indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
ccellencc
User
spacer line

Wie weet wie dit is. Hij werkt voor de SVB om nederlandse mensen met AOW in Indonesie te controleren.
De man schijnt met zijn indonesische vrouw vermoord te zxijn.
Ik ben benieuwd of het is wie ik denk dat het is.

elsbeth
User
spacer line

Dirk Pieter van Antwerpen.
Eťn keer googelen en je vindt het in veelvoud terug, staat alle uren op de betreffende sites.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://pasteurella.blogspot.com/
hier het verhaal van de gebeurtenis, zelfs in het behasa.

en op google condoleances

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

In het artikel staat dat de vermoorde mensen niet omstreden waren. Hier waar ik woon, Malang vlak bij Batu, was Dik van Antwerpen niet geliefd. Zelfs niet bij kenissen die hij uit zijn vroegere woonplaats Naaldwijk nog kende. Over het algemeen hoor ik hem een rotkerel noemen. Velen vertellen mij dat hij kreeg wat hij verdiende omdat hij de Javanen zo minachtend en beledigend behandelde. Javanen reageren daar niet meteen op. Zij blijven glimlachen en bergen de belediging op in hun hart, totdat.... De mensen zeggen dat de mensen Sakit Hati hadden. Zoiets betekenend als "hartzeer".

Het afscheid van zijn vrouw gistermiddag was heel druk bezocht. Iedereen heeft medelijden met haar. Over hem geen woord. Helaas.

bambang
User
spacer line

Op 17-10-2010 04:45 schreef Frank Lakwijk:
Zij blijven glimlachen en bergen de belediging op in hun hart, totdat....

Mata gelap. De negatieve emoties (irritatie, frustratie, boosheid) worden opgekropt totdat het tot een uitbarsting komt. Je ziet zwart voor je ogen. (Slechte eigenschap)

paulana
User
spacer line

Ik heb dhr v. Antwerpen drie maal hier thuis gehad, hij was iets anders als de andere rapporteurs, en kwam met zijn kleine echtgenote, voor haar had hij een koosnaampje, ik zelf kon dat niet zo waarderen, maar haar hoed vond ik wel orgineel

Hoe het ook zij, vreselijk dat ze zo aan hun einde moesten komen

Om Swastiastu

spacer line  

De Heer Dirk van Antwerpen en zijn Indonesische echtgenote Suyatmi waren heel goede vrienden van me.

Het is inderdaad zo dat hij Nederlanders moest controleren aangaande bepaalde uitkeringen die deze uit Nederland bekomen. Dirk was een heel rechtlijnig man en betrapte menig Nederlander op fraude, vandaar dat hij door zijn landgenoten niet geliefd was.

Zijn houding tegenover IndonesiŽrs was uiterst correct. Frank Latwijk moet zich schamen om de waarheid zulks geweld aan te doen !

Op dit ogenblik bevind ik me in Bogor om mijn ITAS te verlengen, maar als ik terug in Malang ben, zal ik niet nalaten om de heer Frank Latwijk op te sporen en hem rekenschap te vragen over zijn laaghartige houding en over het feit dat hij het normaal vindt dat iemand zou kunnen vermoord worden omdat hij Jawanen minachtend zou behandeld hebben. ( QUOD NON ! )

Samen met mijn echtgenote, bezocht ik Dirk en Su dikwijls en wij beiden vonden Dirk een heel sympatieke man.

Komt er nog bij dat de heer Soesanto inspecteur van Polres Batu de diefstal bij Dirk een wraak moet verbergen; hij meent dat een landgenoot van Dirk opdracht gaf tot de moord.

Terug in Batu, rust ik niet totdat ik de waarheid zal ontdekt hebben betreffende de marteling en de moord op Dirk Pieter van Antwerpen en zijn echtgenote Suyatmi uit Surabaya.

Ook zal ik de naam van de heer Frank Latwijk doorgeven aan de politie opdat hij zou aangehouden worden, veroordeeld en enige jaren gevangenisstraf mag uitzitten, alvorens gedeporteerd te worden.

Bovendien geef ik zijn woorden door tijdens mijn volgend bezoek aan de Nederlandse Ambassade in Jakarta.

Orang itu, Frank Latwijk, dia orang buruk sekali. Dia dalam forum ini sedang membohong sekali. Nanti, tatkala saya akan pulang ke Malang, saya akan berbicara dengannya. Juga dia harus pergi ke pencara dan nanti keluar dari Indonesia dengan deportasi oleh petugas Kantor Imigrasi.

087859966478

simpati
User
spacer line

Ik kende het echtpaar van een paar huisbezoeken voor het bewijs van in leven zijn, een goede kennis van mij kende hen beter, lees eens op:
http://www.suvono.nl/suvono/NI(...)mi_van_antwerpen.php
Jan
Malang

paulana
User
spacer line

Walterpoupaert

Mijn condoleance met het verlies van uw vrienden

Inderdaad de heer van Antwerpen was heel correct in zijn optreden ook tegen mij
en mijn echtgenoot. U was een vriend van het echtpaar, en kende hen dan ook beter.
Heb ook net de link van Simpati gelezen, het is afschuwelijk en daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Ieder woord is teveel in deze gruwelijke moord.

sterkte Paulana

Om Swastiastu

Puputan
User
spacer line

On 02-11-2010 10:49 walterpoupaert wrote:

Zijn houding tegenover IndonesiŽrs was uiterst correct. Frank Latwijk moet zich schamen om de waarheid zulks geweld aan te doen

Komt er nog bij dat de heer Soesanto inspecteur van Polres Batu de diefstal bij Dirk een wraak moet verbergen; hij meent dat een landgenoot van Dirk opdracht gaf tot de moord.

Ook zal ik de naam van de heer Frank Latwijk doorgeven aan de politie opdat hij zou aangehouden worden, veroordeeld en enige jaren gevangenisstraf mag uitzitten, alvorens gedeporteerd te worden.

Bovendien geef ik zijn woorden door tijdens mijn volgend bezoek aan de Nederlandse Ambassade in Jakarta.

Ik denk dat u behoorlijk doordraaft in uw reactie op Frank Latwijk aangezien ie gewoon z'n eigen mening geeft maar het is duidelijk dat de heer van Antwerpen geen gezamenlijke vriend is. Verder lees ik niets z'n commentaar dat grond zou kunnen zijn voor aanhouding, laat staan voor een veroordeling en deportatie en het feit dat u voornemens bent hem aan te geven zegt veel over u, voorlopig is alles omtrent de moord nog hoogst speculatief.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-10-2010 04:45 Frank Lakwijk wrote:
In het artikel staat dat de vermoorde mensen niet omstreden waren. Hier waar ik woon, Malang vlak bij Batu, was Dik van Antwerpen niet geliefd .
Bent u wellicht gelinieerd aan de groep "Toko Oen-maffia" die allerlei uitkerings-/pensioeninstanties uit NL trachten een poot uit te trekken? Zeker, bij deze mensen was Van Antwerpen niet geliefd omdat hij ze door had.

Zie mijn eerdere postings hierover op het topic: "Algemene IndonesiŽpraat' ∑ ben op zoek naar nederlanders met WAO in Indonesie"

7-9-2010: Gelukkig is deze man er want Malang e.o. staat bekend om haar "mafia"-achtige praktijken van (vnl. indische) Nederlanders die SVB en UWV trachten op te lichten. Wekelijkse bijeenkomsten houdt deze 'mafia" in het bekende Toko Oen te Malang.

10-9-2010: ......maar het is ruim bekend dat er nogal wat (indische) medelanders rond Malang rondhangen die een loopje nemen met de nederlandse wetgeving met betrekking tot pensioenen en uitkeringen. Ik kom zelden in Malang maar ken er sowieso al 5 die de boel aardig hebben opgelicht. En het is ook algemeen bekend dat deze heren doorgaans wekelijks ontmoetingen hebben in Toko Oen waar ze elkaar op de hoogte houden van de mazen in de wet en de (on)mogelijkheid op controle.

11-9-2010: .......het gros voldoet aan de regels en wetten op enige vervelende uitzonderingen na in Bali en Malang die in die plaatsen het procentueel landelijk gemiddelde van misbruik ver overtreffen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-10-2010 04:45 Frank Lakwijk wrote: Over het algemeen hoor ik hem een rotkerel noemen. Velen vertellen mij dat hij kreeg wat hij verdiende omdat hij de Javanen zo minachtend en beledigend behandelde. Javanen reageren daar niet meteen op. Zij blijven glimlachen en bergen de belediging op in hun hart, totdat....
Wellicht ook van Indisch-Nederlandse afkomst? Het tegendeel is eerder waar in het geval van Van Antwerpen.
Doorgaans gaan echte bule beter om met de autochtone Indonesiers dan Indische Nederlanders die zijn behept met een zeer vooringenomen koloniale houding, maar dit doorgaans niet bewust zijn en van zichzelf vinden dat ze de lokale bevolking beter behandelen (en begrijpen) dan de volbloed Nederlander.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

K ben er ooit eens geweest het proefde een sfeer van oud koloniale tijd.
Kon het niet bevroeden dat het daar gebeurde, de sfeer was goed toen in 1996.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kid_a
User
spacer line

Op 02-11-2010 18:49 schreef Puputan:

[quote verwijderd]

Ik denk dat u behoorlijk doordraaft in uw reactie op Frank Latwijk aangezien ie gewoon zn eigen mening geeft maar het is duidelijk dat de heer van Antwerpen geen gezamenlijke vriend is. Verder lees ik niets zn commentaar dat grond zou kunnen zijn voor aanhouding, laat staan voor een veroordeling en deportatie en het feit dat u voornemens bent hem aan te geven zegt veel over u, voorlopig is alles omtrent de moord nog hoogst speculatief.

Hier sluit ik me bij aan. Wat een vreemde reactie. Niets in de posting van Frank is een reden tot een veroordeling in welke zin dan ook.. Of heb ik soms iets gemist?

spacer line  

De heer Frank Latwijk meldt wat anderen over Dirk van Antwerpen beweren. Zo tracht hij misschien de verantwoordelijkheid van zijn beweringen te ontlopen.

Zijn eigen mening schemert door.

Freedom of speech, ja, maar er zijn grenzen, zoals valse aantijgingen.

De heer Latwijk gaat duidelijk in fout en maakt zich schuldig aan een overtreding van de wet.

Mijn vriend Dirk kan zich niet verdedigen; ik neem het over van hem.
De laffe daad van Latwijk tegenover een dode moet vervolgd worden.

Ik vertaal zijn tekst in het Indonesisch en geef hem door aan de bevoegde instanties.

Recht zal geschieden !

087859966478

senior
User
User icon of senior
spacer line

Mij niet helemaal duidelijk welke wetsovertreding er dan gemaakt is door dhr Lakwijk? Hij vermeld alleen maar wat hij gehoord heeft....volgens mij mag dat.

hati hati, pelan pelan

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

pfff....wel wat sterk overtrokken reactie meneer poupaert. En hem dan ook nog aan willen geven bij de politie..? Op basis waarvan?

Of is uw schrijven slechts ter leering ende vermaeck?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

On 03-11-2010 18:42 ardianto wrote:
pfff....wel wat sterk overtrokken reactie meneer poupaert. En hem dan ook nog aan willen geven bij de politie..? Op basis waarvan?

Of is uw schrijven slechts ter leering ende vermaeck?

Ter leering ende vermaeck ?
Zou kunnen.

Aan de andere kant kan belanghebbenden( vrienden , familie) maatregelen nemen als hun dierbaren op het internet afgebrand werd.
Je zou verbazen welke (rechts)middelen je daar ( IND) kan gebruiken.

In Nederland is het anders , hier mag je alles zeggen en schrijven.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Waarschijnlijk is de heer Frank Lakwijk ooit betrapt geweest op fraude door Dirk van Antwerpen.

Vandaar dat hij na het overlijden van Dirk terugmept.

Op fraude betrapt, ja, omdat hij zo negatief op Dirk reageert; en dat op een manier dat hij het zelf niet is, maar van horen zeggen.

Verspreiding van laster is een misdaad en daar staan ook hier in Indonesia zware straffen op.

Ook in de Lage landen is dit verboden en mag aansporen tot racisme ook niet, wat Lakwijk doet.

Nederlanders dienen zich in Indonesia netjes te gedragen : hun bezetting hier is al lang voorbij !

087859966478

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. walterpoupaert

ADUUUUUUUUHHHH is dit FRUSTATIE of JALOUZIE ???????????????????????

elsbeth
User
spacer line

Walter, hoewel ik me je gevoelens goed kan voorstellen, doe je nu hetzelfde als dat wat je Frank verwijt. Je suggereert nl. iets dat tussen Frank en Dirk zou hebben gespeeld. En dat alleen maar omdat de een zich negatief over de ander uitlaat.
Houd het een beetje zuiver!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Op fraude betrapt, ja, omdat hij zo negatief op Dirk reageert; en dat op een manier dat hij het zelf niet is, maar van horen zeggen.

Verspreiding van laster is een misdaad en daar staan ook hier in Indonesia zware straffen op.

Mijnheer Poupaert,
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
U wilt niet dat Uw vriend zwart gemaakt wordt door mensen die suggereren dat hij niet al te vriendelijk was en zijn houding t.o.v. de bevolking ook niet.
U doet precies hetzelfde U suggereert ook, heeft U dan bewijzen?

Wat hebben we eraan als hier allerlei dingen over en weer over bepaalde mensen gezegd worden laat de politie maar eerst eens uitzoeken wie de daders zijn en wat de reden was voor de laffe moord plus die op zijn vrouw.

Overigens ik ken U beiden niet persoonlijk, noch Dirk van Antwerpen.
Ik wil U wel sterkte wensen met het verlies van degene die voor U een vriend was.

Men zegt wel eens van de doden niets dan goeds, maar daar heeft hij nu dus niets meer aan.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Het is natuurlijk erg genoeg wat er met dirk en zijn vrouw gebeurd is.Maar waar ik benieuwd naar ben is wat voor fraude is er eigenlijk gepleegd.
De politie in indonesie is bekend een corrupte instantie dus frank kan zijn borst vast natmaken ook bij terugkeer naar de lage landen.

Shalom

Puputan
User
spacer line

Omdat de heer Latwijk zelf niet reageert heb ik zelf wat info van Google gehaald namelijk van de volgende site: koevoetsinindonesie.waarbenjij(...)e=message&id=3565758

Daarna kwamen we in gesprek met Frank Lakwijk, een Nederlander die al 22 jaar in Hong-Kong had gewoond en daar een bedrijf had opgezet in prefab scheidingswanden voor kantooretages. Daarvoor had hij zijn bedrijf in Den Bosch, Lakwijk kunststoffen, dat nu door zijn zoon wordt gerund. Toevallig koop ik (E-J) daar wel eens plaatmateriaal. Nu woont hij weer 3 jaar in Malang, dicht bij de zieke moeder van zijn huidige vrouw. Hij heeft een aantal boeken geschreven, waaronder over FC Den Bosch.

Niet bepaald het profiel van een uitkeringstrekker die ook nog eens gefraudeerd zou hebben en die u vervolgens ook nog eens beschuldigt van laster en racisme, de enige die zich hier schuldig maakt aan laster bent u zelf want alles wat de heer Latwijk hier beweert is van horen zeggen en dus niet strafbaar.

Verder durft u hier als Belg ook nog te beweren dat Nederlanders zich dienen te gedragen in IndonesiŽ, zullen we het anders nog even hebben over de wandaden in Belgisch-Congo? Dat ik weet dat u een Belg bent komt van onderstaande site waar u op 1 november al plaatst dat er vier verdachten zijn aangehouden, de vraag is waarom u dat hier achterhoudt: www.condoleanceregister.com/Di(...)r-van-Antwerpen.html

Beste Dirk en Suyatmi,

Het onderzoek is gevorderd.

Vier mensen werden aangehouden die uw auto verkochtten in Semarang.

De daders werden dus naar alle waarschijnlijkheid gevonden.
Toch blijft de politie van Batu verder zoeken naar een opdrachtgever.
Volgens politiebronnen moet de geweldadige inbraak nog iets heel anders verbergen.

Verleden donderdag was ik in de Nederlandse Ambassade in Jakarta om getuigenis af te leggen van mijn bevindingen aangaande de zaak.
De Consul nam nota, maar kon zich natuurlijk niet ten gronde uitspreken : ę de Indonesische politie moet haar werk doen, en wij wachten in spanning af op de resultaten. Ľ

( to be continued...)

Puputan
User
spacer line

.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,527 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com