indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marlein
User
spacer line

Dit wil ik jullie niet onthouden!

Air asia heeft nu promotie vluchten vanaf Parijs naar Kuala Lumpur 151 dollar! Onwaarschijnlijk laag.
Wie mij kan zeggen hoe ik met zo weining mogelijk gemaakte kosten van mijn gister een 2 dagen geleden tickets kan afkomen, krijgt een lekkere fles wijn.

groeten, Marlein

p.s. sorry, ik zie dat ik in de titel fout heb gemaakt, maar die kan ik niet aanpassen.

pierre
User
spacer line

Marlein.
Als je bij je recente geboekte tickets tevens een annulerings verzekering hebt afgesloten is het volgens mij mogelijk om je geboekte tickets te annuleren.
Ik weet niet of je de eventuele gemaakte boeking kosten ook terug krijgt.

marlein
User
spacer line

Volgens mij kan je alleen annuleren met gegronde redenen, dus ziekte verhuziing werkloosheid, overlijden. Wij hebben permanente annuleringsverzekering.

Ik dacht zelf aan terugtrekken creditcard betaling, maar zou de maatschappij dan niet met navordering komen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

hmjah, ik zie je al aankomen bij de creditcard maatschappij: ik wil mijn geld terug omdat ik iets goedkopers gezien heb. denk dat je vriendelijk uitgelachen wordt. bovendien lijkt het me dat AirAsia wel maatregelen zal nemen als je dit flikt.

even in de voorwaarden van je ticket kijken, maar bij airasia is er volgens mij zo dat eventuele gelden van een refund bij airasia blijven. als je al kunt refunden.

Ho Lee Fuk

marlein
User
spacer line

air asia kan ik misschien omboeken, het gaat om egypt air, daarmee vlieg ik naar bangkok.
ik leg me er maar bij neer. Volgende keer beter. Ik zal nog 1 poging wagen bij egypt air. omMag eigenlijk ook niet mopperen, we betalen nog steeds veel minder dan we ooit gedaan hebben die richting uit. Maar ca 275 euro van Parijs naar Denpassar is natuurlijk absurd laag.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

De verkoop van de Air Asia vluchten vanaf Parijs-Orly start pas vanaf 22 november, de promotieprijs van 151 dollar is uiteraard slechts voor een enkele reis naar Kuala Lumpur. De vluchten vinden ook pas plaats vanaf 14 februari. Het geldt natuurlijk maar voor een beperkt aantallen zitplaatsen per vlucht, en waarschijnlijk ook niet voor het hoogseizoen. En wat de terugreis kost is ook nog maar de vraag. Maar in de regel is de luchthavenbelasting een belangrijke bestandeel van de vliegprijs, en die is voor de terugvlucht meestal zeer laag.
Zo heb ik voor komend jaar juni twee AA tickets Londen-KL kunnen boeken voor 200 pond, retour voor slechts 100 pond (weliswaar nog zonder toeslagen).
En verder is Parijs minstens even bereikbaar als momenteel het enige met AA mogelijke vertrekvliegveld in Europa: Londen-Stansted.
Het wachten is uiteraard tot AA een luchthaven kiest in de Benelux, of het Roergebied.

FAR FROM THE MADDING CROWD

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Marlein,

informeer eerst eens daar waar je je ticket hebt gekocht. Sommige tickets kun je voor weinig geld annuleren.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-11-2010 14:54 jupje wrote:
De verkoop van de Air Asia vluchten vanaf Parijs-Orly start pas vanaf 22 november, de promotieprijs van 151 dollar is uiteraard slechts voor een enkele reis naar Kuala Lumpur. De vluchten vinden ook pas plaats vanaf 14 februari. Het geldt natuurlijk maar voor een beperkt aantallen zitplaatsen per vlucht, en waarschijnlijk ook niet voor het hoogseizoen. En wat de terugreis kost is ook nog maar de vraag. Maar in de regel is de luchthavenbelasting een belangrijke bestandeel van de vliegprijs, en die is voor de terugvlucht meestal zeer laag.
Zo heb ik voor komend jaar juni twee AA tickets Londen-KL kunnen boeken voor 200 pond, retour voor slechts 100 pond (weliswaar nog zonder toeslagen).
En verder is Parijs minstens even bereikbaar als momenteel het enige met AA mogelijke vertrekvliegveld in Europa: Londen-Stansted.
Het wachten is uiteraard tot AA een luchthaven kiest in de Benelux, of het Roergebied.
100 pond klinkt leuk, maar zoals je zelf al zegt zonder toeslagen. Laat nu eens weten hoeveel je gehele reis van vliegveld vertrekpunt tot vliegveld bestemming heeft gekost per persoon (inclusief ALLE kosten), dan kunnen we een beetje vergelijken. Ben namelijk nog altijd van mening dat AirAsia over het algemeen niet extreem goedkoop is, maar dat dit wel vaak zo lijkt (een enkele uitzondering zoals dit tarief, als het nog te boeken is op de tijd dat jij online bent, heb je altijd).

Ho Lee Fuk

jessie
User
spacer line

dat is wel geen geld,maar er zitten wat aanhaling tekens bij.ik dat je tijdens de reis
niet gevoerd word,dit zit niet in het budget in begrepen, dus je zal wel je eigen kost' mee
moeten nemen,slamat jalan en vergeet je bungoes' niet Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens is het bij AirAsia zo dat als de vlucht door wat voor reden niet doorgaat, je geen geld terug krijgt, maar alleen credit om weer een nieuwe AirAsia vlucht te boeken. Ben je ook mooi mee als dit gebeurt. Maar goed, daarom kan het zo goedkoop zijn, een geannuleerde vlucht omzetten in credit kan automatisch, een betaling uitvoeren moet toch altijd door mensen gecontroleerd worden, zeker bedrijfsmatig.

Ho Lee Fuk

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Om dan mijn prijzen van Air Asia iets nauwkeuriger te specificeren het volgende:
het ticket van Londen naar Kuala Lumpur van 200 pond kale prijs komt inclusief alle toeslagen (bagagetoeslag 15 kg, comfortpakket, 1 maaltijd, zitplaatsrervering, creditkaartbetaling) neer op 290 euro (koers euro-pond detijds 0,82). De terugreis van KL naar Londen van kale prijs 100 pond komt neer op 150 euro ( met zelfde toeslagen als heenreis, maar zonder comfortpakket, en wel met busticket naar KL centrum, omdat we daar anderhalve dag verblijven). Totaal Londen-Kuala Lumpur v.v. dus 440 euro.
Komt bij een retourticket met AA vanaf KL naar Solo van totaal 86 euro (inclusief alle toeslagen én maaltijd). Verder een retourticket vanaf Dusseldorf naar Londen/Stansted met Air Berlin van 84 euro (transfertijd op heen- en terugreis 3,5 uur). Totaal voor alle vluchten én toeslagen dus 610 euro.
De hotelovernachtingen in KL zijn uiteraard nog niet meegerekend (Tune hotel vliegveld KL: 27 euro voor tweepersonskamer, inclusief airco én ontbijt), maar voor de heenreis was ik dat minimaal ook kwijt aan een hotel in Jakarta. Voor de twee hotelovernachtingen in KL op de terugreis ben ik pp 22 euro kwijt, maar dat is een bewuste keuze om deze stad te bezichtigen.
Conclusie: de prijs met Air Asia is niet extreem goedkoper, maar een alternatief voor b.v. een ticket Turkisch Airlines vanaf Dusseldorf naar Jakarta, een overnachting in het FM7 hotel, en de volgende dag verder met b.v. Lion Air naar Solo.
Je hebt bij Air Asia de zelfde faciliteiten als bij andere vliegmaatschappijen, maar je betaalt alles apart. Heb je toevallig geen bagage nodig, of denk je 13 uur te kunnen vliegen zonder eten of drinken, of wil je verspreid in het vliegtuig zitten, betaal je verder alleen de creditcardbetaling. Zelfde systeem dat Ryan Air ook hier in Europa hanteert ( heb zelfs eens de ochtendvlucht van Eindhoven naar Stansted en de zelfde dag terug met de avondvlucht kunnen boeken voor 0 !!!! euro totaal. Je hebt dan ook geen bagage, dus ook geen creditcardbetaling nodig)
De prijzen zijn in totaal iets goedkoper, maar niet extreem goedkoper. En als je toevallig in de achtertuin van Schiphol woont zeker omslachtiger (hoewel je met Easy Jet ook vanaf daar in 1 uur voor een prikje naar Stansted vliegt). Wil je met alle geweld in zo kort mogelijke tijd in Jakarta zijn, en zit je wat ruimer in de slappe was, neem dan zeker KLM o.i.d., maar ben je wat avontuurlijker aangelegd, speelt tijd niet, maar geld een wat grotere rol, ga dan de uitdaging een keer aan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik woon 'toevallig' in de achtertuin van Jakarta, dus daarom reken ik geen hotelovernachting mee. Dat zou vals spelen zijn.

maar 610 euro in totaal dus.. daar kunnen we wat mee 65 euro 'meer slappe' was bracht me in mei 2009 vanuit Kuala Lumpur direct naar Amsterdam met de KLM, het retourtje Jakarta - Kuala Lumpur met AirAsia (jawel) zit hier al bij in, inclusief hotdog aan boord.

Vanaf Jakarta vertrekken was toen dik 800 euro, dus met 1 overstap met redelijke transfertijden (wel met koffers zeulen) kon ik dik 100 euro besparen. Dat doe ik dan wel, maar meer handelingen om nog een paar tientjes te besparen doe ik niet. Bovendien had ik bij KLM een paar blikjes bier, bij de prijs inbegrepen. Die vieze hondebrokken hadden ze mogen houden, wordt al misselijk van die lucht alleen al..

Ik blijf erbij dat als je een beetje flexibel bent (en dat zijn de meeste vakantiegangers totaal niet omdat ze maar drie weken vakantie hebben en niet zelf kunnen bepalen wanneer die beginnen) je vrijwel altijd goedkoop kunt reizen. Ik had tot 2006 die luxe ook niet, nu wel, en ik kan zo soms voor 50 euro retour naar Singapore als ik weer eens boodschappen nodig heb die ze niet naar Indonesie importeren om wat voor reden dan ook.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Mijn tickets bij AA heb ik afzonderlijk geboekt en ik was inclusief retour kul padang ong 520 euries kwijt.
Het was wel vreemd dat ik op de terugweg geen promoprijs kreeg als ik retour boekte dus heb ik ze afzonderlijk geboekt.
Het ene ticket in ponden betaald en het andere in ringits was zekers voordeliger.
Verder is het voordeel dat je langer weg kunt als een maand andere maatschappijen rekenen veel extra als je langer als 30 dagen gaat.
O, ja heb 20 kg bagage en maaltijden bijgeboekt voor die prijs alles ong 520 euries...een koopje moet alleen 8 uur wachten in KUL en voor 5 a 6 uur (moet een uur van tevoren inchecken) een hotel nemen vind ik zonde en riskant stel dat ik me verslaap Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Vanaf Parijs is nieuw voor mij en weet niet hoeveel luchthavenbelasting je daar moet betalen..

Nog even vermelden dat ik geen geld van de stichting hiervoor heb gebruikt...!!!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik heb, om de prijs te testen, vanochtend eens uitgeprobeerd wat een retourvlucht vanaf Parijs naar Kuala Lumpur met Air Asia nu werkelijk gaat kosten.
De promoticketprijs voor heen en terug bedraagt elk momenteel 132 euro, exclusief luchthavenbelastingen, maaltijden, bagage, comfortkit, zitplaatsreservering en creditcardbetaling. Met dit alles inbegrepen kom je uit op 390 euro retour (afhankelijk hoeveel bagage je mee wilt nemen. Vertrekt- en aankomsttijden zijn overigens variabel, afhankelijk welke dag je vliegt. Er wordt ook niet elke dag gevlogen vanf Parijs. Promotieprijzen zijn ook niet elke keer het zelfde.
Als je in aanmerking neemt dat een retourtje Parijs/Orly met vliegtuig (of TGV) zo'n 80 euro kost, en een zelfde bedrag maximaal voor de doorgaande vlucht vanaf KL naar een willekeurige bestemming in Indonesië, komt een complete vlucht van Nederland naar Indonesië neer op 550 euro.

PimBlom
User
spacer line

Ik heb een vraag je voor jullie. Ik heb namelijk 22 november meteen op de site van AirAsia gekeken voor een retourtje van Parijs naar KL, deze prijs, zonder taxen en andere bijkomende zaken, bedroeg dan zowel heen als terug €202. Toen ik gisteravond keek, zag ik dat de heenreis €242 bedroeg en de terugreis alleen nog maar €202. En nu keek ik 10 minuten geleden en zie ik dat zowel de heen- als de terugreis €242 bedragen. Wij zijn met een gezin van 5 dus dat scheelt zo'n 500 euro!! Ligt dat misschien aan mijn computer, bijvoorbeeld dat ik site vaak bekijkt ofzo (dat heb ik namelijk wel eens gehoord), of schieten deze prijzen werkelijk zo snel omhoog?

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

De prijzen van Air Asia variëren inderdaad van maand tot maand, van dag tot dag, en soms inderdaad van uur tot uur.
In principe zijn er vanaf 22 november 3 dagen lang promotietickets verkrijgbaar vanaf 132 euro kale prijs voor de vlucht Parijs-Kuala Lumpur. De terugvlucht is in prijs gelijk, maar dan is er minder luchthavenbelasting.
Soms kun je beter het retourticket los kopen. De prijs is dan in ringit ( reken 4 ringit voor de euro). Het is vaak een kwestie van er snel bij zijn, want als de promotietickets op zijn, krijg je alleen nog reguliere ticketprijzen, en dan is het vaak niet meer zo interessant, dan kun je beter vanaf Nederland of Dusseldorf vliegen. Parijs/Orly is overigens met openbaar vervoer moeilijk bereikbaar, en er vliegen maar weinig maatschappijen vanaf Nederland naar toe. Wel b.v. Air Berlin vanaf Dusseldorf. Met eigen vervoer is het natuurlijk wel goed te doen, je kunt dan b.v. overnachten bij een van de twee F1- hotels daar in de buurt, en de auto aldaar gratis parkeren gedurende je vakantieperiode.
Een alternatief voor Air Asia vanaf Parijs is eventueel Saudi Airlines vanaf vliegveld Parijs/Charles de Gaulle, met, afhankelijk van de maand en dag van vertrek vanaf . Dat vliegveld is beter bereikbaar met openbaar vervoer (direkt met Thalis/TGV vanaf Nederland). Deze maatschappij vliegt overigens ook vanaf vliegveld Londen/Heathrow met retourprijzen vanaf 462 pond (ca. 525 euro) all in.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Zijn net terug van een maand midden-Java.
Gevlogen met Air Asia vanaf Londen via Kuala Lumpur naar Solo. Aanvliegreis naar Londen met Air Berlin vanaf Dusseldorf. Reis naar Dusseldorf met eigen auto.
Geen noemenswaardide problemen of vertragingen gehad. Tussenstop heenreis in Londen 4 uur. Tussenstop heenreis in KL 16 uur, overnachting en maaltijden in Tune hotel nabij vliegveld. Tussenstop terugreis in KL 1,5 dag, 1 x overnachting in stadscentrum, 1 x Tune hotel vliegveld. Alles bij elkaar prima bevallen, AIr Asia is zeker aan te bevelen.
Heb voor volgend jaar ook al geboekt, weer met Air Asia, periode februari-maart, nu vanaf Parijs naar Solo, met 2 x overnachting in KL op terugreis, totaal 462 euro per persoon (promotieticket retour all-in, d.w.z. tickets , brandstoftoeslagen, luchthavenbelastingen, maaltijden, zitplaatsreserveringen, busretour naar centrum Kuala Lumpur, creditcardbetaling). Reis naar Parijs waarschijnlijk met eigen auto, eventueel ook mogelijk met bus Eurolines of Thalys.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,754,690 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com