indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bambang
User
spacer line

Bij Kimia Farma kost een multivitamine (a-z) per 30 tabletten Rp 120.000, merk Nutrimax. Deze zijn veel duurder dan de NL huismerken.
Er zijn zeker goedkopere te krijgen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Natuurlijk zijn er goedkopere te krijgen, maar het is maar net waar je genoegen mee neemt. Wel of geen bekend merk, en ook de inhoud zal wel verschillen met de prijs lijkt me zo..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bambang,

Elke keer als ik in een apotheek of drogist kom kijk ik wel even naar multivitaminen. Ik heb er echter nooit de "Kruidvat"prijzen kunnen ontdekken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Heeeeel erg duur , en zeker als je het gaat vergelijken met de spullen die bij Kruidvat, Trekpleister , Lidl etc .

Kijk maar bij de "gezondheidsshops" zoals Guardian en Century ( bij de grote Malls).

Kom geregeld om naar kajuputih , minyak telon , menthol conus ,rheumason etc te kopen.
Wel word ik vaak aangesproken of ik andere obat ( untuk stamina Om Emoticon: Wink ) wil kopen.

bisa dicek of makemyday .

paulana
User
spacer line

Inderdaad zijn de vitamines in RI duurder, ikzelf bestel een grote voorraad in de USA

Met invoer(douane) is het voor mij de moeite waard.

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik vraag me ook af hoeveel vitamines er daadwerkelijk in die pillen zit. Is het dan niet beter om veel fruit te eten: mango's, avocadoos, bananen... waar er toch ook veel vitamines inzitten evenals de groenten waar veel vitamines inzitten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het ligt eraan wat je dagelijks eet. Met alleen fruit en groenten kom je er niet. Verder zijn er vitamines die in water en in vet oplosbaar zijn. Van de eerste kun je niet gemakkelijk een overdosis nemen, van de tweede groep wel. Als je aan het laatste twijfelt dan zou je ook om de dag een multi kunnen nemen. Buiten de vitamines zijn er ook mineralen en sporen aan toegevoegd die we (= het westen) wellicht tekortkomen door bv andere voedingsgewoonten.
Er is een paar jaar geleden eens een test gedaan (weet niet meer door wie, Kassa? Consumentenbond) en als ik het goed heb kwamen daar de multvitaminen van Kruidvat en Etos (prijs/kwalitiet) het best uit de bus. met andere woorden: het is ook niet nodig om er goudgeld voor te betalen. Rp 120.000 is een fors bedrag voor 30 tabletten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Huismerk van Kruidvat is inderdaad vrij goedkoop, maar een merk-artikel zoals bijvoorbeeld Davitamon kost ook niet echt weinig als ik de Kruidvat website bekijk:

http://online.kruidvat.nl/cate(...)10000000149&token=-1

Je kunt hier i.p.v. merk-artikelen (vaak import vanuit de USA) bij Century, Guardian, Kimia Farma, Bootz, etc., etc. bij de "Toko Obat" ook zeer goedkoop "generieke" / merkloze multi-vitamine tabletten kopen, zelfs per stuk. Kans is wel groot dat ze uit een of andere schimmige farmaceutische fabriek in China komen Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

Op 19-11-2010 14:05 schreef dekarre:
Ik vraag me ook af hoeveel vitamines er daadwerkelijk in die pillen zit. Is het dan niet beter om veel fruit te eten: mangos, avocadoos, bananen... waar er toch ook veel vitamines inzitten evenals de groenten waar veel vitamines inzitten.

Ja Dekarre, daar ging ik ook van uit, totdat ik in 2005 in het ziekenhuis kwam. Uitdroging - gebrek aan alle vitamines en mineralen, een week buiten westen op de IC
Toen ik weer aanspreekbaar was , vertelde men daar, dat het kwam door het transpireren-ook al merk je dat niet altijd- en het toch andere klimaat(vochtig) men heeft mij met electrolyt-div. vitamines-mineralen op de been gekregen, en sinds die tijd nemen wij de hogere dosering vitamines uit de USA, zijn ook hier te koop maar te duur
naar mijn smaak en ik bestel veel, niet alleen voor mij. Dus de invoerrechten zijn dan ook niet zo exhorbitant hoog. We voelen ons ook beter, je moet alleen oppassen waar je koopt.! Wat ook AmedEB schreef, deze firma heb ik doorgekregen van vrienden.

Om Swastiastu

bambang
User
spacer line

Op 18-11-2010 11:58 schreef bambang:
Bij Kimia Farma kost een multivitamine (a-z) per 30 tabletten Rp 120.000, merk Nutrimax. Deze zijn veel duurder dan de NL huismerken.
Er zijn zeker goedkopere te krijgen.

Bij Kruidvat kost een multivitamine, 300 stuks, 7,89. Per vitamine is dat 0,026.
Nutrimax 30 stuks voor 10,-; per stuk is dat 0,33.
RI vitamines zijn inderdaad duurder. Dus volgende keer van huis uit meenemen.

paulana
User
spacer line

Met het gevaar dat je door de douane wordt aangehouden om aan te tonen dat het werkelijk vitamine is! In de Hypermarkt en Lottemarkt 30 multivitamine-bruistabletten
voor Rp. 25.000,-- merk Enervon. Je moet er naar vragen ze verkopen liever de duurdere
Ze zijn niet overdreven laag of hoog gedoseerd en bevatten ook mineralen.

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,845 posts - 13,678 topics - 22,694 members - last post @ 26-06-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,913,704 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com