indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

danil
User
User icon of danil
spacer line

welke bank geeft de hoogste depostirente in indonesie?
Emoticon: Confused

paulana
User
spacer line

Geen idee, maar (heel flauw) misschien een zonnebank... Emoticon: Party!

Om Swastiastu

spacer line  

Hallo Paulana,

Nog flauwer, de achterbank van een kitjan

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik ken er ook wel één. Een zandbank. Emoticon: Worship

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Nog eentje, een tuinbank Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Nou ja..reservebank dan?Ik weet eigenlijk niet of er banken zijn die rente geven.Maarreh...is dat logo wat ik de Emoticon: Yummie! nk dat t is?

Puputan
User
spacer line

Aan z'n avatar te zien denk ik aan de spermabank, en wat je een keer gestort hebt krijg je nooit meer terug, ook geen intres.

spacer line  

De meeste banken verkopen direct verhandelbare staatobligaties die jaarlijks 9,25% rente utikeren.

De maximale rente op deposito-rekeningen is begrends door de centrale bank van Indonesie en staat momenteel op 6,25% voor een 3-maands Roepia deposito-rekening.

Geld dat op rekeningen staat van banken is in Indonesie net zoals in de EU verzekerd - tot een maximum - tegen het "omvallen" van de bank.

Er zijn ook cooperaties die zeer hoge rentes beloven maar dat zijn stuk voor stuk pyramide-constructies. "Awas"!

If you have nothing to loose, you can risk everything

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Zelfs op een gewone rekening bij de bca krijg je iedere maand bunga.Dat krijg je in holland niet.

Shalom

danil
User
User icon of danil
spacer line

bedankt Amed voor je antwoord Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party! en bij welke bank krijg je dat maximum van 6,25% ????????????? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. danil:

Sowieso bij BCA maar ik weet 100% zeker dat je dat percentage ook bij de meeste van de andere, landelijk opererende banken (BNI, BRI, Mandiri, CBIM Niaga, Permata) etc., etc. op je deposito-rekening kunt krijgen.

spacer line  

Rente is verboden in de Islam.

larisse
User
spacer line

On 01-12-2010 16:10 Robertvande wrote:

Geen idee ,in Thailand ook ?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nee, in Thailand niet...wonen ook weinig Islamieten...En de rente is daar okay!

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Op 01-12-2010 18:40 schreef larisse:

[quote verwijderd]

Geen idee ,in Thailand ook ?

Geen idee?! We zijn lekker op de hoogte.

simpati
User
spacer line

Rente is verboden in de Islam
Op http://financieel.infonu.nl/le(...)den-in-de-islam.html wordt een en ander duidelijk uitgelegt.
Lenen is ook verboden, als alle brommers (sepeda-motor) en auto's die betaald zijn met geleend geld niet meer op de weg zouden zijn was het heerlijk toeren over de Indonesische wegen!
Salam,
Jan
Malang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-12-2010 16:10 Robertvande wrote:
Tja, de eerste islamiet die de regeltjes van zijn/haar geloof zo allemaal interpreteert moet ik nog tegenkomen.

Dit is Indonesie, het merendeel van de mensen waarvan gezegd wordt dat ze tot de Islam behoren zijn abangan (niet praktiserend), of hangen het Kejawen aan, een mix van animisme, Hindoeisme en Islam waarbij de Hindoeistische/animistische geschiedenis eigenlijk alleen afgedekt wordt door het woord Islam... dit is het land waar Moslims bergen, rivieren, zeeen en bomen als heilig zien.. dat moet Mohammed niet te horen krijgen, die draait zich om in zijn graf!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-12-2010 14:13 simpati wrote:
Rente is verboden in de Islam
Op http://financieel.infonu.nl/le(...)den-in-de-islam.html wordt een en ander duidelijk uitgelegt.
Lenen is ook verboden, als alle brommers (sepeda-motor) en auto's die betaald zijn met geleend geld niet meer op de weg zouden zijn was het heerlijk toeren over de Indonesische wegen!
Salam,
Jan
Malang
Ja, rente mag niet, maar volgens mij had men toen nog niet echt goed door dat er zoiets als inflatie bestaat, en rente dus eigenlijk niet meer is dan een beetje bijblijven met de inflatie. Rente aannemen is toch wel achteruit gaan, zeker geen vermeerdering van je geld.

Wat bedoeld wordt - als je het mij vraagt als kafir - is dat je geen woekerrentes mag ontvangen. Iets wat wel begrijpelijk is en in de meeste landen ook strafbaar is onder de gewone wet. Daar is geen religieuze qanun voor nodig.

Rentes in Indonesie liggen bizar laag, buiten dat is de koers niet extreem stabiel (al wordt het beter), en rentes worden gegeven omdat iets risico's met zich meeneemt over het algemeen... dus reken jezelf maar niet rijk, dat loopt uit op een fiasco.

sendiri
User
spacer line

Goedendag allen,

weet iemand de huidige maximale rente op een deposito rekening? Is er een bepaalde termijn dat je geld dan vast moet staan?

Salam, sendiri.

spacer line  

Bij een normale bank: op dit moment ca, 3,25% tot 4% en afhankelijk van hoeveel en hoe lang je e.e.a. vastzet.

Bij een kas associatie: Ca. 8,25% op een jaar-deposito van 500 miljoen of meer.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

AEB, dan moet het wel ik Rupiah's zijn toch Emoticon: I love it

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sendiri
User
spacer line

AEB,

ik zie op de site van bank Niaga bij een time deposit een rente van 5,25% over 12 maanden , bij een bedrag vanaf 8 juta. Bij bank Mandiri een rente van 5% over een periode van 12 maanden, bij een bedrag onder 50 juta. Weet jij of de rente dan per maand wordt bijgeschreven of aan het eind van de afgesproken periode? Als de rente per maand wordt bijgeschreven komt die dan automatisch boven op het bedrag dat je dan inlegt?

Salam, sendiri.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

rente per maand/kwartaal/jaar is vaak af te spreken, zo ook of de rente op een andere rekening gestort wordt of bij de inleg geteld wordt en of de deposito al dan niet automatisch verlengd wordt na afloop.

Let er trouwens op dat over de rente direct 20% belasting wordt ingehouden en je voor het openen van deposito Indonesier moet zijn of buitenlander met minimaal een KITAS.

sendiri
User
spacer line

Dat van die belasting was me nog niet bekend, de andere informatie wel, dank je.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dus effectief ligt je rente op een jaar lang deposito zo'n 1 procentpunt lager, op 4 procent. Het vervelende echter is dat de inflatie bijna 2x zo hoog is, volgens officiele cijfers iets minder. Dus je legt er geld op toe feitelijk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,676,338 topic views - 227,308 posts - 13,610 topics - 18,990 members - last post @ 20-07-2018 18:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,872,530 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com