indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Tijdens onze huwelijksreis in Bali hebben we een weeshuis bezocht en dat heeft diepe indruk op ons gemaakt.
Daarom hebben we een website erover gemaakt.
http://members.lycos.nl/helpingbali
Ik zou het leuk vinden als jullie even komen kijken!
(ik hoop dat ik hiermee geen forumregels overtreed?Als dat zo is:sorry!)
Alvast bedankt!

= webmaster edit: link gemaakt =

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Waar staat die dan? Is er ook een normale website? We hebben alles geprobeerd ook via Lycos.
Sidhi Astu Emoticon: Red face

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij krijgen de melding:

Pagina kan niet worden gevonden

Het bestaat niet meer.
Het kan verhuisd zijn naar een ander web adres.
Het kan een afgesloten gedeelte zijn.

Controleer je spelling om er zeker van te zijn dat je het goede webadres hebt ingevuld. Er is maar 1 kleine fout voor nodig om een "pagina kan niet worden gevonden" bericht te tonen.
Lycos Tripod Team.

AUB de link even uit proberen, groetjes,
Tuti & Jan

Robert 
User
User icon of Robert 
spacer line

Errmm... er zit gewoon een tikfoutje in de link. "Helpinh" Bali? Probeer eens Helping met een G.

http://members.lycos.nl/helpingbali
Emoticon: Yes!

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sandra en Filip,
Ik heb net jullie website eens op mijn gemak bekeken.
Wat jullie laten zien is helaas de situatie in veel wees (kinder) tehuizen in heel Indonesie.
Wij hebben alvast een link geplaatst op die van ons, kijk eens op http://www.tomaatnet.nl/~indonesie/goede_doel.htm
Wat mij persoonlijk erg tegen staat in Indonesie is het feit dat de Hindoe in Bali bergen geld uitgeven aan hun ceremonies en de moslims dat doen aan de moskeeen die overal dienen te worden gebouwd en dat deze tehuizen gewoon aan hun lot worden overgehouden.
Daar kritiek opgeven schieten de kinderen natuurlijk niets mee op en zijn organisaties als die van jullie natuurlijk een oplossing om iets te doen.
In Jawa hebben we ook tehuizen bezocht en is de situtatie vaak nog veel erger, daar zijn de kinderen bij Panti Asuhan vaak naast hun school de hele vrije tijd in de weer om geld in te zamelen door bijvoorbeeld koekjes te maken en te verkopen, een bruiloft die wij pas geleden bezochten werd muzikaal opgefleurd door jongens uit een tehuis, die krijgen naast natuurlijk eten voor de hele groep een vergoeding van IDR50.000.
Voor ons is dat natuurlijk een klein bedrag maar vergeet niet dat de mensen in Jawa er in het algemeen er financieel niet zo goed voor staan als de Balinezen en dat de siuatie in de huizen waar de mensen wonen vaak hetzelfde is wat jullie aantroffen bij dat weeshuis.
Succes,
Tuti & Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Het fijnste is,ook al heb ik zelf 3 weeshuizen in eigen beheer =De plaatselijke bevolking te benaderen=in je eigen omgeving dus.Wij in het Missiegebied Zeeland hebben te maken met Zeeland helpt Cambodja.Maar helaas kunnen de sponsors niet een reisje maken en hun kind opzoeken.Gelukkig hebben we dat in het pakket ondergebracht.Maar succes.
Stichting Sidhi Astu

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Moeten we hieruit begrijpen dat er een reisje naar Bali gemaakt word op kosten van de Stichting Sidhi Astu???
Tuti & Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Neen alleen mensen die naar Bali gaan en een van de weeshuizen bezoeken (al dan niet met een gezelschap.) Momenteel is er een gezelschap uit Nederland -in Bali en ze zouden een van de Panti's bezoeken deze reis begon in Jakarta. Emoticon: Yawn Rondreis andere eilanden en nu Bali. Ze zijn op de hoogte van de mogelijkheid "om" naar een van de Panti's te gaan.Ik heb ze P.A.Maria Goretti aanbevolen in Palasari want onderweg kun je het een ander zien in de omgeving van Negara waar ik ook ben geweest.Mijn neef Zachery mag ze begeleiden.

Gilbert
User
spacer line

Beste Sandra en Filip,

Goed van jullie dat jullie dat doen.

Maar pas op, wat Tuti en Jan zeggen is ook waar. Vaak wordt het geld besteed aan ceremonien en rituelen. Onlangs werd mij nog in een brief gevraagd om extra geld voor kunnen vieren van een ceremonie.

Dus zorg dat je volledige controle blijft houden op de bestedeingen van het geld, en dat het alleen gebruikt wordt voor het doel, wat jullie voor ogen hebben..

Zoals Tuti en Jan ook al schetsen, de situatie van de weeskinderen en weeshuizen is erbarmelijk.

Zelf probeer ik een groep van 15 weeskinderen te helpen tussen 6 en 13 jaar, die onder geen enke andere zorg vallen, die geen tehuis hebben, maar gewoon op een veldje in het open slapen, die elke dag voor hun maaltje moeten werken.
Mijn doel is om te zorgen dat ze naar school kunnen.

Ik probeer niet om hun levenssituatie te verbeteren, of om het systeem te veranderen of hun ceremonieen te sponsoren, (daar kun je echt niet tegenop sparen), maar gewoon school, school en nog eens school.

Dit projectje begint nu (positief) uit de hand te lopen, donateurs melden zich spontaan aan, ik overweeg nu om er een stichting van te maken.
Aan de andere kant, in onze kleinschaligheid schuilt misschien wel de kracht, we bereiken de kinderen rechtstreeks.

Keep up de good work,
alle kleine beetjes helpen, er zijn nog veel kinderen te helpen,
gr
Gill

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Gil,
Gewoon op de manier zoals jij, Sandra en Filip en vele anderen met jullie het doen brengt gewoon het meeste rendament, ga je het officieel doen met een stichting kost dat weer geld en te denken is aan de overheadkosten die gemaakt worden.
Niet te vergeten is de plaatselijk overheid die graag in zo'n project worden gekend en natuurlijk wel weer iemand kennen die een bepaalde klus kan opknappen, die personen kunnen jullie omzeilen.
De mensen kunnen dan wel denken die overheadkosten zijn maar ... per jaar maar juist dat geld kunnen jullie rechtstreeks naar die soms echte arme kinderen brengen.
Wij weten ook dat er sommige weeshuizen zijn groepen verwelkomen met een grote bus maar twijfelen of al die belangstelling wel echt goed is voor de kinderen.
De echte arme weeshuizen zijn vaak echter niet te bereiken met een bus omdat de weg daar naar toe zich daar niet voor leent.
Die plekken kan je invidueel wel bereiken door er met de motor heen te gaan of naar toe te wandelen.
In ieder geval wensen wij jullie allemaal veel succes met of zonder een stichting en wij zullen helpen waar mogelijk is om jullie projecten mede te ondersteunen zoals een link plaatsen met wat uitleg over de doelstelling.
Omdat wij hier wonen en Tuti Indonische is kunnen wij ook rondkijken waar bepaalde spullen voordelig ingekocht kunnen worden, wij adviseren dat het gewoon beter is om geen geld te geven maar dingen die de kinderen goed kunnen gebruiken.
Tuti & Jan

spacer line  

Hoi Tuti en Jan'

Ik ga samen met mijn ouders naar het weeshuis in kuta ! mijn moeder heeft al allerlei soorten leerzamen dingen gekocht om deze aan de kinderen te schenken, zoals schriften, 8 sets van 50 kleurpotloden, pennen, waterspeelgoed, kleurboeken enz !!

Ikzelf denk dat dit het beste is voor de Kids ! ze kunnen er plezier in vinden en het is ook nog leerzaam.

Tuti en jan wat is er nog meer van belang om te schenken ?

Groetjes Eduard'

Martin-Solo.

Live life to the max.......

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Martin,
De spullen die jij schrijft zijn al klasse, wat ook altijd goed aan slaat is een tas of rugzakje met de naam van een Nederlands bedrijf maar dat loopt direct flink in de kosten.
De spullen die jullie gekocht hebben zijn overigens in Den Pasar in de winkelstraat bij de grote markt echt heel voordelig te koop., als je het hier koopt hoef je niet alles mee te slepen en steun je meteen een winkelier ter plaatse, de eigenaar van zo'n Toko Tulis zal vaak ook het bedrag leuk naar onder afronden als je veel koopt.
Als je daar spullen koopt voor een bedrag van 20 euro krijg je een hoop spullen waar je gewoon van schrikt.
Op die markt is ook het schooluniform te koop, ik dacht voor een blouse IDR17.500 en voor een kortebroek of rokje IDR15.000.
Een bal voor de kinderen samen is ook leuk speelgoed, een leren bal kost ong. IDR40.000.
Let wel op, dat zijn de prijzen die wij betalen, kopen jullie zelf zal het een klein beetje duurder zijn maar niet echt dramatisch.
Voor de oudere kinderen is het mogelijk om bij Gran Media voordelig schoolspullen te kopen.
Koop dat soort spullen echter niet in Kuta, de prijsverschillen zijn enorm!!
Tuti & Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

89,006,407 topic views - 240,849 posts - 13,736 topics - 34,552 members - last post @ 04-03-2021 12:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

145,005,761 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com