indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

trees
User
spacer line

hoeveel overstaptijd heb je minimaal nodig op airport van Jakarta Soekarno Hatta wanneer je van Denpasar komt?
Ik meen dat je ook daar 3 uur van te voren aanwezig moet zijn voor een vlucht naar Europa?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Internationaal vraagt de ene maatschappij 3 uur, anderen 2,5 of 2 uur. Daarboven op komt dan nog de overstaptijd die je nodig hebt. Je moet nl. eerst ook nog op je bagage wachten mits die ingecheckt is en dan nog naar de terminal internationaal

Verder ligt het er ook aan met welke maatschappij je binnenlandse vlucht is. Air Asia en Mandala komen aan op een terminal die wat verder weg ligt dan de terminal voor de andere maatschappijen. Dan nog de betrouwbaarheid van de vluchtschema's van de maatschappijen. Ik vind dat Lion Air en Merpati nogal eens te laat aankomen.
Wil je weinig risico nemen dan kun je het best een vlucht kiezen die minstens 3 uur voor de vertrektijd van je internationale vlucht aankomt, liever nog 4 uur.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En als je vier uur kiest en later op de dag vliegt, zou dat zomaar eens te kort zijn. Vertragingen die opgebouwd worden gedurende de dag (zeker Lion Air kan dit heel erg goed) worden namelijk pas 'gereset' tijdens de daarop volgende nacht... vertragingen van enkele uren (door slecht weer, vulkanische as, technische problemen, een verdwaalde passagier) is geen uitzondering. Naar ik recentelijk ergens meen gelezen te hebben heeft 15% van alle vluchten meer als een uur vertraging in dit land.

peterr
User
spacer line

Weet iemand hoe het zit als ik vanuit Amsterdam aankom in Jakarta en dan door wil vliegen naar Denpasar?
Hoeveel tijd heb ik dan nodig, ik heb tickets van Garuda en een uur overstaptijd.

bedankt alvast!

leomanado
User
spacer line

Peter

Je vliegt met Garuda naar Denpasar maar niet met Garuda vanuit Amsterdam?

Een uur is in ieder geval niet genoeg. Als het tegen zit ben je dat al kwijt aan een VoA

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-11-2010 10:15 peterr wrote:
Weet iemand hoe het zit als ik vanuit Amsterdam aankom in Jakarta en dan door wil vliegen naar Denpasar?
Hoeveel tijd heb ik dan nodig, ik heb tickets van Garuda en een uur overstaptijd.

bedankt alvast!
Beide reizen met Garuda? Kennelijk kunnen ze die aansluiting maken, ik zou het niet willen, dan pak ik wel 1 of 2 vluchten later, kan ik bovendien zonder te haasten een bak koffie doen en mijn pootjes strekken als ik geland ben. Wel zo fijn.

Ik snap dat mensen maar kort vakantie hebben over het algemeen (altijd te kort wellicht), maar een beetje relaxed reizen moet toch wel kunnen denk ik zo..

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Dit zijn de officiele regels van Garuda:

Change of Minimum Connecting time ( MCT ) in Jakarta
From international to Domestic : 90 minutes
From Domestic to International : 60 minutes
From International to International : 60 minutes
From Domestic to Domestic : 45 minutes

Passengers originating from an International flight transitting at Jakarta International Airport for a domestic flight.
We would like to inform you that passengers originating from International flights transitting at Jakarta International Airport
for their domestic flights in Indonesia, need to pick up their luggage at Jakarta International Airport, proceed through
Customs, drop their luggage at the check- in and proceed to the gate for their connecting domestic flight.
This procedure is not applicable in case you are a passenger originating from an International flight transitting at Jakarta
International Airport for an International flight Or if you are a passenger originating from a Domestic flight, transitting at
Jakarta International Airport for an International flight.

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

peterr
User
spacer line

Bedankt Flipse, Yerun en Leomanado,

Bij de telefonische boeking in Amsterdam was ik op dat moment niet scherp genoeg, de consequenties drongen pas later tot me door. Ik vlieg vanuit Amsterdam met Garuda en vlieg door met Garuda.
Als ik de officiele regels lees, heb ik onvoldoende tijd. Bovendien hou ik niet van stressen.

Het probleem is dat Garuda Amsterdam mijn emails hierover gewoon niet beantwoord en dat ik diverse malen gebeld heb met hun en dat je na een tijdje in de wacht gezeten te hebben, hoort dat je niet doorverbonden kan worden. Inspreken kon wel, maar ben ook niet terugebeld.
Ik ben hier behoorlijk pissig over.
de tel.nrs die ik belde zijn 020/5502600 en 020/5502666.

Misschien is er GARUDAMEDEWERKER die dit leest en deze kritiek serieus wil nemen.

Pierre118
User
spacer line

Ik had bijna dezelfde vraag, lees dit topic even :

http://forum.indahnesia.com/to(...)ol_naar_denpasar.php

pierre
User
spacer line

Een transit tijd van minimaal 3 uur is wel zo prettig, ikzelf heb van de zomer meegemaakt dat ik bijna mijn internationale aansluiting miste, doordat inderdaad Lion air weer eens te laat was.. een vertraging van bijna 3 uur terwijl mijn transit tijd 3.45 uur was, was wel even spannend.
Lion air heeft een leuke slogan,
" we make people fly"..... ik zeg er achteraan, "but they don't tell you when!!!"

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,138 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com