indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Volgend jaar gaan wij naar Java. Lijkt ons leuk/nuttig om ook eens te zien hoe de vrijwilligersprojecten daar werken. Dus, bezoekje en waar mogelijk ook een aantal dagen meewerken.
wij = 2 ouders (redelijk BI) + 4 kiddo's (engels sprekend)
expertise: kunstdocent (ckv, freubel etc), lesgeven ict + engels, ict , klussen etc, maar alles is welkom.
Overnachten: als de vloer maar een beetje zacht is. Eten: wat de pot schaft maar geen sate anjin of rudjak bibir helaas

Route Java: Bogor, Ujung Genteng, Pangandaran, Dieng, Yogja, Bromo. Plaatsen daartussen in zijn nog niet ingevuld, maar das afhakelijk van de response. Jakarta is a NO.

Voor degene die mij niet kent: zeer ruime reiservaring aanwezig in Indonesie

Ga staan waar geen plek is om te staan.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Jammer dat Jakarta een NO is....anders had ik jullie hulp graag aangenomen en samen met jullie een leuk projectje bedacht!

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 05-11-2010 18:42 NoviKirana wrote:
Jammer dat Jakarta een NO is....anders had ik jullie hulp graag aangenomen en samen met jullie een leuk projectje bedacht!

mmmmm....tempting (=engels hoor).....heb het niet zo op grote steden (komt door 3 maanden werken in New Delhi).......maar, het is nog lang tot de komende zomer...dus we zeggen niet meteen nee (basa basi genoeg?)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

NoviKarana..heb de website even bekeken (had ik natuurlijk ooit eens gedaan, maar niet echt specifiek), en denk dat we wel iets leuks voor elkaar kunnen betekenen.........we gooien het in de groep!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ok, ben benieuwd of de rest ook enthousiast wordt om in ieder geval een dagje in Jakarta te blijven. En ik zal mijn licht er eens over laten schijnen wat jullie zouden kunnen doen...
oh, ik moet trouwens zeggen dat ik nu pas zie dat het in ruil voor een overnachting is? Of dat gaat lukken weet ik niet. De ene locatie is een school, de anderen zijn tehuizen waar echt nog geen faciliteiten zijn om te overnachten. Hoewel..de ene gaat in de loop van het jaar waarschijnlijk wel verhuizen. Dus wie weet is het dan wel mogelijk (ik hou nog even een slag om de arm!)

Zou je anders een mailtje willen sturen naar de stichting? infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rumahbambu.org dan kunnen we straks iets makkelijker communiceren!

spacer line  

Mocht je het leuk vinden dat ik een bezoekje aan de kinderen in Jakarta breng en een gezellige middag organiseer dan mail maar even want ook ik kom in Jakarta maar heb maar een halve dag tot in de avond tijd om bezoek af te leggen het liefst in een weeshuis of zoiets daarna vliegen we door naar Lombok om Peduli Anak te bezoeken...

Laat het maar weten mijn gegevens staan op onze site :

http://www.cahaya-anak.nl

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Tnx Willem, ik ga er even over nadenken!!

impian
User
spacer line

Pak Ronald, wij hebben een project in Klaten. Het is een kleine bibliotheek die we gebouwd hebben na de aardbeving. De kinderen zouden het geweldig vinden om te 'freubelen'. Emoticon: Smile Bekijk de website maar eens: http://www.anakasuh.nl

gr. Annemarie

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denk niet dat je Jakarta kunt vergelijken met New Delhi, hoewel ik in die laatste nooit geweest ben. Sowieso hoor ik van velen dat India enkele traptreden verder is op de overtreffende trap qua onder meer hygiene en dergelijke dan Indonesie.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 06-11-2010 15:57 Yerun wrote:
Denk niet dat je Jakarta kunt vergelijken met New Delhi, hoewel ik in die laatste nooit geweest ben. Sowieso hoor ik van velen dat India enkele traptreden verder is op de overtreffende trap qua onder meer hygiene en dergelijke dan Indonesie.

Jeroen. Inderdaad, overtreffende trap. Dit heeft er bij mij toe geleid dat "ik het wel gezien heb met drukke steden". Ik haat ze niet, heb er geen hekel aan, ik red mij er prima, maar liever niet. Natuurlijk krijg je dan de discussie: maar je gaat wel naar Bogor en Yogja.............Die mag iedereen zelf invullen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 06-11-2010 15:49 impian wrote:
Pak Ronald, wij hebben een project in Klaten. Het is een kleine bibliotheek die we gebouwd hebben na de aardbeving. De kinderen zouden het geweldig vinden om te 'freubelen'. Emoticon: Smile Bekijk de website maar eens: http://www.anakasuh.nl

gr. Annemarie

Impian: Deal.....gaan we regelen als we de planning rond hebben. Desnoods een belletje een week voor we komen.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-11-2010 21:23 pak ronald wrote: Dit heeft er bij mij toe geleid dat "ik het wel gezien heb met drukke steden".........Natuurlijk krijg je dan de discussie: maar je gaat wel naar Bogor en Yogja.............
Voor de duidelijkheid: de stad Bogor heeft maar ca. 750.000 inwoners en de stad Yogyakarta ca. 400.000 (de stad niet te verwarren met de provincie). Het gaat hier om (zelfs voor Nederlandse begrippen) kleine provinciestadjes. Wel heel iets anders dan de miljoenenstad Jakarta.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 06-11-2010 23:42 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Voor de duidelijkheid: de stad Bogor heeft maar ca. 750.000 inwoners en de stad Yogyakarta ca. 400.000 (de stad niet te verwarren met de provincie). Het gaat hier om (zelfs voor Nederlandse begrippen) kleine provinciestadjes. Wel heel iets anders dan de miljoenenstad Jakarta.

(en das al druk genoeg)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 05-11-2010 21:30 NoviKirana wrote:
ok, ben benieuwd of de rest ook enthousiast wordt om in ieder geval een dagje in Jakarta te blijven. En ik zal mijn licht er eens over laten schijnen wat jullie zouden kunnen doen...
oh, ik moet trouwens zeggen dat ik nu pas zie dat het in ruil voor een overnachting is? Of dat gaat lukken weet ik niet. De ene locatie is een school, de anderen zijn tehuizen waar echt nog geen faciliteiten zijn om te overnachten. Hoewel..de ene gaat in de loop van het jaar waarschijnlijk wel verhuizen. Dus wie weet is het dan wel mogelijk (ik hou nog even een slag om de arm!)

Zou je anders een mailtje willen sturen naar de stichting? infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rumahbambu.org dan kunnen we straks iets makkelijker communiceren!

Mail is verstuurd.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Nog aanraders om ergens bij lokale bevolking te kunnen overnachten? Heb ooit een website gezien met daarop veel dorpen die dat aanbieden, maar heb geen boekmark gemaakt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-01-2011 15:40 pak ronald wrote:
Nog aanraders om ergens bij lokale bevolking te kunnen overnachten?.

Zoek even onder Wisata Desa of Wisata Pedesaan , uiteraard met vermelding van Jawa Barat .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Sidia,

Ga ik doen. Kan ik mijn BI ook weer eens wat gaan ophalen, is wat "berkarat" of misschien beter karatan, (hati berkarat nee dank je)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Nog iemand met een project waar we mee kunnen helpen, tussen jakarta en jogya?
Laatste ronde, laatste kansen...en nee malam, ik ga niet je gras maaien.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,623 posts - 13,618 topics - 19,246 members - last post @ 15-08-2018 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,972,178 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com