indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Milani
User
spacer line

Af en toe komt er een tokeh een kijkje nemen en het liefst boven mijn bankje met bijna witte bekleding en ja je begrijpt het al. inderdaad en daar ben ik dan niet blij mee.
Een pistooltje met plastic kogeltjes waar je dus ook altijd mee mis schiet maar wel laat schrikken is tot nu toe het enige dat soms helpt.

Wie heeft een betere methode?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Door de gaten te dichten en AC aan te schaffen.
Maar je kan ook hier luisteren naar Radio Tokeh............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
User
spacer line

Tuurlijk Om Ziel, appeltje eitje.. Emoticon: Wink .maar zo simpel is het niet, iets donkers op je bank leggen of zo. Emoticon: Confused Volgens de Balinezen brengen die tokehs geluk, ze eten wel andere insecten dus nuttig. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Milani
User
spacer line

Zo simpel ligt dat niet als je op Bali woont en het huis voor een gedeelte open is. En dat gedeelte daar zat hij maar heeft pech over zichzelf uitgeroepen. Er zijn op het moment veel larons en daar zijn ze dol op en waarschijnlijk evenwicht verloren en naar beneden gevallen waar hij dan ook even bewusteloos is en je de kans hebt om dat beest dood te meppen wat ook gebeurd is.

Als ze zeven keer tokeh roepen zou dat geluk brengen. Maar niemand ook de Balinees of Javaan wilt ze in huis hoor. Ze bevuilen echt de zaak. Emoticon: Stupid

paulana
User
spacer line

Milani,
Heb je dat beest echt doodgeslagen ? In huis nou ja okay dan kan je hem met een bezem wegjagen, maar ik ben blij als er 1 op het terras is en meestal zie je ze niet maar je kan ze horen. En ik weet geen Balinees die zo'n beestje niet hebben wil als bescherming voor de hele familie

Om Swastiastu

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oei, nou ik weet van vriend Ike dat een tokeh doodslaan ongeluk brengt.., ze werden met respect behandeld op Java
Waarschijnlijk bijgeloof, maar wat Paulana zegt is toch een goede oplossing: buiten zetten en niet doden.
Ook hier in NL zal ik geen spin doden, hoef ze niet in huis dus zet ik ze buiten.

plessie
User
spacer line

merapi mag ik vragen wat een tokeh is ,wij zijn nog nooit in indonesie geweest.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Een hagedisachtig diertje, dat voornamelijk van insecten leeft en waarover veel mythes zijn ontstaan.

spacer line  

Laat die beestjes toch leven. Ze maken alleen een beetje de zaak vies. Als je ze met rust laat en vriendelijk vraagt of ze ergens anders willen gaan zitten doen ze dat. Ze brengen echt geluk, ik heb er zelfs een keer 1 in mijn hand gehad toen hij/zij naar beneden viel. Hij schrok net zo erg als ik, maar ik het beestje Emoticon: Nice Emoticon: Bye bye lekker op de grond gezet en toen ging hij weg. Emoticon: I love it

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Helemaal mee eens en het zijn goede insectenvangers

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, gewoon laten zitten en muggen laten vangen... Emoticon: Smile

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Over 3 maanden vertrek ik weer naar mijn geboortestad Jakarta, kan haast niet meer wachten om elke avond rond half zeven het geluid van de tokeh te horen, tokeh tokeh tokeh ........wow....fijne beestjes.

Alaaf

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh BBB, wil je er eentje voor mij meenemen?
Nee hoor, een grapje; deze diertjes horen thuis in de tropen en laat ze daar maar lekker!

senior
User
User icon of senior
spacer line

Als ik in mijn stulpje op Bali zit, zo af en toe, bemerk ik dat ik er ook regelmatig 1 in huis heb>> vindt het niet erg,zal ze ook nooit doodmeppen Emoticon: Angry ook al schrik ik me soms rot als dat beest achter een spiegel of kastje zit en opeens begint te roepen

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Senior, dat is nou dat geheimzinnige van onze kampung, daar ver aan de andere kant van de oceaan............. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Alaaf

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een tokeh doodslaan?
Heb ik geen goed woord voor over, allereerst de roep van een tokeh hoort bij IndonesiŽ ten tweede is er al veel natuur en dieren hier kapot gemaakt, ik dacht dat Nederlanders iets meer begrip was bij gebracht t.a.v. milieu, flora en fauna.
Ben je niet gecharmeerd van tokeh in huis dan zullen er wel degelijk andere manieren zijn om hem er uit te krijgen. Emoticon: Angry

paulana
User
spacer line

Onze huiseigenaar die ook een klein restaurant heeft, en ook Balinees is, verjaagt ze als de klanten klagen met een bezem heel voorzichtig.

Zelfs een muis zetten wij buiten, laatst nog een vleermuis-verdwaalde- voordat de poes of de honden erbij zijn. Het zijn toch ook levende wezentjes, gekko's cecah ze horen bij de tropen.

Om Swastiastu

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ook wij hier koesteren de muizen, als ze in de val zitten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

Je vraagt erom : Kelapa Mas heeft op speciaal verzoek vallen neergezet , voor Achterhoekers die begin januari hun gast zijn. Ze worden gekoesterd en verwend met een stukje kaas en spek, een lekker glaasje bronwater per dag, die Achterhoekers bedoel ik en de rest proviand mag mee naar Maleisie daar mag je in vrijheid lekker smikkelen en smullen, kaasfondue met spekkies. Die vallen Bintang zijn niet zichtbaar je loopt er met open ogen in. Emoticon: I love it Emoticon: Party!

Tokehs je kan ook een koekoeks-klok nemen..... om ontopic te blijven Emoticon: Confused

Om Swastiastu

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Haha Paulana!
nou een koekoeksklok vervangt geen tokeh!
Muizen: de enige remedie is een kat

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Milana,
Een tokeh doodslaan doe je natuurlijk niet.
Maar maak van de nood een deugd, je kan hem ook gewoon opeten. Emoticon: Yummie!

It's only kinky the first time.

paulana
User
spacer line

Oyibo.
Levende Tokeh aan een sate stokje? of in stukjes met een uitje. Emoticon: Confused .

Nou ja lekker toh joh, tussen een broodje Emoticon: Devil

Om Swastiastu

jessie
User
spacer line

hallo milani,tokeh de tokeh word gevangen en zelf's op gegeten.ze worden snacht gevangen.met tientallen gelijk.en worden dan als volgd in een kooi geplaats , waar meerdere zijn.een tokeh brengt gemiddeld per stuk zo'n 25000 rp op, ze worde ook gebruikt als medicijn tegen katel en alergie'maar het schijn't een heerlijke delicatese te zijn om te eten,dit alles gebeurd in midden java ,in java verjaagd je niet een tokeh het is juist goed'want het houdt de tikus weg uit je huis,en er is veel bijgeloof.maar sla nooit een tokeh
dood, het is net als een friese staart klok wat geld op brengt, als je hem verkoopt Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Milani
User
spacer line

Dank je Jessie, met jouw reactie kan ik wat tenminste.

Zal er voor zorg dragen dat de tokeh geen mep meer krijgt maar wil echt geen tokeh in huis. Wil hem ook niet eten of als medicijn dus roep ik de tokeh vanger uit de omgeving wel.
Ben er trouwens ook bang van want de krengen bijten.

Zal een extra offer brengen dan wordt het ons misschien vergeven. Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-12-2010 13:03 Milani wrote:
Dank je Jessie, met jouw reactie kan ik wat tenminste.

Zal er voor zorg dragen dat de tokeh geen mep meer krijgt maar wil echt geen tokeh in huis. Wil hem ook niet eten of als medicijn dus roep ik de tokeh vanger uit de omgeving wel.
Ben er trouwens ook bang van want de krengen bijten.

Zal een extra offer brengen dan wordt het ons misschien vergeven. Emoticon: Worship

Offer is niet nodig, doodslaan ook niet en opvreten ja, als je van de cultuur wil proeven zou ik het proberen.
Ik ben niet zo'n cultuurproever, ik ga wel mee in het normale leven hier, maar verdom het om volledig in de cultuur mee te gaan, zie hier geen vogel meer, ze vreten alles wat maar beweegt op, zal best uit armoede geboren zijn, dus daar hoef ik gelukkig niet aan mee te doen.
Heb een vijver naast het huis en het is geweldig inslaap vallen als je die krengen hoor kwaaken, van tijd tot tijd aan de overkant hoor ik een tokeh, tel altijd mee, waarom weet ik niet.
Ja Milani, die krengen bijten, nog erger wat ze vast hebben laten ze niet meer los, maaaaar mocht je er weer eens eentje in huis hebben, niet meer doodslaan hť.
Roep anders Jessie om hem op te vreten of Oyibo, misschien beter Oyibo, die vindt al het eten in IndonesiŽ dogfood, laat staan een tokeh hahahaha,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,156 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com