indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ivonne
User
spacer line

Wij zoeken ( gezin met 3 kids) een vlucht op 14 of 15 july vanaf jakarta. help ons, want we zsien het niet meer....
Voor java willen wij na pangkalanbun naar bogo, met bus/taxi of minibus, daarna door, met tussentstop naar yogja, daar ons kind bezoeken, borobudur, verder reizen langs zoveel mooie parkten. Wij kan ons een goede gids/taxi chauffeur adviseren voor dat laatste stuk ( evt varen we nog naar bali, lombk) we denken zelf aan : aankomst ygjakarta, doorvlucht zelfde dag als dat kan, moet wel laat zijn denk ik, we komen van kuala lumpur. dan pnagkalanbun, 4 nachten 5 dagen, dan terug naar luchthaven, of extra nacht blijven, dan jakarta zsm uit en door naar bogor, dan ligt alles nog open.

Volgens mij een leuk schema, maar ik weet nog steeds niet hoe ik het sutk borneo voor elkaar moet rkijgen?

Wie helpt taxi vinden en nadenken over vlucht naar borneo?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ivonne; je kunt met Kalstar en/of Trigana Air volgens mij vanaf Jakarta direct naar Pangkalanbuun vliegen. Dus wat dat betreft is je reis naar Kalimantan geregeld.

Op Java zou ik niet de moeite doen een taxi te huren om je overal naartoe te brengen, een huurauto met chauffeur is goedkoper, zelfde service en net zo snel/langzaam.

Echter op 1 dag vanuit Bogor naar Yogyakarta over land en dan ook nog doorvliegen naar Bali dat kun je vergeten. Ja, het is mogelijk, alles is mogelijk, maar dan kun je onderweg geen 10 minuten stoppen en al helemaal geen attracties bezoeken. De Borobudur ligt op een dik uur rijden van Yogyakarta.

Vanuit Jakarta naar Bogor kan prima met de taxi overigens, dat is vooral vanaf het vliegveld het meest handige. Je kunt ook met een huurauto, illegale taxi of openbare bus als je wil. Voor die route is keuze genoeg.

Ho Lee Fuk

ivonne
User
spacer line

Hoi,

Wij waren absoluut niet van plan dat in 1 dag te doen, we willen er juist een week of twee voor uittrekken, en dan hebben we nog even over. Ons reisprogramma is in principe: KL ( 2 dagen) pangalan bun 5 dagen ( inclusief een trekking) dan jakarta, bogor, greenvalley, yogjakarte, borobodur, bezoek adoptiekindje, bromo, en dan nog ijen, en andere praren, ergens een beetje snorkelen ( waar?) eventueel naar bali of lombok. Elk idee/advies is welkom. wij vinden het best spannend want we reizen met drie kinderen met autisme zonder alles te boeken. ( zodat we rust kunnen nemen indien nodig)
Wij doen dit voor de eerste keer, ik maakte zelfs een fout met dit forum ( vraag staat er bijna gelijk 2 keer op)
Kun je mij nog adviseren over het volgende: wij willen erg graag naar de oost kant van java, veel parken zien, maar willen ook vanaf jakarta rustig reizen. Hadden zelf gedacht over een huurauto met chauffeur ( ik rijd absoluut niet zelf daar) toch wat twijfels omdat de trein reis naar yogjakarta zo mooi moet zijn.
En hoe krijg ik een betrouwbare huurauto geregeld? vanuit nederland, of kan dat ter plekke? Moet een minbusje zijn ivm aantal ( 5 , misschien zelfs 6 ) personen.
De vlucht van Kl naar pangkalan bun kost ons al heel veel hoofdbrekers, krijgen niets voor elkaar, ik denk omdat we het niet snappen op de websites van die maatschappijen. En we willen wel de klotok met jungle tocht regelen.

Alvast heel hartelijk dank voor alle hulp, wij zijn echt onervaren reizigers in azie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Okay, ik schrok al, anders zou je je wel overdreven moeten haasten, dat is ookniet echt handig.

Kuala Lumpur-Pangkalanbuun kan niet direct, zie mijn reactie in het andere topic ook. Verder kun je alles met een huurauto prima doen. Dit is vast vanuit Nederland te regelen, maar dergelijke zaken kun je beter ter plekke doen. Mocht de chauffeur je niet bevallen kun je eenvoudig een andere zoeken om de reis voort te zetten bijvoorbeeld.

Treinreis Bandung-Yogya is een mooie, maar pak dan wel de trein die in de ochtend vertrekt, anders zie je nog niets.

5 of 6 personen gaan in een Toyota Innova, tenzij alle zes de passagiers 'groot' zijn. Minibusje kan natuurlijk ook. Qua kosten maakt dat elkaar niet veel, Innova is over het algemeen wel comfortabeler en ook zuiniger qua brandstof.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Wij zijn net terug van Borneo, Je kunt bellen met Irene in Jakarta, nummer is; 08161904264, van Robin,vrouw, 08121121555. Zij spreken goed engels en Robin zelfs nederlands. Zij hebben voor ons alles perfekt geregeld. We hadden een hele leuke tour op de klotok met Isy, vraag het hen. Wij zitten nu op Flores

ivonne
User
spacer line

Dank je wel, ik ben via een andeer topic al aan het mailen naar isy, misschien wordt dat wat.
Ik heb er ontzettend veel zin in om naar borneo te gaan en de urang utans te zien.

ivonne
User
spacer line

Beste Josee

Wij gaan waarschijnlijk met ivy, hij regelt tickets vanaf jakarta en de tour met klotk.
Hij gaat de overnachting bij het strand naar jou noemen zegt hij.

Kn je mij vertellen of je hier ook bij moet afdingen? dit is echt onze eerste azie ervaring, en de trip met de klotok is ook van de duurste dingen die we doen.

Heb jij een extra nacht met die klotok geboekt om bij het strand te overnachten?

Groet Ivonne

Jvz1000
User
User icon of Jvz1000
spacer line

Een goede gids, die goed engels (+Bahasa +Dajaks) spreekt is Theresia Herty. Emoticon: Yes!
Wij hebben genoten van haar kennis en haar vriendelijkheid toen we op Borneo (Palankaraya, Pangkalan Bun) waren. Zij regelde vervoer en mooie trips naar Dayak Longhouse (boven Palangkaraya en klotok-huur + bemanning in Tanjung putting.
Echt een aanrader, hoor deze 28 jarige vriendelijke (Dayak) dame.
Bij interesse mail me voor haar tel nr en E-mail adres. Emoticon: Party!

ivonne
User
spacer line

Hallo Jvz1000

heb je het mail adres van deze mevrouw voor mij?

Kan jou mail adres niet te pakken krijgen via dit forum

spacer line  

Hai Yvonne. Wij zijn weer terug van onze reis. Isy spreken we nog steeds. Misschien kan je me beter bellen voor al je vragen; 070-3561586. Isy zit ook op facebook. Hij is nu 4 dagen weg maar kijk zijn website; www.borneotours.org
Ik hoop vaqn je te hoern,
mvg. Josee Emoticon: Party!

spacer line  

Het is www. borneotour.org. of kijk op facebook naar Robin mc. Dowell. Zij spreekt nederlands en regelt alles met Isy. Wij hoefden niets te doen, betaalde 640.000 roupia voor 2 nachten klotok. Zorgden wel dat we de 1e dag om 10 uur wegvoeren. Vraag om dezelfde bemanning die wij hadden, Toris, kapitein en Iwan. Het eten was heerlijk. De stranddag hebben we gedaan omdat we geen afscheid van de bemanning konden nemen en zij ook niet van ons!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,390,345 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,327 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,191,803 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com