indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou niet weten waarom niet. Andermans leven en liefde gaat vaak niet zoals het onze. De dingen gaan zoals ze gaan. Dat iemand de moeite neemt om dit hier te plaatsen lijkt me niet zo gemakkelijk. Alleen dat al verdient respect.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bambang
User
spacer line

Op 19-12-2010 18:07 schreef paulana:

Anne Mieke je dacht toch niet dat het een serieuze vraag was, en dat na 6 jaar
geen adres niets alleen een naam , een hotel een winkel... Emoticon: Confused

Hoe zo niet serieus. Je hebt totaal geen mensenkennis. Mensen kunnen soms onhandig (onnozel) uit de hoek komen. Of ze weten niet hoe te handelen.
Hij heeft nu wel lef om zijn probleem voor te leggen. Anoniem, via internet. Dat is tenminste een eerste stap.
Hij heeft een zetje nodig.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, als de betrokkene in kwestie zich geroepen voelt nu te zoeken, waarom niet?
Waarschijnlijk wat aan de late kant, beter laat dan nooit zou ik zeggen.

Jammer dat tie verder niks laat horen trouwens, zou wel leuk zijn om het op TV terug te zien.

It's only kinky the first time.

elsbeth
User
spacer line

Ben het met Oyibo en Bambang eens, zou best serieus kunnen zijn. Vermoedelijk niet omdat hij denkt de draad van toen weer op te kunnen pakken, maar wel met de gedachte: wat zou er van haar geworden zijn? Maar de gegevens zijn inderdaad wel erg summier. Veel succes ermee.

paulana
User
spacer line

Bambang

geen naam van een hotel of adres ook niet van die winkel alleen de stad.
Geef jij hem dan een zetje, over mensenkennis gesproken ik vind het ontzettend knap dat jij dat zo kan beoordelen!
Dat zou ik niet durven , je kan het op afstand zo maar fout hebben Emoticon: Nice

Om Swastiastu

Puputan
User
spacer line

Laten we beginnen bij een signalement: vermoedelijk heeft de gezochte persoon zwart haar en donkere ogen, lopend op slippers en draagt constant een mobiele telefoon in de hand. Alle tips zijn welkom.

paulana
User
spacer line

Ha ha ha deze is echt goed, Emoticon: Shiny
ook die in topic tokeh hi hi Emoticon: Nice

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-12-2010 18:49 elsbeth wrote:
Ben het met Oyibo en Bambang eens, zou best serieus kunnen zijn. Vermoedelijk niet omdat hij denkt de draad van toen weer op te kunnen pakken, maar wel met de gedachte: wat zou er van haar geworden zijn? Maar de gegevens zijn inderdaad wel erg summier. Veel succes ermee.
Erg summier, zo vind je hier gewoon niemand hoor. Precies wat ik in mijn eerste reactie al zei..
On 20-12-2010 12:54 Puputan wrote:
Laten we beginnen bij een signalement: vermoedelijk heeft de gezochte persoon zwart haar en donkere ogen, lopend op slippers en draagt constant een mobiele telefoon in de hand. Alle tips zijn welkom.
en wellicht ook een baby in de slendang .

paulana
User
spacer line

Tis toch wel een duidelijk signalement, alleen de kinderen(meervoud) ontbreken
maar ook donker en blote voetjes.

Maakt het zoeken wel moeilijk, zo lopen er tig tig tig tallen van rond

Om Swastiastu

senior
User
User icon of senior
spacer line

Mogelijk af en toe rijdend op een motorbike, kleur en merk onbekend, al dan niet sms-end onder het rijden.....

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Tsjaa als de vakantie- liefde een ietsiepietsie serieus geweest was, had je toch wel een (korte)briefwisseling of zo iets dergelijks gehad, en dan de leeftijd 20-27 op die leeftijd zijn 6-7 jaren veel.

Maar goed een begin heeft Puputan gemaakt met het signalement, Jeroen zijn steenje
Senior en Paulana ook, kan niet meer stuk als er nu niet gereageerd wordt, het ligt dan niet aan ons.

Maar waar blijft het zetje van Bambang, dat zou wel eens de doorslag kunnen geven!! Emoticon: Confused

Om Swastiastu

bambang
User
spacer line

Je bent een zielepoot Paulana. Gezien jouw reacties ben je een roddeltante. Je houdt van roddelen, mensen belachelijk maken. En dan verwacht je dat de jongeman nog reageert nadat jij hem belachelijk hebt gemaakt!!! Zielepoot ben je. Je geeft kritiek, maar je kan zelf niet tegen kritiek.

Je moet goed lezen. Het ZETJE is o.a. de reacties van de forumleden. Dus goed doordenken en nadenken. Maar ja, een paar leden maken hem belachelijk. Zoals jij.

Hij zal zeker niet meer reageren. Gelijk heeft hij.

Jij zal zeker niet weten waarom hij niet wil reageren.

Ik hoop dat hij wel reageert.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-12-2010 18:16 paulana wrote:
Tsjaa als de vakantie- liefde een ietsiepietsie serieus geweest was, had je toch wel een (korte)briefwisseling of zo iets dergelijks gehad, en dan de leeftijd 20-27 op die leeftijd zijn 6-7 jaren veel.
Paulana,

Je gaat nu van jezelf uit. Anderen pakken de dingen misschien anders aan of zijn wat minder voortvarend. Maar dat betekent niet dat het minder serieus zou kunnen zijn. Dat gaat ons ook helemaal niet aan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-12-2010 15:36 Puputan wrote:

[quote removed]

Wat is dit? De zoveelste wet van YB?

On 19-12-2010 15:54 Senior wrote:
Yep, YB heeft de wijsheid in pacht en alle oplossingen voorhanden...Als iets niet gebeurt zoals hij het zou willen zien dan deugt niks en niemand in Indonesie...Vraag me soms wel eens af of YB niet beter in de koloniale tijd had kunnen leven in Indonesie.....

On 19-12-2010 16:24 Sapolidi wrote:
YB heeft een tijdje geleden ruiterlijk toegegeven dat zijn uitspraken in de categorie borrelpraat horen. En omdat hij deze keer zo verstandig is om eventuele bronvermeldingen achterwege te laten, twijfel ik helemaal aan het waarheidsgehalte van deze posting.

Yep, de 3 wijzen uit het oosten (of het westen?).

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-12-2010 18:15 bambang wrote:

[quote removed]

Hoe zo niet serieus. Je hebt totaal geen mensenkennis. Mensen kunnen soms onhandig (onnozel) uit de hoek komen. Of ze weten niet hoe te handelen.
Hij heeft nu wel lef om zijn probleem voor te leggen. Anoniem, via internet. Dat is tenminste een eerste stap.
Hij heeft een zetje nodig.

Ach Bambang in alle redelijkheid moet de vraag van deze jongeman nu werkelijk serieus genomen worden?
Ergens dagen geleden stelde hij de vraag, er komen wat tips, maar voor de rest reageerde hij in het geheel niet meer.
Op een rijtje gezet, de jongeman zou na 6 jaar in eens overlopen van liefde en krijgt na 6 jaar een brainwave om haar te gaan zoeken.
Geen naam of adres van het hotel in een stad met ongeveer 1 miljoen inwoners, na zes jaar?????
Eigenlijk vrij naief toch, dat heeft hij waarschijnlijk zelf ook wel ingezien, anders zou hij een aantal dagen geleden zeer zeker wel gereageerd hebben.

Het eerste wat hier gebeurd bij een ontmoeting is het uitwisselen van tel. nummers.
Heeft niets met liefde te maken, zo gaat het hier nu ťťnmaal het zijn mobielfreaks, als ik alle nummers in mijn telefoon moet zetten die ik hier zelfs bij de vluchtigste ontmoeting krijg dan mag ik er wel een geheugenkaart in zetten van 10 gb.
Zelfs dat is bij deze jongeman schijnbaar niet gebeurd.
Dan laat de jongeman niets meer horen en wordt er hier en daar een sneer gegeven, waarvan ik die van Puputan erg leuk vond.

Vervolgens komen er wat meer dingen los en wat gebeurd er, de forumgebruikers vliegen elkaar in de haren, slaat helemaal nergens op.
Een vrij onnozele oproep van de jongeman vind ik, de ťťn neemt hem serieus de ander niet, daarvoor hoef je elkaar niet in de haren te vliegen.
Even de posting van de jongeman met de summiere gegevens lezen, in aanmerking nemen dat hij zich helemaal niet meer laat zien.
Zelfs geen tel.nr. van zijn grote vakatieliefde heeft, in een land waar babies met een mobieltje aan hun oor geboren worden.
Even diep adem halen en met beide voeten weer in de realiteit belanden lijkt me.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-12-2010 16:59 oyibo wrote:
.....Meestal heeft YB, als je het wat chargeerd meestal wel een punt.
Dan meestal op punten waar mensen het niet willen horen. Tja soms recht voor zijn raap. Maar ongelijk heeft tie meestal niet.
Vergeefse moeite Oyibo. Dit is wat men niet wil horen. Ben al 3x zakelijk de boot ingegaan met mensen die liever een fictief (romantisch, idyllisch) beeld willen ophouden dan enige realiteitszin behouden.
Hoewel Puputan zeker gelijk heeft als hij stelt dat
in de hogere kringen is die regel allang geen usance meer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Inderdaad is telefoonnummers uitwisselen een zeer belangrijk gebeuren bij een ontmoeting op wat voor niveau dan ook. Dit was natuurlijk een aantal jaren wel minder, maar als je op zoek bent naar iemand ga ik er een klein beetje vanuit dat je elkaar lang genoeg gesproken hebt om 'hallo' te zeggen. Of het is zo'n stille liefde. In dat geval 'zet uit je hoofd jongen'.

Dat hij zich niet meer laat zien hier? Tja, dat heeft wellicht te maken met mijn eerste opmerkingen. "Waar is de rest van de gegevens, zodat er iemand kan zoeken of pak Facebook erbij." Zelfs daar werd al niet op gereageerd. Dan zal er kennelijk wel niet veel animo zijn om te zoeken want zo moeilijk is het niet om een beetje zelf te zoeken of anderen te informeren wat je al gedaan hebt.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-12-2010 02:38 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

On 19-12-2010 15:54 Senior wrote:
[quote removed]

On 19-12-2010 16:24 Sapolidi wrote:
[quote removed]

Yep, de 3 wijzen uit het oosten (of het westen?).

Tot de drie wijzen wil ik me niet rekenen, maar wel een stuk genuanceerder dan die boute beweringen die jij op dit forum neerkwakt. Maar te zien aan deze doodoener ben je een beetje door je argumenten heen. Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar terug naar de vraagsteller. Naam van de persoon is er al. Naam van hotel jammer genoeg nog niet maar als hij daar met een Nederlandse groep was, dan ging dat rond die tijd doorgaans om Hotel Emma, Splendid Inn. Als de naam van het hotel er is, dan is het niet zo moeilijk als men denkt.
Ik moet hier ook vaak mensen opsporen en het verbaast mij telkenmale hoe makkelijk men na even wat heen en weer vragen in de buurt, men doorgaans toch wel achter het nieuwe adres van een persoon komt. Het gaat soms wel stapsgewijs langs 10 adressen/personen, maar het lukt vaak wel. Doordat de sociale controle hier sterk is, brengt dat ook met zich mee dat men zeer makkelijk achter "nieuws" komt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2010 03:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Tot de drie wijzen wil ik me niet rekenen, maar wel een stuk genuanceerder dan die boute beweringen die jij op dit forum neerkwakt. Maar te zien aan deze doodoener ben je een beetje door je argumenten heen. Emoticon: Laugh out loud
Boute beweringen omdat ze niet aan uw beeld voldoen? Evenzo vaak wordt er iets beweerd waarop u niet reageert maar meer uw straatje inkomt.
Bout omdat het niet wetenschappelijk onderzocht is? Mijn opmerkingen zijn zeker niet wetenschappelijk onderzocht maar dat zijn ook alle andere reacties hier niet.
In een vorige posting maakte u de opmerking dat u liever uitgaat van de "officiele" cijfers (dus van overheidswege) terwijl vele ambassades juist iemand in dienst hebben die op zoek moet gaan naar de realiteit. Als ik de officiele cijfers had gevolgd vlak voor de monetaire crisis in 1997/1998 dan was ik compleet failliet geweest. Juist door enige realiteitszin en het niet accepteren van de officiele cijfers, heb ik deze crisis zonder enig probleem kunnen doorstaan.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-12-2010 03:07 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Boute beweringen omdat ze niet aan uw beeld voldoen? Evenzo vaak wordt er iets beweerd waarop u niet reageert maar meer uw straatje inkomt.

Heel goed opgemerkt. Ik reageer alleen op postings die mijn interesse hebben en waar ik een bepaalde mening over heb. Moet kunnen toch?
Bout omdat het niet wetenschappelijk onderzocht is? Mijn opmerkingen zijn zeker niet wetenschappelijk onderzocht maar dat zijn ook alle andere reacties hier niet.

Dan moet u ook niet aankomen draven met zogenaamde krantenartikelen en onderzoekresultaten die uw gelijk moeten illustreren. Zeg gewoon dat het uw eigen mening is.
In een vorige posting maakte u de opmerking dat u liever uitgaat van de "officiele" cijfers (dus van overheidswege) terwijl vele ambassades juist iemand in dienst hebben die op zoek moet gaan naar de realiteit. Als ik de officiele cijfers had gevolgd vlak voor de monetaire crisis in 1997/1998 dan was ik compleet failliet geweest. Juist door enige realiteitszin en het niet accepteren van de officiele cijfers, heb ik deze crisis zonder enig probleem kunnen doorstaan.

Ik had het over de officiŽle cijfers wat betreft het percentage moslims dat het land heeft. En op elke site die je aanklikt was dat percentage beduidend hoger dan die 30% die u berekend had. IndonesiŽ staat algemeen bekend als het land met de grootste moslimbevolking (al dan niet praktiserend). Over de economische cijfers heb ik het helemaal niet gehad. U moet de zaak wel even zuiver houden en mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2010 03:30 sapolidi wrote:

[quote removed]

Heel goed opgemerkt. Ik reageer alleen op postings die mijn interesse hebben en waar ik een bepaalde mening over heb. Moet kunnen toch?
[quote removed]

Dan moet u ook niet aankomen draven met zogenaamde krantenartikelen en onderzoekresultaten die uw gelijk moeten illustreren. Zeg gewoon dat het uw eigen mening is.
Krantenartikelen zijn gepubliceerd. Dat u bepaalde kranten niet onder ogen komt, betekent nog niet dat iets nooit is gepubliceerd. U heeft de neiging alles opzij te schuiven wat u niet welgevallig is en enigszins negatief t.a.v. RI is.
Wel als u alleen maar gelooft wat er officieel of "wetenschappelijk" is onderzocht, up to you. Ik vermoed echter dat u een maatschappij als deze - vol met schimmenspel en sandiwara - dan niet erg zal begrijpen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2010 03:30 sapolidi wrote: Ik had het over de officiŽle cijfers wat betreft het percentage moslims dat het land heeft. En op elke site die je aanklikt was dat percentage beduidend hoger dan die 30% die u berekend had. IndonesiŽ staat algemeen bekend als het land met de grootste moslimbevolking (al dan niet praktiserend).
Kan best op elke site staan. Maar elke Indonesier weet dat de werkelijkheid anders is: hoe kan de katholieke kerk al een ledenbestand hebben van 10% van de bevolking als de moslims 89% uitmaken? Dan blijft er maar 1% over voor de protestanten, hindoes, confucianisten en boeddhisten. En - sorry - ik geloof eerder de katholieke kerk (hoewel verre van mijn favoriete religie maar wel zeer punctueel met registratie) dan de Indonesische overheid of de moslim-geestelijken (die het percentage 89% baseren op "natte vinger"-werk daar er geen centrale "overheid" c.q. centrale registratie is bij de moslims zoals bij de katholieken). It's all about power .
Het is al decennia een publiek geheim onder de bevolking dat de islam op terugloop is (logisch want ook de Indonesische bevolking raakt steeds beter opgeleid en heeft een makkelijkere access tot info), behalve dan de radicalen en extremisten die toenemen. Maar - wederom - is dit niet met harde cijfers te staven; daar waakt men wel voor (zowel van regeringszijde, moslim-zijde als van de zijde van andere geloven = status quo).
Het fnuikende is juist dat de buitenwereld denkt dat de Indonesische officiele cijfers - net als in het westen - (nou ja??!!) op waarheid dan wel wetenschappelijk onderzoek zijn gebaseerd; terwijl hier - onder invloed van de cultuur - die informatie naar boven wordt verstrekt die de "machtigen" pleased . Oftewel het wayang-spel waarin men niet het echte spel toont maar een schim ervan. Ook het " asal bapak senang "-syteem is hier werkende (= "als de superieur maar tevreden is" ).
Zoals ik al opmerkte hebben vele ambassades speciale personeelsleden die - naast de officiele staatscijfers - de "echte" info moeten zoeken. Trouwens, een zeer interessant (maar ook gevaarlijk) spel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-12-2010 03:30 sapolidi wrote: IndonesiŽ staat algemeen bekend als het land met de grootste moslimbevolking (al dan niet praktiserend).
Duidelijk geflatteerd. Zoals ook ten tijde van het communisme de communistische landen "godsdienstloos" waren. Na de ineenzakking van het communisme bleken onder de bodem de religies nog volop te floreren; zelfs zo erg dat dat juist weer nieuwe oorlogen opriep.

paulana
User
spacer line

Bambang

Dit topic gaat over vakantieliefde en niet over hoe kan ik forumleden beledigen en uitschelden denk daar eens over na, want daar ben jij mee bezig.
een reactie geeft tegen-reactie het beruchte boemerang effect is dat wat jij wil..
Ik vind mezelf geen zielepoot, maar met jou heb ik wel medelijden.

Het was een vraag aan Anne Mieke, en jij moet daar zo overtrokken op reageren.
De opmerking van Puputan vond niet ik alleen leuk gezien de reacties, en dat zetje was gewoon leuk bedoeld, ik had geen reden om jou te krenken. Lezen-herlezen-laten bezinken-herlezen =helpt toch niet zo.
En mensenkennis Bambang schijn je ook niet echt te hebben gezien die reacties.

.Roddelen is toch dat wat jij nu aan het doen bent. Ik geef nu nog antwoord - is wel verspilde tijd- of ben je zo boos omdat er problemen waren/zijn met je visum in october waarover je een posting plaatste en je geen antwoord kreeg, van de" deskundigen" op het forum.

In iedere zin heb jij het woord roddelen of belachelijk gebruikt. 7-8 x in totaal .Chapeau als je niet anders kunt formuleren.Gooi je frustratie tegen mij er rustig uit hoor, maar doe het wel in 1 keer nu, het wordt zo wel erg langdradig.

Natuurlijk het ligt aan Paulana dat die jongen van 29 na zoveel jaar zijn liefje niet kan vinden, en zich ook niet meer wil/kan melden op dit forum.

Bambang waar ben je mee bezig, waar gaat dit over ,zo op de man/vrouw
Heb je nou echt niks beters te doen... nee natuurlijk ,afkraken en afmaken dat is het voor jou he gezien je reacties, over zielepoot gesproken, je bent niet goed snik man.
.

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,936 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com