indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Ik heb een paar vragen over vluchten naar IndonesiŽ. Ik ben al eerder met Malaysia gevlogen wat heel erg beviel. Nu is het prijsverschil met GA Ä1000 voor 4 personen. Dus het wordt GA.
Hoe bevalt GA jullie? Iemand een vergelijking met MH toevallig. Ik weet dat GA 5cm minder beenruimte heeft, de AVOD niet zo uitgebreid is (ze zeggen dat het meer wordt). Is zowel de beenruimte als de selectie films toch voldoende?
Verder is er natuurlijk de tankstop in DXB. Het lijkt me logisch (voor veiligheidsredenen) dat iedereen moet uitstappen tijdens het tanken. Maar moeten passagiers die doorvliegen naar CGK in de gate-ruimte blijven of is er tijd te shoppen? Ik ben al eerder naar DXB geweest en het lijkt mij dat transfer passagiers via een aparte gang naar security-screening gaan, die ondergaan en dan pas in de terminal/winkelcentrum zijn. Iemand die tijdens de stop (hoe lang is deze precies) kon shoppen?
Verder wil ik gebruik maken van de visa service aan boord. Je moet de voucher bij check-in kopen. Kan dat alleen met CC, of ook met cash/pin?
Als laaatste nog een vraag over de stoelreservering. Wij zijn met een gezin van 4 dus zullen hoogstwaarschijnlijk in de middelste rij worden geplaatst. Dat vinden wij niet zo prettig en hebben liever 2 rijen van 2. Bij onze reisorganisatie kunnen wij een preferentie aangeven, maar dat lukt meestal niet. Kunnen wij na boeking GA bellen om de preferentie "kracht bij te zetten"? En hoe is het beleid van exit-row stoelen? Worden deze gegeven op een basis wie het eerst komt wie het eerst maalt, zijn ze voor sale, of worden ze toegewezen aan lange passagiers en zo? het is voor ons wel de moeite waard vroeg op schiphol te zijn als ze het aan de eerste de beste weg geven, als dit het geval is hoe laat opent de balie?

ik hoop dat iemand (een deel van de) vragen kan beantwoorden!
Bedankt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Eventjes bellen om je stoelreservering 'extra kracht' bij te zetten heeft weinig zin. Het zijn computer-systemen en ga er maar gerust vanuit dat stoelen niet gereserveerd kunnen worden tot een bepaalde tijd voor vertrek, of pas bij inchecken. Op tijd naar het vliegveld dus! De balie opent vast zo'n drie uur voor vertrek.

spacer line  

Op 23-01-2011 11:25 schreef Yerun:
Eventjes bellen om je stoelreservering extra kracht bij te zetten heeft weinig zin. Het zijn computer-systemen en ga er maar gerust vanuit dat stoelen niet gereserveerd kunnen worden tot een bepaalde tijd voor vertrek, of pas bij inchecken. Op tijd naar het vliegveld dus! De balie opent vast zon drie uur voor vertrek.

Jammer dat GA net als de meeste maatschapijen geen Online Check In heeft. De mogelijkheid je stoel 90 dagen van te voren te reserveren net als bij KLM zou nog fijner zijn!

Larosaurus
User
spacer line

Heb bij Qatar geboekt juli heen Aug terug 825 euro pp, is een 5 sterren maatschappij, heb in december mijn stoel al kunnen reserveren. Overigens wel vanaf brussel naar jakarta.

trees
User
spacer line

ook wij hebben geboekt met Qatar via Brussel in oktober voor 725,00. Nu is het iets meer. Zeker te overwegen.
Larosaurus, wij hebben via Dreizen geboekt maar hoe kunnen we nu al stoelen reserveren?

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Trees, dit kan D Reizen voor je regelen. Als je straks gaat inchecken (via internet) kan je nog eventueel schuiven met je stoelnummers. Dit indien er niet teveel mensen al hun plaatsen hebben gereserveerd.
Dit hebben we zo in aug 2009 ook gedaan en toen betere plaatsen gevonden.
Succes

Effe off topic: wie weet er goede (kope) parkeerplaatsen bij Brussel Airport ????

trees
User
spacer line

http://www.parkingzaventem.be/(...)Zaventem-prijzen.php
Of met de taxi naar Brussel. Het ligt eraan met hoeveel personen

reniers
User
spacer line

hoe veel tijd heb je nodig in jakarta voor je overstap naar denpasar

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

TIWG,

In DBX kun je ook in het vliegtuig blijven zitten. Als je er uit gaat moet je na 45 minuten weer terug zijn. Net tijd om een half uurtje rond te lopen.

Beenruimte is OK. AVOD biedt ook voldoende.

VOA is volgensmij alleen cash te betalen.

Preferenties als 4 stoelen bij elkaar zou geen probleem mogen zijn (hebben wij nog nooit problemen mee gehad), preferentie voor ruimere plaatsen of babykot wel. Dan moet je papieren kunnen overleggen dat je dat om medische gronden nodig hebt, of langer dan 195cm bent. En dan nog is het afwachten.

Rond 08:00 inchecken dus.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Larosaurus
User
spacer line

Trees,

ik heb rechtstreeks geboekt bij qatar, daar was die mogelijkheid, maar als d reizen de tickets vrijgeeft kun je dat denk ik ook wel. Ik zie overigens nogal wat verschil in de verbindingen, zie nu prijs van 929 euro bij qatar, maar dan vlieg je terug jakarta doha munchen brussel, de stoptrein. Wij vliegen gelukkig met alleen stopover van 2 uurtjes in doha. Oktober is natuurlijk ook een stukje goedkoper dan juli augustus, maar de echte mooie prijze zijn er al uit. Had het vorig jaar met bangkok, toen waren na de kerstdagen alleen maar prijsstijgingen.

trees
User
spacer line

Voor alle duidelijkheid: wij hebben in oktober 2010 geboekt voor 725 euro voor juli/augustus 2011.
Dit was toen echt goedkoop wel via brussel met alleen tussenstop Doha.

Ik zal eens bij Dreizen informeren of het nu nog kan

Larosaurus
User
spacer line

Okay, dat is een scherpe deal, zeker als je vergelijkt wat je momenteel betaal. Ik heb ook 100 euro meer mogen aftikken, wij gaan van 25/7 tot 25/8 wellicht zelfde vlucht?

trees
User
spacer line

dreizen gebeld, maar zij zeggen dat zij vanaf 90 dagen tevoren stoelen kunnen reserveren.
Maar ik heb op een site gezien dat er al veel stoelen gereserveerd zijn.

Ook wij reizen 25 juli vanaf Brussel maar gaan helaas iets eerder terug de 19 de

spacer line  

Hallo Trees,

Ook wij vliegen weer met Qatar Airways dit jaar alleen we vertrekken al op 11 juli.
Als het goed is zijn onze plaatsen al gereserveerd. Althans we hebben stoelnummers.
Op welke site kan je dan zien hoeveel stoelen er zijn gereserveerd ?

Groeten

trees
User
spacer line

https://tix.nl/#/flights

laat hem een vlucht zoeken en in het overzicht staat stoeloverzicht.
En hoe hebben jullie je stoelreserveringen gemaakt?

spacer line  

Wij hebben geboekt via ebookers.
Onze stoel voorkeur toen meteen doorgegeven.
Gezegd dat we 2 x 2 willen zitten en voor de vleugels(ivm met geluid).
Onze stoelen zijn op de heen en terugvlucht al vast gezet,
Heb op je opgegeven site gekeken van onze vlucht, deze laat alleen een klein gedeelte zien van het vliegtuig. Het gedeelte achter ons.
Je kan proberen een e-mail naar Qatar te sturen met plaatsvoorkeur anders moet je wachten tot 90 dagen voor vertrek.
Succes

Larosaurus
User
spacer line

25/7:
Geteld vanaf dinsdag 1-2-2011 tot maandag 25-7-2011
is het 174 dagen oftewel 24 weken en 6 dagen.
Relatief omgezet is dat
5 maanden, 3 weken en 3 dagen.
Dat schiet op!
Trees, gaan jullie georganiseerd of op eigen gelegenheid rondreizen?
En heb je al een schema in gedachten. We zitten nog een beetje te twijfelen tussen sumatra-java-bali lombok of java-bali-lombok en wat van de sunda eilanden. Het eerste plan zou betekenen dat we na aankomst meteen doorvliegen naar medan, maar om 15:00 aankomen doorvliegen betekend dat je een uur of 8 's avonds wel op je plek in medan bent. We reizen met onze 3 kinderen dus moeten qua reistempo rekening houden met, maar afgelopen jaar in Thailand lijkt een dag of 3-4-5 op 1 plek een prima reistempo.

trees
User
spacer line

Wij gaan eerst een rondreis maken tot aan Yogya en vliegen daarna naar Bali en hebben een appartement. Vandaar uit zullen we Bali verkennen.
De rondreis Java doen we met prive chauffeur geregeld via een kleine organisatie.

Larosaurus
User
spacer line

robertcoumans et hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,135 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 00:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,972,284 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com