indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

adil2011
User
spacer line

Salam alaykoum,

Ik heb de eerste indonesiche iphone app gemaakt, namelijk de hielige Koran in Bahasa Indonesia Arabisch en transcriptie.

http://itunes.apple.com/nl/app(...)d414088835?mt=8&ls=1

Adil

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-01-2011 11:23 adil2011 wrote: Ik heb de eerste indonesiche iphone app gemaakt, namelijk de hielige Koran in Bahasa Indonesia Arabisch en transcriptie.
Alham'dulilah. Eindelijk iemand die de koran niet heilig noemt maar hielig (zie-hie-hielig).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

HÚ Yogya, dit is nu een sprekend voorbeeld van een uitspraak waar je commentaar op kan verwachten.
Je weet dat ik zo'n veelbesproken bekeerde moslim ben, niet uit pure geloofsovertuiging maar eerder een noodzaak, maar ik sta er wel zelf achter met de nodige scepsis t.o.v. vele halve zolen die de religie hier totaal verkeerd gebruiken (ik zit in Sunda weet je nog?)
Ik weet hoe jij er over denkt, ik begrijp ook dat het voor jou soms moeilijk is als kafir (Geintje meneer Sonneberg Emoticon: Wink ) je gezin, vooral de kinderen te vrijwaren van discriminatie.
Ik weet ook dat je de nodige ervaringen weg hebt met krepeergevallen, dat maakt iemand zeer kritisch, maar het merendeel wat hier schrijft wil op vakantie en zoekt informatie, op enkele na die na drie weken graag ala minuut willen emigreren, maar dat zijn vaak hele eenvoudige impulsieve mensen, die beter met hun neus op de harde werkelijkheid gedrukt kunnen worden.
Maar je zou best je uitspraken wat kunnen kuisen (hehehe mooi woord) je trapt misschien velen op hun staart en ik denk dat dit niet de bedoeling is van jou.

Het mooie voorbeeld vindt ik o.a. het hele Bali verhaal, ik kan me voorstellen dat mensen helemaal idolaat zijn van Bali, er zijn zelfs mensen die er definitief zijn gaan wonen en nog steeds idolaat zijn van Bali.
Jij hebt daar een andere ervaring mee, ook dat is logisch en zeker voor mij want ik heb ook niets met Bali.
Soms zijn je uitspraken verdomd hard, dan gaan mensen in het verweer, niet iedereen kan een scheiding trekken tussen hetgeen waar ze helemaal weg van zijn en het persoonlijk worden op de gene die er commentaar op heeft.
Jij kan dat wel, ik kan het tot op zekere hoogte.
Maar soms een beetje lankmoediger zijn in jouw kritiek zou geen kwaad kunnen, mensen tegen je in het harnas jagen is geen kunst, de vinger op de zere plek leggen zonder iemand tegen zijn schenen te schoppen is wel een kunst (ben ik trouwens ook de sterkste niet in Emoticon: Blush )

Gr. Malam

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Enerzijds heb je gelijk. Maar anderzijds dringt het steeds meer tot me door dat die vermaledijde religies in hun toenemende hang naar conservatisme, hier in RI de grootste rem zijn op enigerlei vorm van vooruitgang. (Niet alleen de islam, maar ook het hindoe´sme en katholicisme.) Dus alles wat met die godsdiensten te maken heeft, roept kriebels bij me op.
Bambang-met-de-pet-op die met zijn geloof is opgegroeid, kan ik weinig kwalijk nemen want die is jarenlang ge´ndoctrineerd met allerlei dogma's en heeft geen kritisch vermogen meer. Maar van zgn. bekeerlingen en schrandere Indonesiers kan ik het minder snel accepteren als ze daadwerkelijk in een utopia geloven. Dan komt het sarcasme boven.
Nou heeft Adil2011 inhoudelijk niets verkeerds geschreven maar de foute spelling viel me op en porde me aan tot een reactie. Hoe dan ook, een leuke prestatie (alleen voor mij nutteloos).
Anyway, laat maar hangen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Precies het antwoord wat ik verwachtte Yogya, dus aanmerkelijker milder omdat het veel beter is toegelicht.
Daar hebben mensen meer vrede mee snappie??????

adil2011
User
spacer line

Op 16-01-2011 09:07 schreef Yogya-Bali:
Enerzijds heb je gelijk. Maar anderzijds dringt het steeds meer tot me door dat die vermaledijde religies in hun toenemende hang naar conservatisme, hier in RI de grootste rem zijn op enigerlei vorm van vooruitgang. (Niet alleen de islam, maar ook het hindoe´sme en katholicisme.) Dus alles wat met die godsdiensten te maken heeft, roept kriebels bij me op.
Bambang-met-de-pet-op die met zijn geloof is opgegroeid, kan ik weinig kwalijk nemen want die is jarenlang ge´ndoctrineerd met allerlei dogmas en heeft geen kritisch vermogen meer. Maar van zgn. bekeerlingen en schrandere Indonesiers kan ik het minder snel accepteren als ze daadwerkelijk in een utopia geloven. Dan komt het sarcasme boven.
Nou heeft Adil2011 inhoudelijk niets verkeerds geschreven maar de foute spelling viel me op en porde me aan tot een reactie. Hoe dan ook, een leuke prestatie (alleen voor mij nutteloos).
Anyway, laat maar hangen.

Assalam alaykoum,

Ik heb inderdaad een typefout gemaakt! moge Allah me vergeven, zo te zien ik kan helaas dat niet corrigeren omdat de bericht ouder is dan 24 uur! belangrijker is de applicatie zelf voor alles muslims inshallah, en laat ons van deze discussie die tot niks leidt!.

Wa salam alaykoum
Abdel Allah

Adil

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Je bent Nederlander of Deen daar hoort ook een spotprentje bij.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,682 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com