indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal,

In het verleden heb ik nooit veel behoefte gehad om drank mee te nemen maar de tijden zijn veranderd. Eigenlijk ben ik mijn surrogaat van arak of wodka jus een beetje zat (hm... wel een grappige woordspeling eigenlijk....) en zou het liefst net als hier in Nederland regelmatiger wijn drinken.

Ik hou van rode Australische wijn en de merken die Indonesie verkocht worden bv Lindemans shiraz of Jacobs Creek Shiraz Cabernet met Rp 300.000 tot Rp 400.000 per fles veel te duur. Met de helft zou ik nog wel kunnen leven maar in Indonesie is dit het 4 tot 6 voudige van de prijs hier in Nederland. (ze kosten hier 6 euro).

De vraag is:
Wie heeft hier ervaring met het meenemen cq invoeren van meer dan toegestaan, dus meer dan 1 liter. Wat gebeurt er als je het netjes aangeeft? En wat gebeurt er als je dat niet doet? (en je gesnapt wordt natuurlijk). Of is het helemaal niet mogelijk om legaal meer mee te nemen?

Waar in Medan zit een goede dranken/wijnwinkel (die deze Australische wijnen verkoopt)? En dan bedoel ik niet zo eentje achter van die ijzeren schuifdeuren waar alleen Bintang en Mansion word verkocht maar een echte winkel waar ook buitenlandse dranken verkocht worden. De laatste keer in mei heb ik niks kunnen vinden en ook in de Carrefour hebben ze niks.

Dan nog eentje:

Verder zoek ik in Medan nog een concentratie van goed gesorteerde winkels waar lenzen op sterkte worden verkocht (en ze ook op voorraad hebben).

Wie o wie?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Puputan
User
spacer line

marlein
User
spacer line

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik heb vorig jaar in het groot voor mijn vader en ons ingeslagen bij Hatten. Ze hebben handige vacutapjes rood wit en rose. Ook de champagne is heel goed. Prijs is niet echt goedkoop, zeg maar ca 12 euro per tapje, daar zitten 4 flessen in. Vele malen goedkoper natuurlijk dan een fles bij de Carrefout. Ze bezorgen niet aan particulieren, dus je moet het ophalen. Wellicht kan je het op een accoordje gooien met een horeca persoon in Medan en het daar laten bezorgen?
http://www.hattenwines.com/cellardoor.htm

Succes ermee,
groet, Marlein

Pamelabak
User
spacer line

Ook de champagne is heel goed. Prijs is niet echt goedkoop, zeg maar ca 12 euro per tapje, daar zitten 4 flessen in.

Ik vind dit niet duur, want je betaald dan per fles 3 euro (spotgoedkoop). Als ik hier in Nederland een goed fles champagne koop ben ik toch ongeveer 35 euro kwijt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-12-2010 19:13 marlein wrote:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik heb vorig jaar in het groot voor mijn vader en ons ingeslagen bij Hatten. Ze hebben handige vacutapjes rood wit en rose. Ook de champagne is heel goed. Prijs is niet echt goedkoop, zeg maar ca 12 euro per tapje, daar zitten 4 flessen in. Vele malen goedkoper natuurlijk dan een fles bij de Carrefout. Ze bezorgen niet aan particulieren, dus je moet het ophalen. Wellicht kan je het op een accoordje gooien met een horeca persoon in Medan en het daar laten bezorgen?
http://www.hattenwines.com/cellardoor.htm

Succes ermee,
groet, Marlein
Marlein, Hatten is uit Bali en die hoef ik echt niet ook als ie deze heel goedkoop. Ik drink niet elke wijn, smaken verschillen. Ik drink ook graag champagne maar het hoeft niet de originele te zijn, de meeste cava's (Spanje) zijn vaak net zo goed, zo niet beter en veel goedkoper maar daarvan kan ik me helemaal niet herinneren die ooit in Indonesie te hebben gezien. Ik zoek de shiraz uit Australie maar niet tegen de prijzen die ik tot nu toe gezien heb.
Zou ook nog graag weten hoet het met invoer gaat.

Thx voor de reacties.

Ik ga in elk geval in de winkel van Puputan poolshoogte (laten) nemen

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

marlein
User
spacer line

Sorry pamelebak. De champagne is ca 20 euro. prijs voor tapje wijn is ca 12 euro. beetje onhandig opgeschreven. Prijzen zijn vergelijkbaar met de onderkant van de markt in nederland.
Ik ben zomers een rose drinker en vind die van Hatten te doen, zeker als je het afzet tegen de prijzen van andere flessen die je in de winkels tegenkomt. De rode wijn vind ik daarentegen helemaal niet te doen, daar krijg ik maagproblemen van.

Ik denk dat wijn invoeren qua kosten en vooral moeite niet heel veel uitmaakt met ter plekke kopen. Waarom neem je niet eens contact op met een eventuele leverancier en leg je hem het probleem voor. Voor een doosje hoef je het niet te doen, maar als het om 20 dozen gaat, wordt het wellicht wel interessant.

Of je gaat naar die wijnshop die eerder werd genoemd en je vraagt of je inkoopkorting kan krijgen als je groter inkoopt?

Is er een makro daar? wellicht dat je daar wat mee kan. Op bali is er wel 1, maarja dan heb je de flessen nog niet thuis.

paulana
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Ik heb vandaag in de Lotte-markt gekeken voor jou naar Australische rode wijn,
prijzen vanaf Rp. 275.000,-- per fles! Wilde er al 10 van kopen en dan via Tiki courier
naar jouw hotel laten brengen. Is geen goed idee dacht ik later, te duur vond je dat toch ? Aan de rooie op Bali = bankroet Emoticon: Nice

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

45havana
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke,
Hoi,ik koop mijn lensen ook op internet bij Lens.com.Ik gebruik ze van B & L en het zijn multifocale lensen.Kosten per doosje van 6 lensen ca 30.Het zijn maandlensen,dus als je 2 doosjes koopt kan je een half jaar vooruit.Betaal de bestelling wel met je Visakaart of een andere creditcard gezien als ze niet aankomen krijg je van Visa het aankoop bedrag terug.De voorlaatste keer heb ik ze vanuit Bandung besteld en ook ontvangen,duurde wel 7 weken voordat ik ze in bezit had.De prijs is een lachertje want hier in nederland kosten ze per paar ca 55.Als je dus 2 doosjes koopt kost het je incl verzendkosten zo'n $100.Bewaar wel alle correspondentie met de leverancier voor het geval dat...Je korting loopt verder op als je minimaal 4 doosjes besteld.Succes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-12-2010 12:44 paulana wrote:
Hallo Anne Mieke,

Ik heb vandaag in de Lotte-markt gekeken voor jou naar Australische rode wijn,
prijzen vanaf Rp. 275.000,-- per fles! Wilde er al 10 van kopen en dan via Tiki courier
naar jouw hotel laten brengen. Is geen goed idee dacht ik later, te duur vond je dat toch ? Aan de rooie op Bali = bankroet Emoticon: Nice

Groetjes Paulana
Idd nog steeds duur en dan nog de vraag welke Australische natuurlijk. Ik denk ook niet dat ze op 31 december of 1 januari iets komen brengen, en dan ook nog een islmatische hotel..... is wel humor Emoticon: Devil Banda Aceh en Pulau Weh zijn of te tricky of een beetje uit de route, haha. Ik moet de keuze maken om het er op te wagen of die winkel van Puputan in Medan eens opzoeken.
Wel lief dat je zo aan me denkt. Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-12-2010 13:15 45havana wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke,
Hoi,ik koop mijn lensen ook op internet bij Lens.com.Ik gebruik ze van B & L en het zijn multifocale lensen.Kosten per doosje van 6 lensen ca 30.Het zijn maandlensen,dus als je 2 doosjes koopt kan je een half jaar vooruit. Betaal de bestelling wel met je Visakaart of een andere creditcard gezien als ze niet aankomen krijg je van Visa het aankoop bedrag terug.De voorlaatste keer heb ik ze vanuit Bandung besteld en ook ontvangen,duurde wel 7 weken voordat ik ze in bezit had.De prijs is een lachertje want hier in nederland kosten ze per paar ca 55.Als je dus 2 doosjes koopt kost het je incl verzendkosten zo'n $100.Bewaar wel alle correspondentie met de leverancier voor het geval dat...Je korting loopt verder op als je minimaal 4 doosjes besteld.Succes.
B&L heb ik voor de komende jaren meer dan genoeg. Ik heb een maandabonnement en dus ook maandlenzen maar die kunnen bij goed onderhoud vaak veel langer worden gedragen, zeker de B&L. Heb hierdoor dus een overschot en eigenlijk kan ik beter stoppen met het maandbedrag (25 euro!).
Die multifocaleheb ik gelukkig niet nodig want die schijnen idd veel duurder te zijn. Heb wel met cylinder nodig en die worden in Indonesie weinig verkocht. Hoewel, ik schijn 120% te zien en ik heb wel eens lenzen zonder cylinder geprobeerd en dan zie ik nog goed genoeg.
Ik wil graag plaatselijke maaksels uitproberen. Ik begrijp dat er veel wordt verkocht dat uit Korea komt, maar waar....Het is ook niet zo dat ik desperate bent maar ik wil alvast kijken voor de toekomst wat er is.
Dankjewel voor eht meedenken.

gr
AM

paulana
User
spacer line

Anne Mieke ,

Waarom stuur je niet een kistje met de favoriete wijn per vracht ? Emoticon: Yes!
Lief lachen en over de invoerrechten verhandelen.. Emoticon: Shiny
Dat werkt bij mij met de vitamine uit USA Emoticon: Wink

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-12-2010 18:02 paulana wrote:
Anne Mieke ,

Waarom stuur je niet een kistje met de favoriete wijn per vracht ? Emoticon: Yes!
Lief lachen en over de invoerrechten verhandelen.. Emoticon: Shiny
Ja en dat zou ik nou graag willen weten, WAT die invoerrechten dan zijn. Ik heb zo het gevoel dat het laten we maar zeggen "variabel" is en dan komen mijn flessen misschien idd wel op dezelfde prijs. Bovendien zal de logistiek ook niet meewerken, ik ben maar 2 dagen in Medan en daarna aan het reizen en kom dan bijna 4 weken niet meer in Medan dus een beetje onhandig.
Als ik het zo opschrijf dan lijkt het net alsof het een groot probleem is maar het is nou eenmaal fijn om in mooie omstandigheden alles naar wens te hebben.
Er zijn zo van die dingen die alles net iets anders maken. Bier en sterke drank genoeg in Indonesie, tegen redelijke prijzen ook maar de wijn mocht wel iets populairder zijn. Ik ken ooik niet echt Indonesiers die wijn geweldig vinden. Volgens mij is het eerder een statussymbool voor ze. En zat worden kan nou eenmaal wat sneller van een (namaak)whiskey dan van een fles wijn.
Emoticon: Confused het wordt dan toch weer een maandje wodka met jus of af en toe de hoofdprijs....

Puputan
User
spacer line

AM,

Sinds vorig jaar is de importheffing op buitenlandse voedingsmiddelen waaronder ook alcohol met een paar honderd procent verhoogd en die zul je dus ook moeten betalen aan de grens en sindsdien zijn ze bij de douane erg gefocust op dergelijke producten. Je kan het altijd proberen en niets aangeven en hopen dat ze het niet opmerken en mocht je betrapt worden ben je het kwijt of moet je bijbetalen. Ik ben er de laatste keer in geslaagd om zo drie liter whiskey mee te nemen en dan kan het wel uit maar drie flessen wijn zijn zo geledigd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-12-2010 20:31 Puputan wrote:
.....sindsdien zijn ze bij de douane erg gefocust op dergelijke producten. Je kan het altijd proberen en niets aangeven en hopen dat ze het niet opmerken en mocht je betrapt worden ben je het kwijt of moet je bijbetalen. Ik ben er de laatste keer in geslaagd om zo drie liter whiskey mee te nemen en dan kan het wel uit maar drie flessen wijn zijn zo geledigd.
Ja daar was ik al bang voor. Ik heb overigens van de talloze keren dat ik naar Indonesie ben geweest maar zelden meegemaakt dat ik mijn tassen moest openmaken, maar je zal het zien. Nu is de situatie in Medan niet zo spannend dus ik denk nog even na. Misschien maar wat extra chocola meenemen Emoticon: Wink

paulana
User
spacer line

Anne Mieke,

In November heb ik voor $ 240,- besteld in USA (vitamine)
Gewicht = 3.60 kg
1 $ was Rp. 8,925.00 volgens kantor pos Bea dan Cukai

Bea Masuk = Rp. 86.000.--
PPN 10 % Rp. 181.000.--

PPh Pasal 22 Rp.271.000.--
15%

Totaal Rp. 538,000.--invoerrechten

Het wordt nu hier thuis met de post afgegeven, sinds 2 jaar ongeveer.
Goede nota erbij van Departemen Keuangan RI
Direktorat Jenderal Bea dan Cukai_Jakarta

Kan je hier wat mee? met wijn wellicht andere prijs. Er stond wel aangegeven op de doos wat de inhoud is, en was opengemaakt ook keurig vermerkt.
Als ze dat ook met wijn doen ..lekker proeven oh nee geen miras!! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,314,850 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com