indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wij vertrekken over enkele maanden naar Bali, en nu lees ik hier veel over doden door rabies (hondsdolheid).
Ik ben naar mijn huisdokter geweest en gevraagd als het mogelijk is om ons in te enten tegen rabies. Maar die zei dat dit niet zo eenvoudig is:
Eerst moet je hier een 3 tal injecties krijgen en moest je gebeten worden door een hond, dan moet je er daar nog een 2 tal krijgen. Dus injecties vooraf helpen niet volledig.
Moeilijke situatie dus, weet er hier iemand meer van?

spacer line  

Preventieve vaccinatie tegen de rabies op Bali is vrijwel nutteloos en het "koopt" je slechts iets meer tijd om te beginnen met de vaccinatie nadat je gebeten bent (ca. 72 uur) t.o.v. het geval wanneer je gebeten wordt en niet preventief gevaccineerd bent (24 uur).

Als je geld hebt zijn er hier op gewoon Bali de vaccinatie-shots verkrijgbaar, het "tekort" ervan geldt slechts voor bepaalde bevolkingsgroepen (degene die niets willen of kunnen betalen voor behandeling / vaccinatie).

Voor de rest: gewoon uit de buurt van honden, apen, katten, vleermuizen, muizen en ratten blijven

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Zoals AEB het al zegt; common sense gebruiken en je hebt niets te vrezen. Preventief vaccineren koopt je slechts schijnzekerheid.
Salam,

matur suksama

spacer line  

Check internet voor dit.
Blijkt dat als je gevaccineerd bent, je alleen maar 2x vaccin hoeft te krijgen.
Ben je niet gevaccineerd moet je binnen 48 uur 1x rabies-immunoglobuline en 4 of 5 x het vaccin.
Die rabies-immunoglobuline blijkt dus niet overal voor handen te zijn.

Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

memes ubud
User
User icon of memes ubud
spacer line

ik sluit mij bij de voorgaande schijvers aan.
bovendien is het niet zo dat er op iedere straathoek gevaar op de loer ligt.

groet

piet

meme's rest. & bar Ubud. facebook: http://www.facebook.com/profil(...)p?id=100001514918513

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,182 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,572,732 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com