indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

robke
User
spacer line

Hallo,
Is er nog iets veranderd omtrent de Fiskal sinds 1 januari 2011?
Is dit nog steeds 2,5 Juta voor mensen uit Indonesie zonder een belastingnummer?

joost
User
spacer line

is volgens mij al afgeschaft

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De fiskal is er nog steeds, staat ook nog steeds aangegeven.

Update van de 2e januari toen ik iemand naar de haven bracht.
Op de ferryboat tickets die je krijgt staat of je al dan niet fiskal moet afdragen.

Dat is........op de ticket staat bij fiskal, BEBAS. Kun je gewoon door naar Immigratie.
En anders stuurt de man/vrouw je door naar het loket je afdrage te doen.

Hoe dat op de luchthavens gaat, geen idee.

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-01-2011 09:03 oyibo wrote:

Op de ferryboat tickets die je krijgt staat of je al dan niet fiskal moet afdragen.

Dat is........op de ticket staat bij fiskal, BEBAS. Kun je gewoon door naar Immigratie.

Ben op de 29ste December vanuit Cengkareng terug gevlogen naar Amstedam.
De porter ( handig als je geen zin heb om alles zelf te regelen) wilde mij brengen naar de fiskaal loket , omdat hij dacht dat ik Indonesische ingezetene ben.

Dus kennelijk wordt het nog steeds geregistreerd als je weg gaat , maar dan hoef je na een "Cap"gekregen te hebben (???) en zonder te betalen naar de immigratie poort begeven.

Ik ben langs gekomen door mijn Ollandse verblijfdokument te tonen , zonder dat ik bij de fiskaal loket moet te gaan .
Idem dito de vorige 2 reizen .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kuncitan
User
spacer line

Op 06-01-2011 09:03 schreef oyibo:

De Fiskal Luar Negri is officieŽl per 1-1-2011 afgeschaft.

Zie http://www.pajak.go.id/dmdocum(...)aranpers25102010.pdf

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Waarom verbaas ik me niet dat het loket nog open was?

jessie
User
spacer line

hallo .ik ben op 2 januari vertrokken van af bali airport,ik bezit een kitas,bij het naar binnen gaan ging alles goed +die 150 ribu wat ik heb moeten betalen voor lucthaven belasting.voor dat ik naar boven ging met de lift,is daar een kantoortje voor fiscaal, helaas lieve topigers ,ik ben toen naar boven ge lopen.om te vragenwaarom die gesloten is .de emigrati offercier vertelde mij,dat het officiel 'verledentijdt is.dus iedereen kan nu in en uit vliegen hoe vaak je maar wild .vooruitgang waar iedereen op heb zitten wachten.dus vor alle kita's bezitters en retaired man visa's etc etc .e kan in en uit gaan zo veel je maar wild Emoticon: Bye bye

paulana
User
spacer line

Hoi Jessie,

Dat is goed nieuws, benne leuke dinge voor de mens Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dan mogen we er vanuitgaan dat het inderdaad verleden tijd is.
Emoticon: Party!

paulana
User
spacer line

Alleen voor Bali-burgers natuurlijk Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Wink

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

dus vor alle kita's bezitters en retaired man visa's etc etc .e kan in en uit gaan zo veel je maar wild
Sorry Jessie,
Wat het topic betreft is jouw antwoord correct, tenminste ik neem aan dat hetgeen jij schrijft klopt maar verder brengt jouw reactie verwarring, de FISKAL mag dan afgeschaft zijn maar mensen met een KITAS dienen nog steeds een EXIT PERMIT te hebben, voor meerdere keren een MULTIPLE EXIT PERMIT .
De Rp.150.000 die je betaald is de luchthavenbelasting die je in andere landen in de prijs van het ticket terug kan vinden, bij Air Asia zie je dat meteen als je een internationaal ticket wil koeen, is de vertrekluchthaven in Indonesie is Airport charges & fees 0.00 IDR.
Salam,
Jan
Malang

robke
User
spacer line

Ik dank jullie alle voor deze informatie,

Ik begrijp alleen niet dat ik op verschillende website niets hierover ben tegen gekomen.

Maar wat ik nu begrijp is dat ook de Fiskal voor Indonesische mensen, die GEEN fiskaal nummer hebben,.. die naar het buitenland willen is afgeschaft?????

robke
User
spacer line

De link naar de brief die Kuncitan heeft geplaats, heb ik even laten vertalen:

Mij wordt verteld dat er niets veranderd is voor mensen uit Indonesie ZONDER een fiskaal nummer. Zij moet nog steeds gewoon 2,5 Juta betalen als zij het land verlaten.
Dus een uitstapje naar bijvoorbeeld Singapore is nog steeds een dure aangelegenheid voor hen.

Wat is nu waar???

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2011 00:51 robke wrote:
De link naar de brief die Kuncitan heeft geplaats, heb ik even laten vertalen:

Mij wordt verteld dat er niets veranderd is voor mensen uit Indonesie ZONDER een fiskaal nummer. Zij moet nog steeds gewoon 2,5 Juta betalen als zij het land verlaten.
Dus een uitstapje naar bijvoorbeeld Singapore is nog steeds een dure aangelegenheid voor hen.

Wat is nu waar???

ZIE:
de siaranpers van de Direktur Iqbal Alamsyah ( van de Public Relation DitJen Pajak) op 28/12/2010

Ingat..! Mulai 1 Januari 2011 Sudah Bebas Fiskal Luar Negeri
JAKARTA - Mulai pukul 00.00 (waktu setempat) tanggal 1 Januari 2011 pemerintah resmi membebaskan biaya fiska l bagi wajib pajak dalam negeri yang tidak memiliki Nomor Pokok Wajib Pajak (NPWP) yang bertolak ke luar negeri.

Met ingang van 00.00 uur plaatselijke tijd op 1 Januari 2011 worden "reislustigen"( eigen vertaling Emoticon: Shiny ) die geen NPWP hebben worden vrijgesteld van de fiskaalkosten .

Voorheen ( 1 januari 2009 t/m 31 December 2010 ) moeten mensen die geen NPWP bezitten wel betalen.
Quote:
Pada periode sebelumnya yaitu 1 Januari 2009 sampai 31 Desember 2010 bagi wajib pajak orang pribadi yang tak memiliki NPWP dan telah berusia 21 tahun yang pergi keluar negeri wajib membayar fiskal luar negeri sebesar Rp 2,5 juta untuk pengguna pesawat udara dan Rp 1 juta bagi pengguna kapal laut

Silahkan .

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-01-2011 13:12 paulana wrote:

Alleen voor Bali-burgers natuurlijk Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Wink

Voor iedereen .

Anorak kan elke dag met de pont naar Singapura gaan om inkopen te doen .
Zou haast jaloers worden , he he he he.
Zoiets zoals bewoners van Enschede e.o vroeger naar Gronau inkopen gaat doen
Als je naar buitenland wil gaan moet je naar Timor Leste , de dichtbijzijnde buitenland.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-01-2011 13:12 paulana wrote:

Wat is eigenlijk het verschil tussen een Baliburger en een Hamburger?

paulana
User
spacer line

Denk dat je dat pas merkt bij het nuttigen daarvan Malam, het ene ligt wat zwaarder op de maag het andere is niet te verteren Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right!

Om Swastiastu

pierre
User
spacer line

Even iets anders,
Ik heb ergens gelezen dat de airport fee ook verleden tijd is.
Weet iemand wat hier van waar is?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-01-2011 15:27 pierre wrote:

Even iets anders,
Ik heb ergens gelezen dat de airport fee ook verleden tijd is.
Weet iemand wat hier van waar is?
Dat zul je wel fout gelezen hebben vrees ik. De tickets die nu verkocht worden zijn nog altijd zonder luchthavenbelasting namelijk.

pierre
User
spacer line

Dank je voor de info Yerun
Dan heb ik dit dus inderdaad ergens niet goed gelezen of begrepen pffff

robke
User
spacer line

Fiskal is inderdaad afgeschaft.

Dank voor jullie informatie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,449 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com