indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo ,

wie kan mij helpen om een sms je te vertalen dat ik van een vriendin kreeg uit Ambon
ik kom er niet uit door de verkorte woorden.
bij voorbaat hartelijk dank

tim minta alamat lengkap bt mau aq baat lg skrg dolo di aku c.

vgr,

Tim

Milani
User
spacer line

Wat een jojo zeg met zijn afkortingen. Hij vraagt om het volledige adres en re rest is voor mij hottentottentaaltje. Succes

spacer line  

dank voor je reaktie.
sommige afkortingen begrijp ik wel
aq is aku
lg zal lagi zijn
skrg sekarang
maar de andere kom ik niet uit

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien een smsje terug sturen?
"Ik begrijp er geen reet van"

Krijg je vast een smsje terug.
Aq tak mgrti

Kan je een smsje terug sturen.
Sama, saya juga tak mengerti smsmu kalau kamu tidak menulis bahasa Indonesia normal. Emoticon: Laugh out loud

bambang
User
spacer line

Er zal zeker ook Molukse woorden in zitten (Ambon). En dat is weer een andere taal dan BI. RI mensen houden van afkortingen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-01-2011 08:58 bambang wrote:
Er zal zeker ook Molukse woorden in zitten (Ambon). En dat is weer een andere taal dan BI. RI mensen houden van afkortingen.

De bt van Orang Ambon (of Maluku) is anders dan de bt van de andere Indonesiers. Emoticon: Shiny

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is en blijft dom en zonder aandacht voor mensen die de taal, of het nu Ambonees of Bah. Indonesia is begrijpen, dit soort smsjes sturen is wederom een kwestie van ikke ikke en ikke zonder een greintje aandacht of iemand anders het wel of niet kan begrijpen, of kom ik weer uit een ei????????
Dom of egoistisch, dat laat ik in het midden, maar wel typisch Indonesisch.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Weet je soms niet Malam dat je in IndonesiŽ zit.

Wetenschappers proberen te achterhalen of het aan de grote van het brein ligt, of aan het klimaat?????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-01-2011 11:34 zieleffe wrote:
Weet je soms niet Malam dat je in IndonesiŽ zit.

Click to see original image

Wetenschappers proberen te achterhalen of het aan de grote van het brein ligt, of aan het klimaat?????

Ik denk niet dat de wetenschap er zo'n belangstelling voor heeft Ziel, heeft ook volgens mij niets met temperatuur of hersenen te maken.
Het lijkt me meer dat mensen te veel bezig zijn om zelf te overleven om aandacht te hebben voor anderen, dat gaat nog een hele tijd duren en dat is hun niet kwalijk te nemen.
Misschien wel vervelend voor ons Europeanen, maar het zij zo en we hebben ons er maar naar aan te passen.

bambang
User
spacer line

c. = cinta? vriendin = pacar? In het begin zijn de smsjes vol interesse van de RI vriendin. Maar als je het neutraal beantwoordt, is het snel afgelopen. De eerste keer is de nieuwsgierigheid van de RI vriendin altijd groot, maar het is wel van korte duur.

paulana
User
spacer line

Op 13-01-2011 11:08 schreef Malam:
Het is en blijft dom en zonder aandacht voor mensen die de taal, of het nu Ambonees of Bah. Indonesia is begrijpen, dit soort smsjes sturen is wederom een kwestie van ikke ikke en ikke zonder een greintje aandacht of iemand anders het wel of niet kan begrijpen, of kom ik weer uit een ei????????
Dom of egoistisch, dat laat ik in het midden, maar wel typisch Indonesisch.

Malam is goed in puzzelen , Emoticon: Yes! whoehahaha

Om Swastiastu

kakarin
User
spacer line

Aq tak mau kurang sopan sama orang2 di forum ini, tapi aq tanya sama aq di dunya yg mana mrka hdp? blm pernah kirim sms? ;-)

Maar ik geef toe, het lukt mij ook meestal zonder hulp niet om de berichten van mijn Manadonese vrienden op Facebook te ontcijferen...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-01-2011 22:38 kakarin wrote:
Aq tak mau kurang sopan sama orang2 di forum ini, tapi aq tanya sama aq di dunya yg mana mrka hdp? blm pernah kirim sms? ;-)

Didlm lkgn hdp mrk . Emoticon: Yes!

Met ondertiteling : In hun ('beperkte) wereld Emoticon: Yes!

whaka kak kak kak Emoticon: Party!
Voor mensen die het niet begrijpen , whakakak kak is lachen. Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

josari
User
spacer line

wat een (flauwe) humor weer Emoticon: Nooo

paulana
User
spacer line

Neem het met een vrachtwagen zout Josari, dan gaat het wel Emoticon: Devil

Om Swastiastu

pierre
User
spacer line

Mijn vrouw doet er ook aan mee om diverse afkortingen in haar smsjes te gebruiken.
Ik heb weleens gevraagd wat de rede hiervan is? Luiheid om geen hele woorden te hoeven gebruiken? of ruimte ( kosten) te besparen in een smsje? Welnu beide dus.
Soms zijn de afkortingen dusdanig dat er onduidelijkheden en spraakverwarringen ontstaan.
Hetgeen resulteert om enkele smsjes te moeten versturen om hierover duidelijkheid te verkrijgen.
Mijns inziens ben je dan niet echt kostenbesparend bezig whaaaaa

Maar goed de Nederlandse jeugd kan er ook wat van hoorÖ
b.v een smsje wat ik onlangs van mijn zoon kreeg

H pp wlln m EL vn sgphl hln.
( letterlijk even overgenomen van zijn sms)

Welnu ik kon er even geen zk ( zak) van maken ! hi hi
Nadat ik hem had terug gesmst om wat tekst en uitleg te geven en de originele tekst te sturen, schreef hij onderstaande sms

Ha pap willen mee Elly van sgiphol halen.
( ook geen grammatica om naar huis te schrijven, maar oke het is dan nog te lezen)

Geen wonder dat de jeugd zo slecht in taal is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De enige Ambonese woorden die er in zitten zijn bt (= beta= saya = ik) en dolo (=dulu)
Aq = ik (dus niet consequent).
C= is misschien coba.
Ik sms zelf ook vaak met afkortingen. Je hebt er hier zelfs speciale afkortingen in smstaal woordenboekjes voor. Ik snap de antwoorden zelf ook niet altijd maar kom meestal een heel eind. Idd beter volledige woorden gebruiken, tenzij je een heel verhaal hebt. maar sms-jes uit Indonesie zijn vaak superkort.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou zal maar weer eens de knuppel in het hoederhok gooien.
Ik ben Nederlander, ik spreek een mondje Indonesisch.
De eerste de beste klojo die mij hier een sms struurt met die afgekorte taal terwijl hij/zij weet dat ik een bule ben met een een beperkte taalkennis is een klootzak of klotemuts.
Zo simpel is het, geen aandacht voor de kennis van anderen en alleen maar denken ikke ikke ikke en als anderen me niet begrijpen dan is dat jammer.

Apa lagi????????

paulana
User
spacer line

Hallo Pierre,

Maar goed dat jouw zoon geen straat-taal gebruikt, daar snap je helemaal niets van.

Wanneer komt jouw Elly naar Nederland, deze maand nog...zal een feestje worden.

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 16-01-2011 17:52 schreef Malam:
Nou zal maar weer eens de knuppel in het hoederhok gooien.
Ik ben Nederlander, ik spreek een mondje Indonesisch.
De eerste de beste klojo die mij hier een sms struurt met die afgekorte taal terwijl hij/zij weet dat ik een bule ben met een een beperkte taalkennis is een klootzak of klotemuts.
Zo simpel is het, geen aandacht voor de kennis van anderen en alleen maar denken ikke ikke ikke en als anderen me niet begrijpen dan is dat jammer.

Moet je toch eerst uitleggen hoe dat gaat een sms struren tidak apa apa Malam

Apa lagi????????

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whahahaha Paulana echt of een dolletje, ook dat ga ik je leren

paulana
User
spacer line

Boaah Malam, je schrijft struren en dat wil je mij leren..nou kom maar op Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou lekker dan hahaha dacht met edit het gewist te hebben dus niet

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-01-2011 18:08 Malam wrote:
ik wacht precies 10 minuten en dan is dit adres weg en schoon is uw kunstgebit hahahahaha

senior
User
User icon of senior
spacer line

Maar goed dat het een hotmail adres is, dat kan je verder ongebruikt laten. Heb je ook geen last van sommige klojo's...

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,625,738 topic views - 227,280 posts - 13,610 topics - 18,977 members - last post @ 18-07-2018 21:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,798,380 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com