indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

simpati
User
spacer line

De Nederlandse Ambassade
Sinds juli heb ik drie keer per fax een brief verstuurd en n keer de originele brief per express post en iedere keer de kopie per email.
Alle drie de keren heb ik helemaal geen reactie ontvangen.
In het verleden heb ik nooit klachten gehad over correspondentie met de Nederlandse Ambassade in Jakarta.
Heeft iemand tips om toch contact te krijgen met de Ambassade?
Jan
Malang

elsbeth
User
spacer line

Bellen?
Iedere dag bellen dat je nog geen reactie hebt ontvangen, ook geen bevestiging van ontvangst. Vriendelijk beginnen natuurlijk, maar dan vasthouden.
Ik heb nooit zakelijk met de ambassade te maken gehad, maar dit is toch wel vreemd.
Succes ermee!

simpati
User
spacer line

Bellen?
Sorry Elsbeth,
Bellen is een van de zaken die na mijn ongeval ruim 18 jaar geleden een drama is voor mij, zeker als het in de direct omgeving niet rustig is.
De Ambassade belde mij wel vaker, misschien dat ik wat lomp reageerde, ik ben het ondertussen beu om het steeds maar weer te moeten uitleggen dat mensen mij niet moeten bellen, maar bijvoorbeeld contact zoeken via email of SMS, moet er gebeld worden doe ik dat zelf in omstandigheden dat het wel kan.
Van de medewerkers van een Ambassade mag worden verwacht worden dat zij een brief kunnen schrijven.
Salam,
Jan

elsbeth
User
spacer line

Ok Jan, daar weet ik natuurlijk niks van.
Ik doe ook het liefst alles per mail, maar merk wel dat mensen verdomd zenuwachtig worden als je blijft bellen. Maar goed, dan zou ik kiezen voor dagelijks een mail sturen, tot ze helemaal gek van je worden.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jan,

Je zou als geen ander moeten weten dat Oyibo geen fan is van Ambassades.
Al helemaal niet als het gaat over de Nederlandse ambassade in Jakarta.

Wat ze wel doen, behalve die paardestaart die denkt dat ze macht heeft, dat is , ACHTER HET GLAS, zijn er mensen, achter de schermen, dat dikke glas, die wel weten waar het over gaat. Tenminste, als de Ambassade van te voren een mededeling heeft gehad. over hoe en wat..Bellen helpt niet, het is een onneembare vesting, Jammer dat de ambassadeur niet op de hoogte is van dit soort klachten. Zou eigenlijk wel moeten !

Maak gewoon een afspraak, als het echt, echt echt niet lukt?

Geef YB een mailje, of een bericht op het forum.

Wedden dat het werkt?

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, overbelast. Probeer je vragen via 1 van de consulaten of consulair vertegenwoordigers te kanaliseren; meer kans op slagen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Persoonlijk langs gaan als de overige opties niet mogelijk zijn, maar dat is voor de meesten niet eventjes een uurtje met de bus/auto helaas.

spacer line  

Officieel moeten we 3 keer naar de ambasade om papieren voor ons huwelijk te legaliseren maar de gemeente alhier kwam ons tegenmoet dus nu maar 2 keer en dat alleen omdat we trouwen...
Ik zal een topic openen waarin ik de procedure beschrijf en ook de kosten die ik moet maken...zodra het proces in gang is en dat is al snel....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarom.......laat dat doen door 1 van die bemiddelingsburo's voor een paar rupiah extra en dan ben je van alles af. Je hoeft niet eens er voor naar de ambassade en Jakarta.
Het stikt van de consulaire contactpersonen en consulaten waar je de betreffende info voor de adressen van deze buro's kan opvragen.
Wees nou geen Don Quichotte en maak gebruik van die bemddelingsburo's; de ambassade werkt er NB zelf mee omdat ze weten dat het anders 5x zoveel gaat kosten aan tijd en geld.
Succes.

spacer line  

Als ik het door een buro moet laten doen dan kost dat zeker meer tijd en ook geef ik niet graag mijn paspoort uit handen zelf gaan is makkelijker en zekerder en kost niet zo veel extra en mijn a.s. is nog nooit in jkt geweest.
Mijn trouwboekjes legaliseren is wat anders dat doe ik wel via een buro denk ik maar dat heeft dan ook geen haast.
Ik hoef alleen maar mijn papier van huwelijksbevoegdheid te laten legaliseren kost maar een dag.
En ik vind het ook prettig om mijn vriendin te ontmoeten zonder gelijk heel de fam om me heen te hebben dus daarom ga ik via jkt naar padang...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-10-2010 08:20 willemgeheim wrote: Ik zal een topic openen waarin ik de procedure beschrijf en ook de kosten die ik moet maken...zodra het proces in gang is en dat is al snel....
Oke, maar vertel er dan ook bij hoeveel hoofdpijn en ergernis, hoeveel taxikosten, hoeveel energie, hoeveel tijd, hoeveel hotelkosten, etc. het heeft gekost. Dat schijnen londho 's wel eens te vergeten bij de berekening van gemaakte kosten.
Jaren geleden ontmoette ik een londho die er trots op was dat hij maar een bepaald bedrag had betaald. Na even narekenen met alle tijd, ergernis, transportkosten en verblijfkosten meegerekend, bleek hij feitelijk 3x zoveel geld kwijt te zijn dan als hij het door een calo had laten regelen. Ngeyel is een Javaans woord maar moet eigenlijk als puur Nederlands woord worden opgenomen in de Grote Van Dale.
Maar goed Willem, je hebt gelijk als het alleen maar om de toestemming gaat. Dan is een bezoek aan de ambassade genoeg.
Na legalisatie van je huwelijksboekje, vergeet niet het te laten registreren bij Bureau Bijzondere Akten te Den Haag om het ook rechtsgeldig voor NL te maken.

marcel70
User
spacer line

yb
Wat als het niet aangegeven wordt bij Bureau Bijzondere akten te Den Haag?

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dan blijf je in NL aangemerkt als ongehuwd. Zie de fouten die Dutchguy voorheen maakte.
Maar als het juist je bedoeling is een in RI gesloten huwelijk geheim te houden voor de Nederlandse staat???? Well, don't registrate. Kan je makkelijk weer opnieuw huwen en is er geen erfrecht voor je eega.

spacer line  

Dat kan bij de gemeente na drie legalisatie's en idd als het puur om dat ene stempeltje ging zou ik het laten regelen maar ik wil mijn vriendin eerst een paar dagen voor mezelf hebben en haar een leuk plekje in jakarta laten zien..
Natuurlijk kost het meer dan laten regelen maar aangezien ik daar ook ga werken heb ik niet zoveel tijd want dat duurt wel even vanaf Padang.
Retoutje Padang kost al 800.000 maar dat betaal ik graag voor het plezier wat ik mijn vriendin kan geven en om even samen te zijn zonder fam.
Al bij al schat ik dat het ong 200euries kost alles bij elkaar incl. 3 extra tickets.
Ik verwacht mijn vriendin lijkwit op het vliegveld want ze heeft nog nooit gevlogen Emoticon: Smile
Daarom hoop ik nog genoeg geld te hebben om naar Lombok en Balie te gaan maar dat zie ik dan wel weer.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Sumatra alleen Toba meer is te toeristisch maar zou best nog wel een keer naar sibolga willen en andere nieuwe plaatsen 3 weken was echt te kort.
O en wat de taxi betreft die gebruik ik zelden of nooit want doe alles met de bus goedkoper en vaak sneller zeker de transjakarta.
Weet iemand een schone en goedkope slaaplaats in de buurt van de Ambasade???

pierre
User
spacer line

Op 29-10-2010 23:03 schreef willemgeheim:
Weet iemand een schone en goedkope slaaplaats in de buurt van de Ambasade???

Ja, hier zijn wij dus ook naar op zoek, wij zoeken ook nog zo een onderkomen vanaf maandag aanstaande tot donderdag, op donderdag doet mijn vrouw haar inburgerings examen.

spacer line  

On 30-10-2010 04:09 pierre wrote:

[quote removed]

Ja, hier zijn wij dus ook naar op zoek, wij zoeken ook nog zo een onderkomen vanaf maandag aanstaande tot donderdag, op donderdag doet mijn vrouw haar inburgerings examen.

In de buurt van van de ambassade heb je veel hotels en mss ook guesthouses.
Alleen zitten ze waarschijnlijk in de "hogere "prijsklasse.

Waarom zoekt je niet in de centrum van Jakarta , zoals K.H Wahid Hasyim area , daar heb je nog redelijke hotels , een 3* kost ongeveer 35-40 euro per nacht.
Dan kunnen jullie ook relaxen , en het is echt centrum op "loop afstand"van de grote malls Grand Indonesia , Indonesia Plaza , Sarinah , Jl Sabang etc .
Iets goedkoper is een apartement hotel in Jln Kebon Sirih , ik dacht dat het 310.000 per nacht kost , heb ik 2 weken geleden daar 1 nacht gelogeerd .
Tegenover Bank Indonesia , je kan zo lopen naar jalan sabang .

Een taxi van die buurt naar de ambassade kost hoogstens (?) 5 eurie.
Een "redelijke"hotel onder de 30 eurie heb je ook wel alleen zou ik het niet kiezen.

http://www.grand-indonesia.com/

http://www.plazaindonesia.com/

bisa dicek of makemyday .

pierre
User
spacer line

Goed Idee SA om iets in het centrum te zoeken.
We hebben geloof ik al een idee...... althans mijn vrouw whaaaa

spacer line  

ik denk dat ik weer naar het hotel ga waar ik voorheen geweesr ben kan vandaar met de transjakarta alle kanten uit en kost 1 juta voor 3 nachten maar ik wil eigenlijk goedkoper al ben ik bang dat dat niet gaat lukken zit te denken om mijn plan toch maar te wijzigen en alleen via jkt naar padang te gaan maar gelukkig heb ik nog tijd....of toch maar via een buro maar ik weet niet of die er zijn in Padang en hebben ze mijn orgineel paspoort daar voor nodig????
Pierre hotel Alpino is een goed hotel kun je gewoon reserveren zonder aanbetaling met zwembad en alle toeters en bellen....incl ontbijt en niet ver van Gambir station.

paulana
User
spacer line

Op 28-10-2010 15:13 schreef simpati:
De Nederlandse Ambassade
Sinds juli heb ik drie keer per fax een brief verstuurd en n keer de originele brief per express post en iedere keer de kopie per email.
Alle drie de keren heb ik helemaal geen reactie ontvangen.
In het verleden heb ik nooit klachten gehad over correspondentie met de Nederlandse Ambassade in Jakarta.
Heeft iemand tips om toch contact te krijgen met de Ambassade?
Jan
Malang

Jan,
Probeer Cor vd Kruk te mailen, zijn mailadres staat op de site van de ambassade!

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Ik heb vanmorgen een fax gestuurd naar het Consulaat in Surabaya en kreeg vanmiddag al een antwoord op mijn vraag.
Cor vd Kruk was inderdaad ook een mogelijkheid.
Ik vind het geen goede zaak dat de Ambassade in Jakarta gewoon niet te reageerd. , ik heb op 7 augustus een brief per fax, per expess en nog eens per mail verstuurd, lijkt mij sterk te zijn dat geen enkele op de juiste plaats is gekomen.
Bedankt,
Jan
Malang

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou, mooi !
Probleem gelost!.

Dan hoop ik voor je dat tie bij jou in de buurt zit Jan.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

simpati
User
spacer line

Hij woont inderdaad in de buurt, de eerste contacten zijn gemaakt.
Alles kan via mail en post.
Salam,
Jan

paulana
User
spacer line

Jan, Ik hoorde dat Dhr. van Dam met pensioen gaat of al is, en sinds die tijd gaat er helemaal niets meer! Vandaar dat ik Cor noemde..

Groet Paulana

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Ik hoorde dat Dhr. van Dam met pensioen gaat.
Dan heeft de Ambassade voor Indonesische begrippen een reden (dader) en kunnen ze gewoon verder aanrommelen.
Ik denk dat onderbezetting (lees bezuiniging) de reden is, het lijkt mij sterk dat met name twee dames waarmee ik in de loop der jaren op een plezierige wijze contact mee heb gehad nu in een keer hun werk niet meer naar behoren verrichten.
Salam,
Jan

paulana
User
spacer line

Jan,

Mille heeft ontslag genomen, en Ursa weet ik niet
Krijg bij haar ook geen contact op de GSM
Bedoel je deze 2 dames ?

Er wordt nu met uitzendkrachten gewerkt

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,553 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com