indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tom_82
User
spacer line

Hallo iedereen,

Eerst en vooral wil ik iedereen een pluim geven voor dit fantastisch forum ! Heb hier al heel wat nuttige informatie gevonden.

In April ga ik met mijn vriendin voor 3 weken naar indonesie. Door heel wat opzoekingswerk zijn we tot het besluit gekomen om deze 3 weken te besteden om door Sulawesi te trekken. En de rest voor volgende reizen te bewaren. Emoticon: Smile

Nu was mijn vraag of deze 3 weken (incl vlucht heen en terug) genoeg zijn om door het hele eiland te reizen. Onze bedoeling was om in Makassar te starten, dan naar torajaland en via Togian eilanden naar noord Sulawesi. We hadden ook op het laatst nog een paar dagen willen duiken op de Bunaken. Maar ben bang dat het dan een race tegen de tijd gaan worden.

Is het misschien interessant om van torajaland naar Palu te reizen en vanaf daar te vliegen naar N-Sulawesi ?

alvast bedankt !

elsbeth
User
spacer line

Dag Tom,
Is goed te doen volgens mij.
Ik heb heel lang geleden de trip van Noord naar Zuid gemaakt in 3 1/2 week. Toen waren de wegen, m.n. in Centraal Sulawesi veel slechter dan nu .Van Makassar naar Toraja is een hele dag reizen, in Tana Toraja moet je zeker een dag of 5 uittrekken. Dan kun je doorreizen via Tentena en Poso, daar de boot naar Gorontalo pakken, via Togean. Prachtige route. Togean ben ik alleen maar langs gevaren. Het stuk van Gorontalo overland naar Manado vond ik destijds schitterend, maar tijdrovend, geen idee meer hoe lang??? Omgeving Manado is mooi en leuk, Bunaken is perfect voor snorkelen en duiken. Via Palu naar Manado is vast ook een goede optie. Er komen vast nog wel meer reacties. Zeer goede keus om Sulawesi te nemen i.p.v. de bekendere oorden, je zult er geen spijt van krijgen!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Tom,

Leuk dat je iets anders kiest dan Java of Bali.
Het meest is al door Elsbeth gezegd. Alles op Sulawesi is mooi dus dat is gemakkelijk. De rijstterrassen op Bali mogen dan wereldfaam hebben maar dan heb je in Toraja nog niet gezien. Naar Toraja begint het na Pare Pare mooi te worden. Drie weken is niet heel ruim maar kan goed. Kwestie van keuzes maken Emoticon: Smile
Makassar is een grote havenstad en is voor 2 dagen wel genoeg.
Van Palu naar Menado vliegen kan maar dan zie je al het moois beneden niet. Ook mooie nationale parken in het noorden in Minahasa en het midden (Lore Lindu) en de vulkanen rondom Menado.
Komt wel goed, veel plezier met het uitzoeken.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NomeNescio
User
spacer line

Hallo Tom,
Makassar is inderdaad voldoende om in 2 dagen bekeken te hebben. Ik heb er gewoond, maar ik zou nooit iemand aanbevelen om op vakantie naar Mks te gaan.
Als je goed geinformeerd wil worden over jullie reis van zuid naar noord kan ik je reisbureau Caraka travel in Makassar aanbevelen. Het werd tot voor kort gerund door de NL-er jan Wezendonk, maar het is overgenomen door een andere NL-er Adriaan Evers. http://www.sulawesi-indonesia.com/ = de website van Caraka travel. Zij maken reizen op maat per persoon, of per duo. Ze hebben auto's en busjes in allerlei maten en grootte om je comfortabel van zuid naar noord te vervoeren. Met prima chauffeurs. Heel goed en volgens mij niet prijzig.
Succes met de voorbereidingen

tom_82
User
spacer line

bedankt al voor de snelle reacties !

We zijn blij te horen dat het in deze tijdspanne moet lukken. Dus we zullen via de togian eilanden naar N-Sulawesi trekken.
In verband met reistijden,
we voorzien maar 1 dag in makassar omdat dit ons ook niet echt aanspreekt.
Makassar naar Toroja 1 dag,
5 dagen Toroja
hoeveel dagen te tellen voor van Toroja naar Poso ?
als we nationaal Park "Lore Lindu" willen doen, hoeveel dagen dienen we hier voor te voorzien ? En is dit het best te regelen vanuit Poso ?

ook zouden we 2 dagen willen stoppen op de Toroja eilanden, heeft iemand ervaring met deze eilanden ?

Groeten Tom

dsn.otto
User
spacer line

Als je dan toch van Makassar naar Toraja gaat, ga dan even langs natuurpark Bantimurung, prachtig park wat bekend staat om z'n rijkheid aan vlinders in de omgeving. Met als hoogtepunt Goa Mimpi, prachtige route door een mooie grot, met daarna een mooie wandeling terug naar beneden. Verder is Tanah Toraja inderdaad de moeite waard! En Noord-Sulawesi is ook heel mooi, en weer heel anders. Sla Bunaken niet over als je het leuk vindt om te duiken! En nog een vervoerstip voor Makassar-Toraja of andersom. Busmaatschappij Litha en Co heeft schone, comfortabele bussen en vraagt er misschien net aan drie knikkers voor.

Succes en veel plezier!

spacer line  

Makassar ~ pisang eppe. Emoticon: Puh!

matur suksama

saarjust
User
spacer line

[Beste Tom,

Wij gaan deze zomer naar Sulawesi (wij : een gezin met twee kinderen 12 en 13) Ik heb veel uitgezocht. Zelf benik al 18 jaar geleden geweest vandaar dat ik eens terug wilde. Mijn eerste idee was ook : Makassar- Rantepao-Palu en dan vlucht naar Manado. Bunaken is echt geweldig, dat wilde ik echt niet missen. Wij gaan ook drie weken . Ik heb besloten, omdat het onduidelijk is met de vluchten: kosten hoog, de vluchten vliegen via Makassar naar Mamado) en tijdrovend over land, dat wij een dag of 5 in de buurt van Rantepao blijven, dan terug naar Makassar en vandaar uit het vliegtuig naar Manado om daar ruim 10 dagen te verblijven. Bunaken en de omgeving is geweldig. Tangkoko, en de Minahasa cultuur.

Succes en als je nog tips hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes en succes met de voorbereiding
Barbara

helena
User
spacer line

Hallo Tom,

Wij zijn dit jaar naar Zuid Sulawesi geweest. We hadden een zeer goede gids/chauffeur
Yakobus Uddu telf 08124144843 0411-2346654
(62-411)58587

Hallo Tom,

Wij zijn dit jaar naar Zuid Sulawesi geweest en hadden een goede gids/chauffeur
Yakobus Uddo telf 08124144843 - 0411-2346654 -(62-411)585875
e-mail ykb_uddo2000Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

gr Helena

evavm
User
spacer line

Dan kun je doorreizen via Tentena en Poso, daar de boot naar Gorontalo pakken, via Togean. Prachtige route. Togean ben ik alleen maar langs gevaren. Het stuk van Gorontalo overland naar Manado vond ik destijds schitterend, maar tijdrovend, geen idee meer hoe lang???

Elsbeth, weet je of er nog steeds een bootverbinding is tussen Poso en Gorontalo? Ik kan het in de LP niet echt vinden.... Ben zelf ook wel erg geinteresseerd in de route die jij noemt namelijk!
Groet Eva

elsbeth
User
spacer line

Ik denk het wel, Eva. Als googelt op deze verbinding kom je meerdere sites tegen, vooral van reisorganisaties. De ene (Travelmarker) heeft het over een bootverbinding, eens in de 2 dagen van Goropntalo naar Poso, de ander (Sawadee) heeft het over een boottocht van Ampanan (ligt ook in de buurt van Poso, meen ik) naar Gorontalo.
Volgens mij stoppen ze allebei bij de Togean eilanden.
Het is echt een supermooie route!
Google anders eens op Pelni.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,421 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com