indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Chester
User
spacer line

op 1 decmber stond ik voor Jan doedel bij de Ambassade. De middagopstelling blijkt te zijn vervallen. De openingstijden op het bord aan het hek waren doorgekrast. LET HIER OP.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Bij welke ambassade stond je? Was het wel die van IndonesiŽ?

Was je niet toevallig bij het consulaat/visumburo in Amsterdam?

Yerun

griffo
User
spacer line

Hey,

Op 8 /11 stond ik ook in Den Haag op de indo-ambassade in de rij en daar stond inderdaad op een bordje dat een visum aanvragen tot 13.00 uur mogelijk was!
Daar werd me vervolgens verteld dat ik mijn visum/paspoort op 25/11 weer op zou kunnen komen halen, bij de gratie Gods werd mijn geadresseerde en reeds gefrankeerde/aangetekende retourenveloppe geaccepteerd. Deze week paspoort en visum weer terug ontvangen.
Groettu
Griffo

On 01-12-2004 19:01 Jeroen wrote:
Bij welke ambassade stond je? Was het wel die van IndonesiŽ?

Was je niet toevallig bij het consulaat/visumburo in Amsterdam?

Yerun

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik blijf het maar zeggen. Het wordt steeds gekker. Let op mijn woorden, de volgende stap is dat ze het beperken tot bijv. 4 werkdagen. En zo voor en zo voort. Totdat op een zekere dag (net als bij Garuda) opeens de ambassade gesloten is (redenen; bezuinigingen, en de geringe economische, culturele en toeristische relatie met Nederland), en je naar Parijs of zo moet gaan. De grote vraag is; waarom gaat dit zo moeilijk in Den Haag, met een exorbitante verwerkingstijd, terwijl het in Singapore binnen een dag kan. Ik mag toch aannemen dat de bureaucratische procedure precies hetzelfde is. Ik weet het antwoord wel. Velen willen het niet horen. Er lopen hier in Indonesie in de overheidsbureaucratie nogal veel mensen rond die een pesthekel aan Nederland hebben.

ron broens
User
spacer line

ja het klopt staat ook op internet hoor voor visa alleen van 0900 tot 1300 en let ook op de dagen dat ze dicht zijn zo wilde ik 15 november maar toen waren ze dicht

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Tja, als het zo moeilijk gaat maak ik de volgende keer gewoon een stop-over van een week in MaleisiŽ, ga ik daar ook bij kennissen langs. Da's voor mij geen probleem.

Helaas is het wel zo dat het merendeel van de IndonesiŽ-gangers niet deze luxe heeft, en niet eens mensen kent in IndonesiŽ zelf.

Jantje
User
spacer line

"Er lopen hier in Indonesie in de overheidsbureaucratie nogal veel mensen rond die een pesthekel aan Nederland hebben"

Hoe kan dat dan, Diederik. Ze hebben net Ä20Jt. gehad en ze rippen alle expats. Elk loket heeft zijn eigen prijs.Straks gaat er geen toerist meer naar toe. Corruptie wordt hier met de paplepel ingegeven.
Emoticon: Angry

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Jantje,

De pesthekel is doorgaans op een wat hoger niveau. Dat staat niet in de weg, dat het nog mooier is om mensen waar je een hekel aan hebt ook nog eens veel geld af te troggelen (onder de vlag van: u wilt wat van Indonesie, wij kunnen het geven, maar ook niet). Die corruptie heeft ook een goede kant. Je kunt hier bijvoorbeeld je toeristenvisum verlengen terwijl dat eigenlijk niet kan, of een Indonesisch paspoort bemachtigen en noem nog maar een reeks van dingen op.

Chester
User
spacer line

Voor de zekerheid zaterdag 11 december naar de Indonesche ambassade geweest maar de openingstijden van 's midags zijn doorgestreept.
Op de site van de ambassade vond ik vandaag het volgende;
Visa & Passport from 09.00-13.00
Duidelijker kan niet lijkt mij

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

In dit verband misschien aardig om te weten, dat president SBY in een speech gisteren de Indonesische ambassades heeft opgedragen om zich meer in te zetten als vertegenwoordigers van IndonesiŽ. De tweede lezing van het artikel was ietwat teleurstellend, het ging dan meer om het behartigen van de belangen van IndonesiŽrs in den vreemde.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Gaat weer lekker hiero, net een uurtje terug in "Het land der grootste sijkers."

Volgens mijn is alleen 's morgens open vrij normaal voor overheidsinstellingen, ook Nederlandse, ambtenaren waar ook ter wereld zijn gewoon snel moei.

Ik heb 10-tallen malen een visum voor Indonesia aangevraagd, nooit moeilijkheden gehad Emoticon: Yeah right!

Gruces

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

moet er vandaag nog heen ,voor ons een wereldreis inde ochtend..

like to live in ID,but it takes a while to get there

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

..maar je kan heel lekker Indonesisch eten in Den Haag, dus ......

Selamat makan

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

He Rob , ben je nog niet weg.?
Wel op tijd komen in den haag, straks gaan ze vroeg sluiten in verband met de feestelijkheden van morgen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Hey mensen ff een andere vraag... Is de ambassade makkelijk bereikbaar ? Auto of trein ?

Misschien dat ik volgende keer lekker zelf ga.. scheelt weer 50 euri's..

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

wil best met de auto

like to live in ID,but it takes a while to get there

ron broens
User
spacer line

inderdaad op de site staat het heel duidlijk en ook de dagen dat ze extra dicht zijn i.v.m. speciale dagen.
Per auto heel makkelijk bereikbaar, maar wel zoeken naar parking maar die is dan ook voor niks Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,288,828 topic views - 220,413 posts - 13,400 topics - 15,637 members - last post @ 29-04-2017 09:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

84,662,716 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com