indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Samasama
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. all : inmiddels teruggebeld door de supervisor van de KLM en heb via FB een bevestiging gekregen dat er helemaal geen probleem is met een 60 dagen visum en een 3 maands ticket naar Indonesie te vliegen ,
er is een totale verwarring ontstaan en iedereen lijkt met andere info gewerkt te hebben , maar het is nu in orde allemaal , ik kan gewoon op reis.
De supervisor bevestigde zelfs dat ik en niet de KLM verantwoordelijk is voor de juiste papieren.............
Al met al wel veel stress maar ook een aantal mensen die zich echt hebben ingezet dit op te lossen !

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Inderdaad ben jij verantwoordelijk voor de juiste papieren, maar als je die niet hebt, mag - en zal - de KLM je weigeren omdat Imigrasi je de toegang tot RI kan weigeren omdat je geen ticket het land uit hebt voor de duur van de geldigheid van het visum, namelijk 60 dagen en de KLM je terug moet vervoeren. Het visum kan wel verlengd worden, maar hoeft niet verlengd te worden. Regels zijn regels, und Befehl ist Befehl. En het zijn de regels van IndonesiŽ.

De KLM heeft groot gelijk.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-02-2012 12:03 Samasama wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. all : inmiddels teruggebeld door de supervisor van de KLM en heb via FB een bevestiging gekregen dat er helemaal geen probleem is met een 60 dagen visum en een 3 maands ticket naar Indonesie te vliegen ,
er is een totale verwarring ontstaan en iedereen lijkt met andere info gewerkt te hebben , maar het is nu in orde allemaal , ik kan gewoon op reis.
De supervisor bevestigde zelfs dat ik en niet de KLM verantwoordelijk is voor de juiste papieren.............
Al met al wel veel stress maar ook een aantal mensen die zich echt hebben ingezet dit op te lossen !
Hmjah, die supervisor zegt dat nu, maar het is zeker hier al twee keer fout gegaan, en dat zijn nog alleen mensen die dit forum kennen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-02-2012 12:14 Pak Pupyes wrote:
Inderdaad ben jij verantwoordelijk voor de juiste papieren, maar als je die niet hebt, mag - en zal - de KLM je weigeren omdat Imigrasi je de toegang tot RI kan weigeren omdat je geen ticket het land uit hebt voor de duur van de geldigheid van het visum, namelijk 60 dagen en de KLM je terug moet vervoeren. Het visum kan wel verlengd worden, maar hoeft niet verlengd te worden. Regels zijn regels, und Befehl ist Befehl. En het zijn de regels van Indonesi�.

De KLM heeft groot gelijk.
Klopt, maar mensen die hun paspoort bij aankomst in Indonesie wegflikkeren, doorverlopen of opeten houd men ook geen rekening mee (gelukkig maar)... vandaar een beetje flexibel zou geen kwaad kunnen.

nu schijnt het 'opgelost' te zijn, ik wacht dan ook maar tot het moment dat er een volgende klacht binnen komt. Je maakt mij niet wijs dat een telefoontje van een supervisor direct overal de regeltjes en interpretatie hiervan gelijk trekt namelijk.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

De KLM moet helemaal niets veranderen. Het is volkomen terecht wat ze doen. Niet leuk, wel terecht.

MAD

Samasama
User
spacer line

De letterljke text die ik via FB kreeg :
Hallo xxxxxxxx ,

We hebben in je boeking gekeken en begrijpen niet helemaal wat de discussie in eerste instantie teweeg heeft gebracht. We zien dat je in de tussentijd ook telefonisch contact hebt gehad.

Elk land heeft zijn eigen regels voor bezoekers van verschillende nationaliteiten. Als luchtvaartmaatschappij volgen we daarbij enkel de bepalingen van desbetreffend land van bestemming op. Wat de exacte regels zijn kunnen we je niet vertellen omdat dit per land erg verschilt, deze kun je zodanig opvragen bij de ambassade zoals je ook hebt gedaan.

Op onze website is inderdaad te lezen dat er voor Indonesie een mogelijkheid is om het visum te verlengen en dat je als Nederlander in aanmerking komt voor een visum bij aankomst. We hebben dit zorgvuldig met de luchthaven gecontroleerd en zijn te weten gekomen dat deze informatie ook daar wordt gehanteerd. We vinden het vervelend om te horen dat de agent in kwestie je onvoldoende heeft geÔnformeerd hierover en zullen dit doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling ter verbetering van onze service. Onze excuses voor dit ongemak.

Je bent niet geboden om je reservering te wijzigen of te annuleren, zolang je er zelf voor zorgt dat je papieren in orde zijn als je daar bent.

Twijfel niet om contact met ons op te nemen indien je nog andere vragen hebt.

Vriendelijke groeten,
KLM Facebook team

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-02-2012 12:20 Pak Pupyes wrote:
De KLM moet helemaal niets veranderen. Het is volkomen terecht wat ze doen. Niet leuk, wel terecht.
Ze moeten ook niets, als je voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten dan moet je hier mee leven, en anders inderdaad lekker MH,SQ vliegen. Als ze aan klantenbinding zouden doen zouden ze hier in ieder geval een eenduidig antwoord op kunnen geven, dat zou al een hoop schelen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dus gewoon een misverstand? Nou ja, lijkt me niet, want van andere reizigers is de reservering gewijzigd door KLM. Dus ergens klopt het verhaal niet.

Samasama
User
spacer line

Nou, dubbeltje , zelfde prijzen als malaysian airlines .........
het heeft ook niets met de prijzen te maken , maar met een verkeerde interpretatie en verkeerd geinformeerd personeel .
Maar goed, ze hebben rondgebeld - de visum agent heeft zijn invloed laten gelden - ik ga ervan uit dat het allemaal goed gaat , heb nu 2 printouts met bevestiging plus de naam en tel nr van de supervisor ; dus tegen die tijd doe ik nog wel een extra check.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik vraag me toch het volgende af, je hebt een 60 dagen visum, die laat je verlengen, kun je dan je ticket ook wijzigen? Ben erg benieuwd.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-02-2012 13:15 Anorak wrote:
Ik vraag me toch yet volgende af, je hebt een 60 dagen visum, die laat je verlengen, kun je dan je ticket ook wijzigen? Ben erg benieuwd.
Als je een promo ticket hebt kan dat niet volgens de voorwaarden (althans die voorwaarden die ik nu voor mijn neus heb van KLM). MH heeft dezelfde tarieven, eens kijken of ik dan een stop-over kan doen met ze ergens onder weg. SQ is 50% duurder voor mijn gekozen reisdata, dus dat doen we maar niet.

Samasama
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anorak - of je je ticket kunt verlengen of niet hangt af van het type ticket - bij goedkope tickets kan dit in de regel niet , hoe duurder hoe flexibeler.
Ticket en visum hebben wat dit betreft niets met elkaar te maken.
Overigens wil ik helemaal niks wijzigen, ik wil gewoon kunnen reizen met het ticket dat ik gekocht heb.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-02-2012 12:20 Pak Pupyes wrote:

Volgens mij zie je roze olifantjes of ben je vanmorgen na het ophalen van de schillen vergeten je oogkleppen af te doen Pak. Emoticon: Wink
Benader het is van de andere kant, ik kom al jaren met een Sos Bud in dit kabouterland.

Voor zowel een 60 dagen toeristenvisum als een Soc Bud visum (ook 60 dagen) MOET er een retourticket zijn, ik laat even in het midden of een 60 dagen toeristenvisum de retour datum op 60 dagen ligt of niet, ik denk het niet want het is ook een 211.
Bij een Soc Bud is de retour datum binnen de 180 dagen (ouwe koek)
Zonder retour ticket geen visum, retour datum over de 180 dagen heen ook geen visum.

Nu weet KLM het in eens allemaal beter?
Schermen ze er nu ineens mee dat mensen met een twee maanden visum linea recta worden terug gestuurd omdat de retour datum later als twee maanden is?
Terwijl de ambassade op basis van die gegevens een visum verstrekt?

Ja het is geen wet van Meden en Perzen dat je visum wordt verlengd, ze kunnen zonder opgaaf van reden weigeren.
Zou me dat over een maand gebeuren dan ben ik daar echt zelf verantwoordelijk voor brave borst, dan kan ik gewoon trachten mijn retour datum te vervroegen of een nieuwe ticket kopen, daar staat de luchtvaartmaatschappij geheel buiten.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Mee eens pak malam. Bovendien is het niet aan de KLM of je al dan niet een visum wil verlengen, sterker nog ik denk dat ze daar ook nog eens geen reet mee te maken hebben. De KLM kan nooit je vrijheid beperken. De crux zal wel zitten in het type ticket dat je koopt.

50% ? Dat is stevig! Koleertig!

Where there is a will there will be relatives.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-02-2012 14:52 Malam wrote: ik kom al jaren met een Sos Bud in dit kabouterland.

En ik kom hier pas kijkenÖ

Schermen ze er nu ineens mee dat mensen met een twee maanden visum linea recta worden terug gestuurd omdat de retour datum later als twee maanden is?

Ongetwijfeld bestaat die regeling al tijden. Het door de Indonesische ambassade afgegeven visum is 60 dagen geldig (overigens uitsluitend als Imigrasi je sowieso toelaat, een visum geeft nog niet eens het recht daartoe), en geen dag langer. Als je dus in RI aankomt, kan Imigrasi vragen om een ticket het land uit (niet per se een retourticket) dat binnen die termijn van de geldigheidsduur van het ticket valt. En kennelijk doen ze dat tegenwoordig.
Nou kom jij al vreselijk lang in IndonesiŽ, maar dat het je nooit is opgevallen dat sommige ambtenaren weleens geldgebrek hebben, de pest in hebben, jouw kop niet zien zitten of wat dan ook, en dat ze daarom wel eens wat problemen maken die hun problemen kunnen oplossen valt me van je tegen. Omdat KLM als vervoerder verantwoordelijk is voor een passagier die de juiste papieren niet heeft (in casu het uitreisticket binnen de gestelde termijn van 60 dagen) en zorg moet dragen voor het vervoer uit IndonesiŽ, doet de KLM terecht moeilijk. En niet voor de lol.

Zou me dat over een maand gebeuren dan ben ik daar echt zelf verantwoordelijk voor

Juist. En dat zal de KLM dan ook aan de rug roesten. Het gaat de KLM uitsluitend om het afleveren van de passagier, en wel zonder gezeik en extra kosten.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo lust ik er nog wel een paar Pak.
M.a.w. doordat er bij de binnenkomst weleens ambtenaren zijn die geldgebrek hebben of om ťťn of andere reden dwars gaan liggen(overigens bekend dat dit gebeurd), zou KLM nu ineens moeite hebben?
Nog sterker, toeristen die op een VOA binnen komen kunnen tegen hetzelfde feit oplopen .
Tja zo als ik al zei, zo lust ik er nog wel een paar, dan kan KLM beter stoppen met vliegen op IndonesiŽ.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-02-2012 15:46 Malam wrote: zou KLM nu ineens moeite hebben?

Kennelijk hebben onze vrinden van Imigrasi iets `nieuws' bedacht. Dat zou niet de eerste keer zijn. Zelf stelde je een paar berichten hierboven:

Overigens ben ik 5 weken geleden met Emirates naar Jkt gevlogen, retour ticket stond na vijf en een halve maand.
De dame aan de incheckbalie keek bedenkelijk, die heb ik uit moeten leggen dat ik de twee maanden visum in IndonesiŽ kon verlengen, kon het ook aan de hand van de vorige keer in mijn paspoort aantonen, ze ging er mee akkoord.

Dat zal ook niet voor de flauwekul zijn. Zoals ik al eerder heb gemeld, de KLM heeft gelijk. Dat visum is maar zestig dagen geldig. Dat ik sinds 1980 ergens tussen de vijftig en honderd keer IndonesiŽ ben binnengevlogen en dat me slechts een keer om een uitreisticket is gevraagd doet daar niets aan af.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mij is nooit om een ticket gevraagd, maar ik weet dat het soms gebeurd.
En ja dat klopt, ze zat inderdaad bij de incheckbalie even te kijken, verbaasde me eigenlijk, maar na mijn uitleg was het zo opgelost.
Hier steekt iets anders achter bij KLM, komen we van zelf achter.
En ze hebben voor mij duidelijk geen gelijk, het risico dat een passagier er niet in komt geldt voor alle soorten visa.
Wil je dat risico niet lopen, dan kan je beter stoppen, maar geen spijkers op laag water gaan zoeken.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-02-2012 15:46 Malam wrote: Nog sterker, toeristen die op een VOA binnen komen kunnen tegen hetzelfde feit oplopen .

Daarvoor is de KLM niet verantwoordelijk. De klant dient voor de juiste papieren te zorgen. Als je geen VoA krijgt, hoeft de KLM je niet terug te vervoeren, want je had bij aankoop van de vlucht immers de juiste papieren niet. Als jij daarentegen een zestigdagenvisum overlegt bij aanschaf van het ticket, en Imigrasi wil een ticket uit het land binnen dertig dagen zien voor je het land in mag, dan is de KLM wel verantwoordelijk. En moeten ze je terug vervoeren, en als ik me niet vergis, krijgen ze nog een boete ook.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Zoals eerder gezegd, ik denk dat de KLM genaaid is. Ettelijke keren. Ze hebben er geen voordeel bij om moeilijk te doen, integendeel. Tenzij ze je zouden adviseren om een open (half)jaarticket aan te schaffen, maar dat heb ik hier nog niet gehoord, en dat kunnen ze wel schudden ook want die zijn echt veel duurder dan een promoticket.

MAD

Indoboy20
User
spacer line

Ik heb een vraagje, ik wil een 60 dagen visum aanvragen bij de Indonesische ambassade in Den Haag (visumdienst, Den Haag is een beetje ver voor mij). Nu op het visumformulier van de Indonesische ambassade ( online ) worden er een paar vragen gesteld.

Bent U ooit naar IndonesiŽ geweest? * JaNee
Heeft u reisdocumenten van andere landen in bezit? * JaNee
Heeft u ooit een Indonesische Visum gekregen? * JaNee
Werd aan u ooit een aanvraag voor Indonesische Visum geweigerd ? * JaNee
Heeft u ooit bevel tot uitwijzing van IndonesiŽ gekregen? * JaNee
Heeft u ooit een wetsovertreding begaan? (stafregister) * JaNee

Nu komt iets grappigs vind ik zelf. Ik had altijd een Indonesisch paspoort en ben vorig jaar genaturaliseerd tot Nederlander. Nu is de eerste vraag of ik naar IndonesiŽ ben geweest. Moet ik ja zeggen. Dan of ik reisdocumenten heb van andere landen, ja heb nog een Indonesisch paspoort.

Verder, heb je ooit een Indonesisch visum gekregen, hier moet ik dan Nee op zeggen (immers ik was Indonesisch dus geen visum nodig ). Komt een beetje raar over toch, als ik de eerste moet beantwoorden met ja ik ben in IndonesiŽ geweest en nee ik heb nooit een visa gehad. Plus ik heb nog een Indonesisch paspoort liggen waar ik natuurlijk niks mee kan maar toch.

Iemand die weet wat ik moet doen? Want straks snappen de heren er niks meer van en dan weigeren ze mijn visa?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Waarom een visum aanvragen als je in het bezit bent van een Indonesisch paspoort?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

On 24-02-2012 20:27 Indoboy20 wrote:

Bent U ooit naar IndonesiŽ geweest? * JaNee Antwoord :JA
Heeft u reisdocumenten van andere landen in bezit? * JaNee Antw: NEE
Heeft u ooit een Indonesische Visum gekregen? * JaNee Antw: NEE
Werd aan u ooit een aanvraag voor Indonesische Visum geweigerd ? * Ja Nee NEE(?)
Heeft u ooit bevel tot uitwijzing van IndonesiŽ gekregen? * JaNee NEE
Heeft u ooit een wetsovertreding begaan? (stafregister) * JaNee NEE

Nu komt iets grappigs vind ik zelf. Ik had altijd een Indonesisch paspoort en ben vorig jaar genaturaliseerd tot Nederlander. Nu is de eerste vraag of ik naar IndonesiŽ ben geweest. Moet ik ja zeggen. Dan of ik reisdocumenten heb van andere landen, ja heb nog een Indonesisch paspoort.

EN NU GA JE IN DE FOUT

Iemand die weet wat ik moet doen? Want straks snappen de heren er niks meer van en dan weigeren ze mijn visa?

Je kan zelf opgepakt worden , als je naast de Nederlandse paspoort ook de Indonesische paspoort heb.
Bij naturalisatie wordt je paspoort ingenomen of ingeknipt /ongeldig gemaakt

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 24-02-2012 21:02 erwin wrote:
Waarom een visum aanvragen als je in het bezit bent van een Indonesisch paspoort?

Omdat hij Nederlander is geworden(genaturaliseerd).

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-02-2012 20:27 Indoboy20 wrote:
Heeft u reisdocumenten van andere landen in bezit? * JaNee
Hierop antwoordt je NEE! Zoals SA al zegt je MAG niet eens de Indonesische nationaliteit naast de andere hebben en omgekeerd. Maak het niet moeilijker dan het is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,710 posts - 13,675 topics - 22,491 members - last post @ 16-06-2019 22:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,533,141 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com