indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Succes Flammy,

De vraag blijft bestaan op wat voor een basis je in IndonesiŽ wil verblijven.
Wat gaat Pelita voor je regelen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-01-2011 08:14 paulana wrote:
Waarom heb je dat dan vanmorgen niet gedaan jochie...bang voor uniformen geef maar toe
Tsjaa ik kan het niet laten, Maaf Malam

Begrijp ik best dat je dat niet kan laten hehehehe.
Maar lik op stuk beleid heeft hier een averechtse uitwerking, zeker als je zelf fout bent Emoticon: Blush
Ik ben dan wel een trotse Rotterdamse Graaf maar ga me niet zelf begraven Emoticon: Nooo

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-01-2011 08:22 sidia wrote:

[quote removed]

Ik heb mijn eigen( taal)stijl , compleet met tiep en spelvauten. .
Vraag me af of Putri een inburgeringscursus moet volgen .

Van de gemeente mot ik het doen , en toen seg ik , tidak mau , see you at court, als nodig is.

Nou Om Sid u fraagt erom, Om Malam heef de Gemeente van Amtelredamme gefraagt u is onder de loep te neme.
Ik fond dat u niet aan mein taal ijsen voldeet.
En Poetri wel hihihihi.
Geen geseur draag het als een man, doe gewoon die kursus, sal u geen windeideren legge.

Gruces Malam Emoticon: Laugh out loud

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-01-2011 15:13 Malam wrote:

[quote removed]

Nou Om Sid u fraagt erom, Om Malam heef de Gemeente van Amtelredamme gefraagt u is onder de loep te neme.
Ik fond dat u niet aan mein taal ijsen voldeet.
En Poetri wel hihihihi.
Over inburgeringseisen , dat moet ook toegepast worden bij de Nederlandse migranten in Indosenia..
Op basis van reciprociteit.

Over Mokum ( vroeger kennne we de gezegde Mokum, Werkum , Debilum) , tya ze hebben geprobeerd om mij te paaien.

Uiteindelijk ben ik vrijgesteld ( ya , u had goed gelezen) .
Op grond van evident ingeburgerd zijn ( wat dat betekent weet ik niet) en omdat ik tot de groep van "hoger opgeleiden" behoorde
.Is niewaar .

Terwijl ik ik amper Bahasa Belanda ken ,
Kennelijk 5 jaar Indahnesia en zoveel duisend posting (meestal O.H) mij geholpen om vrijgesteld te worden.
Whua ha ha ha ha . Emoticon: Nice

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-01-2011 15:39 sidia wrote:

[quote removed]
Over inburgeringseisen , dat moet ook toegepast worden bij de Nederlandse migranten in Indosenia..

Jesoes, Maria, Allah, Buddha en alles wat nog meer van boven op neer kijkt, Om Sid toch.
reciprociteit , heb verdikkeme in Google zitten spitten en het beste wat ik er uit kon halen was wederkerigheid Emoticon: Confused
Niet doen Om Sid, ik weet wat u bedoelde te zeggen maar het is misschien beter om te zeggen dat buitenlanders zich in Nederland aan moeten passen als ook dat bijv. Nederlanders zich in IndonesiŽ aan moeten passen.
Klinkt veel aannemelijker en dan hoeven we niet in woordenboeken te gaan spitten Emoticon: Wink

paulana
User
spacer line

Je vergeet Shiva Malam en die zegt ook niet doen Ome Sid dat kan dodelijk zijn voor Amsteledammenus, vooral in Noord daar zitten er meer die zo'n cursus moeten volgen
om bij LIDL te kunnen inkopen Emoticon: Party!

Was het ook niet Mokum-Werkum-Delirium Emoticon: Wink

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

re - ci - pro - ci` teit
(ęFransęLatijn)
de -woord (vrouwelijk)
wederzijdsheid, wederkerigheid, gelijke behandeling over en weer Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Confused
Dat vrouwelijk dat doet het hem
Ja ja Om Sid is vrijgesteld van wat hij net nodig had. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Laugh out loud

Terwijl ik ik amper Bahasa Belanda ken ,
Kennelijk 5 jaar Indahnesia en zoveel duisend posting (meestal O.H) mij geholpen om vrijgesteld te worden.
Whua ha ha ha ha .

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
User
spacer line

Oh maar dat is zielig toh, je krijgt met Ome Sid te doen als je dat leest Emoticon: Worship

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 20-01-2011 11:22 schreef putri:
Ha..ha..ha.. leuk dat Sidia moet naar inburgeringsprogramma zeg !! het wordt tijd dat de inburgeringsklassen een beetje van het lachen kunnen gebruiken...het is zo demotiverend als je in de klas zit met deprimerend vluchtelingen.....Ja, ik heb mijn inburgerings - programma al heeel netjes afgerond tien jaar geleden, toen kreeg ik twee diplomas : inburgeringscursus diploma en NT2 diploma...how cool is that !! -- ssst, ik ben bang dat ik offtopic ben ! ....oke terug naar pak Flammy, het is goed idee om naar ina te verhuizen, als maar heel goed overnagedacht en gerealiseerd dat Indonesia geen Nederland is, en vice versa, en vooral, niet altijd heaven on earth...zal in het begin heel erg tegenvallen, maar in langere termijn zult u dan verliefd op worden !! Success ermee .. Emoticon: Bye bye

Een groot compliment voor uw kennis van de Nederlandse taal Ibu Putri, daar kan Ome Sid nog wat van leren, hihihi Emoticon: Party!

Om Swastiastu

jessie
User
spacer line

ik hoor mega prijsen die betaald worden,voor kitas etc etc neem contact op met dit
amal adres erfafariyantiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com. ook voor export etc en housing Emoticon: Bye bye

bambang
User
spacer line

Je moet uitkijken: goedkoop is duurkoop. Het regelen van een visum kost nou eenmaal geld. Als je een visa lansia laat regelen voor jaren, dan weegt de prijs niet op tegen een lang en legaal verblijf. Je slaapt met een gerust hart. Niet zo op de centen letten dus. Een paar euro's meer maakt niet uit.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-01-2011 15:39 sidia wrote: Over inburgeringseisen , dat moet ook toegepast worden bij de Nederlandse migranten in Indosenia..
Tja, maar wie vallen er dan onder? Iemand die met een SosBud verblijft (het gros) is geen immigrant maar een tijdellijke bezoeker, dus kan men deze eis niet stellen.
Van een uitgezonden kennismigrant kan men - net als in NL - vanwege diens kortdurig verblijf ook niet eisen dat hij/zij de lokale taal leert.
Uitgezonden diplomaten evenzo ook niet.
Wie dan wel? De immigrant!
Maar RI is geen immigratieland dus een long-stayer wordt niet erkend als een immigrant.
Wellicht alleen voor de buitenlandse lansia /pensionado's. Maar die zijn vanwege hun leeftijd doorgaans niet meer in staat nog een taal te leren.
Voor degenen die de Indonesische nationaliteit aannemen? Dat is een te verwaarlozen minderheid.

Reciprociteit??? Ja maar voor wie? Als we met de wet gaan slaan (uw voorliefde) dan is er vrijwel niemand die hieraan voldoet.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-01-2011 05:24 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Wellicht alleen voor de buitenlandse lansia /pensionado's. Maar die zijn vanwege hun leeftijd doorgaans niet meer in staat nog een taal te leren. Voor degenen die de Indonesische nationaliteit aannemen? Dat is een te verwaarlozen minderheid.

Reciprociteit??? Ja maar voor wie? Als we met de wet gaan slaan (uw voorliefde) dan is er vrijwel niemand die hieraan voldoet.

Y-B, ik schrijf al een tijdje in Indahnesia.
Heb de capriolen van mijn medelanders in Indonesia gevolgd , en de neiging van sommigen om "schijt" te hebben aan de bestaande Indonesische wetten.

Hun argument is nog steeds standaard, alles is daar bijna te koop , veel corruptie , foute ambtenaren etc .
Dus (?) doen we lekker mee .
Ik heb hier niet over een kleine dronkenschap in een bar , of schuin oversteken dichtbij een zebrapad.

Ik zou het redelijk vinden als mensen met Kitas en Kitap , Indonesische taal lessen nemen , de adat , cultuur lerenkennen .
Om hun te behoeden van de valkuilen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-01-2011 17:07 zieleffe wrote:

(ęFransęLatijn)

Ja ja Om Sid is vrijgesteld van wat hij net nodig had. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Laugh out loud

[quote removed]

Ziel , men had mij gepolst of ik bereid ben te procederen , mijn antwoord was , seker weten , tot de Hoge Raad , desnoods Straatsburg .

Er kan een "arrest SA" komen als we bij de Hoge Raad winnen.
Dat had ik geweigerd i.v.m privacyredenen Emoticon: Yes! .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-01-2011 08:46 sidia wrote: Ik zou het redelijk vinden als mensen met Kitas en Kitap , Indonesische taal lessen nemen , de adat , cultuur lerenkennen .
Maar - zoals u ook wel weet van deze buitenlanders - is dat het gros verblijft op basis van een SosBud of een Bisniss Visum. Dit zijn doorgaans diegenen bij wie het nodig zou (kunnen) zijn dat ze taal en cultuur leren (zoals een inburgeringscursus). Echter wettig gezien zijn ze geen ingezetenen van Indonesia.
De Kitas en Kitap-houders? Dat hangt er van af: kennismigranten, uitgezonden managers en diplomaten (allen tijdelijk) hoeven in NL ook geen inburgeringscursus te volgen.
De pensionada's? Dat heeft niet zoveel zin meer op oudere leeftijd.
Het verschil zit 'm in de status van de "immigranten; het gros is nml. wettig gezien geen immigrant maar bezoeker.
Dit maakt het verdraaid moeilijk eisen te gaan stellen zoals bijv. het volgen van een inburgeringscursus.
Als u dezelfde groep immigranten zou bedoelen waaraan NL eisen stelt, dan bestaat die groep gewoon niet; althans niet legaal. Want dan hebben we het vnl. over de SosBud en Bisniss Visa buitenlanders die menselijk (niet wettig) vergelijkbaar zijn met de buitenlanders die in NL onder de inburgeringscursus vallen.
De enkele Kitas-houder die niet onder kennismigrant, tijdelijk uitgezonden kracht of pensionado valt, spreekt doorgaans al vloeiend BI en heeft een redelijke kennis van de cultuur.
Dus - wederom mijn vraag - wie valt er dan onder?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Eisen stellen aan de officiele Kitas-houders is een druppel op een gloeiende plaat want de meerderheid van de "blijvers" valt hier niet onder.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid vroeger toen 16 jaar geleden toen K voor het eerst in IndonesiŽ kwam zag je mensen die een hogere functie hadden niet met gewone burger samen zijn, laat staan praten.
Als je een hogere Pief in je familie had dan werd het op een troon gezet, in de hoop dat hij je kon helpen aan een goed baan en of als je problemen met de politie had werd hij er bij betrokken , om zo de bekeuringen te ontlopen.
Wat was het gevolg van al die hoog doenderei, dat er misbruik en corruptie gepleegd werden.
Dat het na de revolutie van 1998 een kentering kwam omdat de burgers ergens jaloers boos op de burgers die daar van het meest profiteerde, de chinezen waren, op hen werd gericht, toen vooral in Jakarta Chinese markt Glodaok in brand werd gestoken, eigenlijk deze piefen de schuldige waren.

Zo zat toen die samenleving in elkaar.
En dat vreet aan een samenleving zonder dat ze het door hebben die hoger spul.

NU het begin dat TunesiŽ een voorbeeld word, zal het gevolg van kunnen zijn, dat het door ebt naar andere landen, zodat het vooral de dictaturen opgeheven zal worden in de Arabische wereld een kentering opgang gebracht zal worden en de macht aan het volk word gegeven.
Moet er niet aan denken dat het zo ver komt in IndonesiŽ.
Want het volk is niet politiek goed bewust, maar wel bewust voor hun armoede en ongemak waar in ze verkeren.
Daar zullen de leiders zeker aan moeten denken, vooral nu dat de pepers duur worden, en vooral de voedsel in de wereld heel duur zal zijn.
Zelfs heeft het de Journaals in Nederland gehaald gisteravond. Emoticon: Devil Emoticon: Confused

Zelfs vergeleken met de Nederlandse mentaliteit zit in hun genen dat ze hierboven genoemde voorbeelden vroeger niet zo goed mee om konden gaan.
Nu word het anders door gebrek aan goed voorbeelden in Nederland komt men ook toe om de boel te verzieken, dat is de laatste jaren het geval.
En waar zou dat aan kunnen liggen denk U Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Met verbazing heb je kunnen zien hoe eerst TunesiŽ en nu Egypte het volk massaal op straat komen omdat ze van hun president af willen.
Had K gelijk dat mijn voorspelling in mijn posting hier boven al zag aankomen,het gebeuren, bevreemde mij niet.
Heel ArabiŽ zal langs die meetlat gehouden worden.
Denk dat ze nu allemaal knijpen daar

Spotprent van Trouw HIER TE ZIEN

Het is ook ongelooflijk dat een president 30 jaar kan functieneren.
Dat komt dat Amerika dat land steunt bang dat ze zijn, dat de Moslim broedersschap daar voor het zeggen krijgen.
Het land de zelfde afgang gaat als Iran.

Het kan niet meer in een digitale tijdperk van communicatie waar het mogelijk is geworden om met elkaar te schrijven, hoe wij dat hier ook doen.
K snap niet dat er vele mensen opgeofferd wordt, om een man te laten zitten die eigenlijk al 10tal jaren weg had gemoeten.
Overal in de wereld zullen die dictaturen weg moeten, om de mensen die naar vrijheid snakken, vooral onder de jeugd.

En als men dan ook geen werk voor hen is dan kan je op je vingers nagaan dat het onrust zal geven.
Welk land is de volgende aan de beurt, Sudan, SiriŽ en LibiŽ daar zit ook zo'n gek in zijn ballentent al velen jaren......... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-01-2011 22:37 zieleffe wrote: Welk land is de volgende aan de beurt, Sudan, SiriŽ en LibiŽ daar zit ook zo'n gek in zijn ballentent al velen jaren
LibiŽ en Sudan hebben ook al de eerste demo's achter de rug. Domino-effect????

spacer line  

De heer/mevrouw Sabar2 heeft gelijkt, Geert wilders is van plan alle uitkeringen inclusief A.O.W export te verbieden naar buiten de Europese unie . Maar hoe staat het dan met hen die nu in IndonesiŽ permanent wonen ? Die zullen dan massaal terug gaan naar Nederland. En zal dan niet zo makkelijk zijn om hier een huis te vinden. Tenzij men dan familie of nog een eigen huis in bezit heeft. Want je moet dan opnieuw inschrijven bij een gemeente.

spacer line  

Mocht hun uitkering/pensioen niet toereikend zijn om een menswaardig bestaan te leven kunnen ze altijd beroep doen bij de CWI ( voorheen De Soos).

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dus is er nog hoop voor mij SA? Ik word hier wekelijks gesommeerd om maar terug te gaan naar patria (mag blijkbaar niet naar een ander land), dus.......effe voorbereiden als de Wilders' van RI cq. de expat Bali/Batu-gangers het voor het zeggen krijgen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-02-2011 10:57 schreef Surya Atmadja:

Mocht hun uitkering/pensioen niet toereikend zijn om een menswaardig bestaan te leven kunnen ze altijd beroep doen bij de CWI ( voorheen De Soos).

Ja maar!!!!
Kijk HIER.
Dat wordt aangevuld tot de pensioen bedrag van je AOW.rond 980Ä
Heb je een partner die bij je in woont ,een gezamelijke huishouden heeft, dan is het jammer dan...

senior
User
User icon of senior
spacer line

980 euries? Das geen vetpot>>kan je echt niet van leven in Nederland (in Indonesie ook niet ,denk ik zo maar)

hati hati, pelan pelan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is een persoonsgebonden uitkering.
Door te kijken op de site https://www.mijnpensioenoverzi(...)ntroductie?cid=77863 kan je zien, al je uitkering op je AOW,Pensioen 65 leeftijd zal ontvangen.
Dat heb ik ook gedaan voor mijn vriendin, heb wel een fout ontdekt.
Daar staat in ,tot aan het einde van je leven dat bedrag ontvangt.
Dat is niet zo want je bouwt elk jaar 2% je AOW uitkering op
Mijn vriendin heeft een groot AOW gat (wat een naam) ze zal rond de 300Ä per maand AOW hebben, maar door mijn AOW en Pensioen krijg ze geen AIO uitkering er bij.
We komen samen uit boven de 1200Ä sociale minimum uitkering.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,087 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com