indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

De 33-jarige Willem van Straten uit Nederland is jl., dinsdag op de luchthaven van Bali gepakt met 12 gram marihuana en 14 gram ecstacy verstopt op zijn lichaam en in zijn bagage. "Voor eigen gebruik en niet voor verkoop" volgens eigen zeggen.

Hij is naar Bali gekomen - en da's wel lief van hem - om hier te werken en geld te verdienen om zijn zieke moeder in Kuala Lumpur te kunnen helpen,

Dit was zijn derde bezoek aan Bali. Zal ook wel zijn langste en laatste bezoek worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Vooropgesteld, het is niet bijster slim om pillen, wiet etc mee te nemen naar ID. Zonder een discussie te willen starten kan je wel concluderen dat de strafmaat voor bezit en/of gebruik van drugs totaal uit verhouding is. Full stop.
Ik las overigens dat de hoeveelheid dope iets minder was:
http://desktop.beatmag.com/ind(...)sted-smuggling-drugs

Desalniettemin wens ik Willem sterkte. Kerobokan prison is geen lolletje. Ben er paar keer op bezoek geweest om medelanders een hart onder de riem te steken.

matur suksama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat wordt een visum voor zes jaar of meer.. haha.. hoe dom kun je zijn. Hij had beter gewoon een paar kilo mee kunnen nemen, wel voor de verkoop... zal voor de straf uiteindelijk niet bizar veel uitmaken.

Sorry, heb er geen medelijden mee zoals je wel kunt zien.

paulana
User
spacer line

Wordt dat "visum" automatisch verlengd of maggie tussendoor ff weg ?

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist jochie van 17 jaar gepakt met een joint, 8 jaar meneer.
Je komt dus uit een ei als je zo iets flikt.
Geen veroordeling van mijn kant om een joint te roken (alhoewel ik er niets van moet hebben) dit kan in Nederland, hier dus niet.
Ga je dan met die rotzooi naar Indonesie, dan ook niet mauwen als je 8 of 9 jaar een permanent visum krijg in een miserabel hotel.. Emoticon: Shut up!

Puputan
User
spacer line

Spijtig dat ze in IndonesiŽ zo hardvochtig zijn met betrekking tot het gebruik van marihuana aangezien het voor veel patiŽnten met MS of neuropathie het enige middel is dat effectief is tegen spasmen en pijn en dat zelfs deze mensen dit middel wordt onthouden in IndonesiŽ is tamelijk misdadig terwijl het wel bepaalde groepen op Sumatra wordt toegestaan om marihuana te gebruiken bij het bereiden van bepaalde traditionele gerechten.

spacer line  

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...eigen schuld dikke bult...iedereen weet welk risico hij of zij loopt dus wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten ook al vind ik wel dat de straffen belachelijk hoog zijn...

Puputan
User
spacer line

On 05-11-2010 15:04 Malam wrote:

Je komt dus uit een ei als je zo iets flikt.

Was u niet degene die met drank op door het rode stoplicht reed in IndonesiŽ. Hij/zij die onschuldig is werpe de eerste steen.

spacer line  

Slechte zaak stenen gooien ik heb onlangs op tv gezien hoe een vrouw gestenigd werd, bij het journaal van onze zuiderburen, omdat ze met een vreemde man op straat was gesingaleerd ik geloof in Afghanistan de beelden staan me in ieder geval nog bij....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-11-2010 22:38 Puputan wrote:

[quote removed]

Was u niet degene die met drank op door het rode stoplicht reed in IndonesiŽ. Hij/zij die onschuldig is werpe de eerste steen.

Ook voor u, lezen is een vak.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gelukkig gooien ze hier nog niet met stenen, maar in sommige gevallen ben ik daar toch voorstander van op de een of andere manier. Als je zo dom bent om drugs mee te nemen, en je neemt dan ook nog eens een heel klein beetje mee, dan heb je bij mij behoorlijk gescoord qua domheid.

Puputan
User
spacer line

On 06-11-2010 05:19 Malam wrote:

[quote removed]

Ook voor u, lezen is een vak.

Het staat er toch echt: tja ik weet het, teveel en dat mag niet

On 04-06-2010 00:03 Malam wrote:
Dit moet ik echt kwijt.
Ik rij met mijn Toyota Rush over Allah's wegen op Batam, heb inmiddels 44 jaar mijn rijbewijs en ook nog motor, al mijn papieren in orde, internationaal enz..
Kom uit de stad, heb een biertje gedronken, tja ik weet het, teveel en dat mag niet.
Sta netjes stil bij het stoplicht, richtingaanwijzer uit, veiligheidsgordel om en naast mij stopt ťťn of andere klojo op een motor met een andere klojo achterop, die mij verteld dat ik door het vorige stoplicht gereden ben.
Nou is mijn Indonesisch niet echt geweldig, maar voldoende om dat stuk ongeluk aan te kijken en te vragen wie hij dan wel was.

Dat stuk ongeluk kijkt me aan en haalt onder zijn jas een batch vandaan , oke
vriend waar is jouw echte indentificatie, waar ben je gestationeerd, Barelang.
Goed jochie, je weet dat ik nu door kan rijden en dat het klaar is, bovendien is deze auto van een hoge politieofficier, wil je de papieren zien???????
Nee nee dat was niet nodig, maaaaaaar wees voorzichtig hť Pak.

Ho ho ho nu niet terug trekken, we gaan naar het bureau, ik rij achter je aan hahahaha.
Getverderrie dat was nu juist niet de bedoeling.
Afijn aldaar aangekomen, twee koprollen van mijn huis vandaan, internationaal meegenomen, keken ze me al aan alsof ze geen vel op hun lul hadden(vaak hebben ze dat ook niet want vaak zijn ze Moslim)
Zo mijne heren wat gaan we doen, wat heb ik fout gedaan.
En dan begint het, tja in het Indonesisch en niet door hebben dat ik ze kan verstaan.
Heb er maar een einde aan gemaakt door te vragen om koffie zonder suiker, nou dat was effe te veel, overtreding in hun ogenen trachten een bule te rippen is vrij normaal, maar als die klojo in het Indonesisch vraagt om koffie ZONDER suiker dan zijn ze ala minuut de weg kwijt.
Als bovendien die blanke gek nog vrijwillig achter hun motorretje aanrijd dan begrijpen ze er echt geen pepernoot meer van.

Geweldig, dit was niet nodig maar ik wilde het gewoon, soms heb je van die ondeugende buien.
Heren was ik fout??????, Tja de twijfel slaat toe.
Ok, stel dat ik fout was, we lopen nu naar buiten en kijken hoeveel er tegen het verkeer in rijden voor jullie deur, zonder licht en zonder veiligheidsgordel.
Tot hoe laat hebben jullie dienst??????? Ik heb alle tijd hahahahaha
Heb er zelfs op aangedrongen er een zaak van te maken, wel even verteld wat er allemaal gebeurd en dat ik dat aan de kaak zou gaan stellen, geld geen gebrek en een lange adem.

Kort en goed, heb een leuke 2 uurtjes gehad, geweldige klojo's helemaal overdonderd, had na 10 minuten weg kunnen wezen, maar heb lekker met ze zitten bomen.
Nog een aantal corruptie zaken aangesneden en dan worden ze ineens voorzichtig, dan kom ik te dicht bij hihihihi.
Wel hun telefoonnummers uitgewisseld natuurlijk en als Pak Malam problemen heeft geeft ie maar een belletje.
Hmmmmm heeft ze meer gekost als Pak Malam, uit hufterigheid heb ik hun zoete koffie uit de thermos opgezopen en omdat mijn sigaretten in de auto lagen nog effe een aanslag op hun sampurna gedaan hahahahaha
Zo zie je maar weer, kost je twee uur maar ik heb vrienden voor het leven.

Natuurlijk probeerden ze wel wat, gelukkig weet ik van heel veel misstanden hier en elke keer als ze wat probeerden dan was mijn wedervraag wat ze daar aan wilden doen om mij te helpen, hmmmmm dat was moeilijk, immers dat waren grotere petten hahahaha, einde verhaal, ik heb er een paar vrienden bij.
Geweldig, wat een stelletje, was het maar altijd zo gemakkelijk.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Triest hoor, 1 of enkele jointjes die tot jaren gevangenisstraf leidt. Je kan wel zeggen dat er iets serieus mis is met het Indon strafsysteem. Er is weinig overgebleven van het "proportionele straffen" zoals het volgens het Nederlandse strafrecht ging.

Gracias. Sama sama

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Wij kregen eens een vriend op bezoek in Bali die net aan was gekomen uit NL. Hij kwam er ineens achter dat er nog een joint in zijn geldtasje zat. Nou ja, of hij er 'ineens achterkwam' weet ik natuurlijk niet zeker, 't zou ook opzet geweest kunnen zijn. Maar hij was gevlogen via Singapore....nou, daar moeten ze het ook niet ontdekken bij een controle geloof ik!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,698 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com