI is verplicht dit huwelijk (zonder tussenkomst van een religieus huwelijk) te registreren als rechtsgeldig. Dat is nml. die internationale overeenkomst aangaande het accepteren van in elkaars landen afgsloten huwelijken.
Dus laat dat kerkelijk huwelijk maar achterwege bij aanmelding.

pierre
User
spacer line

Thanks Yogya.

Wij wonen nu in Nederland en de plannen zijn om hier voorlopig te blijven, maar men weet nooit hoe alles in het leven zal gaan verlopen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou, pierre, blijf nou eens rustig zitten waar je zit. Neem alle tijd, zonder enige vorm stress of iets anders wat je aandacht van haar doet verdwijnen. Geef haar alle ruimte om zich "daar" te ontwikkelen. Dan komt een groot gedeelte vanzelf. Ze zal haar weg echt wel zelf vinden. En draag bij. Ik wens je veel succes. Niet veel mensen is dit gegeven. Ga er voor en ondersteun haar zo goed als je kan.

My 2 pence.

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,122,478 topic views - 226,764 posts - 13,598 topics - 18,418 members - last post @ 26-05-2018 08:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,734,459 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com