Hé Yogya, dit is nu een sprekend voorbeeld van een uitspraak waar je commentaar op kan verwachten.
Je weet dat ik zo'n veelbesproken bekeerde moslim ben, niet uit pure geloofsovertuiging maar eerder een noodzaak, maar ik sta er wel zelf achter met de nodige scepsis t.o.v. vele halve zolen die de religie hier totaal verkeerd gebruiken (ik zit in Sunda weet je nog?)
Ik weet hoe jij er over denkt, ik begrijp ook dat het voor jou soms moeilijk is als kafir (Geintje meneer Sonneberg

) je gezin, vooral de kinderen te vrijwaren van discriminatie.
Ik weet ook dat je de nodige ervaringen weg hebt met krepeergevallen, dat maakt iemand zeer kritisch, maar het merendeel wat hier schrijft wil op vakantie en zoekt informatie, op enkele na die na drie weken graag ala minuut willen emigreren, maar dat zijn vaak hele eenvoudige impulsieve mensen, die beter met hun neus op de harde werkelijkheid gedrukt kunnen worden.
Maar je zou best je uitspraken wat kunnen kuisen (hehehe mooi woord) je trapt misschien velen op hun staart en ik denk dat dit niet de bedoeling is van jou.
Het mooie voorbeeld vindt ik o.a. het hele Bali verhaal, ik kan me voorstellen dat mensen helemaal idolaat zijn van Bali, er zijn zelfs mensen die er definitief zijn gaan wonen en nog steeds idolaat zijn van Bali.
Jij hebt daar een andere ervaring mee, ook dat is logisch en zeker voor mij want ik heb ook niets met Bali.
Soms zijn je uitspraken verdomd hard, dan gaan mensen in het verweer, niet iedereen kan een scheiding trekken tussen hetgeen waar ze helemaal weg van zijn en het persoonlijk worden op de gene die er commentaar op heeft.
Jij kan dat wel, ik kan het tot op zekere hoogte.
Maar soms een beetje lankmoediger zijn in jouw kritiek zou geen kwaad kunnen, mensen tegen je in het harnas jagen is geen kunst, de vinger op de zere plek leggen zonder iemand tegen zijn schenen te schoppen is wel een kunst (ben ik trouwens ook de sterkste niet in

)
Gr. Malam