indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Renegade
User
spacer line

In mei 2011 gaan we naar Java en Bali en ben ik een reisplan aan het maken. Nu vraag ik me af wat de afstanden/reistijden zijn voor:

Jakarta - Bandung
Yogyakarta - Semarang (via Borobudur)
Surabaya - Malang

En wat het makkelijkste reizen is (openbaar vervoer of auto met chauffeur) en de kosten (ook niet onbelangrijk).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jakarta - Bandung, afhankelijk van gekozen vervoer (trein, bus of auto) en drukte 2 tot 4 uur. Het goedkoopst met de bus maar onhandig omdat dit via terminals gaat (en dit duurt vooral In Jakarta erg lang) Handiger alternatief is een travel, door tot door of de trein vanaf bv het Gambir station (centrum vlakbij bij MONAS)
Yogyakarta - Semarang (via Borobudur). Deze rit gaat rechtstreeks via Magelang en duurt 3 tot 4 uur. De Borobudur ligt west van Magelang en dus niet op de route.
Mogelijkheden zijn bus of travel. Ook hier betekent reizen met de bus eerst een rit naar/van de terminal.
Surabaya - Malang met de trein 3 uur, bus of auto afhankelijk van drukte op de weg 2 tot 3 uur.
Jakarta-Bandung. Goedkoopst is de trein, dan bus, dan travel.
Uiteraard kunnen al deze trajecten worden afgelegd met een auto en chauffeur.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Renegade
User
spacer line

Thanks voor het snelle antwoord. De reistijden vallen mij gelukkig mee. Nog 2 vragen:

- wij komen op zaterdagochtend aan in Jakarta en ik wil dan doorreizen naar Bandung. Heb de vertrektijden van de treinen al bekeken en dat zou mogelijk moeten zijn. Maar weet iemand of het nog wel mogelijk is om een paar uur van te voren een treinkaartje te kopen? Of zal de trein volgeboekt zijn.

- en wat is een travel? Is dit een taxi / auto met chauffeur? Of moet ik ergens anders aan denken?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik neem aan dat j met het vliegtuig aankomt. Een snelle en relatief goekope verbinding is dan met de DAMRI bus naar het Gambirstation en aldaar ter plekke een kaartje kopen. Tenzij het rond die tijd vakantie is (volgens mij niet) kunnen er doorgaans nog kort tevoren kaartjes worden gekocht. Een Blue Bird taxi nemen vanaf de luchthaven kan ook, reken op ongeveer Rp 110.000 tot Rp 120.000 voor de rit.
Een travel is een soort door to door deeltaxi in de vorm van grote auto of minibus voor 5 tot 8 passagiers. Tarieven zijn afhankelijk van afstand, reken tussen Rp 50.000 en Rp 100.000.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Als je vanaf Jakarta naar bandung niet per se met de trein wil reizen (voor de uitzicht) zou ik de Primajasa bus nemen.
Die vertrekt vanaf de parkeerplaats , links af vanaf de uitgang van de airport.
Je moet eerst een ticket kopen ( in 2009 was het 75.000 rupiah one way) , de verkoopkantoor zit ook aan de linkerkant van de uitgang .
Ze vertrekken om de uur .
Comfortabel, je zit hoog in een bus met airco (een soort bussen die uit Amstelstation naar Brussel vertrekken) .Eurolines heet het dacht ik.
Binnen 2 uur zit je al aan de rand van Bandung

Neemt wel te drinken en etenswaar mee , ze verkopen geen etenswaar in de bus , en je heb ergens een sanitaire stop in een van de wegrestaurants in de traject Cipularang tolweg.
.Croissantjes , warme en koude drank kan je in een van de stalletjes kopen.

Travel is een kleine minibusje waar je vanaf bepaalde vaste vertrekpunten en tijden van A naar B kan reizen.
Je krijg wel een plastic aqua met rietje , en ze gaan altijd in een van de rustplaatsen stoppen voor sanitare stop.
Er zijn ongeveer 5 of 6 rustplaatsen compleet met resaturants , Mc Donald , KFC, A.W etc .Ze stoppen ongeveer 10 min .

Ben met Cipaganti travel gegaan van Jakarta (vertrekpunt Cikini Raya ) naar Bandung.
Ben alleen gaan reizen , met de chauffeur , met 1 passagier moeten ze al vertrekken. Gegarandeerde vaste vertrektijden.
Kost 70.000 rupiah ( vorig maand) , als je boven de 60 bent krijgt je zelf een oude lullen prijs van 60.000 rupiah .
(oftewel 5 euro).

Een dropservice Airport -Bandung kost ongeveer 350.000 rupiah (30 eurie), kan je met je gezin en koffers comfortabel naar Bandung gebracht worden .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Beste Mevrouw,

Om van de vlieghvaven Soekarno-Hatta naar het centrum van Jakarta te gaan is het beste de Damri-bus te nemen die u opwacht aan de uitgang. ze kost IDR 10.000 of 20.000.

Deze prijs in vergelijking met een taxi is véél lager. Komt u 's nachts aan dan - als u haastig bent - ja, dan is een taxi aangewezen, omdat de Damri pas rond 5 's morgens beginnen te rollen tot laat in de avond.

U neemt dan de bus tot Stasiun Gambir van waaruit u jet MONAS kan zien : Monumen Nasional.

Vandaar bent u op een boogscheut van Jalan Jaksa. Jalan Jaksa is een straat waar u alle soorten hotels kunt vinden : van kruipkoten van IDR 50.000 tot de allerbeste hotels.

Er komen veel backbackers; de ambiance is verzekerd - zeker in café Memories met elke avond life Indonesian music.

Jakarta Bandung : twee ernstige mogelijkheden.

Langs Bogor ( Buitenzórg ); eerst met de Pakuan-trein van Jakarta naar Bogor ( stopt niet in Gambir , maar wel in Stasiun Gondandia - 5 minuten van Jalan Jaksa ) één uur.

Dan langs de Puncak-pas naar Bandung - prachtig - met vervoer per bus. Opgelet : tijdens het weekend loopt het verkeer vast.

087870348768 De heer Adang van het touristenburo in Bogor ( die Nederlands spreekt ) kan u helpen.
087870191150 De heer Ruslan kan dit ook; ik noem hem Meneer Draag Zaad omdat hij altijd ansichtkaartjes verkoopt en me zegt dat hij op droog zaad zit.

De tweede mogelijkheid is de trein van Stasiun Gambir naar Bandung. Gedurende de maand mei, altijd kaartjes te koop in Gambir voor de dag zelf. De trein is zoals we deze gewoon zijn in Europa met service à la carte aan boord.

087859966478

spacer line  

Beste Renegate,

Per trein van Surabaya naar Malang ? Emoticon: Nooo Ik heb ze zien rijden : af te raden ! Ongeveer 2 en een half uur, maar ! 90 km.

Er zijn veel andere mogelijkheden, zoals de openbare bus Suroboyo - Malang, rijd er nooit achter : wat een walm !

Bijvoorbeeld ook.: 081252905005 De heer Adit in Malang IDR 400.000 met confortable auto van Surabaya naar Malang, chauffeur en benzine inbegrepen, maar niet de tol, als u langs de snelweg rijdt. aditindubRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ymail.com

Ja in Porong, halverwege Malang - daar waar de gasbel ontploft is en nu alles onder de modder zit - zijn er altijd verkeersopstoppingen ( soms een half uur )

Ik reken altijd drie uur reistijd Suroboyo - Malang.

Oh, ja, hier zeggen ze latijd Suroboyo

087859966478

simpati
User
spacer line

Beste Renegate,
Kom je op een laat tijdstip aan op de luchthaven in Surabaya kan je overwegen om te overnachten in een hotel in de buurt van de luchthaven, kijk eens op:
http://hotelsinarjuanda.com/ of http://naritahotel.com/
Na een nacht slapen reis je naar Malang.
Voordelig is een TRAVEL , die vragen Rp.60.000 per persoon, de bus vanaf busstation PURABAYA kost ongeveer Rp.20.000 en duurt met chauffeur for mule1 tot busstation Arjosari in Malang ongeveer 2 uur over, zonder de files die Walter al noemde.
Succes,
Jan
Malang

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-11-2010 13:10 Surya Atmadja wrote: Als je vanaf Jakarta naar bandung niet per se met de trein wil reizen (voor de uitzicht) zou ik de Primajasa bus nemen.
Die vertrekt vanaf de parkeerplaats , links af vanaf de uitgang van de airport.
Je moet eerst een ticket kopen ( in 2009 was het 75.000 rupiah one way) , de verkoopkantoor zit ook aan de linkerkant van de uitgang .
Ze vertrekken om de uur .
Klopt als een bus. Zelfs de prijs is nog hetzelfde. Direct vanaf de airport naar Bandung. Nog geen 3 uur.
Waarom eerst de stad in (kost je al 1,5 tot 2 uur) en dan bij Gambir aankomen en de treinen zijn vol (zaterdag, weekend, half Jakarta on the run naar de "koopjes"-stad Bandung)?! Neem direct de bus Primajasa, nu zelfs om het half uur.

Renegade
User
spacer line

Een tijdje geleden alweer maar het reisschema is alweer veranderd.... We gaan nu, na 2 dagen verblijf in Jakarta, rechtstreeks met de trein naar Jogya, Bandung slaan we dus over. Daar verblijven we een paar dagen en dan naar Semarang (wat is de beste manier?). Van Semarang willen we vliegen naar Surabaya (ochtend) en dan doorreizen naar de Bromo om die de volgende ochtend te bekijken/beklimmen.

Hoe kunnen we dit stukje van onze trip het beste regelen? Van Surabaya naar Bromo en dan door naar Kalibaru?

Pascal.F
User
spacer line

Renegade,
Er is al veel over transport geschreven op Java.
Maak gebruik van Joost zijn driver en alles is prima geregeld.
Opgehaald en gedropt waar je wil, en onderweg bezoeken wat je wil .
Veel fun !!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,858 posts - 13,715 topics - 29,333 members - last post @ 28-03-2020 14:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,537,972 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com