indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

wie kan me helpen aan een nederlands sprekende gids, we hebben het adres van een engelssprekende, maar als indo is het toch leuker om een nederlands sprekende gids met (dukduk) accent te hebben. zoals we van de oudere generatie hier gewend zijn. Emoticon: Yes! dat is dan dus echt vet. groeten ron

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ron,

Waar ga je naar toe/wil je naartoe gaan? Ik denk niet dat een gids van Aceh je komt begeleiden op de Molukken, zelfs al niet in Zuid-Sumatra.

Yerun

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ron,
Daar begin jij over een onderwerp waarvan ik vind dat de jeugd van Indonesie gewoon een kans laat liggen, ze willen allemaal Engels spreken wat dat is modern en zelden kom je in Indonesie iemand tegen die Nederlands spreekt met uitzondering van Java waar sommige ouderen nog Nederlands spreken.
Als je echter in Bali goed rondkijkt zie met name steeds meer ouderen en met name de oudere generatie Nederlanders en Belgen heeft de grootste moeite met Engels praten en is een menukaart in het Engels al moeilijk.
Zouden er een stel jongeren zo slim zijn om naast het Engels ook nog Nederlands te studeren konden ze wel eens een goede vooruitzichten hebben op een goed inkomen door naast gids te zijn ook diverse andere diensten aan zouden kunnen bieden aan de ouderen die in Bali wonen of willen komen wonen of overwinteren.
Ik denk dan aan het doen van boodschappen, betalen van rekeningen en dingen van alle dag.
Jan

P.S. Wat mij betreft mag iemand wat ik hier schrijf even vertalen in het Engels zodat de Indonesiers die dit forum volgen ook dit onderwerp kunnen volgen.
Mijn Engels is helaas ook niet goed genoeg om hier in duidelijk Engels te antwoorden.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

ik heb je verzoek doorgelinkt naar een tourgids in Sanur
Umberto Hagen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is dit een antwoord op mijn vraag of die van Ron??
Groetjes,
Jan

joost
User
spacer line

Ron,
Ik ken wel een nederlands sprekende gids voor java/bali/lombok.
Gewend om met totoks te rijden.
Indien je meer info wilt geef je maar een mailtje
groeten Jo

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Goedemiddag Jan dat was voor Ron. Ik heb het verzoek doorgelinkt
naar Oranye Tours in Sanur.Vrienden van de N.I.S. in Jakarta hebben het me twee jaar geleden aanbevolen.
Umberto

spacer line  

Hoi,
Wij kennen een nederlands sprekende gids. Wij hebben het hem tijdens onze trips zelf geleerd. Hij is een erg aardige, nette man.
Hij kan van alles voor je regelen. Mocht je interesse hebben. Laat het dan even weten dan kunnen we contact met hem opnemen.

Groet ,
Bali vrienden Emoticon: Bye bye

LeoKloos
User
spacer line

Hallo,
Ik ken al jaren een gids op Bali welke perfect NL spreekt. Ik zal aan hem vragen of ik zijn gsm nummer mag doorgeven.

Vr. groet,
Leo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

45,676,068 topic views - 220,081 posts - 13,389 topics - 15,546 members - last post @ 30-03-2017 10:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

83,792,033 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com