indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

karel
User
spacer line

On 25-11-2010 13:51 Robertvande wrote:
Is het, gezien de toegenomen
' islamisering', verstandig je als Nederlander te vestigen in de RI?

Als het de bedoeling is om je werkelijk in Indonesia te vestigen,
kan ik je een paar nuttige links geven.
Is het echter een algemene vraag om een issue te starten dan,
heb je zo te zien al resultaat .
Karel.

Puputan
User
spacer line

Maar de personen die het echt nodig hebben hier in Nederland krijgen wat hun toekomt, ook al is een uitkering over het algemeen net genoeg om van te leven.

Ik heb het hier over bejaarden die in hun eigen stront moeten zitten en worden platgespoten omdat er niet genoeg personeel is en geestelijk gehandicapten die wegens bezuinigingen steeds verder in het nauw komen terwijl er in IndonesiŽ en elders vele duizenden Nederlanders door list en bedrog de rest van hun leven betaald vakantie kunnen vieren met Malang als episch centrum voor deze allerlaagste mensensoort. Die tweejaarlijkse keuring zou een logische maatregel zijn maar is helaas niet de praktijk.

paulana
User
spacer line

Daar heeft Nederland toch geen plaats meer voor ?? danzij de uitspraak vol = vol, en dan half Marokko-Turkije- Spanje etc weer terug? Emoticon: Confused

Om Swastiastu

bambang
User
spacer line

Op 27-11-2010 19:49 schreef Puputan:

[quote verwijderd]

Ik heb het hier over bejaarden die in hun eigen stront moeten zitten en worden platgespoten omdat er niet genoeg personeel is en geestelijk gehandicapten die wegens bezuinigingen steeds verder in het nauw komen terwijl er in IndonesiŽ vele duizenden Nederlanders door list en bedrog de rest van hun leven betaald vakantie kunnen vieren met Malang als episch centrum voor deze allerlaagste mensensoort. Die tweejaarlijkse keuring zou een logische maatregel zijn maar is helaas niet de praktijk.

Ik denk dat je toch moet relativeren. Er is wel sprake van uitkeringsfraude in RI. (Hoeveel???) Het zal niet miljarden euro's zijn. Als je spreekt van fraude dan is de bankencrisis toch veel groter en legaler (honderden miljarden euro's).
Als je een WAO/WIA-uitkering hebt, mag je best iemand toeleiden naar de arbeidsmarkt. MAAR er zijn helaas niet voldoende banen.
Het is gecompliceerder zelfs. Denk maar aan omscholen, bijscholen, taallessen. Het kost allemaal geld. De overheid wil juist in deze sector bezuinigen.

simpati
User
spacer line

Ik reageer eenmalig op hetgeen juffrouw/mevrouw Puputan meent te kunnen schrijven, dan wordt zij toegevoegd aan mijn lijst met personen waar ik niet mee in discussie ga op dit forum.
Wat dat betreft heb ik geluk, meestal verwijderen Jeroen en Oyibo die personen van het forum en zijn we verlost van dat geschreeuw in de ruimte!

terwijl er in IndonesiŽ vele duizenden Nederlanders
Kan juffrouw/mevrouw Puputan eens uitleggen hoe zij aan die cijfers komt?
Volgens mijn informatie zijn het nog geen honderd WAO-ers die in IndonesiŽ wonen.
Zou het niet kunnen zijn dat WAO-ers niet in hun eigen stront willen zitten of niet willen worden platgespoten als ze weer eens opgenomen zijn in een ziekenhuis?

Ik heb zelf een ernstig auto-ongeval gehad, de schuldige was een door zijn baas opgejaagde vrachtwagenchauffeur.
Zie foto: http://parpulo.nl/jpg/auto_ongeval_2.jpg
Het was een wonder dat ik levend uit mijn auto ben gekomen.
Aan juffrouw/mevrouw Puputan nu de vraag of het mogelijk is dat ik daar restklachten aan over heb gehouden die mij verhinderen om nog deel te nemen aan het arbeidsproces?
Jan
Malang

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja : je hebt dan veel geluk gehad, dat je nog leef.
Maar er is en zijn nieuwe tijden die veranderingen onderhevig zijn.
Deze regering vind dat je altijd nog nuttig kan maken in de samenleving.
Beginnende met de W.I.A. regeling af te bouwen.
Ook jongeren die daar onder gebracht zijn, en een plaatst hebben gekregen in de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening worden onder gebracht in gewone banen.
Ja al zal je maar die mensen die Puputan vermeld, elke dag moeten gaan bezoeken om hun op te beuren, doe je toch iets nuttigs.
Dat is de toekomst en het nieuwe beleid van deze en toekomstige regering......
En jongere generaties zullen steeds meer nieuwe ideeŽn gaan uitwerken waardoor de jaren van de vorige eeuw niet meer uitvoerbaar is.
Het is niet anders dat is de werkelijke wereld.......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Puputan
User
spacer line

On 28-11-2010 08:18 simpati wrote:
Ik reageer eenmalig op hetgeen juffrouw/mevrouw Puputan meent te kunnen schrijven, dan wordt zij toegevoegd aan mijn lijst met personen waar ik niet mee in discussie ga op dit forum.
Wat dat betreft heb ik geluk, meestal verwijderen Jeroen en Oyibo die personen van het forum en zijn we verlost van dat geschreeuw in de ruimte!

= edit: persoonlijke aanvallen achterwege laten graag =

Dat er veel geld naar het buitenland vloeit blijkt uit het onderstaand bestand van het ministerie van SZW: Het betreft in totaal zo'n 19000 geregistreerde WAO-ers en dat betekent in geld minstens dertig a veertig miljoen euro per maand, zo'n half miljard per jaar en daar komen nog de WAO-ers bij die nog wel in Nederland staan ingeschreven maar een groot deel van het jaar op vakantie zijn, ziek als ze zijn.

docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12876.pdf
MODERATOR BREAK

Heel simpel, die reactie krijg je door continu off topic te reageren met een posting op de man/vrouw. In diverse topics. Gewoon ontopic. ALs dat niet kan, heel simpel de submit knop niet indrukken. Succes ermee.

Placed by oyibo @ 28-11-2010 14:05

spacer line  

Als mw pupitan zoveel weet, kan ze van antwerpen wel opvolgen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-11-2010 08:18 simpati wrote: Volgens mijn informatie zijn het nog geen honderd WAO-ers die in IndonesiŽ wonen.
Klopt Jan, maar er is zeker een vergelijkbaar dan wel niet groter aantal dat nooit heeft gemeld dat ze hier verblijven en bij een oproep even snel naar patria terugkeren.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En dan ben ik het wel eens met Puputan dat ze deze mensen aanpakken YB.

Het is inderdaad wat te simpel. Het gaat ook niet om de hoeveelheid mensen.
Maar als het zo is dat er misbruik gemaakt word van, dan hoort daar een aanpak bij. Het vervelende namelijk in dit soort dingen zit hem in het simpele feit dat de mensen die ter goeder trouw het slachtoffer worden van dit soort regelingen en de eindigheid ervan. Helemaal met een kabinet als we nu hebben. En dat is jammer voor degene die daar straks buiten de boot vallen vanwege een beeindiging van regelgeving door misbruik.

Ik zie om me heen gevallen waarvan ik denk, laat je eens goed informeren. En als mensen goed geinformeerd zijn blijkt er een hoop mogelijk. Gewoon domweg hun eigen gang gaan en daarbij strafbaar handelen, gewoon uit stupiditeit en eigen wil.

Onnozel !

Bij emigratie? Laat je gewoon goed informeren, ook bijvoorbeeld de belastingdienst.
Geef gewoon de bestemming aan, verbazingwekkend op hoeveel advies en steun je krijgt van de overheid bij emigratie, mits je het gewoon aangeeft.
Maarja................

It's only kinky the first time.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik vond toevallig deze site:
http://stichtingazie.org/projecten.html
Dit project zou een soort verblijven bouwen voor bejaarden in Bali.
Dus oude mensen die zich vestigen op Bali zouden daar kunnen wonen en verzorging krijgen. Een mooi standpunt.
Heeft er iemand ervaring met deze organisatie en weet iemand waar dit project in Bali precies zal zijn?

paulana
User
spacer line

Hallo Dekarre

In Ubud heeft men al een begin gemaakt, alleen zijn dat kleinere koopwoningen, en als buitenlander mag je hier geen eigendom bezitten - kopen

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Misschien is het een idee achter de doelstelling van de stichting proberen te komen.
Statuten? Mailtje naar de stichting?

MIjn eerste gedachte is een mooie zeepbel.
Inderdaad, leuk dat er staat, "koop" maar als buitenlander kun je niks kopen.
Dat hadden ze er zeker bij moeten zetten, vandaar dat ik denk dat er een luchtje aanzit.

paulana
User
spacer line

Ja je hebt gelijk Oyibo, het stond als advertentie in de krant als zijnde een woon-commune voor ouderen met lage maandelijkse lasten, eronder stond dat men zich kon inkopen. Het was vreemd een Amerikaanse dame heeft het initiatief daartoe genomen voor haar oude dag en samen met een Indonesier dat project van start laten gaan. Statuten hebben ze niet , het is een prive-project voor eigen gebruik in een jaar of 10-15. Er zit daar in Ubud geen luchtje aan het stinkt geweldig, en toch zijn er altijd weer mensen die erin trappen.

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wij weten toch allemaal al dat je als buitenlander in IndonesiŽ niets kan KOPEN. Maar "hoeveel" Nederlanders zijn er "eigenaar" van een mooie villa in Bali?
We weten allemaal dat dit via "speciale" constructies gebeurd, maar echt eigenaar kunnen ze (momenteel toch) nog niet zijn. Als je een Indonesische partner hebt is dit iets helemaal anders.
Een project voor bejaarden vind ik wel tof, als je daar bijvoorbeeld een huurgeld voor betaald en je woont daar in een mooie en veilige omgeving waar je verzorging krijgt, waarom niet? Hier heb je toch ook zorginstellingen, bejaardenhuizen... dus waarom niet in Bali, het mooie weer heb je er bij en het kan maar goed zijn voor uw gezondheid denk ik.
Ik heb al een mailtje gezonden naar de stichting, maar tot heden geen reactie.

paulana
User
spacer line

Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben Dekarre, maar volgens onze huiseigenaar(dus van horen zeggen) kan je met een Indonesische partner alleen onroerend goed kopen als hij of zij de Indonesische nationaliteit bezit en een Indonesisch paspoort heeft.

Dat project in Ubud heb ik vorige maand bekeken: het goedkoopste materiaal, alang alang op de daken ziet niet slecht uit maar is een broeinest voor ongedierte, de woning zo'n 60 qm en dat voor $ 400,- koud.Niet dat wij zelf plannen hebben, nieuwsgierig en ons poesje werd gestereliseerd dus wachttijd verkorten. We kregen het idee dat men de mensen niet de waarheid verteld. Je krijgt een huur-koop contract en moet een fiks bedrag aan voorschot betalen. Op mijn vraag en wat na 10 jaar , kreeg ik als antwoord
geen mens kan in de toekomst kijken. Statuten: waarom het is een prive-project.
Waarop mijn man hardop dacht: zo laat je dus argeloze mensen jullie oude dag betalen
Wij werden vriendelijk verzocht hun prive terrein te verlaten

Om Swastiastu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Dat zegt dus al genoeg!!!! Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Huur-koop contract,

Met een huurkoop overeenkomst komen een verkoper en een koper van een bepaald product overeen dat de eigendom van dat product pas overgaat nadat de laatste termijn is afbetaald. Een huurkoop contract dient schriftelijk te worden opgesteld, waarbij het contract de gehele koopprijs vermeldt, het aantal termijnen en de hoogte van het termijnbedrag. Het contract moet verder de bedingen van eigendomsvoorbehoud en eigendomsovergang vermelden.

Eens resumeren wat een huur koop overeenkomst is in dit geval.
Het product dus, een bejaardenwoning gaat pas over in eigendom NADAT de laatste termijn is voldaan.

Leuk !
Ben nu tocht wel erg nieuwsgierig naar de inhoud van dit huurkoop kontrakt.
Misschien toch eens kijken of er in de kleine letters staat dat de woning na overlijden van kontraktant niet gewoon teruggaat naar de stichting (automatisch?)
In eigendom van een niet Indonesier zou niet kunnen.

Het lijkt er toch echt op dat er meer als alleen een luchtje aanzit. Emoticon: Party!

paulana
User
spacer line

Ja en het leukste van alles komt nog, normaal stel je een contract met een notaris - eigenaar en koper-huurder op, in ons geval eigenaar-wij- sponsor, in het Engels en Indonesisch met meterai en nog een paar stempels, handtekeningen van de eigenaar, van ons en de sponsor heeft op ons verzoek ook getekend, het is niet gebruikelijk geloof ik dat de sponsor meegaat , Emoticon: Confused maar onze huiseigenaar spreekt alleen Indonesisch.

wij hebben allen het contract alleen bij de sponsor staat copie erop.

In Ubud wilden ze niet eens over een contract met notaris praten, maar alles in eigen regie houden. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Ik ga ze morgen eens bellen, gebruik dan alleen mijn meisjesnaam

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Het telefoonnr bestaat niet meer vertelde een computer stem, Emoticon: Nooo Emoticon: Confused

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ach wie weet is de zeepbel al geploft.

paulana
User
spacer line

Tsjaa ,iets anders kan ik er ook niet van maken toh? Emoticon: Confused

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het leven is spijker hard !
Bejaard worden op Bali kan ook al niet meer.

T'is me wat.

Geef het een tijdje en er duikt wel iets anders op.
Wat natuurlijk ook gewoon "eigendom" kan zijn.

Heb vanavond nog even met een vriend gezeten. (bakje koffie)
De man is advocaat van beroep.

Hij gaf wel een heel sprekend voorbeeld, geweldig, hij zegt kijk, die donut die je koopt, kun je opeten. Die koopje, krijg je een severtje bij, eet het op. Geen probleem.
Voor onroerende zaken, ligt het iets anders voor bule.

We wachten weer rustig af op een stel andere medelanders die iets gaan verkopen.

paulana
User
spacer line

Waarom kan je niet bejaard worden op Bali, ja dat het leven spijkerhard is ben ik met je eens, maar waar is dat niet zo, en hier op Bali vind ik het toch wel aangenamer om ouder te mogen worden, beter toch als in zo'n bejaarden-kazerne, waar men geen tijd heeft en je bij gods-gratie 1x per week 5 min. mag douchen-Schandelijk en helemaal niet van deze tijd het wordt nog erger je betaald je ongans en de familie moet het werk doen, maar wat als je geen familie hebt..kan je verrekken en horizontaal vertrekken.

Die vriend van je is wel heel scherpzinnig, door die koffie wellicht.
Zelf zou ik voor rijst kiezen, dat koop je en je eet het op, geen probleem.

We wisten toch al dat buitenlanders geen eigendom kunnen kopen
ben toch benieuwd waarom we dan op medelanders wachten die "iets" gaan verkopen

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,551 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com