indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Will1951
User
spacer line

Hallo,
Ik beheer een bungalow in CandiDasa en heb daar een internetverbinding via TELKOM. Zijn er behalve deze aanbieders intussen andere welke via ADSL een internetverbinding onderhouden?
Ben een beetje moe van de lage snelheid en de hoge kosten. Emoticon: Cry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ADSL is via de telefoonlijn en deze zijn allemaal eigendom van Telkom, wat ADSL betreft heb je dus geen andere keus. Wel zou je eventueel kunnen kijken naar een willekeurige telecom-provider die mobiel internet leveren, en dat doen eigenlijk alle providers wel. Je kunt bij de meesten een abonnement nemen dus als je slim bent probeer je er een paar uit (prepaid) en maak je daarna een besluit voor een abonnement.

Ho Lee Fuk

Will1951
User
spacer line

Yerun,
bedankt. Dit brengt me niet veel verder. alleen de wetenschap dat Telkom de lakens uitdeelt. Jouw idee intriggeerde me wel en ik kwam op mifi http://computertotaal.nl/artic(...)ifi-router-2352.html

De vraag is nu ofdat EDGE, GPRS, UMTS, HSDPA en HSUPA ondersteunt worden en wat de kosten per mb down en up zijn. Enig idee??
Is zo'n simkaart te uploaden zonder te actief in een telefoon gezet te worden.
Ik snap dat het allemaal heel technisch wordt maar een mifi kopen die niet werkt kan ook de bedoeling niet zijn.
Bedankt voor je input

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hi Will

Heb je telkom flexi of een vaste lijn van telkom.Want als je een vaste lijn hebt kan je de adsl verbinding telkom speedy nemen die is vrij snel voor indonesische normen.
Succes.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

will1951; wat ik opmaak uit de website achter de link is dat zo'n Mifi router een lokaal netwerkje opzet, echter moet je dan nog wel altijd een verbinding met een internet-provider hebben. Dit mifi-ding is dus pas te gebruiken als je al een internet-verbinding hebt ter plekke.

Op de pagina zelf staat vermeld dat de volgende netwerken ondersteund worden:
EDGE, GPRS, UMTS, HSDPA en HSUPA De kosten hangen verder af van de provider die je dus gebruikt.

Het sim-kaartje van mij provider zit in een dongel, die ik aan mijn laptop heb hangen. Ik vermoed dat die dongel ook in dat mifi-ding kan, zodat je zodoende alle apparaten in je directe omgeving op internet kunt laten gaan. Wellicht kan iemand me corrigeren als ik fout denk.

Ho Lee Fuk

bouw3
User
spacer line

Yerum,Ik denk dat dat niet werkt met een dongel!!!

Will1951
User
spacer line

Bokito en Yerun
Bedankt voor jullie reactie!

Een vaste lijn heb ik nu maar ik vindt de kosten per maand met unlimeted internet te hoog. Verder betaal ik, natuurlijk, ook voor de tijd dat niemand gebruik maakt van het internet. Een ongelimiteerde lijn is goedkoper maar de rekening komt ver nadat m'n gasten vertokken zijn en dat wordt dan ook weer moeilijk.
In het geval van zo'n mifi ding maak je gebruik van het mobiele telefoonnet en met een sim kaart in de mifi gebruik je dit. Ik stel me nu voor dat gasten het internet gebruiken via de mifi. Zelf via een upgrade zorgen en dus geen gezeur achteraf.
Misschien toch allemaal te gecompliceerd en te onbetrouwbaar?

spacer line  

Even met je buren praten of ze willen meebetalen aan de maandelijkse kosten als jij een goede wireless router installeert die hen ook (unlimited) toegang tot het Internet geeft, met een download snelheid van ca. 0,8 Mb/s. Dan vallen die gezamenlijk gedeelde kosten van Rp. 645.000,- per maand voor Speedy ADSL vast wel mee, toch?

En als je het goed aanpakt krijg je bovendien een gratis schotel en aansluiting voor TopTV erbij. Heb je er zelf niet aan, dan kun je die misschien ook "verhuren" aan je buren Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

dutchbird
User
spacer line

Even met je buren praten of ze willen meebetalen aan de maandelijkse kosten als jij een goede wireless router installeert die hen ook (unlimited) toegang tot het Internet geeft, met een download snelheid van ca. 0,8 Mb/s. Dan vallen die gezamenlijk gedeelde kosten van Rp. 645.000,- per maand voor Speedy ADSL vast wel mee, toch?

Doen wij ook met drie buren. Speedy 'Office' voor 230.000 de man incl. tax en het werkt perfekt!

NGS stock photos

simpati
User
spacer line

Dan vallen die gezamenlijk gedeelde kosten van Rp. 645.000,- per maand voor Speedy ADSL
Beste Amed East Bali,
De kosten zijn Rp. 645.000 + 10% PPN en 3.000 voor een meterai, bij elkaar kom je uit op Rp.712.500
Het is een Indonesische manier van reclame maken zonder de bijkomende kosten.
Ook wordt in de brochures geschreven UNLIMITED , de goedkoper pakketten zijn allemaal SEMI UNLIMITED tot 3Gb.
Ik heb het Paket Familia met bovenstaande kosten en is echt UNLIMITED .
De verbinding is inderdaad best snel maar niet snel genoeg om films te bekijken.
Salam,
Jan
Malang

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,914,656 topic views - 240,527 posts - 13,734 topics - 34,037 members - last post @ 03-12-2020 10:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,669,544 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com