indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulana
User
spacer line

TV-ONE bericht vliegveld Yogja gesloten wegens nieuwe uitbraak Merapi,er moet zelfs asregen in Solo zijn Sabar ?Balitijd 21.45.

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; ik ben niet veel van plan, al helemaal niet om tot Kaliurang te komen hoor. Wil 'gewoon' vastleggen hoe het leven er nu is, zo onder de vulkaan. Echt dichtbij komen wil ik niet, ga mijn leven niet wagen voor een paar spectaculaire foto's of zo.. echt niet..

Ik vermoed dat ik morgen met de trein vanuit Jakarta vertrek. inderdaad is daar nog plek genoeg. Ga er niet vanuit dat ik nog kan vliegen naar Yogya of Solo morgen.. al helemaal niet zonder flinke vertraging, dus kan ik beter de trein nemen, alhoewel daar nu ook problemen mee zijn in de buurt van Purworejo.

Al met al een avontuur, en daar was ik wel aan toe na wat er allemaal gebeurd is hier prive. Haha.. maar ik doe voorzichtig en denk dat ik met mijn kennis van Yogya redelijk uit de voeten kan. Bovendien hoef ik niet een vlucht naar Nederland te halen en loopt mijn visum pas oktober 2011 af, dus die haast heb ik ook niet. Kan dus rustig aan doen voor zover ik dat zou willen.

Doe jij ook voorzichtig daar!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-11-2010 14:41 paulana wrote:
TV-ONE bericht vliegveld Yogja gesloten wegens nieuwe uitbraak Merapi,er moet zelfs asregen in Solo zijn Sabar ?Balitijd 21.45.
Het vliegveld van Yogya is volgens mij al sinds vanochtend gesloten.. denk/hoop dat dit ook nog even zo blijft voor de veiligheid van velen, al moet ik er dan een andere reis voor uitstippelen..

paulana
User
spacer line

Jeroen grapjas, iedereen moet weg uit Yogja en jij wil er heen ? redelijk uit de voeten...
hete asregen het moet er spiegelglad zijn!! doe voorzichtig!

Om Swastiastu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Paulana, in de stad is alleen 'wat' as neergekomen, niet hete asregens.. da's dichterbij. Geen garantie voor wat komen gaat inderdaad, maar ik wil het allemaal wel eens even bekijken. Bovendien zitten er nog een miljoen of wat mensen gewoon op hun plek in de stad. Als het echt onleefbaar zou zijn, zouden die vast vertrekken lijkt me zo.. verder zie ik wel wat ik aantref. Hoop wat goede (het woord 'leuke' is een beetje fout met meer dan 100 doden tot op heden) ervaringen op te doen in ieder geval.

paulana
User
spacer line

Nou jij liever als ik, die TV beelden zijn afschuwelijk en de Merapi wil niet rustig worre

Die bewoners die er nog zitten zijn meestal die oudere mensen die niet willen en alleen aan het bidden zijn maar daarvoor is het nu te laat zei Allah

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Hujan abu heeft nu een radius van 30km

Om Swastiastu

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-11-2010 13:09 Anne Mieke wrote:
YB,

We zijn op dit moment aan het proberen om een travel te regelen naar Semarang maar het meeste zit vol. Ze zeggen er 4 uur over te gaan. Alternatief de trein via Solo? Yogya-Solo is 1 uur, weet je hoelang het van Solo naar Semarang is?
Solo - Semarang per bus/travel is ruim 2 uur rijden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik bedoelde met de trein YB. Zijn even langs het station gereden want hierin voorziet de website van KA niet. Er is een rechtstreekse trein per dag weet ik intussen, morgenmiddag om 14.55, doet er alleen een beetje lang over 3 uur en en kwartier maar net zoals je zegt we weten ook niet hoelang de travel erover doet nu. Bovendien was er alleen nog plek in de late namiddag (en dan zie ik niks en dat is wel een vereiste.... Emoticon: Smile
En overstappen eerst trein dan bus, volgens mij zijn we meer tijd met zoeken/overstappen. Nou ja, het zal wel goedkomen.
Thx anyway.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De trein gaat met een omweg via Purwodadi. Ik heb die reis nog nooit gemaakt dus kan je ook niet inlichten erover. Als je hem doet, vertel erover (voor 1 van mijn reisalternatieven; ik reis bij voorkeur per trein i.p.v. auto/bus).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Paulana,

De hujan abu heeft idd een radius van 30 km (en op dit moment meer naar het (zuid)westen en dat betekent dat het op de grenzen hiervan - Kaliurang is aan de v oet van de Merapi is ongeveer 25 km van pusat Yogya - natuurlijk veel minder is dan vlakbij de vulkaan. Het stof vanochtend in Yogya was, letterlijk nog te overzien maar op km 14/15 was het tot 1 centimeter dik (bv op motoren, bruggen).
Die hete asregens onderaan de voet dan moet je maken dat je wegkomt (en dat is een hulpploeg ook overkomen heb ik op tv gezien).
Er zijn blijkbaar inderdaad veel boekingen voor travels en op het station was het niet normaal druk met zeer lange rijen tot buiten. Maar....... het is ook nog weekend natuurlijk en wellicht maken velen van de nood een deugd.
Het leven hier in Yogya gaat gewoon door en niemand heeft het erover op straat.
Overigens is het water in de Code nog meer gestegen en de mensen die langs de oevers wonen staan ook op het punt om de benen te nemen. Het was vanmiddag gewoon griezelig om te zien hoe sommigen door de modder sopten. volgens mij is dat ook levensgevaarlijk vlak langs zo'n kolkende rivier waarvan je maar amper kan zien waar de stromingen beginnen en eindigen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-11-2010 15:51 Yogya-Bali wrote:
De trein gaat met een omweg via Purwodadi. Ik heb die reis nog nooit gemaakt dus kan je ook niet inlichten erover. Als je hem doet, vertel erover (voor 1 van mijn reisalternatieven; ik reis bij voorkeur per trein i.p.v. auto/bus).

Met mijn ProRail achtergrond natuurlijk ook de trein..... Emoticon: Wink
We hebben afgelopen week al een keer het deel Solo-Yogya met deze trein gedaan en ik was verrast. Het is een soort lightrailmodel en dit treinstel nog redelijk nieuw. Alleen is het perron van Solo zo belachelijk laag dat iedereen er letterlijk moet inklimmen (niet eens een trapje) maar er rijden hier tegenwoordig sterke politiearmen (letterlijk in dit geval) mee die dames zoals ik wel even de trein in helpen.
Ik meld eea later wel.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. AM
Ik meen me nog te herinneren dat voor de oorlog op het trajekt Yogya Semarang met breedspoor gereden werd.Dat was het enigste trajekt met breedspoor op Java.Is dat nog steeds zo?

Shalom

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Directe verbinding tussen Yogya en Semarang is er al decennia lang niet meer. Toevallig zag ik gisteren bij werkzaamheden aan de weg dat de rails van het vroegere spoor ca. 2 meter onder het wegdek ligt.
De nu aanwezige verbinding gaat via Solo en Purwodadi naar Semarang. Dus de bergen cq. stijgingen worden vermeden. Zo vloog ook Deraya Air een paar jaar geleden van Yogya naar Semarang; dus om de bergen te vermijden via Purwodadi.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En nu vliegt er even helemaal niets vanaf/naar JOG. Volgens mij is het vliegveld nog geheel dicht. Dus ik zal wel naar Gambir toe gaan, kan ik hopelijk in de namiddag een trein pakken richting Yogya. Kom ik na middernacht aan, maar dat is geen probleem daar.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Inmiddels in Jogja aangekomen, vrij eenvoudig. Naar Jogja vliegen kon niet, maar mijn ticket werd binnen 5 minuten omgezet naar een vertraagde vlucht naar Solo die rond 12 uur vertrok (5 uur vertraagd omdat ook dat vliegveld gesloten was). We konden dus mooi op tijd mee en een half uur na aankomst waren we alweer gevlogen.

Weinig as te zien in het zuiden, het is al te laat om nog gekke dingen te doen, dus eerst douchen, hapje eten, biertje.. morgen vroeg op om richting het noorden te rijden, als de vulkaan het toe laat.

MM00026
User
spacer line

welke windrichting is er eigenlijk? ik ga binnenkort op vakantie en moet mijn schema nog in elkaar zetten, maar wil een aantal dagen semarang bezoeken? Hoe kan ik veilig het beste reizen? is vliegtuig wel veilig? afgelopen april zat ik 5 dagen vast in brazilie vanwege de vulkaan in ijsland ..... nu was dat wellicht overtrokken, maar semerang is maar 100 km of minder van de merapi? snap er niets van? is er trouwens een site waarop voorspellingen gedaan worden mbt activiteit van de merapi?

jeroen, geniet van je dagen in jogja!
martijn

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Martijn,

Er is verdomde weinig over te zeggen, op dit moment wordt er niet gevlogen op Jakarta door internationale maatschappijen. Dat is het meest recente nieuws.. geen pijl op te trekken en gewoon afwachten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Martijn,

Zie ook mijn vanavond geopende topic over geannuleerde internationale vluchten. Ik ben op dit moment in Semarang en vlieg morgenmiddag naar Jakarta. Of mijn vlucht met SQ dan gaat is even afwachten tot morgen.
Ik wil niet flauw doen maar volgens mij is er niet een echt veilige manier van reizen in Indonesie. Gezien de berichten lijkt het of de wind uit het oosten komt omdat nu veel problemen bij Magelang zijn en de aswolken al tot Bogor (en wellicht dus ook tot Jakarta) zijn gekomen.
Ik weet niet of het overtrokken is om vliegvelden/luchtruimen te sluiten. Ik heb er geen verstand van. Ik heb alleen de dikke lagen as gezien gen noorden van Yogya en ik kan me voorstellen dat als dergelijke hoeveelheden in motoren van vliegtuigen komen, dat op zijn minst niet goed is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En ook treinen lopen vertraging op door ophopende lagen as her en der in midden Java. Dus reizen wordt steeds minder een lolletje zo te lezen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Hallo forumlezers,

Jullie hebben natuurlijk allemaal gehoord en gezien op de tv dat op midden-Java in de buurt van Yogyakarta een grote uitbarsting van de vulkaan Merapi aan de gang is. Er zijn al diverse keren grotere en kleinere gloeiend hete assuitstoten geweest, en meer dan 130 mensen zijn al dood. En het einde is nog steeds niet in zicht. Tienduizenden mensen aan de voet van de vulkaan zijn uit voorzorg geëvacueerd naar tentenkampen verderop in lager gelegen gebieden, omdat hun dorpen op de berghelling bedreigd worden door hete aswolken en giftig gas.
Een zus van mijn vrouw is in de omgeving van Solo een actie begonnen om geld in te zamelen, om op zeer korte termijn de getroffen evacués van eten, drinken en andere noodvoorzieningen, zoals dekens, slaapmatten e.d. te voorzien. Aangezien ze een lokale busmaatschappij runnen, zorgen ze zelf voor het transport ter plaatse naar de getroffen evacués. De eerste voedselpakketten zijn inmiddels al bezorgd, maar er is nog veel meer hulp nodig. Ze vraagt aan iedereen die mee wil doen een bijdrage te geven van 300.000 rupia, omgerekend 25 euro. Het geld wordt dus direct ter plaatse besteed, en er blijft niets aan de "strijkstok" hangen. Het gaat om tentenkampen in de omgeving van Klaten, Boyolali en Muntilan.
Dus als forumlezers zich misschien geroepen voelen aan deze actie mee te doen, kunnen ze met mij via de mail contact opnemen. wjheunenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Allemaal alvast bedankt voor de hulp.

Jupje

FAR FROM THE MADDING CROWD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Mensen zien hier een kruisbeeld in

Dit zal wel weer een afstraffing van de boze geesten worden

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-11-2010 15:18 MM00026 wrote:
welke windrichting is er eigenlijk?

Op www.maplandia.com kun je via satelite de merapi en omgeving een beetje
volgen, daar kun je ook een beetje zien hoe de wind waait, waar de lava-stroom loopt
en waar de hete as neerslaat. (zoekgebied boyolali, daarna inzoomen)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vandaag stond de wind richting Muntilan/Magelang en was het vrij helder in de stad. Ik heb daarom ook mijn eerste redelijk goede blik kunnen werpen op de aswolk boven de Merapi vulkaan. Helaas geen hele mooie foto's zonder wolken, maar wie weet komt dat nog. Nu regent het weer een beetje hier.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-11-2010 20:45 sabar2 wrote:

[quote removed]

Op www.maplandia.com kun je via satelite de merapi en omgeving een beetje
volgen, daar kun je ook een beetje zien hoe de wind waait, waar de lava-stroom loopt
en waar de hete as neerslaat. (zoekgebied boyolali, daarna inzoomen)
sorry, moet je toch weer teleurstellen. De afbeeldingen op die website (via Google Maps) zijn niet actueel, zeker niet van de afgelopen dag bijvoorbeeld. De meeste beelden in Google Maps zijn 3 tot 7 jaar oud.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,351 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com