indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

alegre
User
spacer line

Morgen,
Ik heb al veel gelezen op het forum; wat een info,

Bij mij zijn er nog vraagtekens wel/niet gaan naar Sumatra.
Van half november 3 weken vakantie.
Waar heen te gaan in IndonesiŽ? Zoveel keus.
Welke bepaald wordt door het weer, wat men kan doen/zien op het eiland, hoe rond te reizen en mogelijkheden voor het strand.

Wie kan en wil daar iets op zeggen?

Bali: lijkt me erg toeristisch.
Sulawesi: ook een optie
Papoea Nieuw Guinea: duur om er te komen
Verder eilanden nog weinig van gelezen.
Het zijn er ook zo veel! TIPS?!

Ik zou met een huurauto willen reizen (zonder chauffeur, al blijkt dat niet zo een goed idee) of met OV wat ook wel mogelijk is in die periode.
Wil er kunnen hiken, jungle zien, fietsen, cultuur en afsluiten met een mooi/stil strand.
Met niet te veel toeristen of all inclusive hotels.

Hoop iets van jullie te lezen voor het maken van een keuze.
De tijd dringt!
Groetjes: Astrid

elsbeth
User
spacer line

Astrid, Voor we ingaan op je vraag: wat voor ticket heb je? Waarheen en van waaruit terug? Ben je alleen, heb je reiservaring? Zo te horen wel. Sumatera is zonder meer schitterend, kan wel erg regenachtig zijn in november. Later meer als je iets vertelt over je ticket.

spacer line  

je kan ook even naar mijn reisverhaal kijken daar staat wel het een en ander in incl fotoo's
http://willemgeheim.blogspot.com/

alegre
User
spacer line

Allereerst bedankt voor de reactie;'s.

Ik heb nog geen ticket....
Al wel gezocht en bedacht > vliegen op Medan en terug van Penang.
Er is nog voldoende aanbod.

Ik heb reiservaring, Midden en Zuid-Amerika, backpackend.
En ben 2 maanden reisleidster geweest in Midden-Amerika.
Besloten dat het nu tijd wordt om ook Azie te ontdekken!
Heb Cambodja gezien, wel met een georganiseerde reis voor 2 (vriendin wilde niet backpacken).

Ben er nu dus wel achter dat vanaf half november de moesson het weer bepaald.....spijtig!
Waar is de kans op de minste regen?
Al kan natuurlijk niemand dat voorspellen...hahaha!

Groetjes: Astrid

elsbeth
User
spacer line

Hallo Astrid,
Als een ticket heen Medan en terug Penang koopt, neem ik aan dat je besloten hebt je te richten op Sumatera.
Tja, wat valt er te doen? Genoeg! 3 weken tijd, dat is heel behoorlijk. Er is al heel veel over geschreven, gebruik ook even de zoekfunctie. Je wilt liever niet teveel toeristen zien, dan zit je op Sumatera goed. Ik raad je aan even op de site van Van verre te kijken (rechtsboven aan deze blz.), om een iedee te krijgen van de diverse "bouwstenen" die zij aanbieden. Niet dat je daar dingen zou moeten boeken, maar dan hoef ik hier niet eindelos dingen te beschrijven. Jungle en apen kijken bij Bukit Lawang schijnt leuk/mooi te zijn, lake Toba is zeker de moeite waard om een aantal dagen te blijven, West Sumatera is qua natuurlijk erg mooi, genoeg te zien (lake Maninjau, Minangkabauhuizen, wandelen door de sawahs, fietsen ongetwijfeld ook, vergeet het verrukkelijke Padang eten niet, markten etc.). Voor de kust van Padang ligt ook een aantal rustige eilandjes. Verder naar het zuiden langs de bergen richting Bengkulu of Palembang (laatste stad minder interessant voor toeristen). Je zou ook een combinatie kunnen maken met West of Midden Java (meer cultuur). Bijv. na een dag of 15 vliegen van Padang naar Jakarta of Yogyakarta. Vooral deze laatste stad bied nogal wat aan cultuur (Borobudur/Prambanan, Ramayana ballet etc.). Van daaruit terugvliegen richting Penang. Ik zou dus een keuze maken tussen 3 weken Sumatera, of 2 weken t/m/ Padang, 1 week Java. Ik, en ik denk iedereen, raad je ten sterkste af om zelf in een huurauto te gaan rijden. Ten eerste zijn de wegen op Sumatera vrij dramatisch, zeker als het een beetje geregend heeft, ten tweede omdat je de lul bent als je ergens bij betrokken raakt, zeker als je de taal niet spreekt en bekend met Indonesische gewoontes.
Succes en veel plezier.

elsbeth
User
spacer line

Astrid, als het je eerste keer in Azie is, is een combinatie Java/Zuid Sulawesi misschien toch een leukere keus dan Sumatera (hoewel ik Sumatera fantastisch vind).
De combinatie Java/Sul. biedt zeker ook wat jij zoekt, maar is voor iemand die alleen reist misschien wat leuker (meer andere toeristen, meer variatie in hotels/losmen/eetgelegenheden). Je zou dan kunnen vliegen naarJakarta, overland naar Yogyakarta in 2 weken, dan vliegen van Yogya naar Nakassar en nog een dag of 5 in Tana Toraja (prachtig!!). Terug Makassar-Jakarta-Amsterdam.
Volgend jaar uitgebreid terugkomen voor Sumatera!!

bertyanti
User
spacer line

Ik ben in Mei met vliegtuig naar Medan gegaan

Toen met de bus naar Langsa en verder met mensen naar Aceh
Dan terug naar Medan met de bus, naar Toba/
Terug naar Medan via Berastagi, dan met de bus naar Bukitinggi. 5 dagen daar en verder met de bus naar Bukauheni en Jakarta
Totaal meer dan 5000 km.

Onvergetelijk . Zou het zo weer doen.

In bijna 4 weken

simpati
User
spacer line

Kijk voor tarieven van vervoer op Sumatera op:www.parpulo.nl/jpg/2010_Bagus_(...)y_prijslijst_web.jpg
Bagus Hollyday ken ik al 10 jaar en ik heb vaak gebruik gemaakt van hun diensten, sinds kort hebben zij nieuwe auto's.
Succes,
Jan
Malang

elsbeth
User
spacer line

Mooi overzichtje, Jan, heb hem opgeslagen. Als het aan mij ligt, ga ik volgende zomer weer naar Sumatera.

alegre
User
spacer line

Whauw, wat een reacties!

Enne het weer?
Hoe is het nu in Indonesie?
Waar begint als laatste de november moesson?
Misschien dat dat nog een doorslag kaan geven, welk eiland te bezoeken.

Astrid

pierre
User
spacer line

Astrid
Op dit moment ben ik in Medan.
Maar bijna elke dag ( voornamelijk in de avond) is er wel een regen(onweersbui) alhier,
Volgens berichten is dit ook het geval in Berastagi en Parapat (Lake toba).
Gisteren was het weleenswaar droog, (tevens erg heet 35+) maar ik had een droge dag besteld.......
Eerlijk gezegd is het alhier niet echt een droog seisoen geweest, het weer is compleet van slag, ik heb het idee dat het ene moesson in de andere overgaat.
Volgens berichten op het forum is dit op Java en Bali ook het geval.
Maar hierover kunnen andere forum leden die daar wonen je wel wat over vertellen

paulana
User
spacer line

De November-moesson beste Astrid, is al maaaaanden geleden begonnen
Heel Zuid-Oost-Azie heeft te kampen met heel slecht weer, ook de andere continenten
je kunt er nu echt geen peil op trekken....jammer maar wel waar Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Je moet het maar zo zien : een druppeltje tussen de buien

Om Swastiastu

Uppie
User
User icon of Uppie
spacer line

Sumatra kan ik je zeker aanraden. Ben zelf een lange tijd in Bukit Lawang geweest en heb daar een aantal hikes de jungle in gemaakt, waar onder eentje van 5 dagen. lekker pittig en avontuurlijk. Veel Orang Utans, Gibbons en andere apen gezien. Ik kan je een gids aanraden als je interesse hebt.
Als je van echte jungle houdt is naast Bukit Lawang ook Tangkahan een echte aanrader.
Je kan zelfs een olifanten trek doen van BL naar Tangkahan.

Puau Weh vond ik ook erg mooi, misschien leuk als je van duiken of snorkelen houdt.

In Berastagi heb ik een vulkaan beklommen, maar vond het verder geen leuk stadje.
Lake Toba is mooi en leuk om lekker te relaxen.

Het ov op Sumatra vond ik prima gaan. De nachtbus van Banda Aceh naar Medan was zelfs een beetje luxe.

Het is daar nu officieel regentijd, maar eigenlijk regent het daar sowieso best vaak, maar vooral 'savonds en dan heb je er geen last van.

Uppie
User
User icon of Uppie
spacer line

Astrid?
Ben je nog van plan om naar Bukit Lawang te gaan?
Want dan wil ik je wat vragen.
Heleen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,293 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com