indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lielola
User
spacer line

Vraagje! Ik ben net voor 3 maanden in IndonesiŽ geweest en ik ben net weer terug in Nederland. Nou gaan ik en mijn vriend 14 april weer terug naar IndonesiŽ. Deze keer voor 6 maanden. Ik wilde weer een verlengbaar visum aanvragen, zoals ik eerst had gedaan.

Ik vraag mij nu alleen af hoeveel tijd er tussen een aanvraag van 2 visums moet zitten? Kan ik nu weer een extend able visum aanvragen, en dan elke maand weer verlengen tot 6 maanden? Of rekenen ze nog vanaf mijn oude visum? Ik blijf nu 3 maanden in Nederland, is dat genoeg tijd?

Wat zijn mijn opties als ik langer dan 6 maanden wil blijven? En eventueel daar zou willen werken of naar school gaan? Kan ik bijvoorbeeld via een school een visum aanvragen om langer dan 6 maanden in Indonesie te blijven? Mag ik dat doen ALS ik al in Indonesie ben?

Sorry voor al mijn vragen maar het is zo'n onduidelijk ding... Emoticon: So funny

Alvast HEEL erg bedankt!

Liefs,

simpati
User
spacer line

Beste Lielola,
Wat IndonesiŽ betreft kan je een Social Budaya nemen, in Bali zijn verschillende visumbureaus die jullie daar mee kunnen helpen, Bali Ide en Bali Mode zijn twee van die bedrijven.
Wat Nederland betreft moet je uitkijken want je verblijft in een jaar meer dan 4 maanden in het buitenland en officieel ben je dan niet meer verzekerd voor het ziekenfonds.

Voor studenten bestaat er in IndonesiŽ een visum met KITAS.
Succes,
Jan
Malang

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-01-2011 22:40 Lielola wrote: Ik vraag mij nu alleen af hoeveel tijd er tussen een aanvraag van 2 visums moet zitten?
Een paar uren. Er is geen regeling zoals met een Schengen-visum dat je na een verblijf van bijv. 30 dagen ook 30 dagen het gebied uit moet en geen nieuw visum kan krijgen voor die 30 dagen om zijn. Vandaag naar Singapore/KL en direct aanvragen is geen bezwaar.

Kan ik nu weer een extend able visum aanvragen, en dan elke maand weer verlengen tot 6 maanden?
Ja hoor, dat kan.

Kan ik bijvoorbeeld via een school een visum aanvragen om langer dan 6 maanden in Indonesie te blijven? Mag ik dat doen ALS ik al in Indonesie ben?
Dan gaat het inderdaad om een KITAS (verblijfsvergunning) en dat is minder makkelijk. Dan moet er zowel vanuit NL als RI een verklaring en uitnodiging zijn. Je kan een aanvraag voor een Kitas niet in Indo doen. Ga gewoon even naar "buiten" (Singapore, Dili of Kuala Lumpur) en vraag een nieuw visum aan na 6 maanden een Sosial Budaya visum. Dat is sneller en goedkoper (inclusief de retourvlucht).

kakarin
User
spacer line

Hallo Lielola en Simpati,

Ik heb ook plannen om een half jaar naar IndonesiŽ te gaan en toen ik laatst bij mijn verzekering informeerde of dat gevolgen had, bleek dat je pas een probleem hebt als je langer dan een jaar weggaat. Misschien verschilt de ene zorgverzekering van de andere, het is in ieder de moeite van het checken waard!
Veel plezier!

Groeten,
Karin

peterr
User
spacer line

hoi Kakarin,

bij welke zorgverzekeraar zit je?
ik wil een jaar weg.
alvast bedankt.

spacer line  

Beste lielola,

Het heeft geen belang welke tijd u doorbrengt in Nederland om een nieuw Visa Budaya aan te vragen; maar u dient wel te opteren voor een nieuw, daar het oude vervallen is.

De Indonesische Ambassade vraagt onder andere een brief van een sponsor met de Indonesische nationaliteit of een van een vreemdeling met een verblijfsvergunning.

Bij aankomst begeeft u zich naar het Kantor Imigrasi van uw sponsor. Dan hoeft u wat betreft immigratie gedurende twee maanden niets te doen. Achteraf kunt u elke maand verlengen tot een maximum van zes maanden na uw aankomst. Dan moet u eruit.

Waar verlengen hangt af van de ligging van uw Kantor Imigrasi; is dit niet een van eerste klas, dan moet u zich voor de laatste twee verlengingen naar de provinciehoofdstad begeven.

Ik raad u aan : neem geen tussenbureau in dienst, want die plunderen u; betaal niets onder de tafel : dit kost u alleen maar geld.

Wat u dan wel zou moeten doen ? U hebt na aankomst twee maanden de tijd om iemand op te snorren die mondig is en Indonesisch kent; met hem en uw sponsor gaat u naar het desbetreffende Kantor Imigrasi.

In IndonesiŽ zelf is het mogelijk een ITAS te bekomen. Izin Tinggal Terbatas. Een beperkte verblijfsvergunning. Dit voor zes maanden, ťťn jaar of twee. Na verval kan deze terug voor naar keuze weer verlengd worden. ( 700.000 Rupiah + ≈ 100.000 allerlei kosten voor 1 jaar ).

Er zijn negen verschillende manieren om zulke vergunning te bekomen, waarvan eigenlijk zes niet realistisch zijn. Bijvoorbeeld u zou een buitenlandse imam kunnen worden....

De meest voor de hand liggende, waar veel vreemdelingen van gebruik maken is een huwelijk met een IndonesiŽr ( Indonesische ).

Het is ook mogelijk tewerkgesteld te worden en moet uw werkgever, als sponsor, voor uw ITAS zorgen. Tewerkgesteld worden hier is niet zo simpel, weze alleen maar het feit dat de toekomstige werkgever voor begin van alle procedure 1.200 USD op tafel moet leggen.

U kunt ook studeren en dan wordt de desbetreffende school uw sponsor. Ja, ik ken enige buitenlanders die studeren aan Institut Pertanian Bogor. Maar nog nooit verdiepte ik me in de juiste procedure.

Nog vragen ; walterpoupaertRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

087859966478

spacer line  

Beste Forumleden kunnen jullie mij aub helpen?

Ik wil in augustus naar Jakarta gaan voor 6 maanden stage. Ik heb al een bedrijf gevonden en ben aangenomen voor mijn stage.
Nou moet ik een visum regelen voor mijn 6 maanden verblijf daar. Op de site van de ambassade staat dat ik een zogeheten 'limited stay visum' moet regelen. Hiervoor moet iemand sponsor staan en een brief aanvragen bij de imigratie dienst in Jakarta.
Het bedrijf kan naar verluiden geen sponsor staan voor mij. Emoticon: Nooo
Ik heb wel een kennis in Jakarta die voor mij eventueel sponsor wil zijn, maar deze vermelden mij dat dat niet mag, omdat ik voor stage ga moet het bedrijf perse sponsor staan. Klopt dit???

Is er ook een andere mogelijkheid qua visums?? is het illegaal om met een toeristenvisum stage te lopen bij een bedrijf in Indonesia??

Kent iemand die stage heeft gelopen in Indonesia voor 6 maanden en weet u misschien hoe hij/zij het visum gebeuren heeft geregeld?

A ik hoop dat ik het allemaal snel kan regelen want het wordt een beetje kort tijd.

Alvast erg bedankt. Emoticon: Puh!

Met vriendelijke groet,

Marley

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zie mijn reactie in je eigen topic. Niet handig om hetzelfde drie keer neer te zetten natuurlijk. Lekker onoverzichtelijk zo.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,561,505 topic views - 228,749 posts - 13,635 topics - 19,576 members - last post @ 18-10-2018 21:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,811,040 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com