indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Tuurlijk wel bijpraten maar mama bewaakt haar dochter goed want we zijn nog niet getrouwd zo gaat dat nou eenmaal hier.. Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Het is nu woensdagmiddag hier 3 uur en heb nog heel wat in te lopen met mijn reisverhaal daar internet niet altijd even goed werkt bij mijn vriendin.
ik was gebleven in Kuala Lumpur met mijn verhaal want ook daar maakte ik natuurlijk weer wat mee.

Ik viel bijna over papieren en een paspoort die iemand verloren was bij de ingang van een winkel.
Wie is er nou zo slordig op zijn spullen ?
Ik ben direkt naar de infobalie gelopen en die dame werd opgeroepen en jawel naar 10 min wachten kwam ze bijna huilend want ze was door de winkel daar naar toegestuurd ze had de oproep niet gehoord.
En wat blijkt nou ze moest met dezelfde vlucht mee als ik en we zaten ook nog in dezelfde rij.
Zelden iemand zo blij gezien het was een vrouw van 22 jaar uit Padang.

En dan het laatste stukje van een reis vol afzien maar dat heb ik er wel voor over.
Gelukkig heb ik in het vliegtuig wel een paar uurtjes kunnen slapen en dat is maar goed ook want het is een lange zit 13 uur non stop.
En eindelijk ik kom in Padang aan waar ik direkt een foto heb gemaakt op het vliegveld.

Dat was de eerste van die dag en tevens de laatste want mijn vriendin ( straks mijn vrouw ) sleurde me gelijk een kapsalon in waar ik onder handen werd genomen.
Ik grapte maak er maar millimeter werk van als het er maar goed uitziet maar ik werd bijna helemaal kaalgeschoren en daarna werd mijn haar geverfd donkerbruin maar ik denk dat hij de verkeerde tube heeft gebruik want het werd rood-bruin.
En dat voor nog geen 5 euro.
Daarna naar huis een mandi genomen (da's een grote bak water met een plastic steelpannetje er in en daar moet je je eigen mee wassen ) .
Daarna kon ik nog steeds niet slapen dus ben mijn mail gaan lezen en even naar buiten gegaan waarna ik weer aan de comp ben gaan zitten.
Om 7 uur viel ik in slaap en werd om 2 uur weer wakker.

Heb ong een uur zitten prutsen aan de comp maar internet had er niet echt zin.
Daarna ben ik bij de bushalte koffie ( wat was die lekker dat wordt vaste prik) gaan drinken en heb nog net het laatste kwatiertje van de voetbal Ned tegen Hongarije kunnen zien.

's Morgen's zijn we naar de politie geweest om mijzelf te melden want dat is verplicht als je bij prive mensen verblijft hier.
En weer werd ik verast want we kregen allebei een doosje voor onze neus gezet mat allerlei lekkere dingen er in terwijl ze toch echt niet wisten dat we kwamen.
ik had gehoord op het forum dat het gratis is maar dat is niet waar want ik moest 10.000 administratie kosten betalen ong 75 eurocent...
Mijn complimenten voor de politie in Padang velen kunnen hier nog van leren

.

Omdat de politie vlakbij een van de weeshuizen is zijn we vervolgens daar naar toe gereden waar we met open armen ontvangen werden.
Ze hebben er sinds 2009 twee meisjes bij die erg klein waren toen ze kwamen.

Een treurig verhaal want hun vader heeft hun moeder vermoord en zit in de gevangenis.
1 kind is nu een jaar en vier maanden dus die is als baby daar binnengekomen.
Op zich zag her er daar niet zo slecht uit want meisjes houden nu eenmaal alles beter bij als jongens.
Het weeshuis wordt gerund door drie pleegmoeders en er zitten 39 kinderen.
Ze vroeg of ik Engelse les wilde geven aan de kinderen en heb dus een gitaar aangeschaft een echte yamaha voor ong 35 euro zodat ik de kinderen spelenderwijs wat bij kan leren natuurlijk van mijn eigen geld want wilde er toch een kopen.
Zondagmiddag ga ik er lessgeven.
Hier een foto van 2 pleegouders en de zusjes...

In mijn hoofd heb ik al weer een nieuw projekt maar stap voor stap eerst de eerste twee projecten afwerken, en overleggen met Pamela onze penningmeester want ik doe niks op eigen houtje want ik wil zeker weten dat het geld goed terecht komt en wil geen fouten maken.

Daarna zijn we naar het weeshuis gereden waar ik bedden ga wegzetten
Er staan 2 bedden die te repareren zijn en samen met de andere 5 bedden die al in de maak zijn zouden dan alle 35 kinderen een eigen plaatsje hebben.
Het was er wel erg vies en smerig en stelde voor om samen met de jongens een schoonmaakdag te houden moet alleen even met Pamela overleggen of dat ik daar een paar tientjes voor vrij mag maken voor bezem,s dweilen ed.
Woensdagmiddag om 2 uur ga ik daar alles coordineren en mijn vrouw gaat samen met de kinderen schoonmaken het ziet er echt niet uit de tranen springen in je ogen.

Ben nog even naar een winkel gereden wat je als bouwmarkt kunt bestempelen wel een heel kleintje om mezelf te orienteren op de prijzen hier en ze beloofde ons KORTING en wie weet krijgen we nog wel het een en ander voor niks.

.

paulana
User
spacer line

Helemaal goed, niets veranderen aan dat haar , groeien doet het vanzelf in de warmte en snel , dat lichte haar vond ik mooi, maar roodbruin wie weet. Emoticon: Cooool

Ze( heeft ook een naam ?) heeft je wel onder controlle Willem, hahaha Emoticon: Wink

De foto zie ik nu pas, hartstikke leuk dat koppie van je zo Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

spacer line  

Ik word soms moe van het internet hier ga zogmaals proberen de fotoo's er tussen te zetten.
Morgen zal ik een scan van onze uitnodiging maken en hier wegzetten en mijn as vrouw heet Elsi.
Ben nog niet uitgerust maar wel uiterst tevreden over de dingen die ik heb gedaan vandaag.
Het zit eenmaal in mijn hoofd een nieuw tehuis voor straatkinderen weg te zetten hier maar dat is een jarenplan maar dat geeft niet als het er maar komt.

Pamelabak
User
spacer line

Willem,

Het korte haar staat je uitstekend. Zo houden!

Groetjes,
Pamela

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Willem,

Als ik de foto's zie begrijp ik waarom Elsi je aan de haren naar de kapper gesleept heeft. Het lijkt wel of je aan het programma "de Make Over"hebt meegedaan. Heeft je schoonfamilie geapplaudiseerd toen ze je zagen?

Je ziet er een stuk jonger uit. Emoticon: Red face

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
User
spacer line

Ja Bintang,

Willem ziet eruit alsof ie zijn eigen zoon is..beetje overdreven maar toch Emoticon: Nice

Wat een snoepies die zusjes

Om Swastiastu

spacer line  

Was er vanacht alweer om 1 uur uit dus maar 4 uurtjes geslapen en begin mezelf toch een beetje tegen te komen dus vandaag stop ik om 4 uur met werken want wil toch wel eens een keertje 7 uurtjes slapen.
Ik denk dat het de spanning is van alles wat nog komen gaat.
Vandaag op het programma flyers maken en drukken naar het weeshuis gaan waar we keuken en meer op willen gaan knappen naar de verfwinkel gaan want ik heb drie blikken verf op het oog maar wil ze veeeeel goedkoper hebben al zijn ze niet zo duur.
Verder schoonmaakspullen kopen en een nieuwe snaar voor mijn gitaar.
En als ik op tijd terug ben dan naar de universiteit om personeel te werven voor te verven en zo.
Morgen ga ik alleen naar de mensen die de bedden aan het maken zijn om te kijken hoe het gaat daar daarna heb ik wat prive dingen te regelen en neem ik zaterdag vrij.
Zondag lesgeven en maandag weer druk verder werken medt ons netwerk en wou maandag ook naar de politie gaan om flyers rond te delen en hopen dat ze wat rupia''s willen doneren en/of ons willen ondersteunen op een andere manier.
Mochten er nog mensen zijn die ons financieel willen ondersteunen alle giften zijn welkom.
Verder ben ik te bereiken op mijn nr alhier en smssen kan op mijn nr dat op de website staat.
Mijn nr is +628174154995

SanderBali
User
spacer line

Willem,
Leuk om zo'n verslag te lezen.
Na het lezen over dat kaalscheren en haarverfen ben ik eigelijk wel een beetje beniewd hoe oud jouw aanstaande vrouw is?

spacer line  

Mijn vrouw is 36 en een foto volgt ik denk morgen.

spacer line  

Vanmorgen weer erg vroeg uit de veren maar da's normaal hier.
Ik heb eerst nieuwe flyers gemaakt voor hier op mijn computer en ben daarna papier gaan kopen want dat papier dat ze normaal gebruiken leek wel vloeipapier en dat lukt niet want het moet aan 2 zijde bedrukt worden.
Daarna uit laten printen en ook heb ik spandoeken van plastic laten drukken want dat was zo goedkoop.
Je mag blij zijn als je voor die prijs een A3 kan laten printen in Nederland.

Ook moesten we internet gaan betalen en dat was echt lachen want toen we daar aankwamen werd ons mede gedeeld datr het niet kon want het netwerk lag er uit en ze konden dat niet uitprinten.
Natuurlijk neem ik daar geen genoegen mee en vertelde ze dat ze dan maar een bonnetje met de hand moesten schrijven en de boel later moesten in voeren.
Nou dat deden ze dan weant ik ga echt niet weer 10 km rijden voor die 3 euro.
Volgens mij waren ze te lui om dat te doen want als ik niet had aangdrongen had ik morgen weer een uur kwijt geweest.

Daarna zijn we naar het weeshuis gereden met die verschrikkelijke keuken.
We werden hartelijk ontvangen en de staf was her heloemaal mee eens dat het eigenlijk niet door de beugel kon maar door gebrek aan financien hebben ze geen keus.
Dus gaan we maandag voor kookappratuur kijken want anders heeft opknappen geen zin, da's water naar de zee dragen.

Ook werden wij uitgenodigd om mee te eten maar daar heb ik toch maar voor bedankt.
Ik heb even in de ketels gekeken maar daar wil ik echt geen eten uit.
Dus we zullen ook pannen moeten aanschaffen maar niet getreurd daar heb ik rekening mee gehouden.
Morgen gaan we ook even kijken voor verf want heb al verf op het oog maar moet nog even onderhandelen.

En jawel hoor 1 km voor we thuis kwamen werden we overvallen door een verschrikkelijke stortbui was in 30 sec door en door nat net of ze even een paar emmers water over je heen gooien.
Verder heb ik op mijn koffiestek een vrijwilligster gevonden die op de universiteit zit en ons wil helpen.

Al met al mag ik niet mopperen het loopt zelfs beter als ik had durven hopen maar ben er wel heel de dag en soms
´s nachts druk mee.
Morgen gaan we naar de stand van zaken kijken bij de timmerman die onze bedden maakt.
Zaterdag de les van zondag voorbereiden kortom werk zat ik verveel me geen minuut.
Moet trouwens wel even kwijt dat ik me echt thuis voel en mezelf ook veel beter voel als in ons kouwe kikkerlandje.
Morgen weer een vervolg.....

paulana
User
spacer line

Hoi Willem,

Neem niet teveel hooi op je vork, onderschat het klimaat niet

Suc6 en groetjes
Paulien

Om Swastiastu

spacer line  

Ja paulana vanmiddag wilde ik een half uurtje liggen maar werd pas 3 of 4 uur later wakker.
Ik had net alles klaar wilde het plaatsen en ik was uitgelogd hoe kan dat nou....
Nu heb ik geen zin meer het is warm en wil weer terug naar huis want het internet werkte daar bijna niet dus probeer ik het later nog een keer
Ik plaats wel vast de foto's want dat gaat hier een stuk sneller en werk het zo meteen wel bij als ik thuis ben...ja thuis want dat is het hier voor mij....de vrouw rechts is mijn vrouw.....

paulana
User
spacer line

Willem dat gevoel van thuis voelen in RI delen wij met je!!

Mooie foto's en een leuk jong koppie heb je met dat korte haar en nieuwe kleur.

Salam Paulana

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ga door Willem, we zijn trots op je.

spacer line  

Morgen moet ik les gaan geven maar mijn hoofd staat er niet naar ivm mijn huwelijk.
Ik moet mijn reisverhaal bijwerken maar ben echt even van slag.
Zie topic trouwen in Indonesië.
Natuurlijk ga ik het proberen morgen ik geef het echt niet op maar het zal even moeilijk zijn.
Gelukkig heb ik veel mensen die achter mij staan en dat zal zeker helpen maar toch kost het weer veel tijd en ergenis........
Het is nu 02.15 en moet er om 4 uur weer uit dus blijf maar wakker heb om 05.30 een afspraak met de universiteit hier en nmoet om 10 uur les gaan geven.
Ach ja een beetje tegenslag moet kunnen maar als door een of andere idioot mijn huwelijk niet doorgaat dan zoek ik hem echt wel op wist ik maar wie dan ben ik al wat verder.

Maar goed om even op het topic terug te komen....
Vrijdag hebben we het kookgebeuren aangeschaft 3 kooktoestellen met gasflessen en al en wilde naar de bedden gaan kijken maar het regende zo hard dat ik dat volgende week doe.
Ook de matrassen moeten nog gekocht worden maar dat gaat wel lukken.
We hebben 5 bedden gekocht voor 10 kinderen maar hebben 13 slaaplaatsen nodig en gelukkig staan er nog twee stapelbedden waarvan er een helemaal opgeknapt moet worden en de andere daar alleen het bovenste bed en dat gaat zeker lukken.
Ook heb ik 2 sponsors gevonden een in de vorm van veel korting en de andere daar wordt een donatiebus geplaatst dat is het tentje waar ik altijd koffie ga drinken (zie foto hierboven}.
Ook heb ik gesproken vandaag met de voorzitter van west Sumatra en hij beloofde me te helpen met ons uiteindelijke doel een nieuw tehuis voor de vele straatkinderen die nog rondzwerven.

We zijn ook naar het laatste weeshuis geweest maar daar was niemand van de leiding aanwezig en gaan we dinsdag naar toe en maandag flink er tegen aan in onze nieuwe keuken eerst met een staalborstel al het roet van de muren halen ontvetten enz...
Daarover meer maandag morgen proberen met frisse moed naar de universiteit te gaan en lesgeven,
Natuurlijk Willem geeft het niet op ook als mijn huwelijk mocht stranden door een of andere idioot dan gaan de projekten gewoon door want opgeven dat nooit van ze leven.

Dinsdag om 10 uur gaan we het laatse weeshuis bezoeken...pffff wat heb ik veel voor elkaar weten te krijgen in de vier dagen dat ik nu bezig ben dat had ik echt niet durven te dromen.....

Je had die blije gezichten moeten zien toen ze de verf en zo kwamen brengen ik kreeg er gewoon een brok in mijn keel van....ja ik vind dit veel leuker als echt op vakantie gaan en heel de dag liggen luieren enz maar ja ik heb dan ook geen werk dus da's anders als dat je komt om even uit te rusten hier....
Ja ik ga nog maar een keertje koffie drinken want zit veel te veel te piekeren.
Mischien moet ik toch maar eens wat tijd voor mezelf nemen maar dat kan ik bijna niet want ik wordt alleen maar meer gemotiveerd vooral toen ik `s avonds een wok kwam brengen en zag dat ze heel de ruimte naast de keuken hadden leeggehaald want daar lag alleen maar hout en komt de noodkeuken en daar lag echt een flinke stapel hout.
Zonde dat ik daar geen foto van heb genomen...

spacer line  

Vandaag een hele fijne dag gehad ondanks een slapeloze nacht ben ik toch gewoon de dingen gaan doen die ik gepland had.
Het lesgeven was erg leuk en de kinderen konden al wat engels en een liedje konden ze al.

Volgende week gaan we postkaarten maken waarvan ik er een paar ga opsturen en de rest verkoop ik als ik terug ben in Nederland voor de stichting.
Na het lesgeven zijn we pannen gaan kopen en ook een bal voor de kinderen in het ander weeshuis.
Ik heb alles in het weeshuis laten liggen waar ik les gegeven heb zodat we de pannen gelijk konden brengen.

Daarna zijn we naar huis gereden en heb ik 3 uurtjes geslapen.
Toen ik wakker werd zijn we die op gaan halen maar we kwamen bijna niet meer weg bij die meisjes zo spontaan en leuk.
Als ze postkaarten gemaakt hebben dan trakteren we op een ijsje en eind van het jaar wil ik daar computers wegzetten.
Morgen gaan we beginnen met de keuken en jullie zullen het zien dat dromen niet altijd bedrog zijn het loopt als een trein en ben er bijna heel de dag mee bezig .
Ik geniet er met volle teugen van.
Morgen weer een drukke dag moet nieuwe flyers maken en aan de keuken gaan werken althans coördineren.
De foto's zet ik er morgen tussen van het lesgeven en de pannen eerst even wat slaap inhalen.....

Wil je ook een kaart in de bus dan doneer en zorg ik dat de kaart opgestuurd word.
5 euro lijkt me wel een redelijk bedrag want postzegels en materialen kosten ook geld.
Het nr staat op onze site....help ons helpen.....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja senior en Paulana,
Willem is ongrijpbaar, zolang eea onduidelijk is, nee

spacer line  

Ja weer een nieuwe dag eerst komen ze les geven hier en daarna ga ik weer naar het centrum om te zeggen dat ze de kooktoestellen en de gasfelessen kunnen komen brengen.
Daarna gaan we schoonmaakspullen kopen voor a.s. woensdag voor het tehuis van de bedden.
Ook moet ik nog wat promotiemateriaal laten drukken.en nieuwe flyers maken.
Een paar colectebussen maken die ik hier en daar weg mag zetten.
En naar het weeshuis alles coördineren want het gaat nu echt beginnen.
Heb er ontzettend veel zin in ik vind het zo fijn bij de kinderen.
Dus weer werk genoeg vandaag. ga nu gelijk even de foto's van gisteren uploaden.

Ben een uur bezig voor drie fotootjes het internet is gewoon 3g ook al heeft ze een
hspda modem moet je wel een mast in de buurt hebben die dat ondersteund....straks maar weer naar warnet toe ....

paulana
User
spacer line

[quote] Op 03-04-2011 19:24 schreef merapi:
Ja senior en Paulana,
Willem is ongrijpbaar, zolang eea onduidelijk is, nee [/quo

Voor mij is Willem een integer mens dat heb ik al eerder geschreven,.Jouw gedachten over Willem zijn niet de mijne en ik ben uitstekend zelf in staat om een indruk - oordeel over iemand te krijgen, laat aub mijn naam weg uit jouw posting ,Merapi !! Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Jij trekt weer de integriteit van Willem in twijfel en dat vind ik meer jouw probleem.!
Willem krenken waarom, hij werkt hard dat zie je aan de foto's als je de moeite neemt die te bekijken. .En daarbij is het niet alleen de integriteit van Willem die je in twijfel trekt
op het forum. Emoticon: Angry

Ps. Willem hoeft mij geen uitleg te geven over zijn doen en laten , laat staan verantwoording af te leggen. Ik heb groot respect voor alles wat hij tot nu toe heeft waargemaakt en voor mij is het een goud eerlijke man die niet verdiend dat hij zo wordt afgekraakt. Chapeau Elsi en Willem, laat jullie niet van de wijs brengen.

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Hele mooie en duidelijke scherpe foto's Willem, en dat gevoel wat je daar hebt....
ik kan het heel goed navoelen en begrijpen

Groet Paulien

Om Swastiastu

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Merapi,

Ik had je al eerder verzocht te stoppen met deze uitlatingen in Willem zijn richting.
Zonder verdere onderbouwing iets de wereld in slingeren met als voertuig dit forum, of dit topic is ongepast. En dit is ook daarmee de laatste waarschuwing.

It's only kinky the first time.

Pamelabak
User
spacer line

On 03-04-2011 19:24 merapi wrote:
Ja senior en Paulana,
Willem is ongrijpbaar, zolang eea onduidelijk is, nee

Wilma,

Wil je dit a.u.b. uitleggen? Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt. Telefonisch had je ook je bedenkingen aan mij geuit en heb ik je precies verteld wat ik ervan vind. Ik heb je ook verteld dat Willem een integere man is en de verhalen die je over hem hoort totaal niet kloppen.
Wat de financiën betreft: alles gaat via mij. Van alles wat hij aankoopt, moeten er bonnen zijn! Elke keer als je zoiets schrijft voel ik mij ook aangesproken. Het komt erop neer dat ik samen met Willem malafide praktijken op na zou houden. Voordat je bij de bank een rekeningnummer voor een stichting kan openen, wordt je totaal gescreend, zowel op financieel als privé-vlak, dus a.u.b. niet meer zulke vervelende opmerkingen maken.

Vertel ons wat er onduidelijk is, wellicht kunnen wij dat uit de wereld helpen.

Groet,

Pamela

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Laat dit maar even rusten, Oyibo, Pamela en Paulana..
Ik heb niemand beschuldigd, integendeel, heb juist Willem geholpen. met kinderkleding.
Pam het heeft niets met jou te maken, maar in deze sfeer wil ik toch de kumpulan afzeggen op 15 mei.
Oyibo, je weet heel goed dat ik discreet moet zijn op dit forum, zeker om te voorkomen dat we weer lastig gevallen worden met onzin mail.
Alles wordt gelezen...en dat weet je.
Ach die laatste waarschuwing: waarom doorzie je dat niet?
Je kunt me mailen om opheldering te vragen , maar niet op het forum,

Pamelabak
User
spacer line

On 04-04-2011 19:13 merapi wrote:
Laat dit maar even rusten, Oyibo, Pamela en Paulana..
Ik heb niemand beschuldigd, integendeel, heb juist Willem geholpen. met kinderkleding.
Pam het heeft niets met jou te maken, maar in deze sfeer wil ik toch de kumpulan afzeggen op 15 mei.
Oyibo, je weet heel goed dat ik discreet moet zijn op dit forum, zeker om te voorkomen dat we weer lastig gevallen worden met onzin mail.
Alles wordt gelezen...en dat weet je.
Ach die laatste waarschuwing: waarom doorzie je dat niet?
Je kunt me mailen om opheldering te vragen , maar niet op het forum,

Ik snap niet wat de kumpulan met deze postings te maken heeft. Het staat toch helemaal los hiervan? Men mag toch om een verklaring vragen? En het geven van die kinderkleding is alweer een hele tijd geleden. Iedereen kan fouten maken. Kunnen we daar niet overheen stappen en achter ons laten? We zijn toch volwassen mensen?

Groet,
Pamela

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,999 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com