indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

delaat
User
spacer line

Hallo,

Is iemand bekend met het verschepen (zee- of luchtvaart) van goederen vanuit Bandung, Indonesie naar NL?

Ik zit momenteel voor 2 maanden in Bandung en heb voor vervoer in die tijd een fiets gekocht. Deze fiets wil ik meenemen naar NL, samen met wat souveniers die ik hier heb gekocht.
De bagage die ik in het vliegtuig mee naar huis neem, bedraagt +/- 25 kg aan check-in bagage en zo'n 8 kg handbagage. Alles wat ik meer mee zou nemen (fiets en souveniers) moet ik dus schikkelijk over betalen! Vandaar mijn vraag...

gr,
delaat

bidadari
User
spacer line

Hallo
Heb je bij je airline nagevraagd of je die fiets als extra bagage mee mag nemen? Ik heb een paar jaar geleden een fiets meegenomen, ik vloog toen met singapore airlines. Mocht als extra bagage mee.

delaat
User
spacer line

Hoi bidadari, bedankt voor je reactie. Ik vlieg met Gulf Air en wil navraag doen over mijn fiets als extra bagage. Het duurt alleen al een paar dagen, ik krijg ze steeds niet aan de lijn... Naast mijn fiets heb ik nog een kilo of 20 extra te verschepen. Dat loopt aardig in de prijs als ik het zelf meeneem. Ik wil het per post laten verzenden, in Bandung is er een grote Kantor Pos die zowat alles verzend voor weinig geld, maar ik weet niet of het te vertrouwen is...

zachery
User
spacer line

Hallo ....
In Bandung is er een grote Kantor Pos en jammerlijk worden er wel eens post uitgehaald.Mijn Oom heeft ook naar een fiets ge-informeerd om te laten zenden.Ik weet niet of ze er een hoge prijs voor vragen om een Becak mee te laten vliegen als extra bagage.
Spannend wat het is best wel lang onderweg.
Zachery

spacer line  

Ik zou het eens proberen bij DFDS Transport PT.
Deze hebben regelmatige groupage containers van indonesie naar nederland Als ik het goed heb zit er ook een kantoor/vestiging in Bandung

Oud worden op bali? www.whitedolphins.nl or www.whitedolphins.net

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Delaat,

Mijn advies is deze;

Wanneer je, je pakket afgeeft en ze zijn groot dan worden ze in een grote jutte zak gestopt per pakket.
Zeg tegen de postkantoor medewerker dat je wilt dat ze nu worden ingepakt en dat je er bij aanwezig wilt zijn. Weigert ze, dan sta je erop dat je de manager te spreken krijgt.

Hetzelfde verhaal vertel je aan hem. Je zegt gewoon dat je niet wilt dat ze kwijt raken, of aan een verkeerde worden gezonden. Begin niet gelijk over diefstal, want dat zouden ze niet leuk vinden. En blijf vooral rustig.

Er is nog nooit is er een pakket verloren gegaan.

Wat betreft aangetekende stukken, meestal zijn deze alleen t/m jakrata en wanneer ze het land verlaten niet meer. Wanneer de geadresseerde in NL hier niet voor hoeft te tekenen, dat weet je voldoende. Vaak weten ze het in het postkantoor niet en zegen ze het is aangetekend.

En bij het verschepen van een Becak, zal ik eerst de wielen e.d. verwijderen zodat het pakketje zo klein mogelijk is. De kosten worden verrekend per cbm. Ook een cbm lucht kost dollars/eurotjes.

Bij aankomst in NL betaal je BTW en kosten voor inklaren, hierdoor zou de Becak wel eens heel duur kunnen worden. Kosten container zeetransport is +/- 70 Usd/Cbm. Zorg ervoor dat er een bewijs bijzit dat de Becak uit Indonesie komt, een soort Certificate Of Origine (COO) anders dien je ook nog een import belasting te betalen.
Indonesie is 3de wereld land en voor het importeren van goederen uit Indonesie hoef je geen import belasting te betalen.

BTW bij aankomst in NL = (waarde Becak + kosten voor verschepen + verzekering)* 19%

Suc6

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Foutje in de berekenig.

BTW bij aankomst in NL = (waarde Becak + kosten voor verschepen + verzekering + KOSTEN inklaren)* 19%

BTW gaat over de waarde van het item wanneer het de douane is gepasseerd.

Let op! Het kan goedkoper zijn wanneer je 25 kg of b.v. 2 cbm aan goederen per post verstuurd dan per container LCL (zie eerdere onderwerpen over container transport).

Groeten,

Albert

delaat
User
spacer line

Hallo allemaal,

Heb een tijdje niet kunnen internetten, ben nl. 3,5 week op flores geweest, waar het internet nog moet doorbreken zullen we maar zeggen. Inmiddels heb ik al een doos met souveniers en boeken richting NL laten gaan via kantor Pos in Bandung. Ongeveer US$45 per 20 kg pakket betaalde ik daarvoor, over zee. Heb een verzendbewijs met bon gekregen en het werd netjes verpakt in een doos met een jute zak eromheen genaaid. Ik hoop dat alles aankomt.
11 januari wil ik mijn fiets ook op de post doen via kantor Pos. Bedankt voor de reacties, als ik in NL terug ben en de goederen heb ontvangen, zal ik opnieuw een reactie plaatsen op dit bericht.

Bedankt.

p.s. medeleven aan alle nabestaanden van de ramp op 26 december.

Blog Bot
spacer line

Hoi,

als het helemaal moeilijk wordt, mag het wel in een van onze containers mee, tegen een kleine vergoeding, maar dan moet de fiets wel in onderdelen, zodat het makkelijker te vervoeren is. wij verschepen spullen, ongeveer 1 maal per maand vanuit Jepara, je zou er dan voor moeten zorgen dat het evt. per bus naar jepara komt.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hoi
Petraudin....Ik ben namelijk bezig om met iemand uit Nederland die reeds in Bali zit voor zaken een Becak te laten verschepen.Wil je me a.u.b. mailen waar Jepara ongeveer ligt en wat je in je container laat verschepen en waar naar toe.Ik "handel "niet maar dat is een lang verhaal die ik je privé zal mailen. hagen763Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl.
Dank je
Umberto Emoticon: Talk to the hand

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hoi
Petraudin....Ik ben namelijk bezig om met iemand uit Nederland die reeds in Bali zit voor zaken een Becak te laten verschepen.Wil je me a.u.b. mailen waar Jepara ongeveer ligt en wat je in je container laat verschepen en waar naar toe.Ik "handel "niet maar dat is een lang verhaal die ik je privé zal mailen. hagen763Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl.
Dank je
Umberto Emoticon: Talk to the hand

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Albert ,even offtopic..ken je OOM SIE ook ?

hij komt ook uit delft/jakarta

sorry mensen ..

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Reuvel,

Helaas hem ken ik niet. In Delft woonen, de laatste keer dat ik het geteld had, 100.000 mensen. Niet veel vergeleken bij Den Haag of Amsterdam. Maar desalnietemin te veel om te kennen.

Groeten,

Albert

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Albert...Met Umberto.Mogelijk ken je Mr.Chris Rohardjo,had vroeger Indonesisch Restaurant Redjeki uit de Choorstraat in Delft.
Ik heb je website bewonderd.Tof hoor!! Heb je ooit een stand gehad in de Passar Malam in de Zeelandhallen in Goes.
Emoticon: Talk to the hand

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

ok,ik dacht aan een geval van stom toeval misschien kent albert hem wel,hij heeft nog wel een redelijk hoge status in jakarta ,met de ambassade, enz. vandaar.

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-01-2005 13:10 hagen763 wrote:
Albert...Met Umberto.Mogelijk ken je Mr.Chris Rohardjo,had vroeger Indonesisch Restaurant Redjeki uit de Choorstraat in Delft.
Ik heb je website bewonderd.Tof hoor!! Heb je ooit een stand gehad in de Passar Malam in de Zeelandhallen in Goes. Emoticon: Talk to the hand

Ik geloof dat hij er nog steeds zit.
In Zeeland nee daar hebben wij geen stand gehad. Wel gaan we een winkel openen bij Deventer. En ik ben van plan op een beurs in Jakrata te gaan staan, dat levert meer klanten op dan op een Pasar Malam.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-01-2005 13:10 hagen763 wrote:
Ik heb je website bewonderd.Tof hoor!! Heb je ooit een stand gehad in de Passar Malam in de Zeelandhallen in Goes. Emoticon: Talk to the hand

Ik geloof dat hij er nog steeds zit.
In Zeeland nee daar hebben wij geen stand gehad. Wel gaan we een winkel openen bij Deventer. En ik ben van plan op een beurs in Jakrata te gaan staan, dat levert meer klanten op dan op een Pasar Malam.

delaat
User
spacer line

Hallo, zoals beloofd een berichtje als ik mijn fietsen zou ontvangen in NL. Nou een maandje geleden kwamen ze per post, ongeschonden aan. De postbode die kwam leveren had toevallig een indonesische vrouw en krabte wel even achter zijn oren toen ik het verhaal vertelde, dat ik onze fietsen op de post had gedaan...

terima kasih.

lembongan
User
spacer line

Hallo, heeft er iemand ervaring met verzenden naar Bali ? ik zou graag wat info er over willen en we zouden een 20voet container nemen. Het is wel vanuit België en de eind bestemming zou Nusa Lembongan zijn

bulekurus
User
spacer line

www.windmillforwarding.nl ....van deur tot deur, was de goedkoopste voor ons

bulekurus
User
spacer line

lembongan
User
spacer line

bedankt bulekurus heb ook schrik dat het niet aankomt wanner ben jij verhuist?

bulekurus
User
spacer line

Mei 2014 ..alles perfect verlopen ..van antwerpen naar yogya ..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,934 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 15:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,471,640 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com