indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ajanxie
User
spacer line

Ik zoek de tekst ' net als mijn vader' in het Pasar Maleis voor een jongen die net zijn vader heeft verloren en de tekst in Pasar Maleis wil tattooeren. Kan iemand mij helpen!

Ankie

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

seperti papa saya
of
seperti bapak saya

Weet trouwens niet wat je met pasar maleis bedoelt maar misschien komt er nog iemand anders met een andere vertaling.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Indonesie wordt de term "bahasa pasar" (gewoon simpele praat zonder al teveel grammatica met voor- of achtervoegsels) nog wel gebruikt maar de term pasar maleis zullen ze zelf natuurlijk niet gebruiken.

De vertaling kan vanalles zijn.
"net als" kan ook worden vertaald als sebagai of gewoon presis.
sebagai/seperti/presis papa/bapak/ayah saya/ku.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

PASAR MALEIS bestaat in Indonesia niet.

Wel tentijde van Nederlands Oost Indie , waar de totoks en indo's bij gebrek aan kennis van Bahasa Melayu zich moeten behelpen met hun "pasar Maleis".
Een ratjetoe van Petjoh, Javindo , Ambindo en variaties .
De ongeschoolden gebruiken woorden , vaak ongestructureerd , met weinig grammatica.

bisa dicek of makemyday .

jhgeelen
User
spacer line

toen ik in 1948 als militair KL in een magazijn moest werken zei mijn commandant dat ik nu in hun land was en met hun moest werken dus de taal leren en dat was ,,,ja hoor Pasar Maleis. Toen ik onlangs in Surabaya was kon ik mij met dat Pasar Maleis best redden, tenminste, de mensen begrepen me hoewel ze zelf Javaans spraken. Ze waren wel nieuwsgierig waar ik dat Pasar Maleis geleerd had, wat ik dan ook vertelde.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-09-2010 20:58 ajanxie wrote:
Ik zoek de tekst ' net als mijn vader' in het Pasar Maleis voor een jongen die net zijn vader heeft verloren en de tekst in Pasar Maleis wil tattooeren. Kan iemand mij helpen!

Ankie
Er zijn al voorbeelden voldoende gegeven. Ja kan ook beter afvragen of het vor een Molukker, Javindo of Sunda-indo is want dat maakt ook verschil. Het kan ook zijn "persis kayak papa beta" of "persis kayak ayah beta" of "sama seperti ayahku", etc.

ajanxie
User
spacer line

JHGeelen,

Dank u. Kunt u ook een vertaling geven van de tekst ' net als mijn vader'?

Ankie

spacer line  

(Sama) seperti ayahku .
Sama is naar mijn smaak te veel van het goede.
Dezelfde zoals mijn vader .

Maar dat is geen pasar Maleis.

bisa dicek of makemyday .

baturudy
User
spacer line

podo bapaku

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2010 15:27 Surya Atmadja wrote: Maar dat is geen pasar Maleis.
Tja, waarschijnlijk wordt bedoeld het pasar maleis gebezigd in de koloniale tijd.....en die is voorbij.
Beste te vragen aan indo´s of Molukkers van de 1e of 2e generatie in NL. Die weten het hopelijk nog wel. Hier staat de tijd niet stil en gaat ook de taalontwikkeling verder.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Het pasarmaleis is het maleis wat ze in maleisie nog spreken maar dan doorspekt met nederlandse woorden.

Shalom

Kayhalla
User
spacer line

wat dach je van SERUPA (gelijkend) of AMAT SERUPA ( lijkt sprekend)

dakocan
User
spacer line

officieel is het : seperti ayahku

in surabaya zeggen wij:

kayak bapakku

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,917 posts - 13,695 topics - 25,647 members - last post @ 14-11-2019 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,454 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com