indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maartjef
User
spacer line

Mijn vriend en ik gaan eind december tot half jan naar Bali en Java.
Wij hebben het hele formum ongeveer gelezen maar toch nog een paar vragen:

Wij hebben een week op Java en willen graag naar Yogyakarta en Surabaya.
- Is dit lang genoeg of hebben we dan nog tijd voor andere plaatsen?
- is de trein aan te raden/ mooi voor dit stuk? of beter vliegen of met een ander vervoersmiddel?
- Is het mogelijk om vanaf Yogyakarte naar Bali te vliegen?

groeten Maartje

jessie
User
spacer line

het is maar net wat je wil. je kan met de vlieg tuig van af bali naar surabaya vliegen datt is geen probleem, van uit surabaya station ubung naar yogyakarta.of pasar turi dat kan ook
je vertrekt smorgens en je komt vroeg in de ochtent aan in yogyakarta.je moet wel een kaartje excutief nemen tenzij je het niet erg vindt gezellig economies te reizen, er is tevens een restaurant in de trein aan wezich, maar die komen vaak langs om eten te verkopen voor de reizergers,je kan ook met de bus gaan .lorena''of safarie of 'pahala kesana'
van uit bali busterminaal ubung.je vertrekt smorgens en jekomt de volgende morgen aan in surabaya. slamat jalang

Gusans
User
spacer line

Hallo Maartje,
Heerlijk binnenkort naar Indonesie... Maar een weekje Java is kort hoor het verdient veel meer tijd. De vraag is een beetje wil je echt alleen Surabaya en Jogjakarta zien of ook nog tussengelegen plaatsen... Bromo, Malang, Ijen, Kalibaru, Sukuh? Mogelijkheden genoeg.
Bij alleen Surabaya en Jogja is inderdaad Jessies optie een goede (vliegtuig naar Surabaya vervolgens trein naar Jogja en vandaar weer vliegtuig naar Denpasar.) Wil je ook tussen gelegen plaatsen zien. Huur een priveauto met chauffeur voor je periode op Java. Wij kunnen je Budi Tours, www.buditours.org, adviseren (Gevestigd in Jogjakarta gerund door Nederlands/Indonesisch echtpaar) maar zoek op dit forum en je vind vast ook andere opties. Succes, maar vooral geniet van jullie vakantie.

Trea1
User
spacer line

Op 30-09-2010 15:38 schreef Gusans:
Hallo Maartje,
Heerlijk binnenkort naar Indonesie... Maar een weekje Java is kort hoor het verdient veel meer tijd. De vraag is een beetje wil je echt alleen Surabaya en Jogjakarta zien of ook nog tussengelegen plaatsen... Bromo, Malang, Ijen, Kalibaru, Sukuh? Mogelijkheden genoeg.
Bij alleen Surabaya en Jogja is inderdaad Jessies optie een goede (vliegtuig naar Surabaya vervolgens trein naar Jogja en vandaar weer vliegtuig naar Denpasar.) Wil je ook tussen gelegen plaatsen zien. Huur een priveauto met chauffeur voor je periode op Java. Wij kunnen je Budi Tours, www.buditours.org, adviseren (Gevestigd in Jogjakarta gerund door Nederlands/Indonesisch echtpaar) maar zoek op dit forum en je vind vast ook andere opties. Succes, maar vooral geniet van jullie vakantie.

hallo Gusans
ik las je berichtje over budi tours ,wij gaan volgend jaar naar indonesie, 2 weken java en 2 weken bali, we zijn met z'n zessen , heb je zelf goede ervaringen met budi tours, wij willen nl de periode op java wel alles van te voren boeken.
En eigenlijk het liefst met een reisbureau met veel ervaring op java zelf.
ik ben benieuwd naar je reactie
gr trea

simpati
User
spacer line

Sluikreclame?
Kijk eens op http://www.jackalholidays.com/
Van dat bedrijf zie ik vaker busjes in Malang.
Salam,
Jan

spacer line  

Hallo Trea,

Probeer eens contact te leggen met een reisburo in Nederland.
Wij hebben vorig jaar de reis Java, Sulawesi, Bali gedaan via reisburo Aurora Baden Powellweg 130 Amsterdam. Het was superieur. Alles perfect geregeld.
wij waren met 6 volwassenen en hadden de beschikking over een chauffeur en een Nederlands sprekende gids..
Als je meer info wilt zie ik het wel.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

spacer line  

Beste Maartje en Trea,

Vliegen an Denpasar ( Bali ) naar Surabaya of Yogja is gemakkelijk en niet duur.

In Jawa zou ik Surabaya niet aanraden : er is weinig te zien en heel heet.

In Jawa is de interessantste route :

Jakarta ( de hoofdstad toch ? )
Bogor met haar wereldbekende botanische tuin
Bandung le Paris de Java
Pangadaran het vissersdorp
Borobudur met zijn prachtige Hindu-tempels
Yogjakarta ( ben er nog niet geweest )
Malang het is er koel, er wonen veel Nederlanders die dikwijls in Toko Oen zitten
Bromo de mooiste vulkaan van Indonesia met haar adembenemende zonsopogang
Kota Batu waar het eeuwig lente is en het uitzicht onvergetelijk.

Dit alles kunt u per trein doen, zoals met de Pakuan Jakarta Bogor.

Alleen Yogja - Borobudur, Malang - Batu en Malang - Bromo dient u met een taxi te doen, maar deze afstanden zijn kort.

Een taxi kost u per dag zowat 40 euro, op voorwaarde dat uop tijd reserveert.

Indien u voor slecht weing tijd beschikt van uit Bali, is Bromo, Malang, Batu, Yogja en Borobudur een een must.

087859966478

spacer line  

Voor diegen die een georganiseerde reis willen, zou ik FOX aanraden, welke :

JAKAKARTA, BOGOR, BANDUNG, PANGADARAN, BOROBUDUR, YOGJA, MALANG, BROMO, KOTA BATU, KALIBARU, DENPASAR ( BALI )

verzorgt, met een tijdsduur van dertig dagen.

Het Schone Streven zie ik niet zo zitten !

087859966478

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Walter,
Er zijn meer reisorganisaties die de bekende route vanaf Jakarta richting Bali maken. Ze adverteren allemaal op deze site of je kunt ze er vinden. Waarom je Het Schone Streven niet ziet zitten moet je maar eens uitleggen. Even voorop gesteld dat ik nooit met deze organisatie op stap ben geweest. Ben benieuwd.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Wimroma
User
spacer line

Voordeel van het Schone Streven is dat ter plaatse geen kosten gemaakt worden, alles is betaald.
Ik hoor over Fox en het Schone Streven alleen positieve geluiden. Ik heb wel de indruk dat de gemiddelde leeftijd bij Fox wat lager ligt.
Mijn ouders zweren bij het Schone Streven, maar ik ken ook mensen die zeer tevreden zijn met Fox.

spacer line  

Hallo Maartje,

Ook mijn vriendin en ik gaan half december tot januari naar java en bali (en eventueel gili). Voor ons de eerste keer in indonesie. Ik ben benieuwd of jullie al een beetje weten wat jullie gaan doen ( ook met het oog op de vulkaan, zie mijn eigen topic)? Hebben jullie gereserveerd voor Bali, of zijn jullie van plan om gewoon ter plekke te boeken? Ben erg benieuwd en lijkt me leuk wat ideeen uit te wisselen.

Groeten Ruurd

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,667,710 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com