indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hallo ik heb een vraag ik wil trouwen op huwelijks voorwaarden
nu heb ik verschillende notarissen gesproken in nederland en die zeggen dat als je in indonesia gaat trouwen moet je daar naar een notaris gaan .en het volgens nederland recht doen
Ik weet niet of hier al een forum over is .
graag zou ik willen weten of er iemand bekend is met dit en misschien kunt vertellen waar ik terecht kan in Jogja

paulana
User
spacer line

Hallo aku18,

Ja daar is een topic over gemaakt, even intypen en je krijgt de informatie,

Groetjes

Om Swastiastu

marcel70
User
spacer line

paula

Wat in te typen? Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

paulana
User
spacer line

als ik het wel heb H V, maar ik heb zelf een paar maal een reactie gegeven, vandaar dat ik weet dat er een topic over is. Ik ga zelf ook even zoeken Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Kijk even bij het subforum algemene indonesie praat

scroll naar beneden en rechtsonder kun je een subforum uitkiezen
de 1ste moet je hebben Nederlandse general chat.
Is dit service of is dit service ?? Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Suc6 Paulana

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

sorry ik had al geantwoord Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

spacer line  

On 02-11-2010 15:21 aku18 wrote:
Hallo ik heb een vraag ik wil trouwen op huwelijks voorwaarden
nu heb ik verschillende notarissen gesproken in nederland en die zeggen dat als je in indonesia gaat trouwen moet je daar naar een notaris gaan .en het volgens nederland recht doen

Ik denk dat je in Indonesia volgens de Indonesische wet moet trouwen.
En daarna administratitief afhandelen in Nederland.
Trouwen ga je bij de kerk / moskee en BS , de notaris heb je nodig om de huwelijksvoorwaarden te registreren.

bisa dicek of makemyday .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Aku, ik denk dat je het beste het advies van Surya kunt opvolgen, hij weet veel op dit gebied
Vriendelijke groet,
Merapi

paulana
User
spacer line

Ook in dat topic heeft Surya veel antwoord gegeven op de diverse vragen

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Daar is Aku weer met zijn trouwplannen Emoticon: Yes!
Als je in indonesie trouwen wilt dan moet je VOOR het huwelijk eea vastleggen
bij een notaris in de plaats waar je trouwt, vlgs de indonesische wet (en het geloof van je partner, moslim dacht ik in jou geval)
Zorg wel dat je alle paperassen bij je hebt (en gelegaliseerd) niet ouder als 3 maanden
en vergeet de procedure via de nederlandse ambassade niet anders is het huwelijk ongeldig. (zie website ambassade) Ik neem aan dat je vriendin wel een notaris kan vinden in Yogja, lijkt me wel slim als je eerst alles leest (laat vertalen) voordat je iets tekent. Vele vragen zijn idd al eerder behandeld, succes Emoticon: Bye bye

Vergeet niet dat er ook nog een procedure daarna is om het huwelijk in Nederland
te registreren. Info daarover kun je gewoon opvragen bij de burgerlijke stand in je
woon- of geboorteplaats. Je moet nl gelegaliseerde (en vertaalde) papieren meebrengen uit Indonesie.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jessie
User
spacer line

ik dacht dat hij al getrouwd was(aku 18) niet over 1 nacht ijsslapen voor de juiste beslising
gemaakt word' Maar dan moet je wel goed uit gerust hebben. voor de juiste beslising, weet je het dan nog niet, neem dan maar even een 'Parasetamol, voor de juistebalans ,goodluck slamat jalang 'mas
Emoticon: Confused Merdeka Merdeka''

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Mas Jessie

JALANG heeft een andere betekenis Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-11-2010 08:19 Surya Atmadja wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Mas Jessie

JALANG heeft een andere betekenis Emoticon: Shiny
Da's nog maar de vraag. Misschien komt Jessie uit Maluku....? Emoticon: Wink

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

hoi jessie
nee ik ben nog niet getrouwd ik wil eerst alles goed op de rit hebben
ik ben 1 keer getrouwd geweest daar heb ik mijn les wel van getroken

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hoi saber2
Ja helaas is er nog niks van gekomen van het trouwen
er is elke keer wat anders natuurlijk begrijp ik je wat je schrijft daar heb je aku18 weer !de reden kun je lezen.
Ik heb haar weg moeten halen waar zij woonde daar bleek zij gewoon slaaf te zijn dus moest ook andere woonruimten zoeken En dan was de geboorte akte niet goed naam verkeerd letter vergeten niet gelijk aan ktp kwamen wij achter omdat wij een paspoort wilde maken voor haar ! ik wilde hier in nederland trouwen met haar ! maar helaas .ook dat wordt weer erg moeilijk gemaakt door onze fijne regering .voor een visum van drie maanden moet zij een vast inkomen hebben en een vaste woonplaats maar goed we blijven door vechten
En mischien zoals je weet voor dat alles op de rit is 2 maanden verblijf in indonesia niks het is zo weer voorbij .helaas zit ik nu weer in dit schijt nederland sorry voor het woord om hier mijn dingen weer te regelen

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hallo ik heb van alles typt helaas kom ik steeds bij mijn eigen vraag terecht
kan iemand mij nog een tip geven aub

Mvg Aku

paulana
User
spacer line

het subforum algemene indonesie-praat Aku en dan ca 2 maanden terug
even naar beneden met je muis, rechtsonder kun je een subforum uitzoeken.
wat al ouder is vindt je daar terug. beter kan ik het niet uitleggen maar het functioneerde bij mijn zoeken wel

een link geven zoals de anderen kan ik niet, functioneert niet. Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

spacer line  

On 16-11-2010 12:52 aku18 wrote:
Hallo ik heb van alles typt helaas kom ik steeds bij mijn eigen vraag terecht
kan iemand mij nog een tip geven aub

Mvg Aku

Je ZUS nog aan toe.

Voor de laatste keer .

http://www.expat.or.id/info/pr(...)uptialagreement.html

Andere keer kost je een doosje sigaar en een flesje campari.

paulana
User
spacer line

Hallo Pak. Surya u bent te goed voor deze wereld!! kunt u mij ook uitleggen hoe dat gaat
Snap er echt niks van

Om Swastiastu

spacer line  

Als je een site gevonden hebt (via de wijze google) ga je met het muisje er opklikken , copieeren .
En dan ga je naar indahnesia en in de topic plakken met een muisklikje.
Ome Ziel kan het beter uitleggen, heb van hem "geleerd"

paulana
User
spacer line

Ja Om Ziel is goed in plakken, ik bedoel met al zijn plaatjes en illustraties, maar daar kan ik niets mee, ik scroll naar een subforum en vind daar ook wat ik zoek, maar kan die link niet copieeren, ook dat vetgedrukte of schuin geschreven tekst krijg ik niet gebakken! zal natuurlijk aan mij liggen, anyway terima kasih pak.

Om Swastiastu

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-11-2010 12:17 aku18 wrote: ...ik wilde hier in nederland trouwen met haar ! maar helaas .ook dat wordt weer erg moeilijk gemaakt door onze fijne regering .voor een visum van drie maanden moet zij een vast inkomen hebben en een vaste woonplaats....
Ook dat is al 100-en malen vermeld. Als je wilt trouwen, dan ga je je toch eerst "inlezen"? Niet achteraf zeiken over regels die al eeuwen gelden en bekend zijn.

zieleffe
User
spacer line

Plaatjes knippen en plakken doe je in http://photobucket.com/ gratis aan te maken.
Als je een account heb, kan je daar je plaatjes naar toe brengen, en die maken er een keuze menu van.
Van die site kan je Uplaod Images and Videos in een groen balk.
Als je die aan klik dan zoeken waar je de foto in je computer heb staan meestal in mijn afbeeldingen, daar worden de meeste foto,s gestald, of je maak een nieuwe map aan en die geef je een naam, waar je de fotos kan plaatsen en van daaruit naar je photobucket brengen.
Ga met je muis op dat plaatje staan en je krijg onder aan dat plaatje een keuze menu en de onderste [IMG] http// enzv [/IMG ]zodat je meestal die MOET KIEZEN.
Als je daar met het pijltje van je muis er op ga staan dan word het blauw en dan komt er copie te staan, of je kopieerd met je rechter muis klik je kopiŽn en plakt het hier naar toe.... simpeler kan K het niet uitleggen.
Er zijn ook andere methodes zoals je hier boven op dat plaatje moet klikken, maar dat gebruik K niet

Aku18 Saya mengerti

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-11-2010 12:17 aku18 wrote:
..... ik wilde hier in nederland trouwen met haar ! maar helaas .ook dat wordt weer erg moeilijk gemaakt door onze fijne regering .voor een visum van drie maanden moet zij een vast inkomen hebben en een vaste woonplaats maar goed we blijven door vechten
Begrijp ik hieruit dat het visum op deze grond is afgewezen? Zo ja, hebben jullie bezwaar aangetekend?
Verder lijkt het mij van belang of je het grootste deel van je huwelijk in Nederland of in Indonesie wilt wonen, zowel mbt de huwelijkssluiting als als eventuele huwelijkse voorwaarden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
User
spacer line

Leest makkelijk, ga het morgen op je uitproberen Om Ziel, wordt dat effe schrikken Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,432,873 topic views - 239,784 posts - 13,723 topics - 32,143 members - last post @ 10-07-2020 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,039,515 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com