indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

petermax
User
spacer line

wij gaan in juli 2011 naar jakarta waarneer kunnen wij het beste een ticket kopen en heef t iemand een aderes voor een auto met chaufeur in borneo wij willen daar met 8 personen 14 dagen rondtrekken

petermax
User
spacer line

wij willen vogende jaar jakarta gaan waarneer kunnen wij het beste een ticket kopen en wie weet een aderes van een auto en chauffeur in borneo wij willen daar 14 dagen daar rondtrekken en we zijn met 8 personen

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Peter,

Ga je naar Borneo of naar Kalimantan

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Madelon
User
spacer line

Beste Peter,

Zelf ben ik vorig jaar naar Jakarta gevlogen en heb daarvoor ook wat research gedaan. Zelf heb ik veel gehad aan de informatie op de volgende pagina: http://surprisetickets.nl/reiz(...)uchten-naar-jakarta. Hoop dat jij er ook iets aan hebt!

Fijne reis,
Madelon

spacer line  

Op 28-09-2010 07:18 schreef BintangJan:
Peter,

Ga je naar Borneo of naar Kalimantan

Wat is het verschil?

larisse
User
spacer line

On 01-12-2010 17:22 Robertvande wrote:

[quote removed]

Wat is het verschil?

Goed opgemerkt .Zou borneo een stad zijn of zo.
MODERATOR BREAK

Goed he? Het valt ook niet mee 20 users in 1 te zijn. Goodbye !

Placed by oyibo @ 01-12-2010 19:57

elsbeth
User
spacer line

Is niet zo'n rare vraag van BintangJan. Er zijn hier wel eerder mensen op het forum geweest die naar het Maleisisch (Noordelijk) deel van Borneo wilden, dus Sawa en Sarawak. Volgens mij wordt Indonesisch (midden en Zuideljk) Borneo al een tijd Kalimantan genoemd. Wel voor de hand liggend dat Petermax dat bedoelt.
Maar misschien zijn de namen weer veranderd, is immers met Makassar-Ujung Pandang-Makassar ook gebeurt en met Irian Jaya, West Irian etc. kan ik het helemaal niet meer volgen.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 01-12-2010 17:22 schreef Robertvande:

[quote verwijderd]

Wat is het verschil?

Robert,
Borneo is het Maleisische gedeelte en Kalimantan het Indonesische gedeelte van dat hele grote eiland. Van het Maleisische gedeelte weet ik niks, van het Indonesische gedeelte wel. Vandaar de vraag, maar Peter reageert niet meer, dus laat maar.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij is het zo:

Het hele eiland heet Borneo.
Het Maleise delen heten Sabah (oost) en Sarawak (west) en wordt ook wel Maleis Borneo genoemd en de staat Brunei ligt tussen deze twee in.
Het zuidelijke deel is van Indonesie en heet Kalimantan en is weer onderverdeeld in provincies.

En West Irian heet tegenwoordig weer West Papua. Ja in Indonesie zijn ze goed met het goochelen en voortdurend veranderen van namen. Wat hebben we nog meer? Sulawesi en Celebes, Tanjung Karang en Bandar Lampung, Solo en Surakarta....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Silahkan , A.U.B

http://blognyaanaqqoz.blogspot(...)ulau-kalimantan.html

J. Hunt rapporteerde in 1812 aan a Thomas Stamford Raffles over de naam Pulo kALAMANTAN werd gepubliceerd in The Expedition to Borneo of H.M.S. Dido for the Suppression of Piracy, vol. 2. London: Chapman & Hall . Henry Keppel 1846

bisa dicek of makemyday .

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Wat was ook alweer de vraag?

Tickets kun je bij me in optie zetten: Jakarta vertrek tot 8 juli vanaf 750, na 8 juli vanaf 860.
Naar Balikpapan, Pontianak of Banjarmasin 860, resp. 930.

Voor beide geldt: verblijf max 1 maand, verplicht min. 3 overnachtingen bij te boeken.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,052 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com