indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Onderstaand bericht zag ik zojuist op het internet

http://www.spitsnieuws.nl/arch(...)ren_zich_aan_ke.html

Ik vind dit wel heel erg ver gaan.
Het is eenmaal per jaar Kerstmis en in Indonesie begint die niet eens zo vroeg als hier in Nederland.Ook de versieringen, eventueel muziek zijn nog voor geen fractie aanwezig als het hier is. Sterker nog, ik ben al diverse malen in deze tijd in Indonesie geweest op diverse eilanden (Sumatera, Java, Bali, Lombok, Flores) en heb daar nooit een echt kerstgevoel gehad die je zou moeten krijgen door de sfeer.

Mijn man is moslim maar die kan nooit zoveel last van kerstmis hebben dan ik van de onontkoombare ochtendconcerten van de moskee op sommige plaatsen.

Begrip en tolerantie nemen niet toe, integendeel. Triest.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Nou, hier begint hij erg vroeg met de boompjes en verlichting.
Nog voor Sinterklaas ! Nou heb ik niet de illusie dat ze hier Sinterklaas kennen, nog een schoorsteen hebben om de goed bedoelde prut doorheen te duwen.

Schijnbaar is de tolerantie in dit gedeelte van Indonesie hoger dan waar jij zit.

Bali? Ja hoor, heeft zelfs een beter gevoel van kerst, gedreven door toerisme.
Niet zo zeer omdat ze er zelf iets mee hebben.

Dus de tolerantie valt eigenlijk best wel mee.
Bovendien, ze hebben 1 vrije dag ! Dat maakt de tolerantie al hoger ! Emoticon: Party!
Helaas, zondag, hehehehehe. Emoticon: Laugh out loud

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dat is nog te doen als men in die grote mals vele kerst gebeuren uitstalt.
Wat het vaak is, dat men jaloers zijn, omdat ze zelf in hun eigen leef gewoonte niet mogen doen,wat ze zelf graag zelf zouden willen en daarom mogen de anderen het ook niet.... Emoticon: Cry Emoticon: Blush
Gekker kunnen ze het niet maken.

wel in Pakistan is er een vrouw voor het beledigen van de Islam ter dood veroordeeld.
Gelukkig nu een bericht dat ze vrij gelaten is.
Maar een vet uit de klauwen gebarsten Imam heeft geld geboden om haar te doden.
Als k zo vent zou tegen komen dan kreeg het een schop onder zijn kont dat hij niet meer overeind kon komen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Op de fabriek waar ik veel voor rij werken enkele moslims,voor hen wordt ook deze kerst met hun dienst speciall een gerecht besteld zonder varkensvlees,ook houden we met respect rekening met hun bidtijden en in Holland kan je zowel als Kerstliefhebber als moslim,mijn buren zijn bijv. turks en hangen dus geen versiering op en hebben geen boom in huis,aan je trekken komen,we moeten dus elkaar wel de ruimte geven.Waarom kan dat dan in Indonesie niet?En anders gaan ze maar niet naar die plekken waar de versiering hangt,ik ga toch ook niet in deie moskee in Rotterdam zitten,met die ontiegelijk hoge minaretten die de Kuip overschaduwen? Emoticon: Talk to the hand

bambang
User
spacer line

Zie ook het volgende artikel. Het is al langer bekend en gaande:

opinie.volkskrant.nl/artikel/s(...)dden-Oosten_verdween

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op de fabriek waar ik veel voor rij werken enkele moslims,voor hen wordt ook deze kerst met hun dienst speciall een gerecht besteld zonder varkensvlees,ook houden we met respect rekening met hun bidtijden en in Holland kan je zowel als Kerstliefhebber als moslim,mijn buren zijn bijv. turks en hangen dus geen versiering op en hebben geen boom in huis,aan je trekken komen,we moeten dus elkaar wel de ruimte geven.Waarom kan dat dan in Indonesie niet?En anders gaan ze maar niet naar die plekken waar de versiering hangt,ik ga toch ook niet in deie moskee in Rotterdam zitten,met die ontiegelijk hoge minaretten die de Kuip overschaduwen?

Maar dat is het hem juist Veer, rekening houden, met wat je noemd een dominante levenswijze.
Hiermee ga je al doorslaan, waarom rekening te houden,met hen, hebben we dat ook met andere religie ooit rekening gehouden.
Zij vragen te veel en wie te veel vraagt krijgt de deksel op zijn neus.
Of we geven te veel en daarom zijn zij juist bezig meer te eisen.
U kan dan wel zeggen ja maar je houd toch rekening met elkaar, als je door een deur moet.
Ja als ze eerst eens bijgebracht word hun verantwoordelijkheid te kennen boven hun belang alleen bij een achterlijke levenswijze.

Zelfs dat word nog geen zins gedaan, waardoor er wrijvingen ontstaan en je ziet dat zo samenleving kan ontwrichten.
Ze zijn door de tolerantie waar wij de Nederlanders zo goed in zijn zo verwend geraakt dat ze meer willen en straks nog bidlokalen in de fabrieken zullen ontstaan, zoals je dat ziet in IndonesiŽ met die Mosholaís overal
Neen het recht van de individu zal eert die individu verantwoordelijkheid gevoel moeten bij brengen voor het algemeen nut.

Op 24-12-2010 12:52 schreef bambang:
Zie ook het volgende artikel. Het is al langer bekend en gaande:

opinie.volkskrant.nl/artikel/s(...)dden-Oosten_verdween

auwcontrarie schreef op 24-12-2010 13:06
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Khalid
Goed u moord afkeurt.
Maar dat kunt u niet ''als moslim'' doen, maar slechts op persoonlijke titel en als mens omdat de Islam van A tot Z is gebaseerd op geweld, onderdrukking, terreur en haat jegens niet-moslims.
De instructies om uw ''religie van de vrede'' te verspreiden staan al 14 eeuwen pasklaar in uw Koran, als onfeilbaar woord van God en Zijn definitieve openbaring aan Mohammed als het zegel der profeten, opgetekend.
En iedere pagina daarvan druipt van het bloed!

In die zelfde krant de indrukken van de mensen die hierop weer reageren.
Is juist de doorslag van wat er onder de mensen leeft. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: So funny Emoticon: Very funny

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Met je eens,Zieleffe,maar we zitten nu eenmaal al in een multiculturele samenleving en die gebedsvrijheid krijgen ze al,bijv. ik moet elke seconde verantwoorden naar de baas,maar diegenen die roken kunnen wel 15 keer per dag naar t rookhok,ook zie ik velen in de baas zijn tijd internetten,om nog maar een voorbeeld te noemen.Zij krijgen allang meer voor elkaar dan wij,dus tis al te laat,en als je dan middels je politieke stem laat blijken watje vindt dan ben je ineens rascist!Hoe krom kan t zijn,dat er bijv. in een arbeidersstad als Rotterdam nu een moskee staat met een overheersende uitstraling,werkelijk waar belachelijk,die supergrote torens pal naast t Feyenoordstadion.Nu,hier zal heel moslimland wel weer op gaan reageren,maar ik blijf erbij,dat als je mekaar de ruimte gunt er niks aan de hand is,dat is bewezen,want de turken zijn hier toch ook al jaren en daar hebben we nooit last van gehad toch? Emoticon:

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

De duurste kerstboom ter wereld staat in Abu Dhabi: juist, ook een moslimland.
http://www.demorgen.be/dm/nl/9(...)oen-euro-waard.dhtml

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

dekarre
Misschien heb je daar ook aan mee betaald.
rijdt u een auto of heb u al langer een auto in uw bezit, dan kan u er zeker van zijn dat er ook van u geld daar wat hangt.
Maar ja of je moslim bent in een land als IndonesiŽ of moslim bent in abu dhabi of dubai.
een wereld van verschil en je kan dan ook zien hoe solideare ze zijn onder moslims.....

pierre
User
spacer line

Inderdaad Meneer zieleffe... tolerantie en solidariteit .. is een groot begrip.... wat betrefd tolerantie kunnen de islamieten in indonesie nog een puntje aan zuigen.
Maar Dubai is toch wel anders ingesteld op de wereld economie ten opzichte van indonesie,
Misschien dat Dubai hierdoor anders tegen bepaalde ideeen / idealen aan kijkt.
Ik geef toe dat bepaalde grondstoffen het Dubai zo heeft gemaakt zoals ze nu zijn.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 23-12-2010 19:43 Anne Mieke wrote:
Onderstaand bericht zag ik zojuist op het internet

http://www.spitsnieuws.nl/arch(...)ren_zich_aan_ke.html

Begrip en tolerantie nemen niet toe, integendeel. Triest.

De titel van het artikel is heel tendentieus, want als je het stuk leest dan staat er dat de Indonesische Moslimraad de aandacht voor de kerstversiering in winkelcentra een beetje te veel vindt. Vind ik toch anders (veel gematigder) klinken. De titel "Indonesiers storen zich aan kerstversiering" dekt dan ook de lading niet en is veel te zwaar aangezet.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-12-2010 15:02 Veer01 wrote:
Met je eens,Zieleffe,maar we zitten nu eenmaal al in een multiculturele samenleving en die gebedsvrijheid krijgen ze al,bijv. ik moet elke seconde verantwoorden naar de baas,maar diegenen die roken kunnen wel 15 keer per dag naar t rookhok ,ook zie ik velen in de baas zijn tijd internetten om nog maar een voorbeeld te noemen.Zij krijgen allang meer voor elkaar dan wij,dus tis al te laat,en als je dan middels je politieke stem laat blijken watje vindt dan ben je ineens rascist!

In je eerste posting geef je aan dat er op de fabriek waarvoor jij rijdt enkele moslims werken. En nu klaag jij over personen die wel 15 keer per dag naar ít rookhok mogen en in de baas zijn tijd internetten. Zijn dit dan alleen maar de moslims die dit doen? Je wordt namelijk uitgemaakt voor racist als jij hier stelling tegen neemt dmv. Je politieke stem.

Hoe krom kan t zijn,dat er bijv. in een arbeidersstad als Rotterdam nu een moskee staat met een overheersende uitstraling,werkelijk waar belachelijk,die supergrote torens pal naast t Feyenoordstadion.Nu,hier zal heel moslimland wel weer op gaan reageren,maar ik blijf erbij,dat als je mekaar de ruimte gunt er niks aan de hand is,dat is bewezen ,want de turken zijn hier toch ook al jaren en daar hebben we nooit last van gehad toch? Emoticon:

Jij vindt die moskee naast het Feyenoord stadion belachelijk, maar tegelijk predik jij dat we elkaar de ruimte moeten gunnen. Krommer kan het inderdaad niet.
Maar wees gerust Veer, er komt een geheel nieuw Feyenoord stadion die het oude in grootheid overtreft. Ondanks de financiŽle perikelen van de club en het niet krijgen van de wk in 2018, gaat de bouw (heb ik meerdere keren gelezen) toch door.
En behoort trouwens iedereen die een andere mening heeft dan jij tot moslimland?

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Rectificatie
Nieuwe Kuip is absoluut nog geen feit
http://www.voetbalprimeur.nl/s(...)t_nog_geen_feit.html

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-12-2010 01:21 sapolidi wrote:

[quote removed]

De titel van het artikel is heel tendentieus, want als je het stuk leest dan staat er dat de Indonesische Moslimraad de aandacht voor de kerstversiering in winkelcentra een beetje te veel vindt. Vind ik toch anders (veel gematigder) klinken. De titel "Indonesiers storen zich aan kerstversiering" dekt dan ook de lading niet en is veel te zwaar aangezet.
natuurlijk tendentieus want geschreven door de redactie van GeenStijl, PowNed. in de stijl van de Telegraaf dus.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-12-2010 01:47 sapolidi wrote:

[quote removed]

In je eerste posting geef je aan dat er op de fabriek waarvoor jij rijdt enkele moslims werken. En nu klaag jij over personen die wel 15 keer per dag naar ít rookhok mogen en in de baas zijn tijd internetten. Zijn dit dan alleen maar de moslims die dit doen? Je wordt namelijk uitgemaakt voor racist als jij hier stelling tegen neemt dmv. Je politieke stem.

[quote removed]

Jij vindt die moskee naast het Feyenoord stadion belachelijk, maar tegelijk predik jij dat we elkaar de ruimte moeten gunnen. Krommer kan het inderdaad niet.
Maar wees gerust Veer, er komt een geheel nieuw Feyenoord stadion die het oude in grootheid overtreft. Ondanks de financiŽle perikelen van de club en het niet krijgen van de wk in 2018, gaat de bouw (heb ik meerdere keren gelezen) toch door.
En behoort trouwens iedereen die een andere mening heeft dan jij tot moslimland?

als we in Nederland net zo tolerant zouden zijn als het midden oosten en afgezanten daarvan in andere landen zou er geen moskee gebouwd worden, zouden we nooit een hoofddoek accepteren en zouden we een verbod op het bij hebben van de Koran overwegen. Weinig te klagen dus in Nederland als je het mij vraagt, op wat sneeuw na wellicht.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2010 05:56 Yerun wrote:

[quote removed]
als we in Nederland net zo tolerant zouden zijn als het midden oosten en afgezanten daarvan in andere landen zou er geen moskee gebouwd worden, zouden we nooit een hoofddoek accepteren en zouden we een verbod op het bij hebben van de Koran overwegen. Weinig te klagen dus in Nederland als je het mij vraagt, op wat sneeuw na wellicht.

Mijn posting was een directe reactie gericht aan Veer over het elkaar gunnen van iets en geen aanklacht tegen de wereldwijd, bekende tolerantie van het Nederlandse volk. Hoewel daarin, als je het mij vraagt, toch scheurtjes dreigen te komen als je het nieuws (zowel nationaal als internationaal) een beetje volgt. Emoticon: Yes!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-12-2010 05:52 Yerun wrote:

[quote removed]
natuurlijk tendentieus want geschreven door de redactie van GeenStijl, PowNed. in de stijl van de Telegraaf dus.

Daarover zijn we het eens, maar helaas ziet dat niet iedereen. Die lezen alleen de kop van het verhaal om hun mening te vormen.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Sapolidi denkt zwart-wit,nog erger dan een rascist,je trekt mijn tekst totaal uit zijn verband.Die posting met dat rookhok heeft niks te maken met al dan niet moslim zijn en die moskee had best wat minder groot gemogen.Ik vindt gewoon dat ieder zijn geloof moet kunnen volgen,maart geef elkaar wel de ruimte,nu overheerst islam steeds meer,voorbeeld,in Hardinxveld gaat een kerk sluiten en wordt...jawel,een moskee!Waar is Nederland mee bezig dan?En als de nieuwsberichten op deze site betrouwbaar zijn,dan worden christenen onderdrukt in het uitoefenen van hun geloof,ik weet nog 6 jaar terug hoeveel bewaking er moest staan rondom een bomvol bezochte kerstdienst in Jakarta,waar is de tolerantie van jullie moslims dan ineens?En voor Yerun,weinig te klagen?Je moeet voor de gein eens terug komen hier en horen wat er onder de mensen leeft,zat mis hier,armoede neemt toie,kloof arm-rijk groeit en voedselbanken krijgen t steeds drukker,alleen niemand hier die zijn bek open durft te doen om maar niet slecht voor de dag te hoeven komenb bij de buren,zo werkt dat hier al lang.Nee,je moet niet iemand zijn verhaal uit het verband trekken als je er niks van snapt.En over politiek?Als ierdereen hier echt zou stemmen wat ie denkt,zat Wilders allang op de troon.Gelukkig Nieuwjaar allemaal Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Nou, nou, dat laatste lijkt me een typisch geval van "wishfull thinking".
En godzijdank zijn er ook nog mensen die ervoor zorgen dat deze nachtmerrie geen waarheid wordt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 25-12-2010 01:21 sapolidi wrote:

[quote removed]

Zeer dubieus en tendentius.
Van een 4de rang verslaggever , een LONDO goblok .

Die Menir van MUI heeft recht van spreken , dat is een.
Tweede hebben de Indonesiers het leuk gehad met de kerst ( de eerste keer dat ik Kerts meemaak in Indonesia -Jakarta).
Mooie verlichte Malls , Santa Claus in een Indonesische dekor , waar mensen voor 75 .000 rupiah foto kan maken met de geoed heilige man.

Een grote kerstboom van lege plastik aquaflessen (Mall Ciputra) .
Bij Plaza Senayan , Grand Indonesia , Plaza Indonesia , Taman Anggrek , , warenhuis Metro met kerstversieringen . lijk wel op Bijenkorf Amsterdam maar mooier en luxueuzer . Heb een paar fotp' s gemaakt , de viering van nacht mis bij de Jakartaanse Kathedraal in Lapangan Banteng , goed beveiligd door o.a Moslim mensen .
Iedereen is in de feest stemming zelfs de doorsne Moslim/Moslima gaan inkopen doen.

Yaaa, het is diskon tijd tot bijna 70-80 % , bij Matahari veel 50% afgeprijsd .
Heb ook een graantje meegepikt , MURAH MERIAH.

Al die meisjes/verkoopsters met zo' n gekke rendiers hoorn . Lijkt wel Amsterdam , alleen zijn de mensen bruin van kleur en de meesten zijn toch moslim en moslima.

Salam dari Jakarta .

Het is nu relatief stil in Jakarta , vanavond speelde Indonesia tegen die Maleiers in Kuala Lumpur.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

psst.. Sidia.. het is hier in Indonesie altijd wel ergens diskon tot 80%... niets nieuws onder de zon wat dat betreft.

Dat stukje van Spitsnieuws is niet de moeite waard. Ik probeer dan in ieder geval nog gewoon een schuldige aan te wijzen, wetende dat 99% van 'het volk' helemaal niet zit te wachten op 'wijzen van de MUI' die hen wel even vertellen hoe het moet.. Wat gek, het zijn net echte mensen, die Indonesiers.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

We shall see Emoticon: Smile

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

geeft niks Om Sid,. de hoofdzaak is dat de Islam en de Christenen contact zoeken.
Zie dat niet echt gebeuren, dit heeft te maken met rigide kerkleiders van de Islam.
Maar toch een paar buurtjes Islamitisch en ik kreeg een vredeswens
Zo komen we een stapje verder, om te beseffen dat iemand met een ander ander geloof ook je naaste is.
Goh dat was mij allang bekend.
Bij primitieve moslims overheest het beeld van onreine Christenen
Bij Christenen overheerst het beeld van de Islam:
onderdrukking
slavernij van vrouwen.huiselijk geweld.
terrorisme, de Islam is de enige Godsdienst,
Christenen zien dit als hersenspoeling.
Mijn eigen mening houd ik even terzijde

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-12-2010 18:44 merapi wrote:
geeft niks Om Sid,. de hoofdzaak is dat de Islam en de Christenen contact zoeken.
Zie dat niet echt gebeuren, dit heeft te maken met rigide kerkleiders van de Islam.
Jawel hoor, gebeurt op kleine schaal. Kijk maar mij en Daniel..... Emoticon: Smile Je moet ergens beginnen toch?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-12-2010 10:44 Veer01 wrote:
Sapolidi denkt zwart-wit,nog erger dan een rascist,

Je moet geen termen gebruiken die je niet beheerst Veer, staat zo dom. Zwart-wit denkers zien maar ťťn kant van een situatie en blazen die op tot de gehele waarheid. Het begrip nuanceren kennen ze niet, de wereld moet er vooral simpel en overzichtelijk uitzien. Alles wat hun petje te boven gaat (en dat is heel veel in de huidige samenleving die steeds verandert) wordt afgewezen en veroordeelt.
En een racist Veer is iemand die behept is met vooroordelen, angst voor vreemdelingen en onbegrip ten aanzien van mensen van een ander ras, cultuur of godsdienst.. Een racist zoekt de oorzaak voor de problemen die een bepaald land of streek teisteren, zoals werkloosheid, armoede, de kloof tussen rijk en arm en de voedselbanken bij een minderheidsgroep.
Dus wie van ons tweeŽn is nu eigenlijk de zwart-wit denker en de racist?
Och nee, ik ben nog erger dan een racist. Mag ik jou vragen wat dat dan precies voor iemand is? Want een figuur die erger is dan een racist kan ik me nauwelijks voorstellen. Ben benieuwd naar jouw antwoord.

je trekt mijn tekst totaal uit zijn verband.Die posting met dat rookhok heeft niks te maken met al dan niet moslim zijn

Letterlijk zeg je: Ēdiegenen die roken kunnen wel 15 keer per dag naar t rookhok,ook zie ik velen in de baas zijn tijd internetten,om nog maar een voorbeeld te noemen.Zij krijgen allang meer voor elkaar dan wij,dus tis al te laat,en als je dan middels je politieke stem laat blijken watje vindt dan ben je ineens rascistĒ
Als dat rookhok niets te maken heeft met moslim zijn, snap ik niet dat jij wordt uitgemaakt voor racist. Leg uit, leg uit Veer. En wat betreft dat rookhok wil ik toch even het volgende opmerken. Het op en neer lopen naar die ruimte en het roken van een sigaretje neemt toch ongeveer 10 minuten in beslag. Bij een gebruik van 15 keer per dag betekent dit dat er 2 Ĺ uur niet gewerkt wordt. Dit is wel erg veel, vind je niet Veer. Ik kan me geen bedrijf voorstellen die dit goedkeurt. Of heb ik hier te maken met een overdrijving? Overdrijven maakt de zaak duidelijk, maar heeft natuurlijk niets meer van doen met de werkelijkheid.

en die moskee had best wat minder groot gemogen
Natuurlijk mag jij dat vinden. We leven tenslotte in een vrij land.

Ik vindt gewoon dat ieder zijn geloof moet kunnen volgen,maart geef elkaar wel de ruimte,nu overheerst islam steeds meer,voorbeeld,in Hardinxveld gaat een kerk sluiten en wordt...jawel,een moskee! Waar is Nederland mee bezig dan?

Wanneer een kerkgebouw door de oorspronkelijke eigenaar niet meer in stand gehouden kan worden kan het door middel van een makelaar een nieuwe eigenaar vinden. Diverse andere godsdienstige gemeenschappen komen graag in aanmerking als mogelijke nieuwe gebruiker. Ook moskeebesturen zitten soms dringend verlegen om een goede locatie, en tonen veel interesse in vrijkomende kerkgebouwen. Hier kom echt geen dwang bij kijken Veer maar het is gewoon de marktwerking en heeft niets te maken met overheersing van de islam. Alleen een zwart-wit denker ziet hier weer iets negatiefs in.

En als de nieuwsberichten op deze site betrouwbaar zijn,dan worden christenen onderdrukt in het uitoefenen van hun geloof,ik weet nog 6 jaar terug hoeveel bewaking er moest staan rondom een bomvol bezochte kerstdienst in Jakarta,waar is de tolerantie van jullie moslims dan ineens?

Jullie moslims???? Hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben van huis uit Rooms Katholiek, alleen niet meer praktiserend.

En voor Yerun,weinig te klagen?Je moeet voor de gein eens terug komen hier en horen wat er onder de mensen leeft,zat mis hier,armoede neemt toie,kloof arm-rijk groeit en voedselbanken krijgen t steeds drukker,

En hoe zou dit toch komen Veer? Misschien heeft het wel iets te maken met de economische crisis die wereldwijd merkbaar is. Zou zo maar kunnen.

alleen niemand hier die zijn bek open durft te doen om maar niet slecht voor de dag te hoeven komenb bij de buren,

Wat maak je me nu weer klaar Veer. Er is toch volop geageerd tegen de banken die men als schuldigen aanwees. FinanciŽle instellingen kwamen in problemen door de stagnerende huizenmarkt in de Verenigde Staten met alle gevolgen van dien. En met dit verhaal kan ik best bij mijn buren terecht. Ik zou niet weten waarom niet.

zo werkt dat hier al lang.Nee,je moet niet iemand zijn verhaal uit het verband trekken als je er niks van snapt.

Als ik jouw verhaal niet snap dan ligt dat niet aan mij, maar aan jouw manier van schrijven.

En over politiek?Als ierdereen hier echt zou stemmen wat ie denkt,zat Wilders allang op de troon.

Dit is zeker niet op mij van toepassing Veer. Het idee alleen. Het is een partij van zwart-wit denkers en racisten en daar moet ik niets van hebben.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal Emoticon: Bye bye

Jij ook Veer. En ik hoop dat 2011 voorspoediger zal zijn dan het afgelopen jaar. Want aan jouw relaas te zien, was het veel ellende. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,507 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,587,377 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com