indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heb van af gisteren geen Indahnesia.nl of .com kunnen openen.
IS dat omdat het moet, of is dat er problemen zijn met de server?
Zelfs e-mail naar de beheerder kwam onverzonden terug
De laatste inbreng hier was gisteren om rond 18-11-2010 15:32 daarna was deze site uit de ether.
Hoe komen wij er achter als je merkt dat deze site er mee stopt of waar het probleem zit?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ziel,

Er was inderdaad een flinke storing, die ik voor het grootste deel zelf veroorzaakt had. Echter het oplossen ervan kon ik niet zelf.

Je komt er pas achter wat er aan de hand is als alles het weer doet, ik dit kan melden en de email weer werkt (zou nu het geval moeten zijn overigens). Waar het probleem zit zul je niet altijd te weten komen, daar ik dit zie als intern probleem en het niet zie zitten dit te publiceren als het niet strikt noodzakelijk is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Maar even vermelden dat er een storing is, is niet zo moeilijk toch.
de provider kan daar een melding van maken.

pierre
User
spacer line

Volgens mij betrof de storing niet alleen deze site, maar vele sites op de indonesia.startpagina werkte gisteren ook niet.
Dus volgens mij was de storing omvangrijker dan alleen onze sites.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ziel,

Waar zou ik moeten melden dat er een storing is? Op deze website? Dat ging niet, want die was niet bereikbaar. Op Facebook? Lijkt me niet echt dt iedereen daar kijkt. Ik heb geen afspraken met mijn webhost (provider is weer heel wat anders) om ergens een melding te maken, om de simpele reden dat als het niet op deze website kan, het geen zin heeft.

Pierre; alle websites op mijn server (onder meer indahnesia.com, indonesiepagina.nl, suvono.nl en ticketindonesia.info) waren niet bereikbaar. Dit was een probleem dat ik heb veroorzaakt. Als andere sites niet bereikbaar waren, dan was dit toeval.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-11-2010 08:09 schreef pierre:

Volgens mij betrof de storing niet alleen deze site, maar vele sites op de indonesia.startpagina werkte gisteren ook niet.
Dus volgens mij was de storing omvangrijker dan alleen onze sites.

Geen last gehad van andere site kon gewoon surfen in alle site kranten in IndonesiŽ.
Je zou e.v.t. kunnen onderzoeken bij de provider of Google, dat er een melding gemaakt kan worden als er een storing is.
Heb dat wel eens gezien, als je dan via google of rechtstreeks wilde openen.
Via Twitter kan je ook veel berijken...
Het is de moeite waard en fatsoenlijk voor je bezoekers......

paulana
User
spacer line

Fijn, het lag dus niet aan mijn laptopje. Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Maar helemaal jofel is het nog niet!

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat hapert er aan Paulana .
Misschien moet je even schudden met je laptop.
of even schuin houden dan vallen de letters op zijn plaats..... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

spacer line  

On 19-11-2010 10:51 paulana wrote:
Fijn, het lag dus niet aan mijn laptopje. Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Maar helemaal jofel is het nog niet!

Een dagje zonder Indahnesia moet wel lukken Emoticon: Wink , zo erg is het ook niet , toch ?

Je hebt daar op Bali nog leuke warme weer , kan je nog rondreizen in de omgeving.
Mensen met veel vrienden in de grote steden kunnen hun sociale netwerk op peil houden , en jalan jalan ( kijken kijken niet kopen) naar de grote Malls.

Wij in Ollanda hebben dat niet, we hebben geen Malls , onze vriendenkring die nog niet in de VUT zijn moeten nog hard werken.Zijn vaak niet te" bereiken".
s'middags moeten ze werken , s'avonds te moe om lekker uitgebreid gasten te ontvangen.
De dagen worden korter , de bladeren vallen van de bomen , het weer wordt kouder en kouder .
Gelukkig hebben we vanmorgen mooi weer in Amsterdam , met zon.
Dus OmeSid gaat zo direct in zijn Lada naar de de plaatselijke W.C (Winkel Centrum).
Kijken kijken bij V.D , en of er aanbiedingen zijn bij de supermarkt , ze zijn bezig met diverse acties zoals 1 halen 2 betalen Emoticon: Wink .
En als er een beetje geld over is een lekkere kopje koffie halen bij de plaatselijke HEMA , eventueel met gebak .

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

Ja Pak. Surya , als het bij jullie 4pm is,is het hier 7 uur later, en zo tegen 11 0f 12 pm wil ik wel eens inloggen en mails schrijven cq lezen. Gisteren was ik in Ubud voor de verandering en daar is ook Bawa, mijn katje laten steriliseren en rondgekeken.

Wat doen die mensen goed werk daar ongelooflijk met zoveel dieren.

Ubud was druk-druk-druk en warm, te warm en is erg uitgebreid tov ca 2 jaar terug. Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Om Ziel, heb mijn laptoppie eens goed toegesproken, maar de beelden hier op de site zijn af en toe dubbel, ja ja mijn ogen zijn goed ik weet wat je denkt.

Gisteravond plaatselijke tijd 11.30pm kon ik wel inloggen, maar werd er uitgegooid,
dacht in 1ste instantie : Oyibo...heb dit al eens eerder gehad...kon wel de startpagina krijgen,maar wat moet ik daarmee ? Rainer zei : un virus , heb mijn laptoppie een klap gegeven en kon dus nu inloggen, 6.30pm nadat ik het/hem/haar schuin hield Emoticon: Party! Emoticon: Nice .

Om Swastiastu

djwuita
User
spacer line

Hi,
Een onderzoek door de Yale in USA ,vorige week gepubliceerd,onder vooral ouderen,
wonende in het buitenland heeft uitgewezen,dat er dagelijks erg veel gebruik wordt gemaakt van het internet.Dit uit zich vooral in het bezoeken van dezelfde websites,waar men in de eigen taal van oorsprong kan communiceren.Uit dit onderzoek kwam ook naar voren dat, men de taal van hun plaats van verblijf wel min of meer spreekt ,
maar onvoldoende om daarmee schriftelijk te comminiceren.Het onderzoek zegt te weinig over welke categorie mensen het gaat.Zijn het bijvoorb. avonturiers,gepensioneerden , of mensen die om vage en twijfelachtige redenen,
de laatste decennia naar Azie zijn vertrokken, waaronder natuurlijk ook bezoekers van dit forum of in welke hoedanigheid dan ook ze betrokken zijn bij deze site.
Interessant item,vooral als je de historie van dit forum leest en constateert dat er dagelijks dezelfde mensen te zien zijn die deze vorm van internet beschouwen als een voorziening van hun dagelijkse behoefte .
Djwuita

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Kijken kijken bij V.D , en of er aanbiedingen zijn bij de supermarkt , ze zijn bezig met diverse acties zoals 1 halen 2 betalen Emoticon: Wink .

Dat is niet zo slim Sid als je zo boodschappen doet.

Shalom

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ach, Amerikaanse onderzoeken moet je net als de Amerikanen zelf niet serieus nemen.

Vaak zijn hier op dit forum dezelfde mensen aanwezig om iets neer te pennen,levert weer leesvoer op voor personen die alleen maar lezen en nooit iets neer kalken Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Hi,

Tsjaa,.. en wat is daar mis mee ?

In de taal van oorsprong te communiceren is voor velen een uitlaatklep, oa omdat men in Indonesie niet altijd Medelanders in de buurt heeft wonen, en dus gedwongen is in het Bahasa te praten. Geen Medelanders -is geen straf maar zelfgekozen.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Hai Bokito,

1 halen 2 betalen......was mij nog niet eens opgevallen, stom

Ja dan kannie dat gebakje bij de Hema wel vergeten!!!

Pak. Surya toch, Emoticon: Party! een leuke actie

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, dat kijg je he, ik moest van Jeroen het systeem testen, ik ben begonnen met alle users te bannen. Nou dat werkte. Paulana was de eerste, de rest kwam er na. Het werkte perfect. Een groot gedeelte van het internetverkeer naar Indonesie lag plat
Emoticon: Nice

Als we testen dan doen we het goed ! Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

paulana
User
spacer line

Nou echt ,

jullie zijn een paar apart, soort had je me maar... Emoticon: Yummie! Kun je Om Ziel niet nog een keer aandoen, zijn vriendin is weg!!voor 1mnd of zo Emoticon: Party!

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja, Jeroen zei nog, na zorgvuldig beraad had tie besloten dat de test datum en het platleggen precies zou vallen in de tijd dat Om ziel zijn betere helft weg was en hij alleen was. Kosten nog moeite zijn gespaard de test op deze wijze uit te voeren.

Tja, het testen van customers satisfaction was daar een onderdeel van.

Voor choreografie en voor uitvoering krijgt Jeroen een 10 !

Mijn bijdrage was eigenlijk gering, we zijn een paar apart inderdaad.

Helaas moeten we nu weer wachten met testen tot Om ziel zijn betere helft weer op vakantie gaat Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 19-11-2010 16:54 paulana wrote:
Hai Bokito,

1 halen 2 betalen......was mij nog niet eens opgevallen, stom

Ja dan kannie dat gebakje bij de Hema wel vergeten!!!

Pak. Surya toch, Emoticon: Party! een leuke actie

Mijn posting is ook niet bedoelt voor mijn ( onze ) bekenden hiero.

Het is bedoelt voor mensen die mijn O.H verhalen , oprispingen etc dagelijks volgen .
Vandaar dat winkje .

ze zijn bezig met diverse acties zoals 1 halen 2 betalen Emoticon: Wink .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-11-2010 19:41 schreef oyibo:
Ja, Jeroen zei nog, na zorgvuldig beraad had tie besloten dat de test datum en het platleggen precies zou vallen in de tijd dat Om ziel zijn betere helft weg was en hij alleen was. Kosten nog moeite zijn gespaard de test op deze wijze uit te voeren.

Tja, het testen van customers satisfaction was daar een onderdeel van.

Voor choreografie en voor uitvoering krijgt Jeroen een 10 !

Mijn bijdrage was eigenlijk gering, we zijn een paar apart inderdaad.

Helaas moeten we nu weer wachten met testen tot Om ziel zijn betere helft weer op vakantie gaat Emoticon: Party!

Ha ha dat word dan weer over een jaar.
zal het melden wanneer.
Nog drie weken te gaan. Emoticon: Devil Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-11-2010 10:28 zieleffe wrote:

[quote removed]

Geen last gehad van andere site kon gewoon surfen in alle site kranten in Indonesi�.
Je zou e.v.t. kunnen onderzoeken bij de provider of Google, dat er een melding gemaakt kan worden als er een storing is.
Heb dat wel eens gezien, als je dan via google of rechtstreeks wilde openen.
Via Twitter kan je ook veel berijken...
Het is de moeite waard en fatsoenlijk voor je bezoekers......

Click to see original image
Mag dan fatsoenlijk zijn, maar technisch haast onuitvoerbaar. Ik ben niet altijd beschikbaar bovendien, dus als ik dan zeg dat foutmeldingen op Twitter komen, en dat wordt dan een keer niet gedaan, wordt daar weer een topic over geopend. Nee, het is wel prima zo. Ik hoop in eerste instantie dat het niet meer gebeurd, maar verder is het gewoon pech hebben wat dat betreft vrees ik. Even doorbijten dus.

Overigens, dat de email het ook niet deed is nu voor het eerst in een jaar of 10 geloof ik, dus een zeldzaamheid. Een nog grotere dan een urenlange storing van de websites.

paulana
User
spacer line

Hallo Om Ziel,

je zal het toch wel overleven ? die 3 weken bedoel ik. Geen gekke dingen doen hoor

Mannen als je ze alleen laat..als de kat van huis is Emoticon: Party!

Om Swastiastu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ik houd de muis vaak vast hier dus die muis kan niets,omdat K er zelf er bij ben.
En als ze daar!!
ja u weet toch sociale controle is zeer hoog in IndonesiŽ.
Geen probleem, heb de volste vertrouwen.
Dat hebben we samen, elkaar in je waarde laten, ze niets opleggen en begrijpen als je een vrouw uit het buitenland heb dan krijg je ook de familie erbij.
Ook de kinderen en dat is wederzijds....... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

paulana
User
spacer line

Om Ziel,

Dat is een leuke binnenkomer-goedemorgen-middag etc etc
Heb je er ook een voor als je gaat slapen ??
Selamat tidur met een slapende muis.. Emoticon: Wink

Groetjes Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,797 posts - 13,710 topics - 28,660 members - last post @ 28-02-2020 09:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,295,978 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com