indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jurryt
User
spacer line

Goedemorgen, voor allen in Indonesia, goedenacht voor allen in Nederland.

Voorheen heb ik al een topic gestart om naar Indonesia te reizen. Inmiddels zit ik hier al bijna 6 maanden en moet ik volgende maand het land uit voor een nieuw visum. Gezien ik in het proces zit om een pt. op te starten samen met een paar vertrouwde partners, moet ik nog even in Indonesia blijven.

Ik ga dus volgende maand naar Singapore en ik ben op de hoogte waar de Indonesian Embassy zit. Kan iemand mij opweg helpen wat de mogelijkheden zijn? Het liefst heb ik een 60 dagen toeristen visum, of als SOSBUD voordeliger (!) is, doe ik deze. Sponsors heb ik hier wel - daar zal het probleem niet liggen.

Mijn vragen zijn dan:
- Als ik het zelf regelen; is dit net zoveel werk als in Indonesia zelf?
- Hoe lang duurt het als ik het zelf regel?
- Hoe duur is een 60 dagen toeristenvisum?
- Hoe duur is een SOSBUD?
- Hoe duur is het om een "runner" te huren en weet iemand waar ik deze kan vinden? (1 dag blijven)

Buiten dit kan het ook zo zijn, mocht alles met opstarten pt. goed verlopen, dat ik een Visa on Arrival neem ivm KITAS ophalen een paar weken later. Op dit punt hoef ik verder geen nadere informatie.

Verder alle relevante informatie is welkom!

Bij voorbaat dank!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

1. je kunt geen visum aanvragen in Indonesie, dus het is meer werk in Singapore. Emoticon: Wink
2. 2 of 3 werkdagen
3. 90 Sing geloof ik
4. zelfde als 3
5. 90 Sing betaalde ik. Dan is het ochtend brengen, middag halen)

Je hebt het over KITAS, vergeet je je work permit niet? Je moet hiervoor allerlei papieren hebben van onder meer Depnakertrans (IMTA bijvoorbeeld, iets wat een maand kan duren)

Weet je zeker dat je op je nieuwe PT direct een KITAS en work permit kunt krijgen? Je moet namelijk een aantal personeelsleden hebben om 1 KITAS te kunnen uitgeven. Die mensen kun je wellicht niet direct aan het werk zetten, aanmelden bij Jamsostek e.d...

Enfin, meer vragen omtrent je PT dan het regelen van een visum, want da's een eitje.

Ho Lee Fuk

jurryt
User
spacer line

Hello Yerun,

Zoals vorige keer, nogmaals bedankt voor de informatie (een jaar geleden volgens mij)

1. hahaha - je snapt wat ik bedoel. Moet je in Singapore ook de ene hoek oplopen en terug en dat 6x?
2. dat is te overzien
3. prima
4. betere keuze dus
5. Weet je wie / waar ik dit kan regelen? (90 sing incl. visa?)

KITAS en Workpermit, alles. Mediator regelt hetgeen, vooralsnog is het nog even afwachten op bepaalde zaken. Eenmaal pt. opgestart zijn er automatisch de nodige 2 (indo) "in dienst" waardoor ik alles kan krijgen. Duurt totaal 2 tot 3 weken om zoiets op te starten en 4 weken om mijn papieren te krijgen. Dit is allemaal solid geregeld met vertrouwenspersonen (Ja, dat is een moeilijk subject in Indonesia).

Bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mayu Travel Service
60 EU Tong Sen Street #01-16
Furama City Centre.
Singapore 059804
Tel (65) 6533 1666 Hp (65) 9615 8622

In de ochtend papieren inleveren, in de middag rond 4 uur klaar.

jurryt
User
spacer line

Malam:

Bedankt. Dit is ook voor hetzelfde bedrag dat Yerun zei? Welke papieren zijn benodigd voor toeristen visum? (Voor zover ik weet alleen pasfoto's en paspoort... Als er formulieren zijn die ik moet invullen, zijn dat deze? http://www.kbrisingapura.com/i(...)r_visit.php?lang=eng )

+ Mayu Travel Service is deze betrouwbaar.

Thanks!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jurryt; die agent die Malam opgeeft is diegene die ik ook gebruikt heb.

Jij gaat binnen 4 weken een PT optuigen inclusief alle benodigde papieren voor jouw KITAS/work permit? Ben benieuwd! Gun het je van harte, maar het lijkt onmogelijk zonder corruptie, iets wat helemaal voor een buitenlander een handig punt is om de rest van je loopbaan uitgemolken te worden. Pas op dus! Maar als jij er een goed gevoel bij hebt, kun je het in ieder geval eens proberen.. niet geschoten, altijd mis.

Ho Lee Fuk

jurryt
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun, lees goed: 4weken is het mijn papieren. 2 tot 3 weken bedrijf. Dus al met al ong. 2 maanden met nu al 2 maanden in werking gezet. totaal: 4 maanden.

We houden het schoon.

Bedankt voor advies agent! Ik zal hem binnenkort even bellen!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

aah, okay. Ik schrok al, want dat klonk onmogelijk en het zou jammer zijn weer iemand te zien vertrekken. Succes dus!

Agent bellen is niet per se nodig, je kan gewoon op kantoor langskomen, spullen afgeven, betalen en jezelf een dagje vermaken in Singapore. De agent heeft namelijk een reis- en service-bureau.

Ho Lee Fuk

jurryt
User
spacer line

Oh, dat klinkt goed. Bedankt!

Ik moet dus inderdaad formulieren downloaden en invullen zoals in mijn bericht eerder? De totale kosten zijn dan 90 Sing. D ? Dat klinkt heel erg aanlokkelijk in mijn oren! Het is echt te jammer voor woorden dat AirAsia een actie heeft lopen voor goedkoop heen en weer Singapore 1 dag nadat mijn visum afloopt, haha.

Nogmaals bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik dacht dat het wat duurder als 90 Sing. Dollar was, als ik graaf in mijn geheugen betaalde ik 230 voor twee Sos. Bud.
Overigens zou ik de formulieren niet downloaden de kleur komt niet goed over en ze hebben daar stapels liggen alleen maar je handtekening daar er onder zetten.
Schrijf al je gegevens op, incl.de gegevens van de ticket om het land te verlaten voordat het half jaar om is en de sponsorbrief, geef het daar af teken het formulier de rest doen ze daar.

Succes

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Aanvulling, voorbeeld van sponsorbrief kan je wel downloaden, ik neem aan dat je een ticket hebt om het land te verlaten, anders moet je daar wel voor zorgen, kan zijn Jkt - Singapore, maar bijv. een ticket voor de Ferry van af Batam naar Singapore is ook al voldoende.
Nu effe niet trachten voor een duppie op de eerste rang te zitten, ik begrijp dat je een PT op wil starten dus 50 of 60 Euro meer of minder maakt dan ook niet veel uit als je legaal en veilig in Indonesie wil verblijven

Meenemen:
Pasfoto
Sponsorbrief
Kopie ticket om het land te verlaten

Wel de het visum aanvraagformulier downloaden.
Eventueel invullen, dan kunnen ze daar de gegevens overnemen op een formulier met de juiste kleur en zij typen het, vandaar dat je daar een blanco formulier moet tekenen.
Het is midden in Chinatown, in de ochtend liefst rond 9 uur Sing tijd inleveren en lekker de boel gaan bekijken in Chinatown, best leuk.
Heb je mazzel dan is de boel om 4 uur Sing. tijd terug anders een uurtje later dus houdt rekening met je terugvlucht (niet te krap)

Leuker kan ik het niet maken. Emoticon: Shiny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 16-01-2011 03:27 jurryt wrote:
. Eenmaal pt. opgestart zijn er automatisch de nodige 2 (indo) "in dienst" waardoor ik alles kan krijgen. Duurt totaal 2 tot 3 weken om zoiets op te starten en 4 weken om mijn papieren te krijgen. Dit is allemaal solid geregeld met vertrouwenspersonen (Ja, dat is een moeilijk subject in Indonesia).

Met pt bedoelt je niet de Indonesische P.T ???
Een Perseroan Terbatas , ben je een mede vennoot of een werknemer van die bewuste PT. ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-01-2011 04:53 jurryt wrote:
Oh, dat klinkt goed. Bedankt!

Ik moet dus inderdaad formulieren downloaden en invullen zoals in mijn bericht eerder? De totale kosten zijn dan 90 Sing. D ? Dat klinkt heel erg aanlokkelijk in mijn oren! Het is echt te jammer voor woorden dat AirAsia een actie heeft lopen voor goedkoop heen en weer Singapore 1 dag nadat mijn visum afloopt, haha.

Nogmaals bedankt!
Het is 90 Sing voor het visum + 90 Sing voor de tussenpersoon als ik het me niet vergis. Kan ook meer of minder zijn, het is alweer eventjes geleden dat ik daar ben geweest.

Ho Lee Fuk

jurryt
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malan & Yerun

Bedankt voor de info! Ik heb het adres en zorg er voor dat ik de nodige kopies heb. Ik zal ze opzoeken en dan maakt het inderdaad weinig uit of het nu 100 SD is of 200.

jurryt
User
spacer line

ok, bedankt allen, tis gelukt en top gelukt. Heb mooie SOSBUD nu. Hij wil niet echt luisteren wanneer ik touristen visa zeg, maar heeft een prima sosbud geregeld voor mij. Binnen 6 uurtjes!

Dag later wilde ik vertrekken, kreeg ik allemaal rode vlekken op mijn huid. Ik voelde mij al een paar dagen min, dus maar wezen checken bij de dokter... blijk ik dengue fever te hebben! Gedwongen om nog een paar dagen te blijven en niet terug te vliegen; mag niet eens! haha. Nou ja, maak ik Singapore ook even mee.

Als mensen met dezelfde visum problemen zitten, Mayu Travel Agency in China Town is een aanrader!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jurryt; goed te horen dat het gelukt is en beterschap!

Zit je toevallig in zuidelijk Jakarta dat je dengue hebt? Komt daar redelijk vaak voor namelijk, meer als elders in de regio..

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,552,785 topic views - 242,176 posts - 13,760 topics - 35,541 members - last post @ 06-12-2021 13:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,467,070 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com