indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
spacer line  

Hallo allemaal,

Met plezier lezen we al een tijdje de berichtjes op dit forum. Wij hebben al zeker 10 jaar ons hart verpand aan Bali. We gaan als het even kan twee keer per jaar. In de zomervakantie kan onze dochter mee en in het voorjaar met z'n tween. Vroeger gingen we met kerst, maar de tickets zijn dan zo duur dat we dit naar februari verzet hebben. Omdat we besloten hebben dat Bali het voor ons helemaal is willen we graag een eigen plekje creen. Op termijn zouden we graag willen kopen, echter gezien de huidige regelgeving met betrekking tot eigendom durven we dit nog niet aan. Voor de aankomende jaren zijn we dus op zoek naar een huur huis. Afgelopen jaar zijn we al eens met een makelaar op pad geweest (AA Bali Realestate), maar deze komen alleen maar met dure opties. Op het forum lezen we dat een aantal van jullie deze stap al genomen hebben en zijn daarom benieuwd naar jullie ervaringen.

Wie kan ons helpen om ons te orienteren wat er allemaal mogelijk is en waar we rekening mee moeten houden. Natuurlijk zijn we bereid om een gezinnetje in dienst te nemen om voor het huis te zorgen als we er niet zijn. Maar waar loop je onverwacht tegen aan, zoals belastingen of mee draaien in een community etc.

We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Bali vrienden Emoticon: Bye bye

zachery
User
spacer line

Kijk eens op www.huizenbali.com
Zachery

gmee01
User
User icon of gmee01
spacer line

Hallo,
er verschijnt hier op Bali twee-wekelijks een gratis krant in het Engels.De doelgroep is met name de vele buitenlanders , die hier verblijven., Daarin staan naast veel wetenswaardigheden ook veel advertenties ,waaronder ook onroerend goed advertenties, Het blad "the Bali Advertiser" heeft ook een website: http://www.BaliAdvertiser.biz Succes Gerard

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als je een tijdje in Bali woont dan weet je dat de prijzen waarvoor huizen worden aangeboden in dat blad behoorlijk aan de hoge kant zijn.
Buiten onroerend goed worden er ook andere artikelen aangeboden (tweede hands) voor prijzen die vaak boven de aanschafprijs in de toko's liggen.
Veel beter is om zelf op pad te gaan, eventueel met een Balinesche kennis en je ogen goed de kost te geven, haast is echt niet geboden er zijn huizen in overvloed voor leuke prijzen.
Tuti en Jan

bidadari
User
spacer line

Tuti en Jan weer een goede tip van jullie. Ik dacht het zelf ook al dat die prijzen in deze krant aan de dure kant liggen. Jullie hebben dat voor mij bevestigd. Ik zal mijn ogen goed open houden ...terimah kasih. Groeten bidadari Emoticon: Worship

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Toen was er www.dimahkota.com en ja hoor ook van Nederlanders.
Umberto Emoticon: Yes!

spacer line  

ik ben anneke van berkel en ik vertrek eind april voor ruim 3 maanden naar bali met een klasgenoot. we gaan daar ons afstudeerproject doen op the deaf school in Kuta. we zouden graag voor de eerste 2 maanden een huisje of appartement huren. kan iemand ons hiermee helpen?

groetjes anneke

spacer line  

Hoi Bali vrienden'

Laat je niet mislijden door allerlei aanbieders of instanties !!!
Ga zelf eens op pad !!! kom je voor hetzelfde huis schrikwekkend goedkoper uit!

M-Solo.

Live life to the max.......

spacer line  

Hallo,
Wij waren ook van plan om over een paar jaar een huisje te kopen op Bali. Tot afgelopen septemer toen wij bij een kennis op visite waren met een eigen huisje op Bali. Toen wij rond liepen op het terrein (23 huisjes) bleek dat er een enkele huisje te koop was. Na informatie en het hoe en wat zijn wij nu ook eigenaar van een huisje op Bali. Dit zonder makelaars e.d.

Wij zij het met Martin Solo eens dat je zelf op pad moet gaan o.i.d. en niet via makelaars.

Emoticon: Worship

Rudy en Babs

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Rudy en Baps,
Zijn jullie er wel zeker van dat jullie daadwerkelijk de eigenaar zijn van jullie huisje??
Bij eventuele verkoop zal heel snel blijken of dat ook zo is.
Dat er op dat terrein maar een huisje te koop was is gewoon verkooppraat, er zijn in Bali huizen en ook zakenpanden in overvloed te koop.
Waarom niet huren en vrijheid blijheid en geen verplichtingen, voor ongeveer 1000 Euro huur je al een leuk huisje en kan je gaan en staan waar je wilt.
Zet de rest van het geld gewoon op een bankrekening en laat de rente zijn werk doen.
Tuti & Jan

spacer line  

Tuti & Jan
Jazeker zijn wij eigenaar van het huisje en zonder verkooppraat. De eigendomsakte e.d. staan op onze naam. Dit is allemaal geregeld via de officiele weg via de notaris e.d. Natuurlijk heb je plaatsen met verkooppraat, makelaar e.d. Dit huisje van ons stond niet te koop maar de desbetreffende eigenaar wou er wel van af.
Het is geen huisje van enkele 10,000,- maar nog dik onder de 10.000, --
Wat wij proberen te zeggen is dat je lekker moet rond neusen , je goed moet voorlichten e.d en dan ben je veel goedkoper uit.

Emoticon: Bye bye

Rudy en Babs

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 30-01-2005 15:24 Rudy en Babs wrote:
Het is geen huisje van enkele 10,000,- maar nog dik onder de 10.000, --

Een huisje onder de 10.000 op Bali? Zal wel een zeer klein koop huisje zijn. Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 30-01-2005 15:30 Albert wrote:
[...]

Een huisje onder de 10.000 op Bali? Zal wel een zeer klein koop huisje zijn. Emoticon: Confused

Of ze hebben alleen de WC gekocht.

Ik weet niets van kopen af, maar ik moet me er eens in verdiepen geloof ik.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ik kan je toch vertellen dat je op Bali voor 10 000 euro een redelijk huis hebt...

Ook wat huren betreft, erg redelijke prijzen...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Ik moet Tuti en Jan volgens mij gelijk gaan geven. Eigendom zijn van een huis in Indonesie kan denk ik alleen als een van jullie twee de Indonesische nationaliteit heeft !

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik blijf erbij dat de goedkoopste mogelijkheid op Bali is, om zelf je eigenhuis te laten bouwen.
Er zijn genoeg aannemers en complete bouwtekeningen. Laat je wel informeren naar de juiste aannemer, anders leeft je huis niet lang.

Materiaal bestel je op Java, laat het overkomen per container. Tevens voor metaal werk moet je eerste klas spul kopen, deur handels, gootsteen filter, e.d. Ander roest het binnen de kortste keren weg of het is inferieur materiaal.

Aldus een Australische bouwkundige die zelf een 2 kamer hotelletje met daarop zijn eigen woning op Bali heeft gebouwd dicht bij Kuta.

Jantje
User
spacer line

Kopen kun je alles. Het huis komt echter altijd op naam van de Indonesische partner. Mits er een clausule in de huwelijkse voorwaarden is opgenomen die dit uitsluit.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een huis onder de 10.000 is zeker nog mogelijk in Bali, zeker in noord en oost-Bali liggen de prijzen niet zo hoog.
Het aanbod van huizen en zakenpanden is enorm en overtreft vele malen de vraag, koophuizen in de prijsklasse vanaf 10.000 tot pakweg 50.000 liggen voor het uitzoeken in zuid-Bali en alleen in Kuta liggen momenteel meer als 500 zakenpanden leeg!!

Grond is er ook voldoende te koop, is alleen de vraag wanneer je mag beginnen met bouwen, de grond kan wel gekocht worden dan maar dan dien je een hele serie personen onofficiele toestemming te vragen om te mogen bouwen, is mogelijk dat de voorwaarde is dat je een minitempel dient te bouwen voor pakweg 2000, dit staat nergens in de wet geschreven maar kan je beter toch maar doen.
Krijg je het hoofd van de buurt niet mee vergeet het maar, die mensen hebben best veel macht wat je op allerlei andere manieren ook echt positief mee kan maken.

Hoe het wettelijk allemaal in elkaar steekt kom je gewoon niet aan de weet, verkopers houden zich van de domme en vertellen alleen datgene wat ze kwijt willen om het huis zo snel en goed mogelijk te verkopen en mensen die het wel weten zijn niet echt royaal met het geven van info.
Een notaris heeft zakelijk belang om niet direct de juiste info te verstrekken omdat hij gewoon bang is om klanten te verliezen.
Ik woon nu ondertussen 3 jaar (buiten de lange vakanties) voor vast in Indonesie en weet echt nog niet hoe het precies zit met een huis kopen terwijl ik niet verlegen ben om info op te vragen.
Daarom zal op onze website ook geen informatie te vinden zijn over het kopen van een huis.

Maar waarom een huis kopen als de huurhuizen voor het uitzoeken zijn, dan loop je geen risico, hooguit de huur van een jaar met de meubels erin.
Een huurcontract is ook te maken voor langere periode met betaling per jaar.
Heb je een huurcontract vertrek je gewoon wanneer het je niet meer aanstaat, er zijn ook al mensen met een koophuis moeten vertrekken zonder een Rupiah terug te zien.

Een ding ben ik zeker van, ik heb al veel mensen rijk zien vertrekken naar Bali maar nog weinig mensen rijk zien terugkeren naar Nederland.
Jan

spacer line  

volgens mijn informatie!!blijft de grond ten aller tijde,ijgendom van de staat!dus komt er n kink in de kabel?is het dag huisje dag bloempjes !!en hebben Tuti&Jan gelijk,dat je beter kan huren groetjes Piet

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Op Java kun je b.v. grond huren v/d eigenaar met de afspraak dat hij hetgene wat je erop plaatst t.z.t. ook koopt. De verrekening zit dan al in de huur verwerkt.
Voorbeeld is wanneer je een bedrijfspand(je) erop wilt plaatsen.
Zolang je er iets op plaatst waar de eigenaar v/d grond ook iets aan heeft, dat wil het meestal wel lukken.

Hier heb ik in het verleden ook over geschreven.
Krijg je het hoofd van de buurt niet mee vergeet het maar, die mensen hebben best veel macht wat je op allerlei andere manieren ook echt positief mee kan maken.

jacques
User
spacer line

Hallo anneke van berkel.
Je wil voor stage naar de dovenschool in Jimbaran? Of Kuta? Mijn bungalows staan 500 meter van de dovenschool in Jimbaran. Ik kom er wel eens. Wil je mijn bungalows zien? Ze zijn nog vrij van 1 mei t/m 20 juni. Kijk eens op website: www.balibungalows.123.nl
Daar vind je ook mijn adres en telefoonnummer. van 10/2 t/m 21/2 afwezig. Jacques van der maale

jacques
User
spacer line

On 28-01-2005 14:57 annekeberkeltje wrote:
ik ben anneke van berkel en ik vertrek eind april voor ruim 3 maanden naar bali met een klasgenoot. we gaan daar ons afstudeerproject doen op the deaf school in Kuta. we zouden graag voor de eerste 2 maanden een huisje of appartement huren. kan iemand ons hiermee helpen?

groetjes anneke
ik heb je een briefje gestuurd via het forum. klik website: www.balibungalows.123.nl. Van 10/2 t/m 21/2 afwezig. Telefoon: zie website.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Anneke,
Die dovenschool ligt niet zo ver van waar wij wonen en is dus niet Kuta maar Jimbaran, er zijn in die regio veel kamers te huur voor studenten (KOS), de prijzen zijn vanaf IDR250.000 per maand.
In onze wijk heeft een Indonesier nu net zijn huis klaar met 3 kamers om te verhuren, deze kamers kosten met AC IDR1 miljoen per maand en de eigenaar wil vast nog wel iets doen aan die prijs.
Komen jullie er niet uit neem gerust contact met ons op.
Succes Tuti & Jan

spacer line  

I cannot understand this language. So please use USA English. Then i am able to any answer. Thanks

prior to joining the impulsive group hank freid gained operational and asset management experience

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Well you respond on a topic in Dutch whilst we have an fora in English.
Your welcome to read and post in English part of indanesiah.com

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,686 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com