indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Meisjes die geen maagd meer zijn, mogen straks niet meer naar school.

inderdaad te gek voor woorden. Wat gebeurt er met de jongens, krijgen die ook een test of hebben die vrij spel en mogen ze gewoon naar school?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2010 21:48 4yoke4 wrote:

[quote removed]
Wat gebeurt er met de jongens, krijgen die ook een test of hebben die vrij spel en mogen ze gewoon naar school?
Ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt onderhand wel of dit soort nieuws exclusief aan Indonesie voorbehouden is. Tja, de jongens...... volgens mij denkt daar nooit iemand over na.
Terug naar de middeleeuwen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Terug naar de middeleeuwen.

Lijkt erop hè!

Kuisheidgordel voor beide geslachten misschien Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

Dat zal zeker niet voor de jongens gelden.
Ik heb altijd begrepen dat Indonesische jongens de kneepjes van het vak leren van prostitueés (die vast anders genoemd worden). Althans, zo is het mij in mijn Sumatera jaar verteld door een aantal Indonesiche jongens/mannen. Dat is hier ook wle eens bevestigd, dacht ik. Klopt het heren????

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2010 22:22 elsbeth wrote:
Dat zal zeker niet voor de jongens gelden.
Ik heb altijd begrepen dat Indonesische jongens de kneepjes van het vak leren van prostitueés (die vast anders genoemd worden). Althans, zo is het mij in mijn Sumatera jaar verteld door een aantal Indonesiche jongens/mannen. Dat is hier ook wle eens bevestigd, dacht ik. Klopt het heren????
Ik denk het niet Elsbeth, tenminste niet uitsluitend. Getuige de aanwas van shorttimehotels en ongewenste zwangerschappen. Het verbaast me ook niet dat sommige Indonesische jongens/mannen dat zeggen, als je het met een prostituee doet (kupu2 malam) dan klinkt het misschien minder erg?

spacer line  

Dames toch , dames toch.

Leuk om jullie mening te lezen.
Als ik het zo lees , dan is het gebaseerd op onvolledige of beweringen die verkeerd begrepen werden dus tot bovenstaande ongefundeerde mening heeft geleidt.
Dat heb je als je alleen maar gaat baseren op halve waarheden en kataNYA verhalen....

Wie volgt ? Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2010 22:37 Surya Atmadja wrote:
Als ik het zo lees , dan is het gebaseerd op onvolledige of beweringen die verkeerd begrepen werden dus tot bovenstaande ongefundeerde mening heeft geleidt.
Dat heb je als je alleen maar gaat baseren op halve waarheden en kataNYA verhalen....

Je meent het...... Ik denk dat het omgekeerd is en dat dit maar een topje van de ijsberg is. En eerlijkgezegd zie ik dat in Jambi ook helemaal voor me.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dergelijke volksvertegenwoordigers moeten ze zo snel mogelijk uit hun functie plaatsen en vervangen door personen die kerk en staat WEL kunnen scheiden, zoals dit zou horen in een seculiere democratie.

En uiteraard gelden deze regels alleen voor vrouwen, die zijn namelijk vaker het slachtoffer onder dergelijke Islamitische wetgeving. In de tijd van Mohammed waren er namelijk wel vrouwen, maar geen corruptie en dergelijke. Of zou er toen ook al niet over gepraat worden, want als je er niet over praat bestaat het niet?

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 24-09-2010 23:27 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Je meent het ...... Ik denk dat het omgekeerd is en dat dit maar een topje van de ijsberg is. En eerlijkgezegd zie ik dat in Jambi ook helemaal voor me.

Ya , ik meen het (ehwaar).
Met het verschil dat ik de zaak iets breder en dieper bekijk, rekening houden met de adat , ideaalbeeld , werkelijkheid en de context (SiKon= situasi dan kondisi ).
Dit is een algemene opmerking , inhoudelijk kunnen we verder omong kosongen .

spacer line  

On 25-09-2010 03:43 Yerun wrote:
Dergelijke volksvertegenwoordigers moeten ze zo snel mogelijk uit hun functie plaatsen en vervangen door personen die kerk en staat WEL kunnen scheiden, zoals dit zou horen in een seculiere democratie.

En uiteraard gelden deze regels alleen voor vrouwen, die zijn namelijk vaker het slachtoffer onder dergelijke Islamitische wetgeving. In de tijd van Mohammed waren er namelijk wel vrouwen, maar geen corruptie en dergelijke. Of zou er toen ook al niet over gepraat worden, want als je er niet over praat bestaat het niet?

Pardon .

Ik weet niet of die volksvertegenwoordiger echt het volk vertegenwoordigen , maar ondanks dat zijn zij (terecht of niet) gekozen als vertegenwoordigers van "het volk".

Dus men kan niet zo maar hun achterband (kiezers) te rzijde zetten.
Zoals de achterban van die controversiele Nederlandse volksvertegenwoordiger , ik ga geen namen noemen ,omdat het een Nederlandse binnenlandse aangelegenheid is .

Trouwens Mohammad S.A.W werd door God gezonden om de Arabieren/ de mensheid te redden* .
De Arabieren leefden toen in de donkere tijden ( Zaman Jahiliyah).

Elke profeet die door God gestuurd werd hadden toen een missie , het volk te redden.
Zoals Joshua die werd gestuurd door God ( Halleluja , Praise The Lord) om de verdwaalde schapen van Israel te redden.

elsbeth
User
spacer line

Op 24-09-2010 22:37 schreef Surya Atmadja:
Dames toch , dames toch.

Leuk om jullie mening te lezen.

Surya, volgens mij heb ik er heel netjes bij gezet: ik heb begrepen dat....en vervolgens: klopt het, heren?
De jongens. mannen die mij dit hebben verteld waren overigens allen van Chinese afkomst. Ik heb GEEN IDEE of dit er iets mee te maken heeft. Het verhaal is ook bevestigd door een behoorlijk aantal blanke mannen die lang in Indonesie hebben gewoond. Het zou kunnen zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb en dat ze het over zichzelf hadden...
Maar goed, ik ben er benieuwd naar hoe het dan gaat. Natuurlijk vond ik het destijds een interessant gegeven: meisjes moesten maagd blijven en de jongens zeiden dat ze naar "bepaalde huizen" gingen. IK zeg niet dat dit zo is, het is mij verteld en ik ben benieuwd wat de ervaringen van de Indonesische mannen zelf zijn.

Wimroma
User
spacer line

Te gek voor woorden, maar ik probeer me voor te stellen hoe zoiets gecontroleerd kan worden.
Ik ben geen medicus, maar dat zijn de meesten daar ook niet die dit willen controleren.
Is het dan de bedoeling dat zo'n meisje ergens in een kamertje omringd door een x-aantal viespeuken inwendig geinspecteerd wordt?
Ik word misselijk bij de gedachte.
Wim.

bambang
User
spacer line

Dat is het probleem met (zeer) gelovigen (islamiet, christen). Ze denken vanuit de koran of bijbel. Zelf nadenken, doordenken is lastig voor de gelovigen, laat staan zelfkritiek. Ik heb een collega die een hbo-opleiding heeft. Hij volgt het salafisme. Hij wijst de evolutietheorie en DNA-techniek af. Het is lastig discussieren met een gelovige. De gelovige wijst altijd naar een passage van het “heilige” boek om zijn standpunt te “bewijzen”.

Zo’n meisje moet voor een geestelijke knielen en fellatio plegen. Daarna mag ze naar school. Op die manier behoudt het meisje haar maagdelijkheid. Probleem opgelost.

spacer line  

On 25-09-2010 07:28 elsbeth wrote:

[quote removed]

Surya, volgens mij heb ik er heel netjes bij gezet: ik heb begrepen dat....en vervolgens: klopt het, heren?
De jongens. mannen die mij dit hebben verteld waren overigens allen van Chinese (1) afkomst. Ik heb GEEN IDEE of dit er iets mee te maken heeft. Het verhaal is ook bevestigd door een behoorlijk aantal blanke mannen(2) die lang in Indonesie hebben gewoond.

Het zou kunnen zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb en dat ze het over zichzelf hadden (3) ...

E , je hebt ook netjes ingebracht.
Ik heb geprobeerd om andere uitspraken "uit te lokken".
Het is niet persoonlijk aan jou gericht .

mbt 3.
Ik denk ook dat men over zichzelf hadden.
Mijn uitleg is , het is voor een lid van minderheidsgroep(chinees of blank) moeilijk(er) om een ( "vrijblijvende) sexuele relatie aan te knopen met de plaatselijke dames .

m.b.t (1-2) In een kleine stad/dorp is het (toen) moeilijk om zo'n relatie aan te knopen.
Gewone (nette) meisjes/vrouwen is niet beschikbaar , dus men is genoodzaakt om betaalde liefde te kopen.
Als je geluk hebt kan het wel gebeuren, zonder hypocriet te zijn moeten we erkennen dat een man en vrouw bepaalde behoefte hebben.
Daarom heb je daar veel jeugdhuwelijken en echtscheidingen , of de jonge vrouw werd in de steek gelaten .
Men was genoodzaakt om te trouwen , de sociale druk , zwangerschap .
Er is zelfs sprake van illegale abortus als men niet kan trouwen .

Over SiKon( situasi-kondisi) , de tijd ( vroeger en nu) is voor iedereen ook duidelijk.
Ook de plaats , in grote steden zoals Jakarta, Surabaya , Medan etc kunnen "geliefden" zelfs samenwonen . De zgn kumpul of kawin kebo , buiten de zicht van de achterban (familie/vrienden) .

In mijn tijd(vorig eeuw) heb je in Jakarta nog weinig sexuele vrijheid .
Er werd gefeest ( Beatles, Rolling Stones) , werd ook gevrijd ( slijpdansen ) , een beetje gedronken ( bier was de toppunt ).

spacer line  

On 25-09-2010 08:51 bambang wrote:

Zo’n meisje moet voor een geestelijke knielen en fellatio plegen. Daarna mag ze naar school. Op die manier behoudt het meisje haar maagdelijkheid. Probleem opgelost.

Dat zegt je wat.
Zo'n meisje of JONGEN werd dan misbruikt.
De daders moeen t zwaar gestraft worden , desnoods castreren .
En omdat we beschaafd blijven , chemisch castreren. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het word eens een keer tijd, dat de vrouwen het heft in handen nemen.
In die mannen wereld word er nog al te veel eisen gevraagd,van die vrouwen.
Onbegrijpelijk, de dominante vrouw, in hun eigen omgeving, laat zich gijzelen, als het in de religiesfeer zit.
Daar moest eigenlijk een einde aangemaakt worden.
Die mannen een kopje kleiner maken door hun bevoegdheden af te nemen zou een verademing zijn in die religie, ook in het Katholieke gemeenschappen zou dat eens moeten gebeuren.
Want waarom het verschil maken, als de natuur het uit maakt, wat de mens word een meisje of een jongen.
ZO kan K u een verhaal schrijven dat werkelijk gebeurd is.

Mijn broer was priester en die had in zijn ambt vele gebeurtenissen meegemaakt.
Geloof mij maar,(en niet de Kerk en Moskeeën) dat hij wist van afwijkende mensen, met een afwijkende natuurlijke menselijke drang.
Hij heeft daardoor binnen in zijn orde velen conflicten gehad, zo erg dat hij er uit is gestapt.
Toen vermoeden we al, dat het niet pluis was, wat er nu duidelijkeheid over te krijgen is, we geen mogelijkheid hadden dat aan te kaarten, maar wij ons gezin, Vader en Moeder met 10 kinderen, had toen al afstand van de kerk genomen.

Toen hij een meisje leerde kennen, dat was in Noord Holland bij Wervershoof, West Friesland, een zeer katholieke gemeenschap.
Daar the kerke ging en zag dat vrouwen en mannen gescheiden in de kerk moesten gaan zitten.
Daar is hij boos over geworden, en heeft in die kerk voor elkaar gekregen, dat ze gewoon gemengd naast elkaar mochten gaan zitten.
Een daad die je niet zo maar deed, want je moest lef hebben, in die tijd.
Zo ging een andere broer op de fiets met zijn kameraden niet Katholiek naar Limburg op Vakantie, daar aangekomen op een zondag, gingen ze met hun korte broek de kerk in om een Mis mee te maken.
Ze werden er uit gezet, en dat heeft hij zich niet laten gebeuren , midden in de mis heeft hij de mis verstoord en aan de betreffende priester gevraagd of zij melaatsen waren, om zo behandeld te worden.
De gehele kerk ging achter hen staan en zo hebben ze de mis tot het einde mogen mee maken.
Dat was vroeger zo en nu zal in ieder geval in die gemeenschap van gelovigen een nog een strijd moeten voeren om daar veranderingen in te brengen.
Om zo zich eigen niet bang te laten maken door een stel ouwe mannetjes die zich zo graag in vrouwen kledingen, een gemeenschap gewoon gijzelen. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
User
spacer line

Op 25-09-2010 03:43 schreef Yerun:

Helemaal mee eens.
Als deze domme onwetende raadsleden zich eerst hadden verdiept in de medische anatomie van het vrouwelijk geslachtsorgaan dan zouden ze wellicht niet zo hoog van de toren blaaten.
Wederom een staaltje van domme onwetendheid, eerst hoog van de toren blaaten en daarna pas nadenken, hoewel ik van het laatste ook niet zo zeker ben dat ze dat ook daadwerkelijk kunnen.
Als de heren raadslieden zich eerst hadden verdiept in het fenomeen "maagdenvlies" dan zou hun visie hopelijk anders geweest zijn.

ENIGE INFORMATIE BETREFFENDE HET "' MAAGDENVLIES'

Het maagdenvlies of hymen is een randje weefsel dat meestal bij jonge vrouwen (maagden) als een soort kraagje rond de ingang van de vagina aanwezig is. Het maakt deel uit van de vulva (het uitwendige deel van de geslachtsorganen). Het maagdenvlies sluit de ingang van de inwendige geslachtorganen deels af en is vaak sikkelvormig en dun. De wetenschappelijke benaming hymen verwijst naar de naam van de god van het huwelijk in de Griekse mythologie.

Het begrip maagdenvlies wordt omgeven door mythen en misverstanden.

De Vijf hymenale mythen
Over het maagdenvlies doen een aantal hardnekkige mythen de ronde:

1 Het hymen is een vlies.
2 Een intact hymen bewijst dat er sprake is van een maagd.
3 Het hymen scheurt áltijd bij de eerste coïtus, met bloedverlies tot gevolg.
4 Na onderzoek van het hymen kan een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid afgeven.
5 Onderzoek van het hymen kan bij verdenking van een zedenmisdrijf seksueel misbruik bevestigen of uitsluiten.

GEEN VAN BOVENSTAANDE BEWERINGEN ZIJN JUIST.

Geen vlies
Het woord 'vlies' is een wat ongelukkige benaming. Het maagdenvlies is namelijk normaal niet helemaal dicht, want het bloed dat bij de menstruatie vrijkomt kan er gemakkelijk doorheen. Bij hoge uitzondering komt het voor dat een maagdenvlies geheel gesloten is (hymen imperforatus). Dit is een medische afwijking die echter door een kleine medische ingreep (een sneetje) verholpen kan worden. Achter een gesloten maagdenvlies stapelt het bloed zich op, waardoor na enige tijd lichamelijke problemen ontstaan door een fikse hoeveelheid oud opgehoopt bloed.

Geen bewijs
De naam maagdenvlies is gegeven omdat het bij de eerste geslachtsgemeenschap normaal wordt gescheurd (ontmaagding of defloratie). Dit kan gepaard gaan met wat (vaak zeer gering) bloedverlies en meestal geringe pijn. Soms is het echter door andere oorzaken al niet meer intact (sporten, tampongebruik enzovoorts). De dikte en stevigheid van het maagdenvlies kan sterk uiteenlopen. Sommige meisjes zijn geheel zonder maagdenvlies geboren, anderen hebben een stugger vlies dat pas na een reeks intieme contacten volledig inscheurt. Het hymen verdwijnt helemaal als de vrouw via het geboortekanaal een baby heeft gebaard.

Bij seksueel misbruik van kinderen wordt de staat van het maagdenvlies vaak als bewijsmateriaal gebruikt om aan te tonen dat er geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden. Uit onderzoek blijkt echter dat de vorm van het hymen kan veranderen tussen de geboorte en de leeftijd van één jaar. Het is daarom voor de dokters extra moeilijk om het verschil te bepalen tussen normale veranderingen, en veranderingen veroorzaakt door seksueel misbruik.

Rol in culturen
In sommige culturen komt het voor dat na de eerste seksuele betrekkingen het bloed op het laken getoond wordt aan de familieleden, als bewijs dat de pas getrouwde vrouw nog maagd was als teken van kuisheid.
Dat dit vele koppels al voor de nodige problemen heeft gesteld, is niet verwonderlijk. Het al dan niet intact zijn van het maagdenvlies is geen maatstaf voor de maagdelijkheid van het meisje.

Anderzijds kan ook bij de tweede of derde geslachtsgemeenschap de vrouw nog steeds bloed verliezen door het verder inscheuren van het hymen, ook al is ze dan geen maagd meer.

Plastische chirurgen en gynaecologen krijgen ook in Nederland wel eens het verzoek om het maagdenvlies te "reconstrueren". Dit gebeurt niet alleen in landen waar het maagd zijn een vereiste is om te trouwen, maar ook bijvoorbeeld in de Oosterse landen waar men in het prostitutienetwerk veel geld verdient met het ter beschikking stellen van zulke nep-maagden. Bij zo'n operatie wordt het maagdenvlies strakker gemaakt om het te laten bloeden bij geslachtsverkeer, maar dat werkt vaak niet. Over het algemeen zal aan een dergelijk verzoek dan ook geen gevolg worden gegeven.

Zelf oprekken
Sommige dokters en seksuologen zijn er voorstander van om het meisje zelf met de vingers het hymen te laten oprekken, om zo de eerste ervaringen met de geslachtsgemeenschap wat makkelijker te laten verlopen. Elke dag gedurende twee weken plaatst men daartoe in een warm bad één of twee vingers in de vagina en oefent men druk uit op de achterwand gedurende ongeveer 20 seconden.

Tevens kan het scheuren van het "maagdenvlies" veroorzaakt worden door het gebruik van tampons, sporten, paardrijden of zelfbevrediging.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Want waarom het verschil maken, als de natuur het uit maakt, wat de mens word een meisje of een jongen.

OM Ziel dat heeft U goed gezegd, de natuur dus!

Pierre,
dat was een duidelijke uitleg voor ieder die dit niet wist maar nu moet het ook nog duidelijk gemaakt worden aan degenen die het voorstel gedaan hebben. Mogelijk zijn ze wel op de hoogte maar willen het niet weten!

m.b.t (1-2) In een kleine stad/dorp is het (toen) moeilijk om zo'n relatie aan te knopen.
Gewone (nette) meisjes/vrouwen is niet beschikbaar , dus men is genoodzaakt om betaalde liefde te kopen.
Als je geluk hebt kan het wel gebeuren, zonder hypocriet te zijn moeten we erkennen dat een man en vrouw bepaalde behoefte hebben.

Hoezo genoodzaakt Om Sid? Om de mannelijke driften te bevredigen?

Als je geluk hebt kan het wel gebeuren, zonder hypocriet te zijn moeten we erkennen dat een man en vrouw bepaalde behoefte hebben.[/

Als je geluk hebt ja, ja........................

erkennen dat een man en vrouw bepaalde behoefte hebben.[/

U geeft het toe....................?

Ik word hier niet vrolijk van, we leven niet in de middeleeuwen zoals AM al schreef.

spacer line  

Wat een heisa over een achterlijke mening en pogingen van sommige "volksvertegenwoordiging"in een vreemde land.

Je Zus nog aan toe , gaan we hier echt discussieren of gaan we alleen maar zeiken om te zeiken.
( Is algemeen bedoelt , niet aan tante Y persoonlijk gericht).

Wat het geloof of politiek wil regelen kan alleen maar aangenomen worden als er "voldoende"draagvlak is in de maatschappij.
Of men doet zelf hun eigen zin , als iemand buiten de pot wil pissen kan geen politikus of sjeik of wat dan ook verbieden.

Indonesia is een andere land , met andere zeden en gewoonten, ook andere geloven.
Zo lang de uinversele rechten van de mens niet verkracht werd en de regels volgens de democratie (hoeft niet altijd de westere te zijn) werd ingevoerd is het aan hun om het te veranderen.

Persoonlijk vind ik het een hypocriete zaak dat ze zulke regels willen invoeren .
Zelfs daar heb je ook gradaties , verschillen in opleiding en vorming .
Ik beschouwd het als aantasting van de persoonlijke integriteit.
Buiten de invoering en handhaving vraagstuk.

spacer line  

On 25-09-2010 12:10 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Pierre,
dat was een duidelijke uitleg voor ieder die dit niet wist maar nu moet het ook nog duidelijk gemaakt worden aan degenen die het voorstel gedaan hebben. Mogelijk zijn ze wel op de hoogte maar willen het niet weten!

Dank u , dank u,
Dat had ik noooit geweten.
Jammer dat die "volksvertegenwoordigers"Indahnesia niet lezen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid Om Sid toch.

Of men doet zelf hun eigen zin , als iemand buiten de pot wil pissen kan geen politikus of sjeik of wat dan ook verbieden.

Nou geloof het maar niet, in sommige landen, als ze er achter komen, dan is het stenigingen voor de vrouw en de mannen dan zijn lulletje afhakken, (ja hoor) alahahakbar
Als moslim is dit een tegenvaller, je voelt je eigen op de teentjes getrapt.....
Die uitlatingen van je dat lijkt nergens op.
U als moslim zou het dan door moeten geven, wat wij hier allemaal vinden, dat zou u sieren.
Net als mijn broers die zich niet de les laten lezen door niemand.
K ben trotser voor mijn wijlen broers, dan wat u hier probeerde te verdedigen.
Maar ja u bent bang, en dat ben je door die langbaardige roklopende idioten.
Ben zelfs eens bedreigd door een Moslim in Lombok hij vertelde mij dat hij moslim was, en hij dat geweldig vond.
Toen heb K ze even de oren gewassen en gezegd dat het mij totaal niets deed en het een achterlijke gedoe vond in het engels eight was a real hassle I dont like it,.
met zijn tweeën waren ze en ze waren boos op mij, maar ze durfde niets te doen.
JA dan weet je dat K niet mijn bek dicht kan houden, en zo doende kom K ook niet meer naar Indonesië.
Want ben nergens bang voor, maar weet wel wat je moet doen en waar je dat kan permenteren.
Van te voren had K al een mes getrokken en hen verteld dat K niet mij liet bedonderen.....
Weet dit allemaal, en daardoor zal K zo veel proberen weg te blijven van die moslims.
Als K ergens loop zal K nooit iemand lang achter mij laten lopen, dan doe K net of je wat gaat bekijken, mijn alertheid is boven natuurlijk......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat een heisa over een achterlijke mening en pogingen van sommige "volksvertegenwoordiging"in een vreemde land.

Je Zus nog aan toe , gaan we hier echt discussieren of gaan we alleen maar zeiken om te zeiken.
( Is algemeen bedoelt , niet aan tante Y persoonlijk gericht).

Dit is een algemene opmerking , inhoudelijk kunnen we verder omong kosongen .

Ik vind dit geen onderwerp om te omong kosongen, ben bloedserieus, al gaat het maar om een drupje!
Vind het wel fijn om te lezen dat Om Sid schrijft:
Persoonlijk vind ik het een hypocriete zaak dat ze zulke regels willen invoeren .

Zijn we het daar over eens.

Om Sid ik begrijp dat U er mogelijkerwijs anders tegen aan kijkt en het wat in een breder perspectief wilt zien.
Ik zal heel Indonesie er niet op aan vallen en pas me daar ook wel degelijk aan een aantal dingen aan, probeer me ook wel te verplaatsen in de leer van Allah en degene die het belijdt maar al die excessen die voorkomen ( soms ook bij andere geloven) daar kan ik absoluut niet in meegaan.
Serieuze discussies verzanden vaak in ongein en dat is niet op zijn plaats, het gaat hier om de rechten van de vrouw ( een mens) en niet om het dreigen met allerlei maatregelen door mannen die menen dat ze de wijsheid in pacht hebben en mogen beslissen over de vrouw.

spacer line  

On 25-09-2010 16:35 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Zijn we het daar over eens.(1)

Om Sid ik begrijp dat U er mogelijkerwijs anders tegen aan kijkt en het wat in een breder perspectief (2) wilt zien.
Ik zal heel Indonesie er niet op aan vallen (3) en pas me daar ook wel degelijk aan een aantal dingen aan, probeer me ook wel te verplaatsen in de leer van Allah en degene die het belijdt maar al die excessen die voorkomen ( soms ook bij andere geloven) d aar kan ik absoluut niet in meegaan.(4)
Serieuze discussies verzanden vaak in ongein (5) en dat is niet op zijn plaats, het gaat hier om de rechten van de vrouw ( een mens) en niet om het dreigen met allerlei maatregelen door mannen die menen dat ze de wijsheid(6) in pacht hebben en mogen beslissen over de vrouw.

ijn we het daar over eens.(1)
Ben ik ook blij om.

breder perspectief (2)
Dat moet men in acht houden, anders ga je in marges discussieeren.

er niet op aan vallen (3)
dat kan ook niet

daar kan ik absoluut niet in meegaan.(4)
idem dito

verzanden vaak in ongein (5)
en of op persoonlijke situatie wordt geprojecteerd of men wordt persoonlijk.
Er wordt tegen de man /vrouw geschopt i.p.v tegen de bal.
mannen die menen dat ze de wijsheid(6)
Tya , je schreef al , mannen die menen

Zo te zien hebben we praktisch bijna dezelfde kijk.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

OK Om Sid, korte begrijpbare antwoorden daar heb ik wat aan en praktisch dezelfde kijk, och als je iedereen maar in zijn waarde laat dan kom je een heel eind.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,907,304 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com