indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-12-2010 01:52 Yerun wrote:

[quote removed]
Oud bericht, maar toch nog even reageren. reciprociteit is prima als beide partijen gelijkwaardig zijn . Dit is in het geval van Nederland en Indonesie natuurlijk absoluut niet zo, waardoor (enige vorm van) reciprociteit onmogelijk gehandhaafd kan worden.

Volgens de wet moet iedereen gelijk behandeld worden.
Ook worden internationale verdragen ( vaak bilateraal) gesloten.

Ik kan me best voorstellen dat een Nederlandse man die zijn fiancee uit Indosenia wil halen alles uit de kast moet trekken om te zorgen dat fiancee lief In ollanda mag komen bezoeken.
Kan me ook voorstellen als een Indonesische migrant een bezoek krijg van een arme familie lid uit b.v Jembe (r= wlilekeurig plaats ) zonder vaste inkomen of woonplaats.
Die kan gevaar vormen voor de Nederlandse economie.

Over wonen / migreren gelden andere normen (logisch).

Men moet per geval/aanvraag ook goed bekijken. Is ook logisch.

Mijn goede bekende , Directeur bij een grote bank in Jakarta , wil met zijn gezin rondreis maken in Europa / Engeland .
Beiden hebben universitaire opleiding ( S1-S2) , hun gezin inkomen is (bijna) 3x als mijn gezin inkomen in Ollanda . Hun vermogen is meer dan mijn "vermogentje" in Ollanda.

En die moeten een sponsor "zoeken" omdat ze een paar dagen in Ollanda langs willen komen ? (Numpang liwat Om ).

Dan seh ik , FOK JOE tegen onredelijke regels .Dan eis ik ook gelijke behandeling .
Pardon , als ik geemotioneerd Emoticon: Wink overkom , hoop dat ik geen PTS klachten krijg .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gelijke behandeling bestaat niet, wil jij ook niet, zal nooit bestaan ook, het is geen stalinistisch gebeuren hier op deze wereld. Gelijkwaardige behandeling is natuurlijk wel prima mogelijk.

Het voorbeeld wat je geeft .... Als Shell of Unilever hier wil investeren (of ieder ander groot bedrijf met miljarden dollars) dan moet er altijd een Indonesische partij zijn die garant staat voor bepaalde dingen. Als vervolgens de directeur langs wil komen moet hij een business-visa hebben... met sponsor dus.. ach ja.. zo is het cirkeltje toch weer rond!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-12-2010 10:33 Yerun wrote:
Gelijke behandeling bestaat niet, wil jij ook niet, zal nooit bestaan ook, het is geen stalinistisch gebeuren hier op deze wereld. Gelijkwaardige behandeling is natuurlijk wel prima mogelijk.

Het voorbeeld wat je geeft .... Als Shell of Unilever hier wil investeren (of ieder ander groot bedrijf met miljarden dollars) dan moet er altijd een Indonesische partij zijn die garant staat voor bepaalde dingen. Als vervolgens de directeur langs wil komen moet hij een business-visa hebben... met sponsor dus.. ach ja.. zo is het cirkeltje toch weer rond!

We hebben hier over toeristen , als een Nederlander een VOA kan krijgen moet een Indonesier ook een soort VOA krijgen.
Als de potentiele toerist een retour ticket kan overleggen en hotels reserveringen (geen ANWB of losmen klasse) dan moet het genoeg zijn .
Ook staat hij geregistreerd bij de IND (?) met welk soort paspoort hij reisde ( het laats Dienst Paspoort ) , zijn baan , inkomen etc staan ook vermeld.
Weet niet of hij nu met een D.P reist.

En dan is het nog niet genoeg ?
Heb de neiging om in Jakarta Post , of Kompas , Media Indonesia of Tempo , een open brief naar de Deparlu te plaatsen.

In het verre verleden reisde ik bijna 7 jaren met een Dienst Paspoort , heb altijd bepaalde faciliteiten gekregen.
Voorzover ik weet gelden die regels nog steeds .
Weet ook wel dat het kwestie van formaliteiten zijn , maar dan en dan zeg ik bij deze FOCK JOE . Emoticon: Nice .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sidia, je bent niet realistisch. Zoals ik eerder al zei zijn beide landen niet gelijkwaardig, en kun je zodoende natuurlijk nooit dezelfde richtlijnen hebben/afdwingen voor beide landen.

Wat je schrijft is een uitzondering natuurlijk, en die bevestigen nu net de regel dat die andere 99% van de Indonesiers die naar Nederland komt geen cent heeft te makken en wordt uitgenodigd door manlief/vrouwlief, vriendje/verre familie en weet ik nog allemaal niet wat. En die moeten gewoon terug, want anders zitten ze zo in de illegaliteit.

Het is voor mij ook een formaliteit dat ik hier een sponsor had en heb. Ik had toch meer geld dan die sponsor, dus ook een formaliteit. Ik moet eens proberen bij de imigrasi te zeggen 'val eens lekker dood!'.. formaliteit? Ja, en dan? dan heb je je eraan te houden of anders staat het je vrij er protest tegen aan te tekenen of lekker ergens anders naar toe te gaan. (ik weet het, standaard antwoordje, maar het is wel zo natuurlijk).

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-12-2010 11:05 Yerun wrote:

Wat je schrijft is een uitzondering natuurlijk, en die bevestigen nu net de regel dat die andere 99% van de Indonesiers die naar Nederland komt geen cent heeft te makken en wordt uitgenodigd door manlief/vrouwlief, vriendje/verre familie en weet ik nog allemaal niet wat. En die moeten gewoon terug, want anders zitten ze zo in de illegaliteit.

Ik weet dat ook er veel mensen uit arme landen naar her rijke westen (Nederland) willen komen .
En toch moet de plaatselijke Nld ambassade gelijk moeten " zien" en snel beslissen of een potentiele toerist echt een toerist is of een gelukzoeker die straks aan de staatsruif mee wil plukken.
Zoals je weet zijn er bijna 16% middle classers in Indonesia (oud cijfer) , dus de meeste toeristen zullen tot die groep behoren .
16% is nog steeds een grote aantal .
En de meesten zullen nooit naar Nederland willen verhuizen om ergens te "belanden" in een te kleine woning , zonder PRT en supir.

Frits
User
spacer line

over kilo's bagage
het is juist wat Made schreef, dat het type ticket (kode) bepaalt welke service of souplesse er is.
ook een frquent flyer pas kan voor extra zorgen.
EN er zijn reisbureaux in NL die meer kilo's bagage mogen uitgeven bij bepaalde maatschappijen...tenminste ik kreeg bij Garuda een 4tal namen door en bij henzelf kon ik 30 kg niet gedaan krijgen.
KLM wordt over gemopperd, zelf met een dikke bijbetaling voor een bizseat wordt er (soms) stipt op de 20 kilo gelet.
wat ik trouwens sowieso niet begrijp...je ziet mensen uit het koffer in de handbagage overladen en dan mogen ze door.
wordt het geen tijd dat we bijvoorbeeld 110 kilo mogen vervoeren inclusief jezelf?
alles wegen en bijbetalen als het meer is?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,559 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com