indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

http://www.rnw.nl/nederlands/a(...)-voor-buitenlanders#

Weet iemand wat over dit onderwerp en is die markt al in werking.

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Voor mij is het flauwe kul.

Totdat men de juiste tekst/ bron kan laten zien , en als het kan de betreffende wet of peraturan pemerintah , surat keppres .

Zolang het niet gebeurde , is het flauwe kul.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dit bericht hebben we vorig jaar ook in een topic gehad, het kan nog steeds niet.

It's only kinky the first time.

robke
User
spacer line

Zal ook nooit gebeuren. Heel Bali grondgebied zal dan devinitief in buitenlandse handen komen en de prijzen van huizen zullen de pan uit rijzen. Ik geloof nooit dat Bali dit uit handen gaat geven.

simpati
User
spacer line

Ik geloof nooit dat Bali dit uit handen gaat geven
IndonesiŽ is meer dan Bali, ik geloof niet dat er aparte wetten komen voor Bali en de rest van IndonesiŽ.
We wachten gewoon af.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De journalistieke berichtgeving is al niet juist (".....Bijvoorbeeld door tussenpersonen te gebruiken of via een huwelijk met een Indonesische man of vrouw" Emoticon: Wink , dus zullen er door de betreffende journalist ook wel andere zaken fout zijn geinterpreteerd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je kan natuurlijk als buitenlander gewoon een huis e.d. kopen, het dat is ook niet waar het om gaat. Je kan de grond eronder niet bezitten, daar gaat het dus fout. En dan komen er allerlei constructies aan te pas om dit te 'corrigeren', al heb je wettelijk geen poot om op te staan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar sowieso de opmerking "..... of via een huwelijk met een Indonesische man of vrouw". Het huwelijk tussen een buitenlandse man en een Indonesische vrouw zorgt er zelfs voor dat de Indonesische partner als Indonesisch staatsburger geen onroerend goed meer mag bezitten (vanwege ev. erfenisperikelen). Dus dat is al een foute notering...... Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-01-2011 05:34 Yogya-Bali wrote:
Maar sowieso de opmerking "..... of via een huwelijk met een Indonesische man of vrouw". Het huwelijk tussen een buitenlandse man en een Indonesische vrouw zorgt er zelfs voor dat de Indonesische partner als Indonesisch staatsburger geen onroerend goed meer mag bezitten (vanwege ev. erfenisperikelen). Dus dat is al een foute notering...... Emoticon: Confused

Ik vraag me af welke debilum verslaggevers het zijn die deze valse berichten rondstrooien.

Voor zover ik weet werken er Indonesiers bij de RNW.
Werden ze dan niet geraadpleegd voor een second opinion ?

Als je de originele tekst (in "bahasa" Emoticon: Wink ) leest zie je gelijk dat het anders is dan de interpretatie van de "Nederlandse"journalisten .

Payah dese Emoticon: Yes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-01-2011 04:53 Yerun wrote:
Je kan natuurlijk als buitenlander gewoon een huis e.d. kopen, het dat is ook niet waar het om gaat. Je kan de grond eronder niet bezitten, daar gaat het dus fout..

Beste Y , kanje de betreffende wetsartikelen hier plaatsen ?.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,219 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com